Spring naar bijdragen

Zin om vrijwilliger te zijn ?


Happy Rabbit

Aanbevolen berichten

Beste medecachers.

 

Al ruim een halfjaar zijn de themacaches over autisme een feit.

Gezien de logjes bevallen ze goed bij de bezoekers, en werd dit onderwerp met veel belangstelling gevolgd.

Wij als cacheleggers en ouders van autistische kinderen zien dit met veel plezier.

Een teken om de autisten zelf eens uit te nodigen om eens kennis te maken met deze manier van ontspanning.

Zij zijn vaak erg bedreven in omgaan met cijfers en berekeningen...veel van hen zijn normaal to hoog begaafd.

Een hobbie waarin ze heerlijk zichzelf kunnen zijn.

Een stimulans om hun beperkte drang naar prikkels uit te breiden.

 

Nu bestrijken de "auticaches" maar een beperkt klein deel van het land.

Dus is mijn vraag.....zijn er cachers, liefst cache-eigenaren die zich beschikbaar willen stellen om eventueel

een klein groepje autisten met hun ouders tijdens een tocht willen begeleiden.

Neem dan via PM of email contact met me op.

 

Heeft u geen interesse of heeft u verder geen aanwijzingen of vragen, laat deze topic dan ongemoeid.

Groeten : Happy Rabbit

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gaat het speciaal om het begeleiden, of het goed bruikbaar maken van Caches zodat deze groep Cachers zelfstandig op pad kan. Ik ben eventueel wel bereidt een Cache te maken volgens een aantal richtlijnen die hiervoor zijn.

 

Gr. MART3223

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat het speciaal om het begeleiden, of het goed bruikbaar maken van Caches zodat deze groep Cachers zelfstandig op pad kan.

 

Deze keer wil ik het puur alleen om het begeleiden houden.

Ik denk aan....het spel uitleggen , het apparaat GPS uitleggen eventueel met leuke anekdotes en tijdelijk gebruik (laten) maken van GPS.

Bruikbaar maken is een hele andere disipline, dat gaat te ver en is te ingrijpend.

 

Groeten: Happy Rabbit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu bestrijken de "auticaches" maar een beperkt klein deel van het land.

Dus is mijn vraag.....zijn er cachers, liefst cache-eigenaren die zich beschikbaar willen stellen om eventueel een klein groepje autisten met hun ouders tijdens een tocht willen begeleiden.

 

Zo te lezen zoek je dus vooral cachers en caches in het westen van het land?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te lezen zoek je dus vooral cachers en caches in het westen van het land?

 

Dat is gedeeltelijk waar....

Maar ook het gedeelte Noord-Nederland ( Friesland/Groningen), Limburg en inderdaad het hele westen van het land is nog "ongedekt".

Dus...een klein deel is voorzien.

Ik verwacht geen enorme toeloop van bezoekers maar als er geïntresseerden zich aanmelden voor een bezoek dat nu nog leeg is moet ik er of zelf heengaan of ze teleurstellen. :beerchug:

Daarom is het aardig als cacheëigenaren er zelf ook bijkomen, die kennen de route en kunnen zodoende tijdig ingrijpen voor als het dreigt mis te gaan.

Het zal altijd zo zijn dat eventuele bezoekers zich bij mij melden en dat ik vrijwilligers ga aanschrijven of ze inderdaad vrij zijn of een andere oplossing kunnen aandragen.

Daarna zal ik de beide partijen aan elkaar voorstellen voor verdere onderlinge afspraken....per email.:beerchug:

Dus volkomen gericht op eventuele vrije tijd en zin, het is geen aanslag op kostbare tijd, u kunt het ook mee zelf bepalen waar en wanneer.

Er is ook geen speciale kennis (over autisme etc ) noodzakelijk, geduld en duidelijkheid is het voornaamste.

Zijn er eventeel nog vragen.....geef ze en ik zal een geschikt antwoord proberen te geven.

 

Groeten: Happy Rabbit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil best eens een keer met een paar mensen op stap, als dat wederzijds bevalt kan dat dan best wel vaker.

 

Ik woon in de regio Alkmaar Schagen. Ongeveer alle caches in die regio heb ik wel gevonden maar ik ind het geen probleem de leukere nog eens te doen.

 

Ik hoor het wel.

 

bjorri.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon in de regio Alkmaar Schagen. Ongeveer alle caches in die regio heb ik wel gevonden maar ik ind het geen probleem de leukere nog eens te doen.

 

Dank je wel voor het aanbod. :D

Inderdaad een lokatie waar we nog iemand voor nodig hebben.

Ik schrijf je bij op mijn lijstje, en ik bezorg je nog een PM.

We proberen het gewoon, en ik hoop dat het gaat bevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de spetters zitten redelijk nabij de regio van Happy Rabbit.

Dit neemt echter niet weg dat we bereid zijn zo nu en dan eens onze cache (Geldrop-Mierlo) te lopen met autisten en hun ouders. Geldrop-Mierlo heeft redelijk veel eenvoudige zoekopdrachten en flink wat cijferwerk. Hij lijkt ons daarom uitermate geschikt voor deze doelgroep.

