Spring naar bijdragen

Gsak macro's


de spetters

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al een tijdje een (geregistreerde) versie van Gsak ;) . Ik ben echter geen computer wizard ;) . Is het mogelijk om bijvoorbeeld een maco te schrijven die in een directory een gecomprimeerde file (van een querry) uitpakt en binnenhaalt in Gsak?

 

Zijn er wellicht mensen die handige macro's geschreven hebben en die hier eventueel willen delen :blush: ?

 

Ik hoor het graag van jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik al een tijdje een (geregistreerde) versie van Gsak :thumbup: . Ik ben echter geen computer wizard :crybaby: . Is het mogelijk om bijvoorbeeld een maco te schrijven die in een directory een gecomprimeerde file (van een querry) uitpakt en binnenhaalt in Gsak?

Iets dergelijks zit er al in om via mail je bestanden op te halen. Een batchfile maken die je spullen uitpakt en GSAK opstart met een import-macro moet niet al te moeilijk zijn.

 

 

Zijn er wellicht mensen die handige macro's geschreven hebben en die hier eventueel willen delen ;) ?

 

Ik hoor het graag van jullie

 

Helaas heb ik zelf nog niets geschreven dat iets dergelijks doet. Ook heb ik nog geen behoefte aan iets extra's in GSAK middels macro's. Maar je kunt eens rondneuzen tussen de marco's van GSAK zelf. Daar zitten er een aantal bij die door anderen geschreven zijn.

Misschien is het een leidraadje voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een pocketquery gedownloaded hebt in zipformaat en je opent deze in GSAK dan pakt hij hem zelf uit en haalt de GPX file uit de zip. Alle andere eventuele bestanden in de zipfile blijven gewoon achter.

Het is zelfs mogelijk om de zipfile automatisch te laten deleten van je HD nadat het gebruikt is door GSAK.

 

Met andere woorden, waar je om vraagt zit standaard in GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een pocketquery gedownloaded hebt in zipformaat en je opent deze in GSAK dan pakt hij hem zelf uit en haalt de GPX file uit de zip. Alle andere eventuele bestanden in de zipfile blijven gewoon achter.

Het is zelfs mogelijk om de zipfile automatisch te laten deleten van je HD nadat het gebruikt is door GSAK.

 

Met andere woorden, waar je om vraagt zit standaard in GSAK.

kejenagaan! Had ik nog nooit geprobeerd. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kejenagaan! Had ik nog nooit geprobeerd.  :thumbup:

Nog mooier.... Als je een downloaddirectory hebt en je hebt er tussen alle andere downloads, zeg maar 10 gezipte queries staan, haalt hij ze allemaal in een keer uit de complete directory....

Je geeft dan bij het openen geen bestand op maar een directory of zoals menig windowsgebruiker zegt: folder :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kejenagaan! Had ik nog nooit geprobeerd.  :thumbup:

Nog mooier.... Als je een downloaddirectory hebt en je hebt er tussen alle andere downloads, zeg maar 10 gezipte queries staan, haalt hij ze allemaal in een keer uit de complete directory....

Je geeft dan bij het openen geen bestand op maar een directory of zoals menig windowsgebruiker zegt: folder ;)

Ja, dat deed ik er allang mee, maar haalde de GPX-files zelf uit de zip.

Nou zie ik dat er ook een mooi ZIP-vinkje bij is gekomen.

Het leven is mooi..... :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens heb ik wel een probleempje met SpoilerSync. Tegenwoordig zit er een macro voor bij GSAK, maar die roept het programma wel aan, maar dan?

Hoe kies ik uit welke caches ik wil binnenhalen?

 

Nu draai ik spoilersync los van GSAK en maak d.m.v. een filter een nieuwe GPX-file aan.

Dat werkt goed, maar hoe krijg ik de foto's dan makkelijk in GSAK?

 

Meer mensen met dit probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Vanuit GSAK is heel eenvoudig allerlei cache informatie naar de Pocket/Palm te zetten.

Ik heb dan als ik onderweg ben eigenlijk alle informatie bij de hand en kan ook nog eens zien wat voor soort cache het is (erg gemakkelijk om te zien of hij 'snel te pakken' is).

Alle genoemde informatie neemt ongeveer 25Mb van het geheugenkaartje in gebruik en da's eigenlijk niet eens zo veel.

