Spring naar bijdragen

exit Locationless caches


team simpson

Aanbevolen berichten

Door wat rond te speuren op het geacaching.com forum kwam ik er achter dat het einde van de locationless caches in zicht is.

zo is er te lezen: "Locationless caches are being migrated to Waymarking.com. Groundspeak recently offered a free 6-month premium membership to anyone who will archive their locationless caches. So, these may not be available for much longer."

 

dus, mocht je nog van plan zijn om er een te loggen, wees er dan op tijd bij.

Waymarking.com is trouwens ook van groundspeak, en ziet er best aardig uit. Je moet er (voorlopig) wel premium member voor zijn (en dat was al de zoveelste reden om dat te worden dat wij dat nu eindelijk maar eens gedaan hebben :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waymarking.com is trouwens ook van groundspeak, en ziet er best aardig uit. Je moet er (voorlopig) wel premium member voor zijn (en dat was al de zoveelste reden om dat te worden dat wij dat nu eindelijk maar eens gedaan hebben  :crybaby: )

 

Hoe heb je dat gedaan want dat lukt mij *helaas* nog steds niet :D

Geef maar PB bericht want dit is oftropic!!

 

jolanda mv4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe heb je dat gedaan want dat lukt mij *helaas* nog steds niet :thumbdown:

Wat lukt niet? Als je dat duidelijk maakt, kun je misschien geholpen worden. Zo in ieder geval niet.

 

Ik vermoed dat het inloggen al niet lukt. Bendevanvier: als ik jullie profiel bekijk ben je 'member' (zeg maar: gratis lid) en geen 'premium member' (betaald lid) bij GC.com.

Heb net zelf geprobeerd in te loggen met premium member account en dat ging gewoon goed. Je zult dus eerst een paar Euro moeten overmaken naar GC.com (kunnen ze daar die servers en de verbindingen ook weer onderhouden en vooral: je kunt er zelf ook veel plezier van hebben).

 

Er zat sowieso al langere tijd iets aan te komen met locationless caches. Ze konden al een tijd niet meer als nieuw worden aangemeld. Volgens de toelichting op GC.Com 'tot er een gepaste oplossing' voor zou komen. Blijkbaar is die er nu.

 

Groetjes,

 

GG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ook wat betreft geocaching.com geldt: open met je portemonee en hier met dat geld.  :lol1:

 

tja, servers draaien nog niet gratis he ;)

 

bij waymarking kan je trouwens gewoon inloggen met je geocaching account, alleen worden de stats volgens mij niet gekoppeld aan die van geocaching.

Is er trouwens sprake van de mischien de virtial en earth caches ook naar waymarking gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ook wat betreft geocaching.com geldt: open met je portemonee en hier met dat geld.  ;)

Hoewel (gezien smiley) waarschijnlijk niet helemaal serieus bedoeld, toch even een reactie:

Voor GC.Com én voor GC.nl heb ik dat ook graag over. Heb nog nooit aan een internetsite betaald behalve voor deze twee. En waarom? Gewoon omdat ik deze sites enorm waardeer en we al zo veel plezier hebben gehad van het geocachen. Daar mag wat mij betreft best iets tegenover staan:

Voor GC.com voor het draaiende houden van de GC-servers en de bijbehorende verbindingen (en dat hebben ze volgens mij ook hard nodig gezien de capaciteitsproblemen op sommige momenten)

Voor GC.nl omdat deze site voor mij echt toegevoegde waarde (hmm, wat een marketingwoord :lol1: ) heeft naast GC.com. Vooral de kaart van Nederland is geweldig. Vergelijk hem maar eens met de kaarten van bijvoorbeeld Duitsland of Denemarken. De DHZ-mogelijkheden, de statistieken, ga zo maar door. GC.NL is niet voor niets al een hele tijd m'n standaard startpagina

(FF reclame maken: Helemaal onderaan de pagina van geocaching.nl staat precies waar je je 10 Euro naar toe kunt sturen, je krijgt er wel een groene forumnaam van.)

Was even off-topic (sorry) maar is voor het goede doel zullen we maar zeggen.

 

Weer meer on-topic: Dat die locationless caches verdwijnen is op zich wel logisch. Met caching heeft het niet zo heel veel te maken (al hebben we er natuurlijk wel voor gezorgd dat we ook dat icoontje te pakken hebben :thumbup: (en wij behoren niet eens tot de Orde der Schijnheiligen :P ). De meerderheid stelt niks voor. Je kunt haast voor een willekeurig object gaan staan, een foto maken met de GPS in je hand en vervolgens gaan zoeken welke locationless cache erbij hoort. Voor bijna alles bestaat wel een locationless cache. Daar kun je heel snel heel veel caches mee 'scoren', sommigen zelfs vanachter het bureau maar of dat nou de bedoeling van het geocachen is?

 

Groetjes,

 

GG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meerderheid stelt niks voor. Je kunt haast voor een willekeurig object gaan staan, een foto maken met de GPS in je hand en vervolgens gaan zoeken welke locationless cache erbij hoort. Voor bijna alles bestaat wel een locationless cache. Daar kun je heel snel heel veel caches mee 'scoren', sommigen zelfs vanachter het bureau maar of dat nou de bedoeling van het geocachen is?

 

Groetjes,

 

GG

 

daar heb je inderdaad gelijk in, sommige zijn wel heel erg makkelijk, maar er zitten ook een aantal bij die echt leuk bedacht zijn. Zo is er een waar je een foto moet nemen op het hoogste punt van je land, dat is voor ons nog wel te doen (vaalse berg) maar wordt in frankrijk een stuk lastiger.

 

deze en deze zijn ook erg leuk, van tevoren thuis een coordinaat bepalen, en daarna kijken of het te bereiken is. wij kwamen in een leeg weiland uit :lol1:

 

Ik heb er ook een keer een gezien waarbij het de bedoeling was zoveel mogelijk locationless cache opdrachten op 1 foto te zetten, het record was geloof ik 17 ;)

 

voor wie nog wat extra punten wil "scoren" voordat ze echt weg zijn, is hier een mooie afkruislijst te vinden :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar heb je inderdaad gelijk in, sommige zijn wel heel erg makkelijk, maar er zitten ook een aantal bij die echt leuk bedacht zijn.

Zeker zitten er ook leuke tussen! Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen (daarbij: wat leuk is, is voor iedereen anders). We hebben ook twee locationless caches gedaan, waaronder deze.

Hier hebben we veel plezier aan gehad: dingen gelezen over zaken waarvan we vantevoren het bestaan niet kenden, zoektocht op internet om er eentje op een bereikbare afstand te vinden en met een hoop geknutsel daar een coordinaat voor zien te vinden, nog dezelfde avond een aardig stuk in de auto rijden om de plek te bereiken en dan nog een wandeling om de plek te vinden (waarvan we op dat moment niet eens wisten of ie klopte).

Erg leuk om te doen dus maar toch iets anders dan geocachen, zoals er zoveel leuke dingen zijn die weinig of niks met geocachen te maken hebben :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...