Spring naar bijdragen

Een cache die weg is..... een note of een found?


Biertjuh

Aanbevolen berichten

Lijkt me vrij eenvoudig: je zoekt een cache, maar kan hem niet vinden doordat hij geript is. Heb je het doosje, micro, ammo, mega-ammo, super-ammo of giga-ammo gevonden, gezien of in handen gehad en het log ingevuld? Zo ja, dan loggen als 'found'. :) Zo niet, dan loggen als 'not found'. :( Als we ons niet aan deze regel houden, hoe vervelend ook, dan is het in principe mogelijk om een 'verweg-cache' vanuit je luie stoel te gaan loggen. Eén van onze caches was vrij snel geript en de 'not found' logs blijven op die status staan. Spel is spel en regels zijn regels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Silent Witnesses onze cache bij Houten is ook geript en een tussenpunt aangetast door brand. Het eindpunt kreeg laatst de kwalifcatie "afwerkplek".

 

Toch hoort het geheel zo bij het verhaal in onze beleving dat we het goed vinden

dat men de eind coordinaat mailt alvorens te loggen.

 

Zodra we een beter beeld hebben er weer een "doos" van te maken, doen we dat.

 

Een tussenoplossing is dus ook mogelijk.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Barny, Reintje, Boa en Twumi

 

Voor jullie geldt dus eigenlijk hetzelfde als dat wat wij bij onze eerste cache hebben geplaatst die geript was. Een "not found" 

Misschien hebben wij mazzel omdat we er 600 hebben gevonden voor we er een niet konden vinden omdat hij geript was.

 

Bij mij was het al meteen de tweede cache die ik deed. Dat geeft meteen lekker veel zelfvertrouwen. Ben dan ook drie keer teruggeweest en ik heb uitvoerig mailcontact gehad met de eigenaar. Aan de ene kant was het een grote teleurstelling dat ie weg was, maar aan de andere kant was het fijn dat het niet aan mij lag.

 

Bij de tweede ervaring was er al een ander team een half uur aan het zoeken geweest. Ik heb nog even meegezocht, maar dankzij mijn eerdere ervaring heb ik het toen vrij snel opgegeven.

Ze waren allebei dicht bij huis, maar ook als het verder weg is is het een not found.

 

Ik bedenk me trouwens net weer een derde keer. In Utrecht heb ik Magnetische cache gedaan. Na een dag flink sjouwen kwam ik op de juiste plaats aan toen ik er achter kwam dat ie weg was. Thuis gekomen las ik dat de eigenaar hem net die dag even had verwijderd. Toen baalde ik er ook flink van, maar toch als een "not found" gelogd. Later ben ik gewoon weer teruggegaan. Ondanks de reistijd en het dure treinkaartje.

 

Je hebt dan inderdaad geluk gehad dat je eerst 600 goede caches hebt gehad. Ik heb het dus al 3 keer meegemaakt in mijn eerste 40 caches.

bewerkt door Boa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft : geen log, geen found.

 

Ik wil echter ook weer niet helemaal zwart-wit zijn, en ik kan me situaties voorstellen waarin de cache-eigenaar aangeeft dat er toch een found geplaatst mag worden. Als ik bijv. zelf niet adekwaat heb gereageerd op een eerdere melding en de betreffende cacher met coordinaat en foto's kan aantonen dat hij op de cacheplaats is geweest oid. En als hij/zij dan ook nog een eind uit de buurt woont.

 

Dus ik zou wat dat betreft ook nog de optie:

"ter beoordeling van de cache-eigenaar"

willen aanvoeren, waarbij ik dan ervan uitga dat dit alleen in heel specifieke gevallen gebeurd en dat - wellicht- de eigenaar in het nieuwe logboek een aantekening maakt/ log schrijft namens de gedupeerde cacher.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...