 

Let op: onderstaande is niet bedoeld als beginners cursus, je hebt wel kennis van GSAK nodig!

 

Ik heb alles draaien in een aantal macro's. Ik gebruik de volgende procedure:

Voorbereiding:

- Ik heb een hele serie pocket queries draaien die GPX bestanden aanmaken en emailen.

- Ik haal zelf de GPX bestanden uit de emails en plaats deze in een aparte directory;

- Ik heb een serie filters en exports aangemaakt die ervoor zorgen dan oa een bestand kan worden aangemaakt per type cache.

 

Daarna start ik de import macro.

- Deze zorgt ervoor dat alle info wordt ingelezen in GSAK;

 

Daarna start ik de export macro en deze zorgt ervoor:

- Dat alles wordt ge-exporteerd naar PIO en OZI bestanden en wel:

-- Alle caches (zowel gevonden als niet gevonden);

-- Alle caches per cachetype die ik niet heb gevonden;

-- Alle caches waarvan ik in GSAK het User kenmerk heb aangegeven.

- Dat alles wordt ge-exporteerd naar een HTML file en wel:

-- Alle caches met de informatie in GSAK zelf;

-- Alle caches waarvan ik in GSAK het User kenmerk heb aangegeven.

- Daarna draait iSiloX over de HTML bestanden en wel:

-- Maakt een iSilo bestand van alle caches aan, maar zonder verdere online informatie;

-- Maakt een iSilo bestand van alle caches waarvan ik in GSAK het User kenmerk heb aangegeven met 2 niveau's online informatie (dus inclusief afbeeldingen etc).

 

Na het draaien van de macro zorg ik ervoor dat mijn SD kaartje in de kaartlezer zit en kopieer alle informatie (mbv een batch-bestandje) met een druk op de knop naar de SD kaart.

 

Hierbij de maco's die ik in GSAK gebruik voor de verschillende zaken:

 

Import bestanden:

#Debugging...
DEBUG STATUS=Off

#
#Laad bestanden in.
#
LOAD name=geocachingcom database=Default Showstats=Yes

Voorwaarden: zorg dat de juiste import is aangemaakt.

 

Export bestanden:

#Debugging...
DEBUG STATUS=Off

#OziExplorer export.

FILTER Name="NONE"
EXPORT Type=OZI Settings="OziExplorer"

FILTER Name="Type Traditional"
IF $_FilterCount > 0
EXPORT Type=OZI Settings="OziTraditional"
ENDIF

#OziExplorer export.
FILTER Name="My Found Caches (GSAK Default)"
IF $_FilterCount > 0
EXPORT Type=OZI Settings="OziFound"
ENDIF

#TomTom Navigator POI export.

FILTER Name="Type Traditional"
IF $_FilterCount > 0
EXPORT Type=POI Settings="PIOTraditional"
ENDIF
FILTER Name="Type Multi"
IF $_FilterCount > 0
EXPORT Type=POI Settings="PIOMulti"
ENDIF
FILTER Name="Type Virtual"
IF $_FilterCount > 0
EXPORT Type=POI Settings="PIOVirtual"
ENDIF
FILTER Name="Type WebCam"
IF $_FilterCount > 0
EXPORT Type=POI Settings="PIOWebCam"
ENDIF
FILTER Name="Type Mystery"
IF $_FilterCount > 0
EXPORT Type=POI Settings="PIOMystery"
ENDIF
FILTER Name="Type Event"
IF $_FilterCount > 0
EXPORT Type=POI Settings="PIOEvent"
ENDIF

FILTER Name="NONE"

Voorwaarden: zorg dat de juiste filters en exports zijn aangemaakt.

 

HTML export en iSiloX opstarten:

#Debugging...
DEBUG STATUS=Off

#
#Exporteren en verwerken bestanden.
#

#HTML export en verwerk deze met iSiloX.
EXPORT Type=HTML Settings=HTML
RUNPGM Pgm="C:\Program Files\iSilo\iSiloX\iSiloX.exe" Wait="Yes" Parms=-x "C:\OziExplorer\GPS\iSilo\GeoCaches.ixl" -u

Voorwaarden: zorg dat de juiste exports is aangemaakt en dat IsiloX goed is ingesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...