Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• 7 months later...
ReizenReizen

Geplaatst

<groundspeak:owner id="1013585">Team The Cache Hunters</groundspeak:owner>

Hoe ik dat heb gevonden:

1. Surf naar deze link
  2. Download de .gpx file
  3. Open deze in Notepad
  4. Zoek naar de tekst "owner"

Kijk daar kan ik wat mee!

Bedankt :P

maar kan dit alleen als je premium member bent?

• 2 weeks later...
Geplaatst

Helaas ik snap er niets van, ben erg blond!

Ook ik heb het probleem dat ik bij het opstarten van gsak allemaal Australische caches te zien krijg.

Bij het scherm van options, tab general, staat mijn nickname al ingevuld. Heb nog geprobeerd om het ID nummer in te voeren, maar dat maakt echter niets uit. De Australische caches blijven er rustig in staan :ph34r:

Geplaatst

Hey Elisa,

De programmeur heeft ervoor gezorgd dat wanneer je voor de eerste maal installeerd er al een aantal caches inzitten, waardoor je een mooi beeld krijgt van wat gsak allemaal kan.

Je kan best een nieuwe database aanmaken en daarin jouw caches in opslaan. Als je geen premium member (= betalend lid) van geocaching.com bent dan kan je cache per cache opladen door op de informatiepagina te klikken op de knop "gpx download".

Hier kan je trouwens een inleiding tot gsak downloaden die gegeven is op het belgisch geocaching ontmoetingsevent een paar maand geleden:

http://www.geocaching.be/web/nl/goto.php?t...king%20GSAK.pdf

Zo. dat is al een eerste stap ;-)

Groeten,

Hans

• 4 months later...
Geplaatst

Ik heb al mijn gegevens uit GSAK gewist !!!!! ja een beetje dom :bangin: . Ik gebruik GSAK voor mijn TOMTOM en Oziexplorer. Nu heb ik niet zoveel zin om Nederland te downloaden en vervolgens alle founds weer e voor 1 als found aan te klikken.

Is er een manier om alleen founds te downloaden en hoe doe ik dat dan????

Groet Twisters

Geplaatst

Ik mag hopen dat je regelmatig een back-up gemaakt hebt. Dan kun je het via restore weer terug laden.

Als je Premium Member :eek: bent kun je alle founds in één keer ophalen. Via My Account kun je een PQ ophalen met alle founds :bangin: en die kun je zo in GSAK inladen.

Ben je nog geen Premium Member, dan is het nu het juiste moment om dat te worden :eek:

Geplaatst

Het makkelijkste zou zijn om een backup terug te zetten door middel van <File>,<Restore>. Maar hiervoor moet je dus wel een Backup gemaakt hebben.

Wanneer het om jou founds gaat kun je makkelijk een Pocket querie aanvragen op deze pagina. http://www.geocaching.com/pocket/

Klik links onderaan op het knopje Add to queue. Dit kun je een maal per week doen. Je moet dan wel Premium Member zijn.

Geplaatst
Ik heb al mijn gegevens uit GSAK gewist !!!!! ja een beetje dom :bangin: . Ik gebruik GSAK voor mijn TOMTOM en Oziexplorer. Nu heb ik niet zoveel zin om Nederland te downloaden en vervolgens alle founds weer e voor 1 als found aan te klikken.

Is er een manier om alleen founds te downloaden en hoe doe ik dat dan????

Groet Twisters

Als jij een pq download, zit de informatie of je de desbetreffende cache hebt gevonden daar ook in. Je hoeft dus niets aan te vinken, gewoon inladen en klaar...

En zoals anderen al aangaven, er is ook een pq waar al je founds al inzitten, ook die buiten Nederland.

Geplaatst
Als jij een pq download, zit de informatie of je de desbetreffende cache hebt gevonden daar ook in. Je hoeft dus niets aan te vinken, gewoon inladen en klaar...

En zoals anderen al aangaven, er is ook een pq waar al je founds al inzitten, ook die buiten Nederland.

Alleen als dat zo is ingesteld. Zo heb ik bv. al mijn founds uit mijn PQ gehaald omdat ik deze gegevens zo wil houden mocht er naderhand iets wijzigen aan een cache dan kan ik in ieder geval terugzien hoe of wat.

Geplaatst
Alleen als dat zo is ingesteld. Zo heb ik bv. al mijn founds uit mijn PQ gehaald omdat ik deze gegevens zo wil houden mocht er naderhand iets wijzigen aan een cache dan kan ik in ieder geval terugzien hoe of wat.

Inderdaad, als je expliciet aangeeft dat je je founds niet wilt, krijg je die natuurlijk niet...

Geplaatst

GSAK kijkt naar de logjes om te bepalen of jij de cache gevonden hebt. En een PQ bevat alleen de laatste 5 logjes... :bangin:

Een uitzondering is de "myFinds" GPX file. Deze bevat van iedere cache die je gevonden hebt maar 1 logje, die van jezelf.

En voor de volledigheid, de GPX file die gemaakt wordt vanaf de cache pagina bevat de laatste 20 logjes.

Geplaatst

GSAK kijkt naar de logjes om te bepalen of jij de cache gevonden hebt. En een PQ bevat alleen de laatste 5 logjes... :bangin:

Een uitzondering is de "myFinds" GPX file. Deze bevat van iedere cache die je gevonden hebt maar 1 logje, die van jezelf.

En voor de volledigheid, de GPX file die gemaakt wordt vanaf de cache pagina bevat de laatste 20 logjes.

De PQ bevat ook altijd je eventuele eigen log(s).

In de GPX-file staat daarnaast bij elke cache een indicatie of de accounthouder door wie de pocket query is aangemaakt de cache gevonden heeft of niet.

Geplaatst

De pocket query "myfinds" bevat alle logs van jezelf. Dus ook "not founds" die gevolgd worden door een find. Op die manier hou je gemakkelijk bij waar je hoeveel keer geweest bent.

Groetjes,

Hans

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...