Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ongeluk, pech, ik weet het niet. Maar leuk was anders vanochtend bij GC1N4NV

Bij het opstaan vanochtend keek ik uit op een grauwe grijze wereld. De voorspellingen gisteren waren al matig, niet echt fietsweer dus. Al met al een prima gelegenheid om een cache van de "mag niet met de fiets"-stapel te pakken. Een tijdje geleden de makers tegengekomen bij het cachen, die me op deze cache hadden gewezen, die moest het worden dus!

Nog even de buienradar checken, dat ziet er nog best goed uit voor de komende 2 uur [8D], hup de auto in!

Bij het startpunt aangekomen begint het licht te miezeren, maar dat mag de pret niet drukken. WP2 is zo gevonden, het regent inmiddels wat harder. Maar het geeft niet, dit houdt zo echt op hoor volgens buienradar! Bij WP4 komt het met bakken uit de hemel en overweeg ik even om terug te gaan....nee natuurlijk niet, het wordt zo vast beter. Voordeel van dit weer is wel dat het aantal dazen een stuk minder is, desalniettemin heeft bij WP6 toch al een klein dozijn het loodje gelegd. Bij WP8 is de lol er echt af, nat tot op het bot, koud, en het gaat eigenlijk alleen maar harder regenen[:rolleyes:]. Zoals mede-brildragers zullen beamen, komt er in de regen een punt waarop je zonder bril meer gaat zien dan met, ook dat punt is inmiddels bereikt en vergemakkelijkt het zoeken niet. Inmiddels bij vraag B aanbelandt, maar niks te vinden. Ook het cachepapier is inmiddels in verregaande staat van ontbinding, de pen werkt niet meer, dit is het, ik ga terug naar de auto [:)].

WP10 wordt nog op het nippertje gevonden, awel, ik kom langs WP11 op weg naar de auto dus die pikken we dan ook nog even mee. Gelukkig was ik hier al eerder geweest en was het antwoord bekend. Bodycount van dazen is inmiddels de 20 gepasseerd.

Bij de auto aangekomen snel de zakken leeggehaald en de kachel op 25 gezet, yes, het papier is nog leesbaar! Even een beetje drogen en alle gegevens op een rijtje zetten op een droog papiertje. Zo nu kan ik tenminste ook m'n bril weer opzetten, maar waar is die eigenlijk??? De hele auto afgezocht, maar geen bril. Op dat moment rijdt een auto langs en hoor ik een tik tegen de deur. Het zal toch niet.....jawel dus, dat kan er ook nog wel bij [B)!]. Met een gekneusd en compleet onbruikbaar montuurtje zonder glas wordt het nog lastig naar huis rijden ook bedenk ik me!

Inmiddels ben ik "beyond caring" dus eerst maar naar het inmiddels berekende WP12, alwaar alle info gemakkelijk gevonden wordt en met terugwerkende kracht ook de gemiste B. En we vervolgen de weg vol goede moed. Even een korte sanitaire stop vanwege de kou, een moment van onoplettendheid, prikkeldraad, rats! Juist, ook die kan weg, inmiddels kan ik er eigenlijk wel om lachen, een ongeluk komt nooit alleen toch? Met een gerafelde broek en slecht zicht ploeter ik verder richting cache, en na even zoeken ontwaar ik deze dan toch, amaai!!!!!!!

Om maar even een bekende credit-card-boer-slogan te gebruiken:

Een broek, een bril, en morgen een dagje vrij om een nieuwe te regelen: Ik wil het niet weten.

Ondanks alles toch de cache vinden: Onbetaalbaar [;)]

Blaalsewent, bedankt voor het leuke rondje, hoewel ik door verschillende omstandigheden er niet al te veel van heb gezien. De opdrachten waren leuk en origineel, bij mooi weer ga ik 'm nog wel eens lopen, dan met minder pech hopelijk [;)]

in: TB

TFTC

Wout

Geplaatst

:rolleyes: nou ongelukje.. :) nee dat is het nu ook weer niet te noemen.

Mijn gloedje nieuwe Oregon 400T is uit mijn handen gejat !!! Ik had de auto geparkeerd en liep met de GPS in de hand richting cache.. ik liep op het wandelpad, wat langs een fietspad ligt.. Er komt een scooter van achter en voor ik het wist was mijn GPS verdwenen !!!

