Spring naar bijdragen

Geocaching in het Utrechts Nieuwsblad


jowi

Aanbevolen berichten

De kranten maken wel hun eigen nieuws als er niets is en blijkbaar in een reactie op het stuk in de Telegraaf komt het Utrechts Nieuwsblad met een artikel met als kop "Digitaal schatzoeken niet buiten de gebaande paden"

 

Het is een vrij informatief artikel wat niet negatief van toon is, vooral de laatste zin in het kader is wel aardig: "Om geocacher te worden, heb je een ijzersterk doorzettingsvermogen nodig. Het kan weken duren voordat je een schat hebt gevonden". :yes:

 

Laat ik nu altijd gedacht hebben dat die mensen gedachtenloos hun tom-tom achterna scheurden :eek:

 

Ik zal het artikel anders wel even door de scanner halen als het niet op de website van het UN staat.

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De kranten maken wel hun eigen nieuws als er niets is en blijkbaar in een reactie op het  stuk in de Telegraaf komt het Utrechts Nieuwsblad met een artikel met als kop "Digitaal schatzoeken niet buiten de gebaande paden"

 

Het is een vrij informatief artikel wat niet negatief van toon is, vooral de laatste zin in het kader is wel aardig: "Om geocacher te worden, heb je een ijzersterk  doorzettingsvermogen nodig. Het kan weken duren voordat je een schat hebt gevonden".  :yes:

 

Laat ik nu altijd gedacht hebben dat die mensen gedachtenloos hun tom-tom achterna scheurden :eek:

 

Ik zal het artikel anders wel even door de scanner halen als het niet op de website van het UN staat.

 

Laat maar komen, ik kan het niet vinden.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat maar komen, ik kan het niet vinden....  :yes:

Ik kon het ook niet vinden, maar mischien staat het artikel er pas morgen op. Meestal werkt de website van het U.N. vrij goed. Het artikel in de Gelderlander kan je daar al wel vinden. Dit artikel is trouwens een rehash van dat artikel en wat meer toegespitst op Utrecht.

Tot die tijd: http://home.planet.nl/~wvh/knipsels/UN_CacheArtikel.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt alweer gesproken van "struinen"door de natuur. SBB heeft zelf wandelingen waar je dat MOET doen. Tegenstelling alom. Met een beetje gezond verstand ga je geen stukken afsnijden door het bos, maar blijf je op de paden todat je bij de stash-area bent. Noteer dit eventueel in je cachebeschrijving (als je dat nog niet gedaan hebt). Meer kun je niet doen.

 

Er zullen altijd deelnemers zijn die zich hier niets van aan trekken, maar wat kun je nog meer doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat maar komen, ik kan het niet vinden....  :yes:

Ik kon het ook niet vinden, maar mischien staat het artikel er pas morgen op. Meestal werkt de website van het U.N. vrij goed. Het artikel in de Gelderlander kan je daar al wel vinden. Dit artikel is trouwens een rehash van dat artikel en wat meer toegespitst op Utrecht.

Tot die tijd: http://home.planet.nl/~wvh/knipsels/UN_CacheArtikel.jpg

Goh, bekend plaatje. :eek:

 

Leuk dat hier weer dat 'onbewust wandelen' naar voren komt.

Je kunt natuurlijk ook je paden-informatie niet voor je eigen egoistisch zelf houden, maar netjes afleveren aan de burger, die ook daarvoor een gedeelte van zijn zuurverdiende belastingcenten afdraagt, net als voor het salaris van de medewerkers van SBB.

Dan worden die kaarten betaalbaar, en kan iedereen aan de mapped-GPS, en loop je helemaal niet meer te dolen door de wildernis.

 

Misschien als ze vanuit de staat de zakkenvullerij eens gaat uitbannen, dan heeft dat misschien wel tot gevolg dat men niet nadoet wat men leert, maar zich bewust wordt van zichzelf en de omgeving.

 

Daar komt ook nog bij dat men niet kan zien wat nou eigenlijk een PAD is.

Naast de grotere (vaak zelfs slecht onderhouden) paden, heb je ook de "boswachters paadjes". Duidelijke plekken waar meermalig iemand gelopen heeft, en weer zeker geen bordjes bij staan dat je daar niet in mag.

Je houdt je dan dus netjes aan de paden.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het even doorgelezen, en volgens mij is het 100% het zelfde verhaal als in dit topic.

 

artikel dus ingekocht bij "de gelderlander"? (of werken ze gewoon samen)

 

enige wat met deze artikelen bereikt wordt is dat er meer geinteresseerden komen.

bewerkt door team simpson
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...