Spring naar bijdragen

Kaartje maken van coordinaten


Boa

Aanbevolen berichten

Voordat mijn PC crashte had ik een handig linkje naar een site waar je netjes de coordinaten kan invoeren waarna je een mooie kaartje krijgt van de plek. Nu denk je misschien: "Is dat zo bijzonder? Dat kan gewoon met Mapquest" Dat kan ook, maar niet zoals ik het wil en zoals ik het kon.

 

Bij mapquest gebruiken ze decimaal of het formaat GG.MM.SS. Op de link die ik had was het formaat GG.MM.MMM. Zo staan ze ook in de cacheomschrijvingen en dus ook wel zo handig.

 

Heeft iemand misschien een link naar deze pagina of een soortgelijke pagina?

Het is mogelijk dat het via de buxley-site was, zoiets staat me vaag bij, maar daar kan ik niks terugvinden. Grote kans dat het dan ook iets anders was :D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Reintje, dat is hem!!! :D

 

Het is een erg handige functie en vrij lastig te vinden volgens mij. Ik denk dat Mr. Bean gelijk heeft en dat deze link wel meer aandacht mag hebben op de site! Vaak staan in een cachebeschrijving coordinaten voor een parkeerplaats die niet overeenkomen met wat er bovenaan staat. Of soms moet je om andere reden een coordinaat opzoeken. Via deze link vind ik dat het makkelijkste gaan.

Bedankt!

 

Groeten Boa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ook eens in dit draadje.

:cry: Hierin is beschreven hoe je een coordinaat op een cachepagina direct kan gebruiken om een kaart te vinden op internet: Selecteer het coordinaat en klik een link in je favorieten.

 

De Map24 kaart is met name geschikt om een aanrijroute te vinden.

Mapblast geef een mooi overzicht in het grotere geheel.

 

:thumbup: De scripts die gegeven zijn werken echter niet meer. Vicinity is door Microsoft opgekocht en uit de luct gehaald.

En Map24 komt nu altijd op dezelfde schaal op het scherm Moet je zelf in- of uit zoomen.

Ik zal dit weekend nieuwe scripts posten die wel werken.

 

Ik gebruik dit bij nagenoeg elke cache die ik ga zoeken en het scheelt een hoop tijd omdat je de coordinaten niet in hoeft te vullen.

Er wordt uitgegaan van de standaard GC notatie met een spatie na de N en de E.

 

wordt vervolgd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier komt ie dan:

 

1. Maak van onderstaande scriptjes hyperlinks in je favorieten*

2. Selecteer op een cachepagina de gegeven coordinaten (slepen met je muis)

3. Klik op de script-hyperlink en de kaart wordt opgehaald

 

Map24

URL=javascript:Q=document.selection.createRange().text;if(Q){myArr=Q.split(' ');latd=parseFloat(myArr[1])*60+parseFloat(myArr[2]);lond=parseFloat(myArr[4])*60+parseFloat(myArr[5]);if(myArr[0]=='S'){ns='-'} else{ns=''};if(myArr[3]=='W'){ew='-'}else{ew=''};window.open ('http://www.map24.nl/map24/link2Map24.php?lid=17ac66fb&maptype=cgi&wx='+ew+lond+'&wy='+ns+latd+'&width=5000&description=&maptype=RELOAD');gohistory(-1);}

 

Greenflag (=MapBlast kaart)

URL=javascript:Q=document.selection.createRange().text;if(Q){myArr=Q.split(' ');latd=parseFloat(myArr[1])+parseFloat(myArr[2])/60;lond=parseFloat(myArr[4])+parseFloat(myArr[5])/60;if(myArr[0]=='S'){ns='-'} else{ns=''};if(myArr[3]=='W'){ew='-'}else{ew=''};window.open ('http://go.vicinity.com/greenflagapi/MakeMap.d?DU=both&W=500&H=500&CT='+ns+latd+':'+ew+lond+':96000&IC='+ns+latd+':'+ew+lond+':8:');gohistory(-1);}

 

Probeer maar:

N 52° 09.500 E 005° 23.000 (Stadscache Amersfoort)

 

Als er niks gebeurd heb je mogelijk een popup blocker aanstaan.

Als je een leeg scherm krijgt is het coordinaat niet op de standaardmanier opgebouwd, bijvoorbeeld geen spaties.