Al wat ik weet was, dat het twwe personen waren op ene donkere scooter met donkere helmen op.. meer niet , dus de politie kan er niet zo heel veel aan doen, vertelde ze me, toen ik aangifte deed.

Mijn verzekering vergoed niets, omdat ik geen "buiten de deur "verzekering heb.

Ik ben tegen alles en nog wat verzekerd, maar echt nergens valt deze schade onder... hadden ze hem uit mijn auto gejat dan wel.. maar nu.. sorry mevrouw spijtig.. maar wij keren niets uit.

Zit ik dan.. natuurlijk als een gek geschrokken, zere elleboog en pols van de plotselinge ruk en weg GPS welke ik sinds feb had... zucht...

Ik speur al het internet af, of hij toevallig te koop wordt aangeboden, maar tot op heden niets nada noppes..

Geplaatst

Ja lekker is dat.

Ik heb het zelf eens met m'n telefoon gehad uit m'n handen getrokken terwijl ik op de fiets zat te bellen.

En je kunt er als het gebeurt weinig aan doen want die kakkerlakken zijn al weg voor je het door hebt.

Geplaatst

Mijn gloedje nieuwe Oregon 400T is uit mijn handen gejat !!! Ik had de auto geparkeerd en liep met de GPS in de hand richting cache.. ik liep op het wandelpad, wat langs een fietspad ligt.. Er komt een scooter van achter en voor ik het wist was mijn GPS verdwenen !!!

Al wat ik weet was, dat het twwe personen waren op ene donkere scooter met donkere helmen op.. meer niet , dus de politie kan er niet zo heel veel aan doen, vertelde ze me, toen ik aangifte deed.

Ik ben tegen alles en nog wat verzekerd, maar echt nergens valt deze schade onder... hadden ze hem uit mijn auto gejat dan wel.. maar nu.. sorry mevrouw spijtig.. maar wij keren niets uit.

Zit ik dan.. natuurlijk als een gek geschrokken, zere elleboog en pols van de plotselinge ruk en weg GPS welke ik sinds feb had... zucht...

Ik speur al het internet af, of hij toevallig te koop wordt aangeboden, maar tot op heden niets nada noppes..

Tjonge jonge! Het moet ook niet gekker worden! Heb je niet toevallig een doorlopende reisverzekering lopen waar e.e.a. te verhalen is?

Geplaatst

Yeps, ik heb een doorlopende reisverzekering.. maar daar is als voorwaarde bij, dat je minimaal 1 betalende overnachting hebt gehad.

En het aangezien het ongeveer 10 km van huis was, was dat niet het geval :rolleyes:

Geplaatst

Ik heb dit senario al eens in mijn hoofd gehad en dat is ook de reden dat ik een polsbandje aan mijn gps heb en die ook standaard om doe. Grote kans dat dit bandje zal breken, maar het gaat om het idee...

De sukkels op de scooter zullen ongetwijfeld ook balen dat het geen pda of mobiel is want met hun *#%@! kop zullen ze niet zo snel overweg kunnen en willen met een gps...

Geplaatst
Yeps, ik heb een doorlopende reisverzekering.. maar daar is als voorwaarde bij, dat je minimaal 1 betalende overnachting hebt gehad.

En het aangezien het ongeveer 10 km van huis was, was dat niet het geval :rolleyes:

Heel vervelend..... :)

Probeer het eens bij de Inboedelverzekering: klinkt wellicht stom, maar ik heb ook een keer een radio uitgekeerd gekregen die uit de auto was gestolen.

Omdat ik WA verzekering bij de auto had, kon ik hierop niet terugvallen.

Anders was dit bij de Inboedelvrzekering.............. Keerden netjes en zonder problemen uit!

Succes.

Geplaatst (bewerkt)

Er staat niet hoe ver je van huis moet overnachten in de voorwaarden toch?

Dus als jij vannacht ergens een hotel boekt (of iig een bon van een overnachting hebt) kun je het gewoon als 'reis' laten gelden volgens mij...

Noem het oplichting, of creatief de regels interpeteren, maar dan zou het verzekerd moeten zijn B) want je was een weekendje weg. :)

p.s. let wel op, sommige verzekeringen gelden alleen als de reis van te voren is geboekt... en niet als je plotseling een hotel pakt. (denk mede om dit uit te sluiten)

bewerkt door Ivo-tje
Geplaatst
Met een gerafelde broek en slecht zicht ploeter ik verder richting cache, en na even zoeken ontwaar ik deze dan toch, amaai!!!!!!!

