Spring naar bijdragen

Achtergrond cache pagina


Team Firefox

Aanbevolen berichten

Ik wil het volgende doen: als achtergrond op een cachepagina (dus niet de rand eromheen!) wil ik een sneeuwlandschap invoegen. Ik gebruik geen html editor om de cachepagina op te maken, maar gewoon de gebruikelijke html commando's van de geocaching site. Hoe is dit te realiseren? Welke commando's en op welke plaatsen moeten die komen te staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In het edit-scherm heeft men hier tegenwoordig een aparte rubriek voor, namelijk de rubriek: Background Image URL.

Zet daarin de url van het plaatje dat je wilt gebruiken.

HTML-code is dus niet meer nodig.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij staat de informatie die je zoekt on .nl onder 'verstop een cache>cache HTML' en dan bij 'table tag'.

 

--- begin citaat---

Je kunt deze tag ook gebruiken om de achtergrond (onder de tekst van je cache pagina) te veranderen. Hierbij kun je dan gebruik maken van een plaatje of een egale kleur. Zorg er voor dat al je cache informatie en tags dan in die tabelcel staat.

Let bij het gebruik van tags in de tabelcel dat je de volgende regels in acht houdt:

 

Gebruik de tags <body>, <title>, <style> en <html> NIET

Let er op dat je alles voor je cache pagina in die tabelcel plaatst dus tussen <td> en </td> in

Plaats alles in het vak voor long description

Hieronder staat een voorbeeld en als je vragen hebt horen we het wel.

 

<table width="99%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">

<tr>

<td bgcolor="#339933">

 

.. zet hier de cache pagina neer ...

</td>

</tr>

</table> ... zet hier de cache pagina neer ...

 

---einde citaat---

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij staat de informatie die je zoekt on .nl onder 'verstop een cache>cache HTML' en dan bij 'table tag'.

 

--- begin citaat---

Je kunt deze tag ook gebruiken om de achtergrond (onder de tekst van je cache pagina) te veranderen. Hierbij kun je dan gebruik maken van een plaatje of een egale kleur. Zorg er voor dat al je cache informatie en tags dan in die tabelcel staat.

Let bij het gebruik van tags in de tabelcel dat je de volgende regels in acht houdt:

 

Gebruik de tags <body>, <title>, <style> en <html> NIET

Let er op dat je alles voor je cache pagina in die tabelcel plaatst dus tussen <td> en </td> in

Plaats alles in het vak voor long description

Hieronder staat een voorbeeld en als je vragen hebt horen we het wel.

 

<table width="99%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">

<tr>

<td bgcolor="#339933">

 

.. zet hier de cache pagina neer ...

</td>

</tr>

</table>    ... zet hier de cache pagina neer ... 

 

---einde citaat---

 

Nou, aardige abracadabra :) Ik zie ook nergens waar je kunt verwijzen naar een URL...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) Ben de genoemde URL ook kwijt

 

Maar als je onderstaande invoert, waar de cachebeschrijving wordt ingeklopt. En je HTML ook aangevinkt hebt staan moet het wel lukken±

 

<table width="400" height="400" border="0" background="../site/dir_plaatje/plaatje.jpg">
 <tr>
   <td>Een voorbeeld tabel met achtergrondplaatje </td>
 </tr>
 <tr>
   <td> </td>
 </tr>
 <tr>
   <td> </td>
 </tr>
 <tr>
   <td> </td>
 </tr>
 <tr>
   <td> </td>
 </tr>
 <tr>
   <td> </td>
 </tr>
 <tr>
   <td> </td>
 </tr>
 <tr>
   <td>Zo op deze manier moet plaatje even groot zijn als je tabel omdat je anders het plaatje tig keer in je tabel ziet, dit is op te lossen met CSS, maar ??? OF dat mogelijk is, is mij niet duidelijk? </td>
 </tr>
</table>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je iemand kent die zo'n cachepagina heeft dan zou je in de paginabron kunnen kijken hoe hij/zij de tabellen heeft opgemaakt. Kwestie van kopiëren lijkt me en dan je eigen url voor de foto invoegen.

 

Maar ik zal nog even verder speuren en met m'n eigen cache in aanmaak knoeien om te kijken wat werkt.

Groetzels Kipchen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nog een alternatieve manier om een plaatje als achtergrond in een tabel te zetten, die meer mogelijkheden biedt qua opmaak. Als je die toepast op het voorbeeld van Zero Cool (wat overigens precies hetzelfde is als ik al had voorgesteld) krijg je dit:

<table width="400" height="400" border="0" style="background: url(../site/dir_plaatje/plaatje.jpg) no-repeat center;">

<tr>

  <td>Een voorbeeld tabel met achtergrondplaatje </td>

</tr>

<tr>

  <td> </td>

</tr>

<tr>

  <td> </td>

</tr>

<tr>

  <td> </td>

</tr>

<tr>

  <td> </td>

</tr>

<tr>

  <td> </td>

</tr>

<tr>

  <td> </td>

</tr>

<tr>

  <td>Zo op deze manier moet plaatje even groot zijn als je tabel omdat je anders het plaatje tig keer in je tabel ziet, dit is op te lossen met CSS, maar ??? OF dat mogelijk is, is mij niet duidelijk? </td>

</tr>

</table>

Binnen de table-tag moet je background="../site/dir_plaatje/plaatje.jpg" dus vervangen door de rode tekst.

Enige uitleg is misschien noodzakelijk:

 

De naam/url van het plaatje moet je tussen tussen de haakjes zetten, zonder aanhalingstekens! Dus url(../plaatje.jpg) en niet url("../plaatje.jpg").

 

no-repeat geeft aan dat het plaatje maar één keer afgebeeld moet worden. Dit kan je ook vervangen door repeat, wat verder hetzelfde resultaat geeft als het originele voorbeeld, repeatx, het plaatje wordt alleen horizontaal herhaald, repeaty, idem als de vorige maar dan verticaal.

 

center geeft aan dat het plaatje gecentreerd moet worden in de tabel. Andere mogelijkheden zijn hier: bottom, top en/of left , right. Om het plaatje volledig in het midden te zetten volstaat éénmaal center. Wil je het plaatje linksbovenin hebben dan moet je zowel left als top gebruiken.

 

Verder kan je ook nog fixed en scroll instellen voor achtergrondplaatjes. Dit is echter alleen van belang voor de achtergrond van een gehele pagina. fixed zorgt er bijvoorbeeld voor dat het plaatje stil blijft staan als je de pagina naar beneden of naar boven scrollt. In een tabel kan je echter niet scrollen, dus heeft deze toevoeging geen enkele zin.

 

Of deze methode ook op cache-pagina's kan worden toegepast weet ik niet. Mogelijk wordt deze code 'verbeterd' als je je pagina aanmeld/veranderd (zie bijvoorbeeld ook dit draadje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...