Spring naar bijdragen

Probleem met TomTom5 en POI's


Kattukwaad

Aanbevolen berichten

Ik heb in TomTom 5 zoals beschreven (En zoals het ook werkte in TT3) een .ov2 met de cache's erin in de benelux-map directory geplempt (cache.ov2) samen met een cache.bmp, maar ik krijg ze niet te zien als np.. Ik heb de .ov2 door GSAK laten maken en door PIOEdit, beide OV2's werken niet. Iemand enig idee, of een werkende .ov2 voor me die ik kan testen?

 

Groetjes,

 

Ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb in TomTom 5 zoals beschreven (En zoals het ook werkte in TT3) een .ov2 met de cache's erin in de benelux-map directory geplempt (cache.ov2) samen met een cache.bmp, maar ik krijg ze niet te zien als np.. Ik heb de .ov2 door GSAK laten maken en door PIOEdit, beide OV2's werken niet. Iemand enig idee, of een werkende .ov2 voor me die ik kan testen?

 

Groetjes,

 

Ton.

 

lees dit maar eens!

Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Ik heb in TomTom 5 zoals beschreven (En zoals het ook werkte in TT3) een .ov2 met de cache's erin in de benelux-map directory geplempt (cache.ov2) samen met een cache.bmp, maar ik krijg ze niet te zien als np.. Ik heb de .ov2 door GSAK laten maken en door PIOEdit, beide OV2's werken niet. Iemand enig idee, of een werkende .ov2 voor me die ik kan testen?

 

Groetjes,

 

Ton.

 

Deze gebruik ik op het moment, http://www.pocketgpsworld.com/modules.php?...p=112248#112248

 

is jou prog/script beter/anders?

 

Mvrgr M,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in TomTom 5 zoals beschreven (En zoals het ook werkte in TT3) een .ov2 met de cache's erin in de benelux-map directory geplempt (cache.ov2) samen met een cache.bmp, maar ik krijg ze niet te zien als np.. Ik heb de .ov2 door GSAK laten maken en door PIOEdit, beide OV2's werken niet. Iemand enig idee, of een werkende .ov2 voor me die ik kan testen?

 

Groetjes,

 

Ton.

 

 

 

Waarschijnlijk iets te veel verschillende categorien, had ik ook last van. Gewoon enkele categorien wissen.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat nu nog wel over geocaching toch? Als het over POI's in het algemeen gaat en over pocketPC's of over TomTom, dan sluit ik per direct het draadje. Daarvoor mag je bij onze vrienden van www.pocketinfo.nl zijn :lol1:

 

Ik snap het hele probleem niet.

Om een POI van een geocache in TTN5 te krijgen is gelijk aan TTN3.

 

Een ov2 aanmaken, met wat voor programma dan ook, een bitmapje aanmaken met precies de zelfde naam als de ov2. Beide plaatsen in een van de kaartenmappen op je memory card. TomTom starten en zoeken op nieuwe NP en klaar is Kees.

Heb zojuist TTN5 geïnstallerd op mijn PPC. Ik heb vanaf de geheugenkaar van de oude PPC met TTN3, uit de kaarmap de files Geocaching.ov2 en Geocaching.bmp gecopieërd naar de Benelux plus map op de geheugenkaart voor TTN5 en TTN opgestart en zoals ik al zei, Klaar is Kees, in dit geval dus klaar is Evert.

 

Iedere keer als je een GPX file download van geocaching.com kun je die overzetten in bijvoorbeeld GSAK naar een ov.s file. De bitmap die daarbij ook aangemaakt wordt delete je, je verplaatst de nieuw aangemaakt file, die net zo heet als de oude, naar je geheugenkaar en je nieuwe caches zitten er in.

 

2 a 3 handelingen.

 

Dit kun je doen met caches, tb's en wat al niet meer.

 

Zo ook voor wat voor POI je maar kunt bedenken

 

Maar.... nogmaals. Als het hier over PPC, TTN en of POI's gaat, dan gaat het hier over geocaching enniet over PPC, TTN, en software voor PPC in het algemeen.

 

Anders wordt het een topic closed actie van een van de moderators.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel even nog, :blush:

 

Ik doe alles automatsisch vanuit GSAK dmv een macro. De bestanden worden door een ander proggie (mightysync) automatisch gesynchroniseerd (ook op kaart en waar je maar wilt) Helemaal geen extra handelingen dus. (ja, de eerste keer even aangeven welke bestanden of mappen je wilt synchoniseren). daarna loopt alles als een zonnetje ;)

 

 

 

sorry kruimel, wilde ik even kwijt. :lol1:

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol1:

 

Dat kan nog net. Ik heb er ook geen tijd aan verbonden ;). Als het maar over geocaching gaat en ik vermoed toch dat files aangemaakt met GSAK in de regel over cachen gaat.

 

Goed, ik maak een ov2 aan in GSAK, laat het sturen naar mijn H schijf, laat daar nu een mini SD kaartje inzitten die een folder heeft dat Benelux_Plus-Map heet...

 

De 2e handeling is dat ik min eigen bitmap weer in de folder moet plaatsen. Ik heb ik GSAK niet de mogelijkheid gevonden om een ov2 file zonder bitmap te laten aanmaken.

 

Dat zijn dus de 2 handelingen. Een derde handeling is dat ik de mini SD kaart eruit moet halen en in de PPC moet drukken en dan is TomTom ready for cachehunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een macro gemaakt. Deze maakt diverse filters aan per cachetype. Dan worden deze ov2 bestanden naar een directory op de hardeschijf gestuurd. Hier staan ook al de *.bmp's in. Nadat dit gedaan is word de inhoud van deze directory naar de sd kaart gecopieerd. in zowel de directory van de Duitse en Benelux map. Mijn PDA word namelijk gezien als een extra schijf. En klaar is Jurgen. Zo heb dus altijd alle actieve caches en de gevonden caches bij me in TomTom. Het kost wat voorbereidng maar het updaten is een fluitje van een cent.

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar, in het verlengde van het synchroniseren vanuit GSAK naar waar dan ook op je PC/PPC dmv mightysync, hoe doe je dat? Als ik het progje opstart, kan ik alleen maar vanuit My Documents synchroniseren naar Mijn Documenten :lol1:

 

Ik kan dus niet de van waar dan ook naar waar dan ook optie vinden.

 

Heb mightysync net gedownloaden en voor de prijs van 5 dollar hoef je de aanschaf er van niet te laten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit gaat over geocachen! ;)

 

Ik gebruik tomtom 5.1 en het werkt prima alleen wil ik nu onderscheid kunnen maken in de verschillende caches.

ik zoek nu de bijpassende bitmaps hiervoor.

Ik bedoel hiermee diegene die standaard gebruikt worden.

Zelf heb ik al een en ander geprobeerd maar mijn tekenkunst is naadje en ze worden eigenlijk ook te groot.

Heeft iemand deze iconen in bitmapformaat voor tomtom of weet iemand waar ik ze kan vinden.

 

thanks

 

madmull

 

O ja de bitmaps genoemd in een linkje in dit topic vind ik niet mooi dus deze niet :lol1:

bewerkt door madmull
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...