Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb net het april nummer van het vakblad nbl uit de bus gehaald. En jawel, een ingezonden brief naar aanleiding van het artikel in het maart nummer. En nog wel een zeer positieve :thumbup:. Er wordt zelfs bij het beheer rekening gehouden met de cache:

Gemeente Heel is eigenaar van zo'n 250 ha bos en heide. Wij hebben één cache op ons eigendom en een aantal in de omgeving. Op zich hebben we zeer positieve ervaringen met onze eigen cache. De persoon die deze cache heeft geplaatst, heeft ons zeer correct gevraagd of hij een cache mocht plaatsen. Zijn voordeel was dat wij dus wisten waar de cache ligt. Wij houden hier rekening mee bij bijvoorbeeld dunningswerkzaamheden.

Voor ons heeft de cache een aantal voordelen. Het is weer een vorm van recreatie die prima binnen onze beheersvisie past. Bovendien kun je zeer goed sturen hoe de mensen lopen. De bezoekers lopen in ons geval van punt naar punt. Je kunt van te voren goed inschatten over welke paden ze zullen gaan lopen. Men loopt immers het liefst een zo kort mogelijke afstand en heeft de neiging om overal dwars doorheen te lopen. Vooral een open heidegebied met paadjes van schapen is aanlokkelijk. Je kunt echter eenvoudig voorkomen dat men dwars over gevoelige terreinen gaat lopen door de tussenpunten slim te kiezen.

Het leukste is de site. Op de site staan heel veel reacties met foto's van de mensen die de cache gevonden hebben. Je krijgt een perfecte indruk wat de mensen waarderen. Aan de hand van de foto's krijg je bovendien een mooi beeld van wat de mensen in het gebied opvalt. Want daar maken ze natuurlijk de foto's van. Je ziet je eigen gebied als het ware door de bril van de recreanten. Dit is een duidelijk toegevoegde waarde voor mij als beheerder. Met de jachtcombinatie en de natuurjongens hebben wij geregeld overleg. Contact met recreanten persoonlijk is er wel maar wordt via de site fors groter, zonder dat ze het zelf in de gaten hebben..

John van den Berg, Gemeente Heel

groeten, KarelKraak

bewerkt door KarelKraak
Geplaatst

Mooi stukje. Deze mensen weten precies wat cachen is en hoe je mensen door de opzet van de cache-tocht min of meer kunt sturen en daarmee risico's kunt verminderen of zelfs vermijden.

Top! Meer zulke beheerders! :thumbup:

Geplaatst

Waarschijnlijk off-topic!

Een paar weken geleden waren we in de buurt van Idar-Oberstein, Eifel, Duitsland.

We hebben daar ook een paar caches gezocht. Een ervan was de Sirona cache van de gemeente Birkenfeld.

De gemeente Birkenfeld ondersteunt geocaching actief. Ze hebben zelf 3 caches gelegd.

Op hun website Verbandsgemeinde Birkenfeld wordt ook reclame gemaakt voor Geocaching.

De caches zijn: Birkenfeld caches

Hier kan Nederland volgens mij nog een puntje aanzuigen!

--

De Wolvjes

Geplaatst

Ik snap het even niet meer.

Onze geachte Kruimel is een van de moderators van dit forum.

Zijn collega Hawkeyes is een van de approvers van Nederlandse Geocaches.

Als ik Kruimel zijn opmerkingen zo lees is hij helemaal geen voorstander van de regels en dat staat volgens mij op gespannen voet met het beleid dat GC.nl volgt.

Ik heb nu het idee dat er een boodschap met een dubbele bodem gegeven wordt of zie ik dat nu verkeerd?

Ik vind het artikel niet echt positief, maar ook niet echt up to date.

Helaas, de waarheid is dat je steeds minder toestemming krijgt. Ik weet dat die gasten met 2 maten meten. Laten we het maar niet hebben over die gasten in Drenthe. Nee en nog eens nee en dat nu al op 8 verzoeken op 8 verschillende plaatsen. En al die neeee's hebben alleen nog maar geld gekost. En ik vertik het om caches te verstoppen op een forensenparkerplaats aan een snelweg.

Laten we maar snel weer illegaal worden en lekker stiekem de caches op een verantwoorde manier verstoppen en die gasten van gc.com gewoon wijsmaken dat je toestemming ebt.

Vroeguh toen kessuh nog leuk was..........

Subjectief en niet professioneel..... :thumbup:  Wij lachen toch ook niet om zijn groene petje ?

Of zoals we dat uit de agrarische sector goed kennen...wat een boer niet kent, vreet ie niet.....

Ja joh, het zijn halve duutsers. Gek op groene pakkies, glimmende knopies en macht ;)

Het is voorjaar en we gooien het roer om. We gaan niet meer op onze blote knietjes nederig om goedkeuring smeken. Ik bied ze gewoon geld voor een handtekening. ;)

En anders koop ik gewoon dat stukkie grond op.

