Spring naar bijdragen

Ik zoek, ik zoek


GPSiegurd

Aanbevolen berichten

Wie weet of er eenvoudige gratis software bestaat dat vergelijkbaar is met Map Source, OZI, waar ik bv coordinaten kan invoeren en zo kan zien grofweg wat de locatie van die coordinaten zijn op een kaart!!

 

Een soort MapQuest op het Internet waar ik in plaats van een adres invullen, coordinaten kan invullen!

 

Misschien weet iemand of zo'n programma bestaat en anders heb ik pech!

 

Bvd

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Reintje. zou deze optie een vermelding op de startpagina van .nl kunnen krijgen?

 

Het lijkt me namelijk erg handig om ingeval van problemen je positie kenbaar te kunnen maken aan de hulpdiensten. Deze pagina kan je daarbij erg van dienst zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me namelijk erg handig om ingeval van problemen je positie kenbaar te kunnen maken aan de hulpdiensten. Deze pagina kan je daarbij erg van dienst zijn.

Ja, zo had ik het nog niet bekeken. Ik zag het als een speeltje van mij waar mogelijk wat lolligs mee te doen was. Ik heb wel meer van dit soort speeltjes.

 

Ik zal hem op mijn lijstje zetten van zaken die ik eerst moet doen. (Dat is nu 12 lang)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje. zou deze optie een vermelding op de startpagina van .nl kunnen krijgen?

 

Het lijkt me namelijk erg handig om ingeval van problemen je positie kenbaar te kunnen maken aan de hulpdiensten. Deze pagina kan je daarbij erg van dienst zijn.

 

In dat geval lijkt het me ook zinnig dat zo'n helder programma'tje ook op een adres met een korte duidelijke naam te vinden zou zijn.

www.geohulp.nl of iets dergelijks, zodat je hem niet alleen in je favorieten zet, of op een papiertje bij je hebt, maar dat je hem ook paraat in je geheugen hebt zitten, met zo min mogelijk kans een verkeerd adres door te bellen.

 

Maar of zoiets technisch haalbaar is daar heb ik geen verstand van.

 

gr, Doler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ook eens in dit draadje. Hierin wordt beschreven hoe je, mbv zogenaamde Bookmarklets, online kaarten op kan vragen zonder de coordinaten in te tikken.

 

@Reintje:

Kan je op jouw pagina ook de coordinaten in de URL opnemen? Dan wordt het makkelijker om vanuit andere programma's of mbv een 'Bookmarklet' deze kaart te raadplegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Reintje:

Kan je op jouw pagina ook de coordinaten in de URL opnemen? Dan wordt het makkelijker om vanuit andere programma's of mbv een 'Bookmarklet' deze kaart te raadplegen.

Zit er al in: :blush:

http://www.geocaching.nl/maps/ShowLocation...Lat=lat&Lon=lon, waarbij lat en lon zijn uitgerdukt in graden (DD.DDDDD). (Dus niet DD.MMMMM)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Reintje!

 

Hier is de Bookmarklet voor deze kaart:

Geocaching.NL Map

URL=javascript:Q=document.selection.createRange().text;if(Q){myArr=Q.split(' ');latd=parseFloat(myArr[1])+parseFloat(myArr[2])/60;lond=parseFloat(myArr[4])+parseFloat(myArr[5])/60;if(myArr[0]=='S'){ns='-'} else{ns=''};if(myArr[3]=='W'){ew='-'}else{ew=''};window.open ('http://www.geocaching.nl/maps/ShowLocation.php?Lat='+latd+'&Lon='+lond);gohistory(-1);}

Save de link in je favorites en je bent klaar voor gebruik:

- selecteer een coordinaat van een cachepagina

- klink de link in je favorites (evt in combinatie met ctrl om popup blockers te omzeilen.

- je kaart wordt nu getoond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...