Spring naar bijdragen

Google Earth


Ringeling

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb hier Google Earth Pro draaien, aan de "normale" versie kun je namelijk geen gps hangen. Ik zelf vind dit soort progjes altijd leuk, echter supergedetailleerd is het niet.

 

Als je een wat grotere route loopt, geeft ie een erg leuk overzicht. In Amsterdam en nog wat andere plekken zijn de kaarten zo gedetailleerd dat je er een geocache van zou kunnen maken door bijvoorbeeld de route op de kaart te plakken met de vraag "zoek deze waypoints irl".

 

Als je belangstelling hebt dan geef maar ff een PM.

 

Gr Danny

bewerkt door TeamTobi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er al iemand die ervaring heeft met Google Earth plus, voor gebruik met de GPS?

 

Google Earth

 

En hoe bevalt dit?

 

Ik heb het programma vorige week gedownload "en geregisteerd", mijn Garmin Etrex Summit op de PC aangesloten en wat waypoints en tracks geupload en gedownload. Bij mij werkt het prima. Helaas is 90% van de satellietbeelden van slechte kwaliteit maar als je de overlays gebruikt met wegen en dergelijke wordt het een hele bruikbare tool om je GPS tochten te downloaden. Wat ook leuk is om vooraf al bijvoorbeeld in Parijs wat waypoints aan te maken en vanuit Google Earth te uploaden naar de GPS. Kaartjes printen e.d. werkt ook prima.

 

Btw. Geef er niet teveel geld aan uit ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

"Kaartjes printen e.d. werkt ook prima."

Diverse mensen hebben geprobeerd om van de foto's mozaiekbeelden te maken en die als gecalibeerde achtergrond on Ozi te gebruiken. Helaas lukt het niet. De clou is: de projectie is onbekend.

Wat er kennelijk gedaan wordt is: het originele materiaal uit diverse bronnen heeft bekende projecties en parameters en is over het algemeen 'rectified'. Maar dan wordt het om een bol gewikkeld. Dat geeft wel een mooi uitzicht maar wel verlies aan data.

Bij het maken van een mozaiek verander je van positie en van hoogte en dus is iedere poging tot calibratie zonder succes.

Hang je laag boven de aarde en zie je slechts een klein stukje bodem dan is de projectie niet zo vreselijk belangrijk, maar bij beelden van 200 x 300 km krijg je geen kloppende calibratie.

Of passende calibratie van Google Maps mogelijk is weet ik niet. Maar als je daar op dezelfde manier te werk gaan dan vrees ik het ergste.

 

Binnenkort ga ik de ESRI Mapshop uitproberen. Misschien lukt het daar om de stukjes kaart die ik online zie aaneen te plakken en b.v. de communicatie met de server te ontleden zodat calibratiepunten verkregen kunnen worden.

Er is een 30-dagen probeerversie: http://www.esri.com/software/arcwebservice...o/download.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...