delta123 Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 Ik ben nu al twee jaar regelmatig op pad om geocaches te zoeken.Soms alleen (natuurlijk wel met Luuk)maar vaker samen met bevriende geoteams of met Birdman Hans.We combineren onze hobbies, Birdman Hans op zoek naar vogels en ik naar kistjes, een leuke combinatie. Toch heb ik de afgelopen tijd al diverse onverwachte dingen meegemaakt. Afgelopen weekend heb ik me buitengesloten van de auto. Ik zat bij O no A NoNo: ni en had de deur dicht gegooid(op slot). Daar sta je dan, zonder gsm of iets in the middle of nowhere.Gelukkig was een bevriend geoteam uit de buurt(Franky639) zo vriendelijk me te helpen zodat ik 2 uur later weer verder kon. Vorig jaar bij de Schat van Sinterklaas kreeg Luuk na het vinden van de cache(die hadden we gelukkig dus al) ruzie met een loslopend hondje en zat ik er (stom) met mn hand tussen. Gevolg:een vreselijk uitziende wond aan mn duim die vreselijk bloedde. Gelukkig was Kayakker erbij en zijn we bij een nabijgelegen villa vriendelijk geholpen. Daarna door naar het ziekenhuis in Leiden waar ik 2 hechtingen in mn duim kreeg. Flinke ellende dus. Daarna nog 3 keer terug geweest voor wondcontrole en behandeling. Ook vorig jaar een ander voorval waar (ook weer)Luuk bij betrokken was. Bij Biertje? liep ik met Birdman Hans en luuk door het klaphek naar de cache. Ik dacht Luuk hier wel los te kunnen laten. Fout dus. Springt hij door de sloot en gaat achter de schapen aan in het daarachter gelegen weiland. Ik erachteraan(door de sloot) en nat tot mn oren. Even later vindt ik Luuk met schaap in een andere sloot.Hij heeft het (arme)schaap bij de kop beet gehad en ik zie aan zn (rood doorlopen) ogen dat hij helemaal doorgedraait is. Afijn, politie en boer erbij. Gelukkig hoorden we er niks meer van. Natuurlijk zijn er veel meer leuke gebeurtenissen maar misschien zijn er ook anderen die een ongelukje hebben gehad waardoor de (aanvankelijk)leuke dag letterlijk in het water viel. Groet delta123
Kapitein Haak Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 Ik ben nu al twee jaar regelmatig op pad om geocaches te zoeken.Soms alleen (natuurlijk wel met Luuk)maar vaker samen met bevriende geoteams of met Birdman Hans.We combineren onze hobbies, Birdman Hans op zoek naar vogels en ik naar kistjes, een leuke combinatie.Toch heb ik de afgelopen tijd al diverse onverwachte dingen meegemaakt. Afgelopen weekend heb ik me buitengesloten van de auto. Ik zat bij O no A NoNo: ni en had de deur dicht gegooid(op slot). Daar sta je dan, zonder gsm of iets in the middle of nowhere.Gelukkig was een bevriend geoteam uit de buurt(Franky639) zo vriendelijk me te helpen zodat ik 2 uur later weer verder kon. Vorig jaar bij de Schat van Sinterklaas kreeg Luuk na het vinden van de cache(die hadden we gelukkig dus al) ruzie met een loslopend hondje en zat ik er (stom) met mn hand tussen. Gevolg:een vreselijk uitziende wond aan mn duim die vreselijk bloedde. Gelukkig was Kayakker erbij en zijn we bij een nabijgelegen villa vriendelijk geholpen. Daarna door naar het ziekenhuis in Leiden waar ik 2 hechtingen in mn duim kreeg. Flinke ellende dus. Daarna nog 3 keer terug geweest voor wondcontrole en behandeling. Ook vorig jaar een ander voorval waar (ook weer)Luuk bij betrokken was. Bij Biertje? liep ik met Birdman Hans en luuk door het klaphek naar de cache. Ik dacht Luuk hier wel los te kunnen laten. Fout dus. Springt hij door de sloot en gaat achter de schapen aan in het daarachter gelegen weiland. Ik erachteraan(door de sloot) en nat tot mn oren. Even later vindt ik Luuk met schaap in een andere sloot.Hij heeft het (arme)schaap bij de kop beet gehad en ik zie aan zn (rood doorlopen) ogen dat hij helemaal