Tegen de tijd dat ik in dit stuk zat te lezen was ook mijn zicht sterk verminderd.

Niets mis met mijn ogen, maar ik heb de tranen in mijn ogen, hoe kan iemand dit op 1 dagje presteren :rolleyes:

Gelukkig zag je er zelf de 'lol' ook al van in tegen die tijd :)

Geplaatst
De sukkels op de scooter zullen ongetwijfeld ook balen dat het geen pda of mobiel is want met hun *#%@! kop zullen ze niet zo snel overweg kunnen en willen met een gps...

Misschien hebben ze het ding meteen weggegooid uit angst dat die dingen traceerbaar zijn. By the way, je kunt een txt-documentje met je contactgevens in je gps zetten. In de nieuwste betaversie kun je die gegevens ook laten verschijnen bij het opstarten.

Geplaatst (bewerkt)

Tsja, mijn verhaal is niet zo spannend als de andere, maar toch kan ik het ff kwijt.

Afgelopen week hebben wij Hekendorpse Multi gelopen en vlak voordat wij het dorp inreden (smalle "dijk"weg), vond een Poolse bestuurder het nodig om met zijn bestelauto onze auto te schaven. En dat terwijl ik al de berm ingedoken was voor hem.

Gelukkig weinig schade, maar hij kreeg wel even een standje van een paar dorpsbewoners die het zagen gebeuren.

Onbegrijpelijk dat sommige mensen zo'n weg gebruiken als "racebaan".

Deze aanrijding was echt compleet niet nodig geweest als de bestuurder normaal had gereden.

Ook altijd handig dat deze Poolse jongens geen woord over de grens spreken, terwijl zij hier "werken".

bewerkt door Krusko
Geplaatst

Tja, .. dat is natuurlijk ook balen.. zeker om dat ervan de poolse taal, met geen mogelijkheid hout van te maken is..

Kijk ook al spree :thumbup: k je geen duits.. dan kan je je toch redelijk verstaanbaar maken of proberen te verstaan. maar Pools..??

Om op het polsbandje terug te komen.. die had ik inderdaad om... daarom ook zo'n last van pols en elleboog.. dat gaf nog de extra snuk..

Het stomme wil, dat ik voorheen altijd met de kinderwagen onderweg was en dus de gps met fietssteun om de kinderwagen monteerde.. dit was wel geteld de tweede keer zonder kinderwagen en dus gps in de hand.

Op inboeldel.. heb ik ook al geprobeerd.. ik heb zelfs een klacht ingediend bij de verzekering, waarom ze nu niet ergens onder wilden scharen.. ik heb al mijn verzekeringen bij hun lopen , maar nope.. had ik maar een "buiten de deur "verzekering moeten afsluiten.

Achteraf.. had ik hem moeten opgeven als zijnde in huis uit mijn handen gedonderd en kapot.. dan viel het inderdaad wel onder inboedel.. maar goed..zucht.. neer niet goed. maar..

Nu weer "grappige "verhalen.. zonder al te veel schade..

Ik zal ze niet meer maken. heb zo geen geld meer om een nieuwe GPS aan te schaffen

Geplaatst

Tjemig echt waardeloos zoiets!!

Misschien een idee, om indien je die nog hebt, serienr etc even te plaatsen? Ik zal eens kijken of daar al een draadje voor is in het forum en anders zal ik die wel even aanmaken. Kun je daar je gegevens over de diefstal vermelden en het serienr kunnen we allemaal uitkijken naar dat ding.

Succes.

Geplaatst

Vorige week in Frankrijk GC192N2 (la source de `SEINE`) bezocht en na het vinden een leuke wandeling gemaakt.

Bij terugkomst bij de auto een grote plas koelvloeistof onder de auto. Depanneur gebeld, afgesleep, waterpomp en distibutieriem defect.

Met een taxi naar de camping 80 km verderop. 3 dagen later auto klaar en een vakantiebudget armer. De volgende ochtend heel moeilijk starten met dikke rookwolken.

Toch maar de tocht naar huis begonnen want er moet ook gewerkt worden. Met veel startproblemen thuis gekomen. Auto staat nu bij de eigen garage, diagnose is nog niet gesteld, maar het lijkt er op dat de distributieriem verkeerd gemonteerd is.

De motten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...