 

*RightClick op de scriptnaam om het script als url te downloaden (Save Target As...). Save op je desktop en sleep dit icoontje vervolgens naar je favorieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier komt ie dan:

 

1. Maak van onderstaande scriptjes hyperlinks in je favorieten*

2. Selecteer op een cachepagina de gegeven coordinaten (slepen met je muis)

3. Klik op de script-hyperlink en de kaart wordt opgehaald

 

Map24

URL=javascript:Q=document.selection.createRange().text;if(Q){myArr=Q.split(' ');latd=parseFloat(myArr[1])*60+parseFloat(myArr[2]);lond=parseFloat(myArr[4])*60+parseFloat(myArr[5]);if(myArr[0]=='S'){ns='-'} else{ns=''};if(myArr[3]=='W'){ew='-'}else{ew=''};window.open ('http://www.map24.nl/map24/link2Map24.php?lid=17ac66fb&maptype=cgi&wx='+ew+lond+'&wy='+ns+latd+'&width=5000&description=&maptype=RELOAD');gohistory(-1);}

 

Greenflag (=MapBlast kaart)

URL=javascript:Q=document.selection.createRange().text;if(Q){myArr=Q.split(' ');latd=parseFloat(myArr[1])+parseFloat(myArr[2])/60;lond=parseFloat(myArr[4])+parseFloat(myArr[5])/60;if(myArr[0]=='S'){ns='-'} else{ns=''};if(myArr[3]=='W'){ew='-'}else{ew=''};window.open ('http://go.vicinity.com/greenflagapi/MakeMap.d?DU=both&W=500&H=500&CT='+ns+latd+':'+ew+lond+':96000&IC='+ns+latd+':'+ew+lond+':8:');gohistory(-1);}

 

Probeer maar: 

N 52° 09.500 E 005° 23.000 (Stadscache Amersfoort)

 

Als er niks gebeurd heb je mogelijk een popup blocker aanstaan.

Als je een leeg scherm krijgt is het coordinaat niet op de standaardmanier opgebouwd, bijvoorbeeld geen spaties.

 

*RightClick op de scriptnaam om het script als url te downloaden (Save Target As...). Save op je desktop en sleep dit icoontje vervolgens naar je favorieten.

 

Knap, wist niet dat dit zo mooi kon.

en Raoul je moet met rechts op het kleine linkje Greenflag net boven het script klikken dan op opslaan als, en opslaan op het bureaublad.

Dan ga je naar favorieten indelen in IE en je sleept de gemaakte link op het bureaublad naar het rechter venster van favorieten indelen.

Als je dan inderdaad een coördinaat selecteerd (blauw maken) en vervolgens op de link in favorieten klikt dan krijg je een plattegrondje met een kruisje waar dit coördinaat zich bevindt.

 

Werkt prima.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat knap zeg! Laat maar weer eens zien hoe weinig ik van informatica afweet :thumbup: .

Ik had het inderdaad ook al eerder zien staan in het oude draadje en ben toen ook al aan de slag geweest, maar daar deed ik het verkeerd. Nu lukt het wel. Erg leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je wil kan je de schaal van beide kaarten aanpassen.

Voor Map24 is dat niet echt nodig. Voor Greenflag kan het handig zijn, maar ik heb het nog niet gemist. Maar als er behoefte aan is kan ik ook andere dan 20km maken.

Overigens is de Greenflag de kaart die ik in cacheMaps gebruik om caches op te projecteren. Je kan deze kaarten dan offline (op je PC) bewaren en hergebruiken.

De huidige versie van CacheMaps (op basis van Excel) is een beetje ingehaald door GSAK, maar ik werk aan een versie (geen Excel meer) die aan GSAK kaart functionaliteit toevoegd. Tegen dat het toonbaar is zal ik dat op het forum melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf Bigbird!!!

Ik heb pas geleden GSAK aangeschaft en,ondanks dat dit programma bol staat van de mogelijkheden,lijkt het me wel geinig als je bij elke cache die je gevonden hebt ook een kaartje kan plaatsen...

 

(tenminste.....als dit is wat jij bedoeld??)

 

Tof om te weten dat er mensen tijd steken in het ontwikkelen van dingen voor GeoCachers!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

erg handig die scriptjes, werkt perfect.

bedankt haak :thumbup:

 

nu we het toch over kaarten hebben...

bestaat er ook ergens de mogelijkheid om op een kaart meerdere coordinaten aan te geven? het lijkt mij erg handig om op een kaart te kunnen zien waar al je travelbugs zich bevinden (wij hebben er een stuk of 15 verspreid over de hele wereld)

Nou kan ik me voorstellen dat dat erg moeilijk is omdat van elke bug het coordinaat opgehaald moet worden van de cache waar hij in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...