doorgedraait is. Afijn, politie en boer erbij. Gelukkig hoorden we er niks meer van. Natuurlijk zijn er veel meer leuke gebeurtenissen maar misschien zijn er ook anderen die een ongelukje hebben gehad waardoor de (aanvankelijk)leuke dag letterlijk in het water viel. Groet delta123 <{POST_SNAPBACK}> Een paar weken geleden hebben we bij het parkeren bij de cache Appeldijk bij Leerdam een autopech situatie gekregen, de krukaspoellie viel van de auto af gelukkig hadden we mobiel bij ons en konden we de anwb bellen en het team Cache-Here waar we naar op weg waren na de cache Appeldijk. Zij haalden ons na het afslepen van de auto op en we hebben toen nog een prima dag gehad met nog een paar cache hits ook. Groeten Haak.
Jan en Jany Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 (bewerkt) Wat kan er gebeuren op cache tochten Met je auto een plekje oprijden waar je denkt te kunnen parkeren en tot de ontdekking komen bij terugkomst dat je auto tot aan de bodemplaat in de blubber staat ( Cache Dubbelzinnig) Denken dat je een kortere route weet , en met de volgende stap die je doet tot je middel in de prut staat. ( Cache Wie durft) Waarom loopt die hond nou weer zo langzaam, blijkt dat hij weer eens door een doornstruik is gelopen , pootjes vol met doorns. Ach zo lusten we er nog wel een aantal Maar het blijft leuk dat GeoCachen 9 mei 2005 bewerkt door Team Minouschka
@rend Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 Beste Delta123, gewoon de hond thuis laten , deze brengt volgens mij ongeluk. Of leer hem GPS kijken, is ie ook rustig.
Quaerens Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 (bewerkt) Op die fiets wil ook wel eens het één en ander fout gaan. En natuurlijk altijd op het eind van een winterdag zodat je geen f*ck ziet: -Een lekke band in Maassluis -Een afvallige traparm in Schipluiden -Een lekke band op het Wassenaarse slag nabij de cache van de prof Allemaal niet zo erg als met Delta, maar toch het vermelden waard? Naar Den Haag is dit allemaal wel een eindje lopen, maar gelukkig waren bij situatie 1 en 2 de fietswinkels nog net open. Bij situatie 3 kon iemand me gelukkig met de auto halen. Vergeet ik nog die keer dat ik bijna werd opgepakt door de politie omdat ik me op dubieus terrein bevond. Gelukkig fietste ik net weer naar het volgende wp. 9 mei 2005 bewerkt door Quaerens
De Kolonisten Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 (bewerkt) Ach ja, motor aan de kook, omdat je persé die steile berg via een bospad wilt oprijden in Tsjechië (er stond geen verbodsbord). Of: met de camperbus cachen in Drenthe en de motor aan gort rijden (iets met de bobine of zoiets), zodat de terugweg met 30 km per uur ondernomen moest worden. Dan is Enschede ver... Uuhh, op de terugweg van een paar dagen cachen in Limburg: BENGG!! Klapband op de snelweg (mmm, dezelfde camperbus). En ook nog gestoken worden door een wesp tijdens het verwisselen van de band. Eerlijk gezegd zijn dit de slagroomtoefjes van het cachen... [...] --> mailtje van Keske gehad. Niet zo slim van me om dit te plaatsen. 9 mei 2005 bewerkt door De Kolonisten
delta123 Geplaatst 9 mei 2005 Auteur Geplaatst 9 mei 2005 (bewerkt) quote weggehaald(idd verstandiger) Heel goed idee, ga ik zeker ook doen. 9 mei 2005 bewerkt door delta123
Woezel & Pip Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 Waarom loopt die hond nou weer zo langzaam, blijkt dat hij weer eens door een doornstruik is gelopen , pootjes vol met doorns. tssss, jullie hond liep tenminste nog.... Nee dan moet je de cache 't spoorke van Woudlopers doen: op een gegeven moment moet je -klimmen- door zulke brandnetelvelden heen, dat het geheid dragen wordt.. 9 kilo onder de ene, drie kilo onder de andere arm....
