blazez Geplaatst 13 april 2005 Geplaatst 13 april 2005 Hoi, Ik kwam op het internet deze pagina tegen: http://www.elachimo.de/El-Achimo/ueberuns/...e2/webcamen.php Het gaat hier om een duitse site waar je je kennelijk kan aanmelden met je telefoon. Als je dan bij een webcam cache staat terwijl er niemand is die voor je een foto kan maken kan je bellen. Als je ze dan dat nummer draait (of eigenlijk drukt ) wordt er een foto met die webcam genomen en naar je emailadres gestuurd. Het is een duitse site maar volgens de informatie op de site werkt het ook internationaal. Cheers Edwin
the hiking muppets Geplaatst 13 april 2005 Geplaatst 13 april 2005 Wat een service zeg. De techniek staat tenslotte voor niks!
mr.Bean Geplaatst 13 april 2005 Geplaatst 13 april 2005 Aan de ene kant is dat een behoorlijke service, maar hoe pak je het dan aan indien je de controle over een webcam moet krijgen? Er zijn namelijk webcams die je kan besturen. Ik denk dat een hulplijntje naar enkele bevriende cachers dan uitkomst kan bieden. Of heeft iemand anders een ander idee?
red_vfr Geplaatst 13 april 2005 Geplaatst 13 april 2005 Aan de ene kant is dat een behoorlijke service, maar hoe pak je het dan aan indien je de controle over een webcam moet krijgen? Er zijn namelijk webcams die je kan besturen. Ik denk dat een hulplijntje naar enkele bevriende cachers dan uitkomst kan bieden. Of heeft iemand anders een ander idee? <{POST_SNAPBACK}> Je zou verwachten dat mr. Bean toch wel een originelere oplossing zou hebben. Misschien iets met explosieve en dan zorgen dat je de krant haalt, dan krijg je weer foto's en die kan je dan weer als bewijs aanvoeren?
mr.Bean Geplaatst 13 april 2005 Geplaatst 13 april 2005 HAHAHAHAHAHAHAHAHA Zoiets ja, maar je weet hoe hij de TV en het licht uit doet als hij in bed ligt !! Met een stok en pistool Er is altijd wel een originele oplossing te vinden maar niet idereen zal deze kunnen waarderen.
De Gadgeteers Geplaatst 18 april 2005 Geplaatst 18 april 2005 Is dit niet mogelijk met een Pocket PC icm. gprs Dan kun je toch gewoon net als thuis internetten? En ge kan dan toch zo ene foto "trekken" (op z'n belgisch).
harrie Geplaatst 18 april 2005 Geplaatst 18 april 2005 Met de pokkepc en een GPRS verbinding heb ik die webcam in katwijk gedaan en het werkte wel maar een stuk trager als thuis. Gr Harrie
Kruimeldief Geplaatst 19 april 2005 Geplaatst 19 april 2005 Is dit niet mogelijk met een Pocket PC icm. gprs Dan kun je toch gewoon net als thuis internetten? En ge kan dan toch zo ene foto "trekken" (op z'n belgisch). <{POST_SNAPBACK}> Zelfs met en smartphone wil het. Tenminste, wil je er gemakkelijk mee werken dan moet je Opera voor mobieltjes als browser gebruiken (gratis). Die zet namelijk alles onder elkaar en dan ben je dat breeduit gescroll kwijt.
Walking Eagle Geplaatst 19 april 2005 Geplaatst 19 april 2005 met het programma irfanvieuw kun je de pc thuis mee laten lopen en deze neemt dan iedere minuut of zoals je zelf instelt automatisch een screenshot!!!! Is het alleen een questie van 's avonds de goede foto zoeken gr. Leon
Vinnie1 Geplaatst 19 april 2005 Geplaatst 19 april 2005 Goh, Dit is echt een draadje voor mensen die geen vrienden hebben Voor de rest is een webcam cache geen probleem.... Toch?!?! groet, Vinnie1 (aka meneer fanatiek, aka de geocacher die "het middenpunt van de Ringweg by Lesmarten" ook nog niet gelogged heeft)
Walking Eagle Geplaatst 20 april 2005 Geplaatst 20 april 2005 Goh, Dit is echt een draadje voor mensen die geen vrienden hebben Voor de rest is een webcam cache geen probleem.... Toch?!?! groet, Vinnie1 (aka meneer fanatiek, aka de geocacher die "het middenpunt van de Ringweg by Lesmarten" ook nog niet gelogged heeft) <{POST_SNAPBACK}> OF met alle vrienden cachen gaan!!!!!!!!!!!!!!
Gast Team Kleijn Geplaatst 24 april 2005 Geplaatst 24 april 2005 je kunt middels het programma KeyText2000 een scriptje maken waarin de besturing van de Webcam tot op de pixel nauwkeurig kunt instellen (Kost dan wel een beetje tijd, maar dan heb je ook wat) vervolgens zet je er een timertje op en meet je precies uit wanneer de foto daadwerkelijk genomen wordt, bijvoorbeeld elke 11e minuut op de 36ste seconde. Nu je horloge exact zetten, naar de webcamplek en vervolgens zorg je dat je op het juiste moment in de goede positie staat. Kat in het bakkie. 'Team Kleijn' Rob ps: op deze wijze heb ik zelf de caches 'Slaaf van Jantoor' en 'Als je haar maar goed zit' gemaakt. Overigens ik heb best wel vrienden hoor, vond dit wel een leuke uitdaging
superboppe Geplaatst 24 april 2005 Geplaatst 24 april 2005 Ik heb net AutoIt gebruikt om een webcam foto te maken. Werkt goed. Het gebruikte script is: MsgBox(0, "AutoIt", "Click OK to start waiting (3 minutes) for screencapture...") Sleep(3*60*1000-10*1000) Run("C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe http://212.61.71.5/%7Ecam/") Sleep(10*1000) Send("{PRINTSCREEN}") MouseClickDrag("left", 0,0, 1024, 768, 0) Send("{ENTER}")
Team Firefox Geplaatst 24 april 2005 Geplaatst 24 april 2005 met het programma irfanvieuw kun je de pc thuis mee laten lopen en deze neemt dan iedere minuut of zoals je zelf instelt automatisch een screenshot!!!! Is het alleen een questie van 's avonds de goede foto zoeken gr. Leon <{POST_SNAPBACK}> Op onze webcam cache in Oegstgeest: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...9d-82b956fb7e41 zit die funktie al ingebakken. Dus naar het plekje gaan, GPS omhoog houden en minimaal een minuut vriendelijk lachen en je staat op de webserver daar!
Aanbevolen berichten