Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Inderdaad, wie bent u eigenlijk? Post u hier onder een nieuwe nickname?

Dit is offtopic, maar waarom moet een "newbie" zich voorstellen, terwijl van iedere "oldbie" niets te vinden is?

Een newbie moet niets

Ik begrijp alleen je vraag niet, wat wil je van me vinden? Vraag het en je krijgt antwoord.

Ruud :beerchug:

Het ging mij meer op de volgende opmerking, die niet door jou is gemaakt, maar wel wel aangehaald:

"Ehhh.... gewaagde first post unsure.gif ... wie bent u eigenlijk?

Geen verplichting hoor, maar ik heb me eerst even voorgesteld in mijn first post."

(weet even niet hoe een en ander te plakken)

wat betreft :D Helaas het is Grolsch tegen Bitburger, dus...... ;)

Als er geen Grolsch is ga ik voor Bitburg.

Hele grote stikker op mijn auto "Bitte ein Bit" :D

Ruud :no:

Ps wanneer drinken we een biertjuh

Geplaatst

Hej,

Ik vind het helemaal niets om caches een bepaalde bestaans periode te geven.

Als cachelegger steek je rer veel tijd en energie in soms maanden en dan zou deze maar 6 maanden mogen liggen. What up dan is de lol van het leggen er voor mij af!

En dan denk ik dat mensen ze niet meer op GC.COM zetten maar bijvoorbeeld op hun eigen site. En zo alle regels aan hun laars gaan lappen dus wat krijg je dan? Dat er straks helemaal geen toesteming meer gegeven gaat worden!

Laat ze lekker liggen tot dat de cachelegger ze in het archief stopt!!!!!

Greetz Masterchef

Geplaatst

Als ik het goed begrijp wil je door deze regel ieder keer een ander kissie vinden in het zelfde gebied?

Spreekt mij niet aan...ik vindt het juist leuk om iedere keer nieuwe gebieden te zien...dat ik daarvoor soms een stuk moet rijden spreekt voor zich.

Nickx

Geplaatst

Gelukkig, ik kan het nog, dit draadje heb ik weer OFFTOPIC gekregen. Je moet er wat voor doen maar dan heb je ook wat.

Welterusten, ook jullie modjes, wat zouden we zonder jullie moeten.

@bitte ein bit

Waar en wanneer :D

Geplaatst
Gelukkig, ik kan het nog, dit draadje heb ik weer OFFTOPIC gekregen. Je moet er wat voor doen maar dan heb je ook wat.

@bitte ein bit

Waar en wanneer :D

Hij doet het iedere keer weer, ik zeg een Ban :D

Geplaatst (bewerkt)

Tja gelukkig wel , zo krijgt iedere discussie weer een zinloos einde....

Trouwens zijn onze modjes al naar bed of moet onze opper mod nog van werk thuis komen ?

bewerkt door Crow & Éowyn
Geplaatst

Profiel info; gebruik gps sinds 1 maand o.i.d.

dan heb je toch net het forum ontdekt?

Daar is slow chat en off topic voor uit gevonden,

maar de handleiding van de gps nog nauwelijk gelezen en een paar spetters modder op de laarsjes is het nog wat vroeg om maar vast het voortbestaan van iets waarvan je nog nauwelijks weet wat het behelst al ter discussie te stellen

Zie hier de geboorte van een nieuwe serie cachmajoors; welkom jongens, eerst cachen

Geplaatst
Profiel info; gebruik gps sinds 1 maand o.i.d.

dan heb je toch net het forum ontdekt?

Daar is slow chat en off topic voor uit gevonden,

maar de handleiding van de gps nog nauwelijk gelezen en een paar spetters modder op de laarsjes is het nog wat vroeg om maar vast het voortbestaan van iets waarvan je nog nauwelijks weet wat het behelst al ter discussie te stellen

Zie hier de geboorte van een nieuwe serie cachmajoors;  welkom jongens, eerst cachen

Ho ho, voor officeel lid te worden van Geocaching.com genoeg caches gedaan zonder te loggen op het internet, waar heb je het dan over. M.a.w. je kan weldegelijk een mening hebben. Het is dan niet kies om op deze manier op je plaats gezet te worden.