Jan en Jany Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 (bewerkt) Dan gaan wij die cache niet doen Ino weegt 32 kilo en Foxy 24 kilo Die even onder je armen nemen Thanx Dwarreltje 9 mei 2005 bewerkt door Team Minouschka
De Kolonisten Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 Delta123, zou je de quote willen weghalen? Ik geloof dat het niet zo slim van me is om zoiets op het forum te zetten --> mail van Keske...
mgr Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 Er schijnen soms cache-expedities te worden ondernomen naar eilanden waar het insect de mug voorkomt (Dode Hond). Ik geloof dat zo'n expeditie een keer per reddingshelikopter geevacueerd moest worden. Neem dus een krant mee naar dat soort plekken om de diertjes te verjagen. Grtz, M.
JandeBeHanger Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 (bewerkt) Er schijnen soms cache-expedities te worden ondernomen naar eilanden waar het insect de mug voorkomt (Dode Hond). Ik geloof dat zo'n expeditie een keer per reddingshelikopter geevacueerd moest worden. Neem dus een krant mee naar dat soort plekken om de diertjes te verjagen.<{POST_SNAPBACK}> Tegen muggen zijn er elektrische vliegenmeppers! Ik studeer nog op een ideaal gereedschapje op dezelfde basis tegen honden. 9 mei 2005 bewerkt door JandeBeHanger
schatje Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 of vorig jaar op event naarden, bij de auto terug komen en dan tot de ondekking komen dat je je sleutels in het contact heb laten zitten en de deuren op slot zijn. Gelukkig stonden er mede geocachers die ons (ik meen een prikstok )in bruikleen konden geven zodat ik met een beetje wringen en trekken deze langs mijn raamrubber kon krijgen en daar het deur sluiter mee kon omhalen zodat ik mijn deur weer kon openen en wij ons tocht na 10 min weer voort konden zetten.
GPSiegurd Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 (bewerkt) Er schijnen soms cache-expedities te worden ondernomen naar eilanden waar het insect de mug voorkomt (Dode Hond). Ik geloof dat zo'n expeditie een keer per reddingshelikopter geevacueerd moest worden. Neem dus een krant mee naar dat soort plekken om de diertjes te verjagen. Grtz, M. <{POST_SNAPBACK}> Tijdens die beroemde expeditie is een van onze kameraden, McGregor, zodanig gestoken dat hij naar het ziekenhuis moest want voelde zich niet helemaal lekker... en dat is niet overdreven!!! Daarom heet hij bij ons De Bult, niet waar Rob?? 9 mei 2005 bewerkt door Team GPSearching
Lex en Leo-team Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 De verhalen van Delta zijn natuurlijk mooi maar hij vergeet de doodsmak die Franky639 maakte bij RD. Een balkje dat door moest gaan voor bruggetje tussen weiland en wandelpad werd een tikkeltje te nonchalant genomen. Dit bruggetje was echter een beetje glad, en met een beetje bedoel ik heel erg. Gevolg: een uitglijder zoals je ze alleen bij Tom en Jerry of Roadrunner nog wel eens ziet. Op het moment zelf dacht ik echt dat het nooit goed kon gaan met hem. Dat bleek gelukkig anders, achteraf was het uiterst lachwekkend
Aanbevolen berichten