Spring naar bijdragen

travelbug en gevonden gaches


Gast keulen en aken

Aanbevolen berichten

Gast keulen en aken

Hoi luitjes,

 

ja ik zal het maar zelf zeggen in ben dus nog een dummie.

 

Nu ik net de de kids aan het geo catchen ben geslagen heb ik toch gelijk al een vraag. NU heb ik een lees een schrijf probleem ( dislectie ) dus kan ik niet zo goed van de site lezen.

 

Ik wil jullie vragen of iemand mij beknopt kan uitleggen hoe ik mijn gevnonden catches kan registreren en hoe ik de gevonden travelbug moet registreren en vooral hoe ik moet laten wten dat ik hem weer in een nieuwe catch verstopt heb.

 

ik ga morgen op vakantie naar luxemburg dus hoop daar en nieuwe locatie te vinden waar ik de catch kan verstoppen. Maar hoe registreer dat nu. ik zal wel op vakantie zijn als jullie, teminste als jullie willen antwoorden, Ik wil na mijn vakantie dus wel proberen om een goede registratie te maken van mijn gevonden gaches en waar ik de travel bug heb gelaten. Te minste als dat wel moet.

 

Vriendelijke groeten

 

Jonne 9 jaar, niels 10 jaar en :ph34r: marja en ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In het kort:

 

1. Allereerst moet je geregistreerd zijn bij de website www.geocaching.com. Je bent nu geregistreerd op het forum van www.geocaching.nl en dat is niet hetzelfde.

 

2. Vervolgens log je in op die site. (www.geocaching.com dus!)

 

3. Als je dan naar de cache-pagina gaat van de cache die je gevonden hebt zie je rechtsboven staan "Log your visit." Staat dat er niet, dan ben je nog niet ingelogd. Dan staat er "Log in to log your visit". Klik je dan hier op dan kom je eerst in het inlogscherm van geocaching.com. Pas als je hier je inlognaam en wachtwoord hebt ingevuld kun je verder.

 

Nu kom je in een scherm waar je je vondst kunt loggen. Kies hier bij "Type of log" voor "Found it!", vul de datum in en schrijf een klein stukje bij "Comments" (bv. hoe leuk je de cache vond of zoiets).

 

Druk nu op de knop rechtsonder "Sumbit log entry" en je hebt je eerste cache-vondst gelogd!! :)

 

Met de Travel Bug gaat het ongeveer hetzelfde. Alleen moet je daarbij ook nog het nummer van de Travel Bug invullen dat op het begeleidende metalen plaatje staat. Dit om te bewijzen dat je hem ook werkelijk gevonden hebt.

 

Succes ermee!! :ph34r:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Peetee het duidelijk en kort heeft uitgelegd. Hulde :ph34r:

 

Wil ik alleen nog even een kanttekening plaatsen voor de Travel Bug.

 

Op de pagina van de cache waar je de Travel Bug vond staat ook een link naar deze travel Bug.

 

Ergens rechts op de pagina staat Travel bugs in this cache:

en daaronder de naam van je gevonden travel Bug.

 

Klik daar op en je komt direkt op de travel Bug pagina terecht.

Even het nummer invullen wat op het metalen plaatje staat en voila.

 

Dus: eerst cache loggen en daarna de travel Bug.

 

Terug plaatsen is weer een ander verhaal en komt wel na de vakantie.

 

 

Prettige vakantie in Letzebourg.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga morgen op vakantie naar luxemburg dus hoop daar en nieuwe locatie te vinden waar ik de catch kan verstoppen.

Vakantie caches zijn al een aantal jaren niet meer toegestaan, omdat je die niet kunt onderhouden.

 

Ik meende ergens in een postje te lezen van jou dat jij met de oplossing kwam.

Sorry modjes hier moest ik even op reageren, ik ga ver buiten de topic.

 

 

Gr Twinlife :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga morgen op vakantie naar luxemburg dus hoop daar en nieuwe locatie te vinden waar ik de catch kan verstoppen.

Vakantie caches zijn al een aantal jaren niet meer toegestaan, omdat je die niet kunt onderhouden.

Ik meende ergens in een postje te lezen van jou dat jij met de oplossing kwam.

Sorry modjes hier moest ik even op reageren, ik ga ver buiten de topic.

Ja ja, dat van die 2e login als buitenlander.

Of je thuis koodinaten veranderen in de buurt van de vakantie cache. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga morgen op vakantie naar luxemburg dus hoop daar en nieuwe locatie te vinden waar ik de catch kan verstoppen.

Vakantie caches zijn al een aantal jaren niet meer toegestaan, omdat je die niet kunt onderhouden.

 

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat Keulen en Aken hier bedoelt dat zij in het Luxemburgse een plekje gaan zoeken voor de travel bug, en niet voor een (nieuwe) cache. Want dat zou inderdaad een probleempje geven.

 

Het loggen van een achtergelaten travel bug gaat als volgt:

 

Als je de gevonden cache logt, waarin je ook de TB achterlaat, dan zie je in het logscherm ook nog een venstertje waarin een overzichtje van de TB's die je in je bezit hebt. Hier kun je de TB kiezen die je in de cache hebt achtergelaten.

 

Die wordt vanaf dat moment dan ook op de rechterzijde van de cachepagina getoond.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

]Vakantie caches zijn al een aantal jaren niet meer toegestaan, omdat je die niet kunt onderhouden.

 

 

Ik heb een hele goede vriend die voor mij best wel een keertje de cannister wil nakijken en indien nodig herplaatsen of voorzien van een nieuwe logrol/boekje.

 

Wat is er dan mis mee? ....Ander draadje ik weet het, maar er zijn meer mogelijkheden voor een vakantiecache en om zo maar een twee drie te zeggen dat deze niet mogen vind ik jammer.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...