Geplaatst

Pfff, lig je een paar dagen met de griep op bed, ga je even naar het toilet, tja dan zie je de laptop al smekend om aandacht staan, je slaat de deksel open en wat zie je dan?

Alsof de tijd een week teruggedraaid is. Een week geleden zag ik hier op het forum precies dezelfde verhalen van bijna dezelfde mensen met weer dezelfde argumenten.

Wat is er zo dramatisch dat men denkt alles weer opnieuw te moeten aanvoeren en nog weer eens alles te moeten beargumenteren? Waarom weer een nieuwe topic? Waarom niet de moeite nemen eens wat te gaan lezen alvorens te gaan posten?

De topicstarter had deze topic niet hoeven te starten als hij zich eens wat info had verzameld. Een flink aantal replyers had niet hoeven te reageren omdat ze al gereageerd hebben in de andere topic. Dan zijn er nieuwelingen op het forum die al zo'n overduidelijke ervaren geocachers gevoel hebben en graag willen zien dat vele cachers hun geestekindjes kwijt moeten.

Waarom? Wat is de angst? Waar staat geschreven dat het een must is om een cache te plaatsen? Er zijn zo ongeveer 2500 caches in Nederland. Iedere maand komen er ongeveer 100 bij. Ga eerst eens er een stuk of 1000 zoeken en kijk dan eens weer of er nieuwe bij moeten komen.

Regel zus erbij, regel zo eraf. Ben ik blij dat ze niet allemaal wat in het melk te brokkelen hebben.

Dit is de nieuwe groep cachers die spreken. De oude garde komt nog uit de tijd dat er geen regels waren. Nee, dat zeg ik verkeerd, er waren wel regels, maar wij trokken ons geen fluit van die regels aan.

We plemten onze caches waar we maar wilden en als de Amerikaanse reviewer voreg of we toestemming hadden schreven we gewoon JA. Dat was voldoende. De Amerikaanse reviewer ging er vanuit dat wij Nederlanders niet logen.

Groot was de commotie toen bleek dat een aantal plichtsgetrouwe cachers de Amerikanen inlichtten dat we het hier niet zo nauw namen met de regels.

Tja, toen kwamen er pas echt regels voor ons. Toestemming? Ja? oké, bewijs het maar... Huh bewijzen? Huh ja, ja, ik heb toestemming van Piet Paulusma, burgermeester alhier.

Foei, ook weer gelogen, dan maar bewijs tonen, laat maar een copie zien, naam, telefoonnummer, emailadres...

Langzamerhand werden de regels strakgetrokken en of je wilde of niet, je moest wel. Anders had je geen cache.

Het was redelijk normaal dat je eens aan een cache plaatsen ging denken als je er zelf al een flink aantal had gevonden. Voor de meeste cachers geldt ook dat vaak de eerste eigen cache een flutcache is. Je was er maar wat trots op. Yippee hij is al weer gevonden.

Nu is er een nieuwe groep dat van regels houdt, er moeten mer regels komen. Regels dat een cacher zijn cache maar een paar maanden actief mag zijn. Heel geocachend Nederland mag gaan racen wat over drie maanden is de cache er niet meer. Werk je en heb je veel weekenden verplichtingen? Jammer dan die ene cache die je daar wilde doen omdat het volgens de logs zo'n leuke is, is al weer weg.

Ben je een paar maanden uit de roulatie ivm ziekte? Jammer dan de cachekaart van Nederland is geen zak meer waard. Al die caches die er nu op staan zijn over een paar maand weer weg.

