masterchef Geplaatst 3 juli 2005 Geplaatst 3 juli 2005 Hej Ik ben bezig met het uitzetten van een cache maar volgens de herder is het gebied van defensie. Heeft er iemand ervaring mee? Aan wie moet ik toestemming vragen? Greetz Masterchef
LTeunis Geplaatst 3 juli 2005 Geplaatst 3 juli 2005 Hej Ik ben bezig met het uitzetten van een cache maar volgens de herder is het gebied van defensie. Heeft er iemand ervaring mee? Aan wie moet ik toestemming vragen? Greetz Masterchef <{POST_SNAPBACK}> Aan de koningin? lteunis
Quaerens Geplaatst 3 juli 2005 Geplaatst 3 juli 2005 Leg gewoon een munitiekisje neer. Geen militair die daar van op kijkt.
mr.Bean Geplaatst 3 juli 2005 Geplaatst 3 juli 2005 Leg gewoon een munitiekisje neer. Geen militair die daar van op kijkt. <{POST_SNAPBACK}> Hahahahahahahaha Als ik jou was, dan zou ik naar de dichtst bijzijnde kazerne gaan en eens informeren wie de beheerder is van het gebied. Ik denk namelijk wel dat je toestemming nodig zult hebben. Dit vooral omdat er regelmatig oefeningen worden gehouden. Het ligt aan het soort terrein, maar er zullen zeker zware voertuigen overheen denderen. Reken er maar op dat het zicht uit een Leopart (met gesloten koepels ) aardig beperkt is . Uit veiligheid oogpunt kan het dus best zijn dat je geen toestemming krijgt, maar nooit geschoten is altijd mis . gr. mr.Bean
Gast Spijkenisser Geplaatst 3 juli 2005 Geplaatst 3 juli 2005 Zou wat zijn zeg, cache verstopt eerst volgende die de cache gaat zoeken wordt neergeschoten... Denk dat er dan weinig mensen naar jou cache gaan zoeken Als dit inderdaad oefenterein is van defensie dan lijkt het mij sterk dat jij daar een cache neer mag leggen. Dit in verband met het bijvoorbeeld schaden van de cache of bezoekers daarvan of bijvoorbeeld het hinderen van een oefening. Vraag het in de omgeving en anders zoek je een informatie nummer op of e-mail adress en neem je contact met ze op. Groeten, Team Luchtloper
Team-Eppie Geplaatst 4 juli 2005 Geplaatst 4 juli 2005 Het ligt aan het soort terrein, maar er zullen zeker zware voertuigen overheen denderen. Reken er maar op dat het zicht uit een Leopart (met gesloten koepels ) aardig beperkt is . Dat is dan toch een gouden plek? Geen gezeur over het vertrappen van plantjes, het verjagen van parende muggen etc.....
masterchef Geplaatst 4 juli 2005 Auteur Geplaatst 4 juli 2005 Hej, FF een aanvulling op mijn vraag, Het gaat om het gebied om de Havelterberg, dit hele stuk is in bezit van defensie en hier worden af en toe oefeningen gehouden. Het is niet zo dat het een schietterein is! Tevens zijn hier delen van in bezit van Natuur monumenten en van SBB maar het stukje waar ik de cache wil neer leggen is het heel erg onduidelijk van wie de grond is. Greetz Masterchef
Kapitein Haak Geplaatst 4 juli 2005 Geplaatst 4 juli 2005 Als het een oefenterrein is, ligt het voor de hand dat het terrein word beheerd door het ministerie van defensie. ik vergelijk het maar even met de Ginkelse Hei en daar is dat het geval. Dus zoals in dit draadje al meer geopperd zou ik gaan voor defensie. groeten Haak.
