Spring naar bijdragen

cache plaatsen


speurneusje

Aanbevolen berichten

Nou ik ben bezig met een cache te maken (hij is al af) maar ben aan het wachten op toestemming. Alle bossen in weert zijn namelijk gemeente bossen. Nu wil alleen de toestemming een probleem geven omdat een of ander bedrijf hier dus ook tochten wil uitzetten en er anders te veel mensen zich in het bos begeven. Nu is mijn vraag zal ik hem gewoon plaatsten of niet. Tja ik ben nu al 2 weken bezig om toestemming te krijgen. Nu is er nog een cache in dat bos die er gewoon ligt waar de gemeente naar mijn mening niks van af weet (ik ze ook niet ga vertellen) dus ik weet het niet meer en vraag jullie maar om hulp hebben jullie allemaal toestemming gevraagd???

 

speurneusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou ik ben bezig met een cache te maken (hij is al af) maar ben aan het wachten op toestemming. Alle bossen in weert zijn namelijk gemeente bossen. Nu wil alleen de toestemming een probleem geven omdat een of ander bedrijf hier dus ook tochten wil uitzetten en er anders te veel mensen zich in het bos begeven. Nu is mijn vraag zal ik hem gewoon plaatsten of niet. Tja ik ben nu al 2 weken bezig om toestemming te krijgen. Nu is er nog een cache in dat bos die er gewoon ligt waar de gemeente naar mijn mening niks van af weet (ik ze ook niet ga vertellen) dus ik weet het niet meer en vraag jullie maar om hulp hebben jullie allemaal toestemming gevraagd???

 

speurneusje

Stuur een PB naar Kruimeldief of Hawkeyes, dat zijn de approvers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben bezig met een cache te maken (hij is al af) maar ben aan het wachten op toestemming. Alle bossen in weert zijn namelijk gemeente bossen. Nu wil alleen de toestemming een probleem geven omdat een of ander bedrijf hier dus ook tochten wil uitzetten en er anders te veel mensen zich in het bos begeven. Nu is mijn vraag zal ik hem gewoon plaatsten of niet. Tja ik ben nu al 2 weken bezig om toestemming te krijgen. Nu is er nog een cache in dat bos die er gewoon ligt waar de gemeente naar mijn mening niks van af weet (ik ze ook niet ga vertellen) dus ik weet het niet meer en vraag jullie maar om hulp hebben jullie allemaal toestemming gevraagd???

 

speurneusje

 

Ik heb voor alle caches toestemming gevraagd. Een van die 4 was bij gemeente Someren en daar hab ik toestemming gekregen voor een jaar (daarna evaluatie). Het was wel erg langzaam door miscommunicatie en op een grote stapel belanden van de aanvraag.

Weet je al zeker dat de toestemming een probleem is? Hebben ze dat letterlijk gezegd? En dat van 'te veel mensen' is echt onzin. Op de 100 bosbezoekers (hondenuitlaters, mountainbikers, enz) is er misschien 1 een geocacher. Heb je al geprobeerd uit te leggen hoe vaak of weinig een cache ongeveer wordt bezocht? Een wandelcache wordt gemiddeld minder dan 1x per dag gedaan, op de eerste 2 weekends na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wandelcache wordt gemiddeld minder dan 1x per dag gedaan, op de eerste 2 weekends na.

 

1 x per dag haal je echt niet, dat zou 365 founds per jaar betekenen :dribble: Zo'n cache wil ik ook wel! Ga maar ongeveer uit van maximaal 1 bezoek in de vijf dagen, met in de eerste maand even een flinke run op de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wandelcache wordt gemiddeld minder dan 1x per dag gedaan, op de eerste 2 weekends na.

 

1 x per dag haal je echt niet, dat zou 365 founds per jaar betekenen :blush: Zo'n cache wil ik ook wel! Ga maar ongeveer uit van maximaal 1 bezoek in de vijf dagen, met in de eerste maand even een flinke run op de cache.

