Spring naar bijdragen

Hoe heb je geocaching leren kennen - Media, internet, vrienden.......


Aanbevolen berichten

Al jaren in bezit van een Garmin 55 (zwaar, groot, maar draagbaar, vreet batterijen) voor gebruik tijdens zweefvliegen.

Een zweefvliegkennis vertelde mij begin 2002 over iets nieuws 'schatzoeken of zo met een gps'. Hij had het van een collega die eens met een kennis (Boudewijn, ja die van PITA) mee was geweest. Vervolgens afspraak gemaakt en met onze zweefvliegachtergrond zijn we begonnnen met 'ins blaue hinein'. Ik vond de plastic zak onder de boomwortel, en ik weet nog dat ik het bij het openmaken een beetje luguber vond, alsof er afgehakte handen in zouden kunnen zitten of zo.

Sindsdien heb ik ook weer enige mensen aangestoken...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

. Ik vond de plastic zak onder de boomwortel, en ik weet nog dat ik het bij het openmaken een beetje luguber vond, alsof er afgehakte handen in zouden kunnen zitten of zo. 

Haha das zeer herkenbaar, bij de eerste munitiekist die ik vond dacht ik ook meteen dit is niet pluis en bij de eerste plastic zak met inhoud midden in een bos dacht ik ook mijn eerste lijk aan te treffen. Gelukkig bleek het mee te vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben het leren kennen via een collega op mn werk, op het balkon van het gebouw werd uit de doeken gedaan wat het was en wat de bedoeling is(Thanks Capt. Chaos). Sinds dien trekken wij er zo nu en dan met de kinderen er op uit. Door wat ziekte een jaartje er tussen uit :D maar sinds begin dit jaar weer actief :( . Sindsdien zijn er ook vele collega's met de sport begonnen en is het na elk weekend weer: "Nog gecached??"

 

SplinterTeam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna 15 jaar geleden hebben we met 15 oud-leiders van onze scoutinggroep een vriendenclub (Stichting Braeck) opgericht, om 'de sfeer van vroeger nog eens te kunnen proeven'. Twee keer per jaar gaan we een weekend weg. Tijdens het weekend van mei 2003 liet Pino ons even kennismaken met geocachen. We reden naar een parkeerplaats, hielpen hem met het maken van berekeningen en liepen naar de cache, die wij moeiteloos vonden onder een stapel bladeren, terwijl Pino nog bij de sloot zocht. ;)

Een week later mailde hij dat hij vlak bij ons oude groepshuis een cache had gelegd (Braeck-het 2e ei van Pino) die ik op grond van de aanwijzingen en wat ruitjespapier zonder GPS wist te vinden. Maar ik was toen al besmet met het virus en kocht vlak voor mijn vakantie naar Spanje een GPS, waarmee ik aldaar twee leuke caches heb gevonden. :D

Onze vriendenclub kent inmiddels 6 geocachende leden! Behalve Pino en ondergetekende, zijn dat Corbulo, mighty-mike, super dymona en Schipper van der Decken. :(

 

Biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben geocaching 'ontdekt' door:

 

Een verdwaling in het bos, waardoor wij een gps gekocht hadden om dat te voorkomen,

deze GPS bleek ook aan de computer aangesloten te kunnen worden en dus op zoek

op internet naar deze software. Tijdens deze zoektocht tegen geocaching aangelopen wat

ons erg leuk leek voor de kinderen. Om teleurstellingen te voorkomen hebben we toen savonds

in het donker een paar caches in de directe omgeving gedaan om te kijken of de cache er wel lag en

je niet voor niks ging wandelen.

 

Toen de caches er inderdaad allemaal lagen, hebben we het met de kinderen geprobeerd, zij vonden

het erg leuk en wij ook, we weten nog niet wie het leuker vinden, de kinderen of wij.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben geocaching 'ontdekt' door:

 

Een verdwaling in het bos,

 

Toen de caches er inderdaad allemaal lagen, hebben we het met de kinderen geprobeerd, zij vonden

het erg leuk en wij ook, we weten nog niet wie het leuker vinden, de kinderen of wij.......

- dus jullie zagen door de bomen het bos niet meer B)

- grote mensen zijn soms ook net kinderen hoor :P

 

 

 

gr twinlife (die zich ook nog weleens kind voelt :ph34r: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja nu hoe wij geocachen hebben ontdekt:

 

Voor inventarisatiewerk in het bos kregen we van Staatsbosbeheer een GPS, dat was al een erg leuke manier om gegevens te verzamelen en toen al verslaafd geraakt aan de GPS B) , overigens een Garmin Etrex Venture.

 

Een vriend kwam een keer langs in het weekend maar wilde iets leuks doen. Hij had gehoord van schatzoeken met een GPS. Dus het internet op en na wat zoeken bleek dit geocaching te zijn. Beschrijving uitgeprint van een cache in de buurt, het mysterie van de drie zusjes. We waren gelijk verslaafd ondanks dat we gelijk een erg leuke te pakken hadden. Inderdaad kijk je wel even argwanend bij zo'n kist in de grond wij verwachtte bijna de lijken van de drie zusjes daadwerkelijk te vinden :ph34r: .

 

Kareltje & Co: Die door de bomen nog steeds het bos zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn door een kroegkennis, aangestoken met het Geocache virus. Op een bewuste dag ergens in Juni 2003, vertelde hij over een tocht die hij die dag had gedaan, met een GPS. Dit was helemaal nieuw voor ons, we hadden nog nooit over Geocachen gehoord. Normaal is deze kennis al heel enthousiast en nu stond hij met handen en voeten uitgelegd wat hij had meegemaakt. Het klonk ons zo leuk in de oren, dat we de volgende dag gelijk op geocaching.nl hebben gekeken. Na het lezen van de uitleg en logjes van diverse mensen, op zoek gegaan naar een GPS. We hebben toen een Legend via Futurumshop besteld, met het volste vertrouwen dat dit een nieuwe hobby zou gaan worden. Daarna de eerste Cache gelopen en we waren gelijk verkocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben met Geocaching in aanraking gekomen doordat ik op zoek was naar een natuurlijke brug bij het ZO-puntje op Aruba. Op vakantie konden we deze brug niet vinden. Ik was al in het bezit van een GPS en via Google gezocht of er mensen waren geweest die de positie toevallig hadden vastgelegd. Bij Geocaching.com bleek dat er een cache daar vlak bij verstopt is. Ik zal dus helaas :ph34r: nog een keer terug moeten, voor de brug en voor de cache.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Een late reactie. Hoe zijn wij begonnen met geocaching. In september 2003 kreeg ik van Jolanda een GPS garmin Legend. Deze hadden wij gekocht omdat we veel op vakantie zijn en eind 2004 2 maanden in Zuid Afrika willen rondtrekken. Dus een gps leek ons niet overbodig. Na wat surfen op internet kwam ik toevallig bij geocaching. Vervolgens een cache gelopen en ontzettend verslaafd geraakt. Een gezonde sport. Lekker buiten lopen en komen op plekken waar je nooit geweest bent. Dat is toch een gemis in je korte leven. En beter dan voor de tv met een zak chips zitten (soms kan dat ook wel lekker zijn). Nu vind ik het ook ontzettend leuk om zelf een cache te verstoppen. Reeds 2 aktief, 1 onderweg vanuit Gambia en weer met 1 bezig. Leuk tijd verdrijf. Ondertussen wat familieleden en vrienden enthousiast gekregen.

Team Klaproos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...