Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb met mijn (eerste) nieuwe meridian color een probleem. Het toestel valt steeds uit. Dit gebeurt alleen als ik de landkaart als navigatiescherm heb geselecteerd. Hij geeft een zandlopertje in het kaartje weer, het achtergrond licht valt weg en na een seconde of 4 gaat hij helemaal uit. Hierna start hij automatisch weer op, maar blijft gelijk weer uitvallen (soort 'loop')

De enige manier om het toestel aan te houden is gelijk bij het inschakelen een ander navigatiescherm te selecteren. Het compas, de snelheid enz. functioneert dan gewoon, maar selecteer je daarna weer de kaart, begint de ellende gelijk weer.

Is dit een bekend probleem en zo ja, wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt voor een reactie!

groet

Hans

Geplaatst

Hallo

Ik heb zojuist het toestel geupdated. Ik geloof alleen dat ik er nu een probleem bij heb, iedere keer bij het opstarten (in die 'loop') mag ik hem nu gelijk initialiseren...

Schiet niet echt op... :beerchug:

Ik hoop nog op een oplossing.

groet

Hans

Geplaatst

Ik ken dit type GPS niet goed genoeg, dus bij deze wat algemene tips:

N.a.v. je eerste post zou ik zelf afleiden dat er een probleem zit in de kaartinformatie.

Indien je deze op een apart memorykaartje hebt staan kun je eens proberen dit er even uit te halen en dan je GPS opnieuw te starten.

Mocht het dan nog niet goed werken dan kan een reset van het apparaat misschien helpen. (Dit wist vaak wel je reeds ingevoerde waypoints !!)

Misschien kun je de kaartinformatie er zelf opnieuw inzetten ?

Suc6, groetjes Jan-Willem.

Geplaatst

Ten eerste natuurlijk bedankt voor de reacties!

Jammergenoeg is het probleem niet opgelost. Nog steeds sluit het toestel na een paar seconden het kaartje te hebben getoond zichzelf af om weer opnieuw op te starten. Ook het wissen van het geheugen levert geen resultaat op.

Ik hoop nog steeds op de gouden tip....

groet

Hans

Geplaatst
Klinkt toch erg als een firmware-probleem. Al eens de nieuwste firmware geinstalleerd?

Ik heb met mijn meridian hetzelfde probleem, sinds de firmware 5.40 erop staat. Na deze update is het ding niet echt stabiel meer: plotselinge uitval en zo. Volgens mij is dus juist de laatste firmware het probleem....

Geplaatst

Ik heb zelf een meridian gold maar dit probleem van constant uitvallen heb ik ook gehad.

Ik heb contact gehad met de importeur holland nautic in apeldoorn, en dit bleek een fout in de productiedatum te zijn. Een hele serie bleek defect.

Er is toen een geheel nieuwe gps opgestuurd.

Ik zou even contact met ze opnemen.

Kan geen kwaad.

Het telefoonnummer is 055-5412122.

Geplaatst (bewerkt)

Naar mijn idee is het ook de firmware.

Je kunt beter 5.36 beta gebruiken .wel handmatig uploaden (yahoo of mail even)

-Als ik een tip mag geven?

Bewaar altijd eerdere versies.

Zeker bij magellan wil een upgrade nog weleens een downgrade zijn.

Zeker als je zelf gevoelig bent om altijd maar weer beter, groter, sneller enz te willen want dat zit niet in de firmware maar ergens anders. De 60cs bezitters zijn nu ook de klos. Ik laat het gewoon tot dat blijkt dat ik het echt nodig vind.

Soms, heel soms en eigelijk geldt dat voor Magellan altijd moet je als je geen klachten hebt er gewoon van af blijven en tevreden zijn.

De magellan leent zich te veel voor "over belasting" met steeds grotere sd kaarten

en uitproberen van de verstopte menu's terwijl het een opgeleukt apparaat is van een oudere generatie. Misschien heb je meer aan 4 kaarten van 128 mb dan 1 van 512mb.