 

Groetjes, de spetters

bewerkt door de spetters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de spetters zitten redelijk nabij de regio van Happy Rabbit.

Dit neemt echter niet weg dat we bereid zijn zo nu en dan eens een onze cache (Geldrop-Mierlo) te lopen met autisten en hun ouders. Geldrop-Mierlo heeft redelijk veel eenvoudige zoekopdrachten en flink wat cijferwerk. Hij lijkt ons daarom uitermate geschikt voor deze doelgroep.

 

Groetjes, de spetters

 

Dat cijferwerk moet trouwens niet overschat worden! Over het algemeen klopt dat wel, maar.......als een autist geen zin heeft of er zelf het nut niet van in ziet, vergeet het dan maar, want dan mag je zelf gaan rekenen :D De moeilijkheidsgraad van de berekeningen moet een beetje afgestemd zijn op de leeftijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de spetters zitten redelijk nabij de regio van Happy Rabbit.

Dit neemt echter niet weg dat we bereid zijn zo nu en dan eens een onze cache (Geldrop-Mierlo) te lopen met autisten en hun ouders. Geldrop-Mierlo heeft redelijk veel eenvoudige zoekopdrachten en flink wat cijferwerk. Hij lijkt ons daarom uitermate geschikt voor deze doelgroep.

 

Groetjes, de spetters

 

Dat cijferwerk moet trouwens niet overschat worden! Over het algemeen klopt dat wel, maar.......als een autist geen zin heeft of er zelf het nut niet van in ziet, vergeet het dan maar, want dan mag je zelf gaan rekenen

 

Tja, ik ben dan welliswaar geen autist, maar toch gaat het bovenstaande ook vaak op voor mij :yes: . Maar dit mag natuurlijk geen belemmering vormen. Als ze niet willen dan helpen we gewoon ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de spetters zitten redelijk nabij de regio van Happy Rabbit.

Dit neemt echter niet weg dat we bereid zijn zo nu en dan eens onze cache (Geldrop-Mierlo) te lopen met autisten en hun ouders. Geldrop-Mierlo heeft redelijk veel eenvoudige zoekopdrachten en flink wat cijferwerk. Hij lijkt ons daarom uitermate geschikt voor deze doelgroep.

Dat er cachers zijn uit mijn omgeving is dat natuurlijk ook zeer welkom. ;)

Het is bekend dat het grootste percentage autisten per bevolkingseenheid zich in het zuid-oosten van brabant bevind.....raar maar waar. :yes:

Waarschijnlijk dat uit deze omgeving de meeste aanvragen voor een introductie tot geocachen zou kunnen komen

Het is nooit erg als er een overdaad aan vrijwilligers zijn, een tekort zou gewoonweg jammer zijn.

Dus..hoe meer hoe beter en zeker als het gespreid zou zijn over heel Nederland.

Maar dit mag natuurlijk geen belemmering vormen. Als ze niet willen dan helpen we gewoon 

Dat is ook zo....het moet een leuke informatieve manier zijn om ze kennis te laten nemen van deze hobbie.

Vaak is het zo dat weer eenmaal thuis de dag voor henzelf weer word beleefd en verwerkt.

Het zijn toch zoveel nieuwe prikkels die verwerkt moeten worden en een plaatsje krijgen in hun beleving van de dag.

Het maakt ze toch nieuwsgierig naar het apparaatje dat ze toen die dag hebben gehanteerd en de mogelijkheden ermee.

Tenminste dat is bij ons zo....iets wat technisch overkomt en ook nog de leuke knopjes bevat.....helemaal geweldig.

 

Groeten: Happy Rabbit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Happy,

 

Ik heb wel oren naar "het spel uitleggen , het apparaat GPS uitleggen eventueel met leuke anekdotes en tijdelijk gebruik (laten) maken van GPS."

 

Ik woon ook in de buurt ;-)

 

dus laat maar horen wat ik voor je kan doen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Happy,

 

Ik heb wel oren naar "het spel uitleggen , het apparaat GPS uitleggen eventueel met leuke anekdotes en tijdelijk gebruik (laten) maken van GPS."

 

Ik woon ook in de buurt ;-)

 

dus laat maar horen wat ik voor je kan doen..

 

Ik schrijf je graag bij op het lijstje van vrijwilligers.

Hartelijke dank ervoor. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mischien mag ik dit nog een keer in het openbaar gooien.

Kan zijn dat er mensen zijn die erover na hebben willen denken.

Vragen als u erover twijfeld kan ik altijd beantwoorden...het is en blijft geheel vrijblijvend.

 

Groeten:Happy Rabbit

Ik zit in Utrecht en ik twijfel een beetje, ik zou het harstikke leuk vinden om met ze op pad te gaan, alleen ik heb nog niet zoveel ervaring, nog maar 11 gevonden en ik heb in het weekend niet de beschikking over vervoer, behalve dan een fiets en de benenwagen, ik weet niet of dit een probleem is. Misschien als er is iemand in Utrecht op pad gaat dat ik eens mee kan om te kijken hoe het gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...