paulus Geplaatst 4 juli 2005 Geplaatst 4 juli 2005 Hoi, elk militair oefenterrein heeft een terreinopzichter. gewoon naar de dichtstbijzijnde kazerne bellen en vragen naar de terreinopzichter. groeten PAULUS
Team Professor X Geplaatst 4 juli 2005 Geplaatst 4 juli 2005 masterchef Geplaatst op Vandaag, 11:11 Hej, FF een aanvulling op mijn vraag, Het gaat om het gebied om de Havelterberg, dit hele stuk is in bezit van defensie en hier worden af en toe oefeningen gehouden. Het is niet zo dat het een schietterein is! Tevens zijn hier delen van in bezit van Natuur monumenten en van SBB maar het stukje waar ik de cache wil neer leggen is het heel erg onduidelijk van wie de grond is. Greetz Masterchef Hallo Masterchef, Je antwoord op de vraag heb ik thuis in een enveloppe van Defensie. Ikzelf had ook plannen nabij de oude SITE, maar daar werd een stokje voor gestoken door deze cache. Die heb jij ook al gelopen. Defensie doet niet echt moeilijk, ze willen alleen graag dat je contact opneemt met de adjudant/ beheerder van de grond en er zit een aardig verhaal bij over persoonlijke aansprakelijkheid wanneer een geocacher schade veroorzaakt. Dus toen werd mijn enthousiasme iets minder... Normaal vraag ik altijd eerst toestemming voordat ik uberhaupt een waypoint inmeet, tenzij ik zeker weet dat de toestemming wel goed komt. Hierbij had ik de brief al in huis, maar heb helaas wat te lang gewacht. En om nu twee routes langs deze toren te laten lopen ..... Misschien kunnen we eens afspreken, want ik geloof dat je ook een event wilt organiseren en kan ik daarbij misschien helpen. GRTZ. Professor X Net een email nietwaar ?
Geopatra Geplaatst 4 juli 2005 Geplaatst 4 juli 2005 Heb er goede ervaringen mee (3 caches)! Bel de dienst Domeinen- dat nummer kun je opzoeken. Dezen kunnen je doorverwijzen naar de verantwoordelijke persoon voor het betreffende terrein. Dit is degene die je toestemming kan geven. De zaken op de lokatie zelf worden dan weer besproken met de lokale groene man, die het terrein kent. In mijn geval ging dat allemaal soepeltjes via de telefoon. Succes! Geopatra.
fraggle-team Geplaatst 4 juli 2005 Geplaatst 4 juli 2005 Het ligt aan het soort terrein, maar er zullen zeker zware voertuigen overheen denderen. Reken er maar op dat het zicht uit een Leopart (met gesloten koepels ) aardig beperkt is . Dat is dan toch een gouden plek? Geen gezeur over het vertrappen van plantjes, het verjagen van parende muggen etc..... <{POST_SNAPBACK}> Als het dan maar geen schietterrein is
Team Professor X Geplaatst 4 juli 2005 Geplaatst 4 juli 2005 Ook buiten militair terrein is het in Drenthe levensgevaarlijk Man geraakt door jager Vledder - Zaterdagmiddag werd in een bos nabij Vledder een 55-jarige man uit Steenwijk geraakt door een verdwaalde kogel uit een jachtgeweer van een 59-jarige jager uit Vledder. Die jager maakte deel uit van een groep jagers die bezig was het jachtgeweer in te schieten en bij te stellen. Vermoedelijk is de .22-kogel gericocheerd en raakte de Steenwijker in de zijkant van zijn hoofd. De kogel was wel inmiddels de snelheid verloren waardoor de kogel vermoedelijk niet diep in het hoofd doordrong. De getroffen man had gesport en was bezig een ander shirt aan te trekken. Hij was aanspreekbaar en werd overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel. De jager wordt zware mishandeling ten laste gelegd en het geweer is in beslag genomen.
Gast GPSymme Geplaatst 13 juli 2005 Geplaatst 13 juli 2005 Hij was bezig van shirt te verwisselen! Dus jah als je dan veel borsthaar heb... Maar op schietterreinen (zoals bij mij in de buurt bij Petten) word zowiezo al aangegeven dat je er niet mag komen, dus kan je er al niks plaatsen. Als je er al gewoon kan wandelen, waarom zou je er niks mogen plaatsen dan? Maar een telefoontje kan nooit kwaad
Aanbevolen berichten