Het hele jaar met de hele wereld op zak terwijl je niet verder gaat dan Lutjebroek

is niet slim en veroorzaakt vertraging. Dat kan dat apparaat naast veel tracks en waypoints gewoon niet aan. 64mb is de standaard!

Zeker met Direct Route moet je rustig aan doen met je geheugenkaart.

Probeer streets maar een keer en je merkt dat hij sneller reageert en accurater is.

Maar direct route is ook goed te werken. volgende punt.

-verder moet (dus niet ;doe wat je zelf wil) je voor en na een upgrade van de firmware "clear all memory" doen. (zie de site van Magellan)

Altijd. dit bevordert de stabiliteit.

En na intensief gebruik weer.

Zelf doe ik dat na een serie caches en dan even snel de pagina's weer instellen.

Beperk ook je pagina's dwz zet uit wat je niet gebruikt.

hetzelfde geldt voor kaart / menu/ kaartconfiguratie / weergave; wis alles en kis er een paar die je echt gebruikt.

Tijdig volle accu's en neem dan stevige bijvoorbeeld 2100 en geen 700 oid.

Het is een echte stroomverbruiker.

Dat is mijn ervaring en zo blijf ik er tevreden over voor wat hij kan.

-

bewerkt door dusee
Geplaatst (bewerkt)

Voor het eerder gemelde probleem van het afslaan bij het gebruik van de kaart

zou ik proberen om met een sd kaart lader de kaart opnieuw op het kaartje te zetten.

Er kan een fout in de naam of beschadiging van het bestand zitten.

Ik kan mij herinneren dat ook eens gehad te hebben.

Bij het opslaan van kaarten wordt steeds detail01.img gebruikt,

heb je dit bij de 2e kaart goed aangepast; als je er twee in hebt staan.

aanpassen via explorer en dan de 2e kaart plaatsen op de sdkaart.

(menu kaarthulpprogramma's / kaart wijzigen / detailkaart ) in de gps en neem evt een andere opgeslagen kaart.

nog een optie is als kaartsegmenten groter als 64mb zijn,

het schrijven naar de sd kaart met de writer lukt dan wel maar het laden van de kaart in de gps niet van de sd kaart.

bewerkt door dusee
Geplaatst

Hallo,

Ben er nog steeds niet uit gekomen. Het is geen probleem met de sd-kaart, re-setten helpt niet en de nieuwe firmware ook niet.

De importeur kwam tot de conclusie om hem maar aan te bieden voor reparatie... Dat ga ik dan maar doen.

Omdat de gps uit amerika komt en er een amerikaanse basiskaart in geprogrammeerd staat stelde hij gelijk voor om de europese basiskaart erin te programmeren. Is dit handig? Of kan ik gewoon de map-send of streets gebruiken en heb ik de basiskaart van europa niet nodig.

In ieder geval erg bedankt voor alle reacties tot nu toe!

groet

Hans

Geplaatst

Het af en toe uitvallen is een reeds lang bestaand probleem van elke Meridian. Na de introductie van DirectRoute is het naar mijn mening iets "erger" geworden. Ook met mijn Platinum (firmware 5.40) gebeurt het af en toe.

Je leest hierover ook het nodige in de Magellan Meridian Groups op Yahoo :thumbup: .

Ik kan deze Yahoo Groups zeer aanbevelen, er zijn er een paar verschillende.

de grootste en meest uitgebreide groep:

http://groups.yahoo.com/group/Magellan_Meridian/

kleine europese groep:

http://groups.yahoo.com/group/meridian_europe/

alleen voor Mapsend software:

http://groups.yahoo.com/group/Mapsend/

weet ik niet veel van:

http://groups.yahoo.com/group/magellan-gps-users/

alleen Ozie gebruikers:

http://groups.yahoo.com/group/Ozi-UsersNL/

Om daar mee te kunnen communiceren is het wel handig dat je met Engels uit de voeten kunt. Bovendien MOET je je (gratis) registreren.

Groeten, Barjon.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...