Mr.Chaos Geplaatst 8 maart 2006 Geplaatst 8 maart 2006 Geïnspireerd door dit draadje van Cachemier heb ik een lijst met plaatsnamen gemaakt die je in combinatie met een macro kan gebruiken in GSAK. Je kan dan in een GSAK-database caches zoeken binnen een opgegeven straal rondom (het centrum van) die plaats. Zo werkt het: 1. Download dit zip-bestand (bevat twee tekstdocumenten: de plaatsnaam-file en een macro) 2. Plaats de macro in de GSAK-directory, in de map "macros" 3. Kopieer de volledige inhoud van de plaatsnaam-file 4. Plak dit in de lokatie-instellingen van GSAK (tools --> options --> locations) en klik op OK 5. Run de macro (maak evt. een knopje ervoor in je werkbalk) 6. Geef de plaatsnaam waarop je wilt zoeken 7. Geef de straal waarbinnen je wilt zoeken 8. Tada! GSAK rules!!!
The Scorpios Geplaatst 8 maart 2006 Geplaatst 8 maart 2006 Geïnspireerd door dit draadje van Cachemier heb ik een lijst met plaatsnamen gemaakt die je in combinatie met een macro kan gebruiken in GSAK. Je kan dan in een GSAK-database caches zoeken binnen een opgegeven straal rondom (het centrum van) die plaats. GSAK rules!!! <{POST_SNAPBACK}> Super . Bedankt is nog zachtjes uitgedrukt
Brabants Hoop Geplaatst 8 maart 2006 Geplaatst 8 maart 2006 En zo krijgen we steeds meer tools die onze hobby weer wat makkelijker maakt.
geo_taz Geplaatst 9 maart 2006 Geplaatst 9 maart 2006 Interessant, maar .... Klopt het dat Delft niet in de lijst met plaatsen staat ? Geo_Taz (die in Delft woont...)
Mr.Chaos Geplaatst 9 maart 2006 Auteur Geplaatst 9 maart 2006 (bewerkt) Interessant, maar .... Klopt het dat Delft niet in de lijst met plaatsen staat ? Geo_Taz (die in Delft woont...) <{POST_SNAPBACK}> hmm, da's inderdaad merkwaardig! De kleinste gehuchten staan erin, 8884 regels met plaatsnamen en Delft onbreekt... Ik heb het bestand van Cachemier juist niet gebruikt omdat Den Haag en Amsterdam er bijvoorbeeld niet in te vinden waren. Ik heb dus een ander plaatsnaam-index-bestand gebruikt, dat ik in een OZIexplorer mapje van me heb gevonden, ik dacht dat dat misschien completer was. Je zult begrijpen dat ik niet alles heb gecheckt... Ik zal Delft vanavond wel even toevoegen, ik kan nu even niet bij mijn webspace om het te uploaden! Uiteraard kan je ook zelf even het onderstaande regeltje erin kopieren: Delft, 52.00000, 4.36667 En ik voeg deze dan ook gelijk even toe, nu alleen te vinden met "s Gravenhage" Den Haag, 52.08300, 4.30000 Mr.Chaos (die ook 8 jaar in Delft heeft gewoond...) 9 maart 2006 bewerkt door Mr.Chaos
Mr.Chaos Geplaatst 9 maart 2006 Auteur Geplaatst 9 maart 2006 Ze staan er inmiddels bij. Er stond trouwens nog een hele rits plaatsnamen beginnend met "De" niet in die Ozi-lijst... Toch vreemd. Als ik een keertje tijd (lees: zin) heb zal ik de twee plaatsnamenbestanden (die van Cachemier en die uit Ozi) eens samenvoegen. Ik zoek nog wel even naar een handige manier om vervolgens de dubbelingen er weer uit te halen! Of is er iemand die wel een volledige lijst in de aanbieding heeft?
Jurgen & Co Geplaatst 10 maart 2006 Geplaatst 10 maart 2006 (bewerkt) Misschi9en kun je hem ook [http://www.gsak.net/board/index.php?showforum=9]hier plaatsen.[/url] Wel even de gepindde zaken lezen. 10 maart 2006 bewerkt door Jurgen & Co
@rend Geplaatst 10 maart 2006 Geplaatst 10 maart 2006 Mr Chaos, hoe krijg je die nieuwe namen in GSAK geplakt. Mij lukt het even niet.
Jurgen & Co Geplaatst 10 maart 2006 Geplaatst 10 maart 2006 Open plaatsnaam-file met bv notepad. Markeer de gehele tekst met <ctrl>,<A>. Ga dan verder met 4 Volgens Mr. Chaos 1. Download dit zip-bestand (bevat twee tekstdocumenten: de plaatsnaam-file en een macro) 2. Plaats de macro in de GSAK-directory, in de map "macros" 3. Kopieer de volledige inhoud van de plaatsnaam-file 4. Plak dit in de lokatie-instellingen van GSAK (tools --> options --> locations) en klik op OK 5. Run de macro (maak evt. een knopje ervoor in je werkbalk) 6. Geef de plaatsnaam waarop je wilt zoeken 7. Geef de straal waarbinnen je wilt zoeken 8. Tada!
Mr.Chaos Geplaatst 26 maart 2006 Auteur Geplaatst 26 maart 2006 Ter info: ik heb een klein bugje gevonden als je die hele lange lijst met plaatsnamen onder 'locations' kopieert. Als je hierna het menu "export --> HTML-files" probeert te openen duurt dat echt gigantisch lang!
Mr.Chaos Geplaatst 28 maart 2006 Auteur Geplaatst 28 maart 2006 Ter info: ik heb een klein bugje gevonden als je die hele lange lijst met plaatsnamen onder 'locations' kopieert. Als je hierna het menu "export --> HTML-files" probeert te openen duurt dat echt gigantisch lang! <{POST_SNAPBACK}> Voor de mensen die hier ook problemen mee hebben, ik probeer een oplossing te vinden, zie ook hier: http://www.gsak.net/board/index.php?showto...findpost&p=9848
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden