Spring naar bijdragen

Flitsers en Campings in Europa


hrng

Aanbevolen berichten

:cry: Is dit wat?

 

Flitsers en Campings in Europa

 

Waypoints: Flitsers

Ik heb op internet een aantal binnen- en buitenlandse sites gevonden met GPS-coördinaten van 'flitsers': snelheids- en stoplichtcontroles met een camera. Omdat ze nogal lastig te vinden/downloaden zijn heb ik ze gebundeld en hier neergezet. Ze zijn in het GPX-formaat (omzetten zie boven) en het Garmin MapSource-formaat (MPS) te downloaden:

 

* Duitsland (aantal 2430): GPX-formaat, MPS-formaat.

* Nederland (aantal 903): GPX-formaat, MPS-formaat.

* Oostenrijk (aantal 389): GPX-formaat, MPS-formaat.

* Zwitserland (aantal 307): GPX-formaat, MPS-formaat.

* Frankrijk: download deze op in nieuw window deze website; klik op het GPS-merk voor het formaat naar keuze.

 

De bestanden zijn ingepakt met in nieuw window WinRAR.

Waypoints: Europese campings

ANWB Campingselect 2005Omdat er veel vraag naar was heb ik hier de GPS-coördinaten van de 7959 Europese campings van de in nieuw window ANWB Campingselect 2005 CD-ROM. Ze zijn in het GPX-formaat, de internationale standaard (omzetten zie boven). De bestanden zijn ingepakt met in nieuw window WinRAR.

 

Download de coördinaten: alle landen in één file of voor de landen afzonderlijk: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.

 

Waypoints: Cordillera Real mountains, Bolivia

I compiled a list of waypoints in the Cordillera Real mountainrange, Bolivia. The list contains of 620 waypoints of mountaintops, settlements and towns and is in the GPX-format. Altitude-data is added where known. The data was obtained by accurately measuring the very detailed map: "A new map of the Cordillera Real de Los Andes", scale 1:135000 © 1995 Liam O'Brien, 28 Turner Terrace, Newtonville MA 02160, USA. People with a GPS-unit who want to walk the various Inca- and pre-Inca trails in this area may find this list interesting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben ooit eens aan de Atlantische kust gewwest en ik meende te herinneren dat er ook campings aan de kust lagen.

Zijn allemaal hun ANWB kwalifikatie kwijt geraakt?

camping.jpg

 

Lijkt me een verschuiving. Maar bij wie. In jouw kaart of in de data.

Punten of comma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me een verschuiving. Maar bij wie. In jouw kaart of in de data.

Punten of comma's.

Ik maak gebruik van cityselect.

Nederland kwam wel goed uit in cityselect.

De campings in de Vogezen NO Frankrijk lijken ook wel op de goede plaats te staan.

Ik denk dat er iets mis gegaan is met W en E.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opvallend is dat in Amsterdam geen flitspaal te bekennen is. Staan er daar helemaal geen?

 

Amsterdam heeft 21 geregistreerde flitspalen. ;)

 

Wil je alle flitspalen van heel Nederland volledig up to date?

 

Flitspaal.nl

Volledig niet up-to-date bedoel je? 4 van die palen zijn al bijna een jaar weg, en een stuk of 3 al een paar maanden i.v.m. wegwerkzaamheden.

Hou je er nog steeds 14 over ;) En hou er rekening mee dat ze bij wegwerkzaamheden meer controleren dan ooit. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opvallend is dat in Amsterdam geen flitspaal te bekennen is. Staan er daar helemaal geen?

 

Amsterdam heeft 21 geregistreerde flitspalen. :D

 

Wil je alle flitspalen van heel Nederland volledig up to date?

 

Flitspaal.nl

Volledig niet up-to-date bedoel je? 4 van die palen zijn al bijna een jaar weg, en een stuk of 3 al een paar maanden i.v.m. wegwerkzaamheden.

Hou je er nog steeds 14 over ;) En hou er rekening mee dat ze bij wegwerkzaamheden meer controleren dan ooit. :thumbup:

 

Jij kan ook zeiken zeg ;)

 

Eerst dat er geen enkele van Amsterdam staat, kom ik met en lijst waar ze wel op staan en nu zijn het er weer teveel.

Dat ze er niet meer staan is een ander verhaal. Beter dan geen enkele. Toch is het up to date. Zo staan ze wel op papier. Als er eentje tijdelijk weggehaald is ivm wegwerkzaamheden maakt toch niets uit?

Straks zeg je nog die en die doet het niet want daar zat vandaag geen fotorolletje in.

In ieder geval die van Drenthe staan allemaal daar waar ze ook worden aangegegeven. Met de meeste heb ik al contact gehad. Oftewel, ik heb het persoonlijk Empirisch getest ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij kan ook zeiken zeg ;)

Nah, dat heet ook wel "k*tkammen".

 

Eerst dat er geen enkele van Amsterdam staat, kom ik met en lijst waar ze wel op staan en nu zijn het er weer teveel.

Dat ze er niet meer staan is een ander verhaal. Beter dan geen enkele. Toch is het up to date. Zo staan ze wel op papier. Als er eentje tijdelijk weggehaald is ivm wegwerkzaamheden maakt toch niets uit?

Straks zeg je nog die en die doet het niet want daar zat vandaag geen fotorolletje in.

Nou, daar zeg je zoiets. Die op de ringweg staan, zijn niet digitaal, en werken inderdaad nog met fotorolletjes. Op zo'n fotorol kunnen 20.000 auto's aan 2 kanten worden gefotografeerd. Echter, iedere auto komt op de foto, en 99% rijdt niet te hard.

Gezien de drukte is zo'n rol al in een uurtje vol. 1x per dag wordt de film gewisseld.

Dus 23 uur per dag kun je rustig hard rijden ;) (btw, niet mijn wijsheid. Het was ooit eens op AT5 (lokale zender)).

 

In ieder geval die van Drenthe staan allemaal daar waar ze ook worden aangegegeven. Met de meeste heb ik al contact gehad. Oftewel, ik heb het persoonlijk Empirisch getest ;)

Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik regelmatig over de snelheid heenga (waar dat zich toestaat). Bonnen komen echter zelden, en zijn altijd voor 5 kilometer te hard overtredingen in de binnenstad. Over Zeikerds gesproken :thumbup:

 

**** EDITED BY MODERATOR: Om kamervragen te vorkomen, heb ik de "u" vervangen door een sterretje. :D ****

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

K*tkammen bedoelde je :beerchug:

 

Je zal die fotorolletjes mar moeten ontwikkelen ;)

 

Tja, heb er vele van 5 a 10 kilometer, maar ook aardig darboven. Max was 42.... Heb ik daar maar zo even een nieuwe GPSr weggegeven...

 

We realiseren ons pas hoe goed ons geheugen is, als we proberen iets te vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Wat betreft de campings in Frankrijk lijken ze inderdaad verschoven.

Als ik ze via EasyGps in 60C zet zijn ze verschoven, ander formaat zoals dat ook in het dikke ANWB boek wordt gebuikt geeft ook niet het gewenste resultaat.

Heb ik nog wat tijd over dan hoop ik het te ontdekken wat het is maar anders toch maar het dikke boek van de ANWB meenemen.

 

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...