Ik kan toch moeilijk een webcam bij de buren aan het begin van de straat plaatsen en dat als cache aanmelden? Waarom bij de buren zul jij je afvragen, nou simpel, wil jij al die idiote cachers rondom je huis hebben bleren?

Geplaatst

Als ik Kruimel zijn opmerkingen zo lees is hij helemaal geen voorstander van de regels en dat staat volgens mij op gespannen voet met het beleid dat GC.nl volgt.

Ik heb nu het idee dat er een boodschap met een dubbele bodem gegeven wordt of zie ik dat nu verkeerd?

Een moderator kan toch een privé mening hebben die afwijkt van die van de club waarvoor ie werkt? Daar is toch niks mis mee?

Ik kan toch ook lid zijn van een politieke partij zonder het met alle beleidsbeslissingen eens te zijn? :thumbup:

Geplaatst
[...]

Hier kan Nederland volgens mij nog een puntje aanzuigen!

--

De Wolvjes

Ja, wij kennen slechts de fictieve gemeente Juinen, de Engelsen hebben een dorpje in 'The Last of the Summer Wine', maar daar bij Birkenfeld hebben ze iets veel bekenders:

"Das Dorf Schabbach im Hunsrück ist einem Millionenpublikum bekannt. "Heimat" und die Geschichten um die Bewohner Schabbachs haben sich bei den Menschen tief..."

Geplaatst (bewerkt)
Een moderator kan toch een privé mening hebben die afwijkt van die van de club waarvoor ie werkt? Daar is toch niks mis mee?

Ik kan toch ook lid zijn van een politieke partij zonder het met alle beleidsbeslissingen eens te zijn? ;)

Helemaal mee eens!!!

Het moge toch duidelijk zijn wanneer Kruimel als moderator "spreekt" of als forum lid.

De manier waarop hij "spreekt" laat mijns inziens geen ruimte voor enige twijfel ;)

Ruud :thumbup:

bewerkt door Biertjuh
Geplaatst (bewerkt)

Nog maar weer eens uitleggen, en dat doe ik nu niet voor het eerst! :angry:

Hawkeyes is approver bij geoaching.COMMMMMMM!!!

De regels zijn van geoaching.COMMMMMMM!!!

Daar heeft geocaching.NLLLLLLL niets mee uit te staan.

Dat Hawkeyes twee petten op heeft, is verwarrend, maar toch niet geheel onbegrijpelijk?! Ik vind persoonlijk die regels van geocaching.com ook 'onprettig' (om klare taal maar even acherwege te laten). Mag toch? Maar ik speel het spelletje bij gc.com volgens hun regels en Hawkeyes controleert dat. Dat staat allemaal buiten gc.nl.

Hawkeyes is ook administrator van geocaching.nl; staat ook buiten gc.com.

*** Ik vind het als moderator zelfs belachelijk dat ik hier helemaal niet mag praten over kabouterkaarten *** Tussen de sterretjes klopt niet, dus op 24 april de tekst aangepast!

Ik vind het persoonlijk belachelijk dat ik niet over kabouterkaarten mag praten, maar als moderator zeg ik: "we hebben regels afgesproken, dus kom ik die na. Punt uit."

Mijn mening en wat ik uitdraag vanuit mijn functie als moderator hoeven toch niet met elkaar in overeenstemming te zijn?!

bewerkt door camelion
Geplaatst (bewerkt)
Mijn mening en wat ik uitdraag vanuit mijn functie als moderator hoeven toch niet met elkaar in overeenstemming te zijn?!

Precies. Het gaat er om dat je je werk als moderator goed doet. Dat staat los van wat je privé overtuiging is over de regels die je handhaaft.

Zo kun je ook heel goed approver van de .com zijn zonder dat je alle regels van de .com onderschrijft. Het gaat er ook hier om dat je je werk goed doet.

Zo was ik 2 oktober jl. in Amsterdam bij de grote vakbondsdemonstratie. (Nee, ik ga hier geen politiek praatje houden).

Daar snapten Doekle Terpstra en Lodewijk de Waal maar niet (geloof je het zelf :angry: ) hoe Aart de Geus maatregelen kon verdedigen die zo lijnrecht stonden op de overtuiging die hij als vakbondsbestuurder had.

Ik vond dat persoonlijk erg flauw. Hij heeft als minister natuurlijk een totaal andere functie en andere verantwoordelijkheid dan hij als vakbondsman had. Niet met elkaar te vergelijken.

Wat ik er mee wil zeggen dat zo iemand natuurlijk in beide gevallen probeert zijn werk goed te doen.

Dat is met de moderatoren (of wie dan ook, die zijn werk serieus neemt) natuurlijk niet anders.

bewerkt door Peetee
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...