Tja, is dat wat we willen? Nee dus. Dat is wat een groep cachers wil die waarschijnlijk iedere maand al wandelend met de hond rechtstreeks vanuit de woning gewoon nieuwe caches wil plukken en er zelf wat wil plempen.

Regels? Ik ken er ook nog wel een. Als we toch graag nieuwe regels willen aanvoeren bij geocaching.com dan wil ik eigenlijk wel een regel dat zegt dat je eerst 100 caches gevonden moet hebben alvorens je er zelf een mag plaatsen.

En dan niet snel 100 oprapers, nee, van alle cachesoorten en moeilijkheidsgraden er evenveel.

Ik heb geen zin om nog weer eens met redenen te komen waarom het niet eens kan wat men wil. Dat heb ik een week geleden allemaal al gekalkt in de andere topic.

Wie het wil weten gebruikt de zoekfunctie maar.

Daar ben ik trouwens nog wel iets vergeten wat ik nu dan wel nog wil schrijven.

In de guidelines staat dat een cache 200 meter van een andere cache af moet liggen.... Dat betekent niet automatisch dat er op iedere 200 meter een cache mag liggen. Ook dat staat in de guidelines.

Ik heb zo het idee dat men denkt dat geocaching.nl, wij dus, ook maar iets aan de regels zouden kunnen doen. Wij houden ons aan de regels van geocaching.com, als beloning daarvoor mogen we hun ruimte gebruiken om onze caches online te zetten.

Maar nogmaals, een cache kan wel leuk na een bepaalde tijd opgeruimd worden door de eigenaar, maar daarmee wil het niet zeggen dat er op dezelfde plek weer een nieuwe cache kan komen.... Die zal sowieso 200 meter van de niet meer bestaande cache weg moeten blijven. Het plekje is immers al vergeven aan GCXXXX

Ik heb net vluchtig gelezen dat iemand schreef, je kunt de cache ook adopteren.. Dat klopt dus. Dan is hij van eigenaar verwisseld. De cache moet wel zo blijven als hij was, inclusief de oude logjes. Je kunt ook de GCxxxx adopteren, dus de coördinaten bovenaan de cachepagina. Alles wat er dan weer veranderd moet weer gereviewed worden.

Heeft er al iemand van de voorstanders er aan gedacht dat als een cache na 3 of 6 maanden wordt opgedoekt, de nieuwe eigenaar van de cache weer opnieuw toestemming moet vragen aan de grondeigenaar? Weten die cachers wel hoeveel moeite en tijd het soms kost om toestemming te krijgen? Er zijn cachers die 3 maanden bezig zijn om toestemming te krijgen.

Dus in plaatst van een kleine oorlog uit te lokken door weer eens de meningen te polsen en te geven over microcaches, zijn we nu beland in meningen herhaaldelijk te polsen en te geven over de ligduur van caches aan banden te leggen.

Ik snap dat het een discussie is, maar is discusseren over iets dat (hoogstwaarschijnlijk) nooit zal gebeuren wel van enig nut?

Geplaatst

Even over Freek en Bjorn; zij hebben de cache "de Heksen van de Grebbeberg" gelegd (GCR4HB). En dat is geen makkelijke. Ze zijn daar waarschijnlijk ook wel een poosje mee bezig geweest want het ligt in een beschermd gebied waar ook geen honden mogen komen.

En nu mijn mening over het ruimen van caches. Als een cache al een half jaar of langer op non-aktief staat en de eigenaar niet reageert op vragen of en wanneer hij weer aktief zal worden, vind ik dat zo'n cache geruimd kan worden.

Door omstandigheden kan het natuurlijk zijn dat de eigenaar het onderhoud niet kan plegen. Laat hem dat dan in een disabling note zetten. Of wanneer hij verwacht dat de cache weer beschikbaar zal zijn of onderhoud gepleegd zal worden.

En als de eigenaar nog steeds laat blijken dat de cache goed verzorgd wordt, laat hem dan maar liggen tot "in eeuwigheid".

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...