 

Ik zei ook minder dan 1x per dag. Het is meer iets van 1 tot 2 keer per week geweest, in de tijd dat het nog goed weer was.

Maar je moet altijd ruim inschatten, want je weet maar nooit en je moet de gemeente zeker geen stok geven om je mee te slaan, want dan zullen ze het niet nalaten.

 

En ik zou het toch proberen. Een tip is om regelmatig (maar niet constant!) te bellen met de verantwoordelijke, want reken er maar op dat je aanvraag op een stapel belandt of dat ze het voor iets anders aanzien. Bij mij wilden ze in het begin zelfs met een soort bouwvergunning op de proppen komen. In het bos! Dat was gegarandeerd nee geworden.

 

En het heeft bij mij in totaal bijna 2 maanden geduurd :dribble:

Bij brabants landschap 1 week :crybaby:

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat heb ik net maar weer gedaan. Alleen zo is het niet echt leuk om een cache neer te leggen ben onder tussen vanaf het maken tot nu toe bijna 4 weken verder. Dan kan ik hem eindleijk in de zomer leggen.

maja

4 weken? Lucky person, ik ben al sinds 7 juli bezig met Het Geldersch Landschap en als Onze Lieve Heer het toelaat zal dan eindelijk binnenkort de vergunning in zicht zijn.

 

Groeten Kapitein Haak

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je gebeld met de juiste persoon? Een telefonisch contact en indien mogelijk persoonlijk contact doet wonderen. Ik heb eerst uitgeplozen wie er verantwoordelijk is voor het terrein en daarna ben ik op zoek gegaan naar de juiste persoon en toen was het leed zo geleden. Binnen 24 uur had ik schriftelijke toestemming.

 

Succes. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben bezig met een cache te maken (hij is al af) maar ben aan het wachten op toestemming. Alle bossen in weert zijn namelijk gemeente bossen. Nu wil alleen de toestemming een probleem geven omdat een of ander bedrijf hier dus ook tochten wil uitzetten en er anders te veel mensen zich in het bos begeven. Nu is mijn vraag zal ik hem gewoon plaatsten of niet. Tja ik ben nu al 2 weken bezig om toestemming te krijgen. Nu is er nog een cache in dat bos die er gewoon ligt waar de gemeente naar mijn mening niks van af weet (ik ze ook niet ga vertellen) dus ik weet het niet meer en vraag jullie maar om hulp hebben jullie allemaal toestemming gevraagd???

 

speurneusje

Zoals je inmiddels wel gezien hebt, is geduld een schone zaak bij het toestemming krijgen voor een cache. Maar toestemming is wel nodig. Ga je zonder toestemming een cache plaatsen en komt degene van wie het terrein is erachter, kun je het verpesten voor iedereen die na jou wel toestemming vraagt. En op den duur voor geocachen in het algemeen.

Wat je dus bij de gemeente ook kunt aangeven, is dat een cache idd vrij weinig extra druk op het terrein oplevert. Maar houdt wel rekening met het feit dat er vrij rap ergens een "cache-paadje" kan ontstaan. Verstandig plaatsen is dus belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook een mooie tocht door het gemeentebos uitzetten en de eindcache net erbuiten laten vallen, bv langs / in de wegberm. Daarmee omzeil je al deze problematiek. Voor gemeentebossen geld vooralsnog niet de dictatuur van het GL.

 

Als ik dit zo lees is voor het leggen van een cache langs of in een wegberm geen toestemming nodig, is dit zo?

Zijn er zo plaatsen te noemen waar geen toestemming voor nodig is? (behalve eigen priveterrein)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er zo plaatsen te noemen waar geen toestemming voor nodig is? (behalve eigen priveterrein)

En bij wie vraag je toestemming als het gebied van de gemeente, rijkswaterstaat en het waterschap is? Of van de gemeente, Gelders Landschap en Defensie? ;)

Ik ga dat soort mallemolens dus echt niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...