Spring naar bijdragen

gps 60 cs


kleijberg

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb de afgelopen week een track gefietst van maatricht naar mijn woonplaats

ongeveer drie honder zestig kilometer maar af en toe geeft de gps wat laat een aanwijzing welke richting je uit moet ,soms was ik de afslag al voorbij.

hoe komt dit en is dit te verhelpen :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat dacht je van je gezonde verstand er bij houden en niet alleen maar blind te varen op zo'n gps? Of is dit nu weer een flauw antwoord? :cry:

Wanneer ik gps laat ik de gps de weg wijzen, maar soms ook sla ik al af voordat de gps dit aangeeft. Intuitie of gewoonweg borden volgen. :thumbup:

Tja, maar ook soms heeft de gps gelijk en ben eigenwijze ik weer eens verkeerd gegaan en moest ik een rondje maken. :thumbdown:

Kweet niet hoe dit op te lossen is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Ik heb de afgelopen week een track gefietst van maatricht naar mijn woonplaats

ongeveer drie honder zestig kilometer maar af en toe geeft de gps wat laat een aanwijzing welke richting je uit moet ,soms was ik de afslag al voorbij.

hoe komt dit en is dit te verhelpen  :thumbdown:

 

Naar mijn mening kan er maar 1 probleem de oorzaak hier van zijn: Slechte ontvangst.

Al lijkt dat niet waarschijnlijk op de fiets, toch kan de ontvangst door een horizontale plaatsing van de 60CS op de fiets en een dik bladerdek boven het fietspad toch behoorlijk negatief beïnvloed worden.

 

Gelukkig krijg je een paar honderd meter van te voren een waarschuwing (akoestische) dat er een aanwijzing aan komt.

Van af dat moment even blijven opletten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip:

 

zet op je scherm ALTIJD de aktuele "nauwkeurigheid" in beeld.

Als de waarde boven de 12 a 13 uitkomt is mijn ervaring dat je positie niet meer zo betrouwbaar is als je zou denken... Bij 10 en lager is er over het algemeen niets aan de hand.

 

Ik heb een Legend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de afgelopen week een track gefietst van maatricht naar mijn woonplaats

ongeveer drie honder zestig kilometer maar af en toe geeft de gps wat laat een aanwijzing welke richting je uit moet ,soms was ik de afslag al voorbij.

hoe komt dit en is dit te verhelpen  :thumbdown:

Waypoint enige tientallen meters voor de kruising zetten ipv op de kruising.

Als je bijvoorbeeld een route voor de auto uitzet op snelwegen en je zet het waypoint op het viadukt dan heb je de afslag gemist!

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Ik heb de afgelopen week een track gefietst van maatricht naar mijn woonplaats

ongeveer drie honder zestig kilometer maar af en toe geeft de gps wat laat een aanwijzing welke richting je uit moet ,soms was ik de afslag al voorbij.

hoe komt dit en is dit te verhelpen  :thumbdown:

 

Naar mijn mening kan er maar 1 probleem de oorzaak hier van zijn: Slechte ontvangst.

Al lijkt dat niet waarschijnlijk op de fiets, toch kan de ontvangst door een horizontale plaatsing van de 60CS op de fiets en een dik bladerdek boven het fietspad toch behoorlijk negatief beïnvloed worden.

 

Gelukkig krijg je een paar honderd meter van te voren een waarschuwing (akoestische) dat er een aanwijzing aan komt.

Van af dat moment even blijven opletten dus.

 

Het horizontaal plaatsen van de 60CS moet geen probleem opleveren.

De 60CS heeft namelijk een Quad Helix antenne en die kan in tegenstelling tot de Flatpatch antenne, 360 graden in 3d scannen.

 

Wanneer de 60CS te laat een afslag aangeeft kan het zijn dat je de navigatie hebt ingesteld op "fiets" of "wandelen" o.i.d.

Zorg ervoor dat hij staat ingesteld op "auto".

De 60CS hoort dan (bij een juiste instelling) te anticiperen op je huidige snelheid.

 

Natuurlijk kan het ook gebeuren dat bij slecht ontvangst (vooral bij mist, vocht, dicht wolkendek) de gps onnauwkeuriger wordt.

 

P.s. ik gebruik zelf ook de 60 CS

 

Nahal

bewerkt door Nahal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...