Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hey hey allemaal,

Ik volg de site en het forum al geruime tijd in mijn vrije tijd op. Daar ik eigenlijk tot op heden nog geen gps toestel had kon ik spijtig genoeg nog niet deelnemen aan het hunten. Nu ben ik eindelijk in bezit van een Mitac Mio 168 met ingebouwde gps reciever. Nu was mijn vraag om te gaan geocashen wat heb ik nodig van programma (liefst freeware) Ik ben al op zoek gegaan en op

http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php?cat=30&sortby=

heb ik enkel efree ware gps programmas gevonden maar zijn deze er wel voor geschikt. Wie kan mij helpen ? alvast bedankt

Groeten Nick

Geplaatst (bewerkt)

:lol:

Hey hey allemaal,

Ik volg de site en het forum al geruime tijd in mijn vrije tijd op. Daar ik eigenlijk tot op heden nog geen gps toestel had kon ik spijtig genoeg nog niet deelnemen aan het hunten. Nu ben ik eindelijk in bezit van een Mitac Mio 168 met ingebouwde gps reciever. Nu was mijn vraag om te gaan geocashen wat heb ik nodig van programma (liefst freeware) Ik ben al op zoek gegaan en op

http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php?cat=30&sortby=

heb ik enkel efree ware gps programmas gevonden maar zijn deze er wel voor geschikt. Wie kan mij helpen ? alvast bedankt

Groeten Nick

Hey Arista

Ik gebruik zelf een PDA van de ALDI merk Medion 7200

Ik ben vanaf 16 April begonnen met geocaching. In den beginne heb ik het geprobeerd met de autonavigatie software MN4 maar dat had natuurlijk geen succes bij de eerste de beste multi cache

Ik experimenteel momenteel met het programma GLOPUS

Het biedt zeer veel mogelijkheden zeker voor geocaching. Het wel in het Duits.

Het is geen freeware maar registratie kost slechts 2o Euro. het progrmma kan echter volledig werkende getest worden. Er is dan slechts een tijdlimit van 30 min.

Maar deze start weer bij elke opstart.

Groetjes GeoHigh125

bewerkt door GeoHigh125
Geplaatst
Alleen is Glopus niet gratis, kost ongeveer 15 euro.

De vraag was ook "het liefst gratis".

15 euro is niet echt veel en als het goede software is een prima investering.

Zelf schaf ik met regelmaat shareware aan waarbij ik niet hoger ga dan 50 Euro.

Andere proggies waar je naar kunt kijken zijn Ozi, Vito Navigator en GPS Tuner. Allemaal niet gratis, maar ook niet al te duur, en er is veel over te vinden op het Forum en het Net.

Geplaatst (bewerkt)
Alleen is Glopus niet gratis, kost ongeveer 15 euro.

De vraag was ook "het liefst gratis".

15 euro is niet echt veel en als het goede software is een prima investering.

Zelf schaf ik met regelmaat shareware aan waarbij ik niet hoger ga dan 50 Euro.

Andere proggies waar je naar kunt kijken zijn Ozi, Vito Navigator en GPS Tuner. Allemaal niet gratis, maar ook niet al te duur, en er is veel over te vinden op het Forum en het Net.

Op zich werkt glopus prima, ik heb het ook maar ik ben door slecht weer ervaringen overgestapt naar een echte GPS, zoals mij menigeen al had voorspeld. Ik heb ook geen waardeoordeel gegeven over de prijs, alleen aangegeven dat het ca. 15 euro kost, want dat is de prijs die ik ervoor heb betaald. Grappig van het programma is dat het ook pois kan weergeven en zelfs kaarten maar die dien je dan wel zelf te kalibreren en dat is helaas niet eenvoudig.

Kortom het programma werkt prima kost ca 15 euro.

Er is overigens een prima duits forum dat een eigen sectie heeft voor Glopus, dat is te vinden op http://www.pocketnavigation.de (het is ook een duits programma)

groeten haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Geplaatst
Hey hey allemaal,

Groeten Nick

Ik heb zelf ook een Mitac Mio 168, ik gebruik TomTom voor in de auto tot de parkeerplaatst, en dan meestal oziexplorerCE als ik een digitale kaart van de omgeving heb, anders gebruik ik GPS Tuner.

Er zijn helaas geen goede freeware programma's zover ik weet.

Groetjes, Anton

Geplaatst

Gebruik gewoon eens de zoekfunctie hier op het forum en je komt genoeg info tegen met betrekking tot PDA's en geocaching.

Klinkt een beetje alsof ik geen antwoord wil geven, maar wil hiermee voorkomen dat iedere week hetzelfde wordt gevraagd en hetzelfde wordt beantwoord. Al die herhalingen Leest zo raar als je alles van het forum volgt.

Heb meteen het draadje verplaatst. Lijkt me een software vraag en geen hardware vraag

Om geloofd te worden, moet men iets van de waarheid verzwijgen.

• 6 months later...
Geplaatst

Ik heb zelf ook een mio 168. En ik gebruik altijd BeelineGPS. Hier zit natuurlijk ook een prijskaartje aan deze kost 30 dollar. Ik gebruik hem met veel plezier.

Heb alle caches tot nu toe makelijk kunnen vinden.

• 1 year later...
Geplaatst (bewerkt)

Doordat mijn Garmin GPS in reperatie is. Moet ik tijdelijk genoegen nemen met mijn PDA (Mio 168).

Ik heb hier voor nogeen €19,- een programmaatje gevonden waarmee je goed kunt werken voor geocaching.

Het programmma heet VITO navigator II, hierbij zijn ook nog leuke gratis plugins voor te downloaden.

http://www.vitotechnology.com/en/products/navigatorii.html

Ik ben er blij mee, want met tomtom is geocaching niet zo handig.

bewerkt door apiedi@k
Geplaatst

Mijn eerste drie of vier caches heb ik gedaan met mijn iPaq HX4700 met bluetooth gpsmodule. Als software gebruikte ik heel eenvoudig...TomTom navigator 5.1, omdat ik deze al had voor de autonavigatie. Nog niet zo heel lang geleden heb ik GPS Tuner (betalend) gebruikt.

Nu ben ik wel overgeschakeld naar een wandelgps, magellan explorist 210, omdat ik het idee heb dat Geocaching wel een duurzamere hobby zou kunnen worden.

Geplaatst
Mijn eerste drie of vier caches heb ik gedaan met mijn iPaq HX4700 met bluetooth gpsmodule. Als software gebruikte ik heel eenvoudig...TomTom navigator 5.1, omdat ik deze al had voor de autonavigatie. Nog niet zo heel lang geleden heb ik GPS Tuner (betalend) gebruikt.

Nu ben ik wel overgeschakeld naar een wandelgps, magellan explorist 210, omdat ik het idee heb dat Geocaching wel een duurzamere hobby zou kunnen worden.

Mijn ervaring is dat op de PDA OziCE veruit het meest makkelijk is. :(

Geplaatst
Mijn ervaring is dat op de PDA OziCE veruit het meest makkelijk is. :blush:

Ik heb een Garmin (vista) en een PDA

- waypoint dichtbij: opzoeken met Garmin

- waypoint wat verderweg: eerst bekijken in de PDA (met Ozi) om de optimale route te bepalen en daarna achter de pijl van de Garmin aan

Een belangrijk probleem met de PDA is dat de accu zo snel leeg is en dat het ding nogal snel beschadigt raakt.

De Garmin is een stuk robuster.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...