Spring naar bijdragen

EPE

Gast pig in the mud

Aanbevolen berichten

Gast pig in the mud
Geplaatst

Ik heb al een tijdje een magellan meridian platinum.

Maar ik heb nog effe nie helemaal duidelijk wat epe is.

De handleiding vind ik niet zo duidelijk in deze.

B)

groetjes Pig in the mud.

Geplaatst

Estimated Position Error. Ofwel het geschatte aantal meters dat de GPS ernaast zit. De geschatte afwijking dus. Dit is afhankelijk van het aantal satelieten dat'ie ontvangt en de sterkte van het signaal.

Gast pig in the mud
Geplaatst (bewerkt)
Estimated Position Error. Ofwel het geschatte aantal meters dat de GPS ernaast zit. De geschatte afwijking dus. Dit is afhankelijk van het aantal satelieten dat'ie ontvangt en de sterkte van het signaal.

Aha dit is in 1 zin al veel duidelijker dan het boekje van de gps, en als ik het goed begrijp, kan epe bij het cachen ook nog goed van pas komen!!!!! B)

THX pig in the mud

bewerkt door pig in the mud
Geplaatst

Aha dit is in 1 zin al veel duidelijker dan het boekje van de gps, en als ik het goed begrijp, kan epe bij het cachen ook nog goed van pas komen!!!!! :P

THX pig in the mud

Nog duidelijker: een epe van 5 betekent 95% kans dat je in een straal van 2x5 meter (de epe) van de cache af zit. Dit gezien vanuit het theoretisch perspectief van de GPS ontvanger.

Geplaatst

Aha dit is in 1 zin al veel duidelijker dan het boekje van de gps, en als ik het goed begrijp, kan epe bij het cachen ook nog goed van pas komen!!!!! :P

THX pig in the mud

Nog duidelijker: een epe van 5 betekent 95% kans dat je in een straal van 2x5 meter (de epe) van de cache af zit. Dit gezien vanuit het theoretisch perspectief van de GPS ontvanger.

N52 21.120 E5 59.183

N52 25.863 E8 00.393

N52 10.761 E7 02.537

Geplaatst (bewerkt)
N52 21.120 E5 59.183 

N52 25.863 E8 00.393

N52 10.761 E7 02.537

?????????? :P

Barny begint nummertjes te zien... Dit is het trieste einde van een van onze beste Geocachers... kan nu alleen maar via coordinaten communiceren... snik!!!

bewerkt door Team GPSearching
Geplaatst

Aha dit is in 1 zin al veel duidelijker dan het boekje van de gps, en als ik het goed begrijp, kan epe bij het cachen ook nog goed van pas komen!!!!! :(

THX pig in the mud

Op mijn Sportrak pro had ik die optie altijd ingeschakeld en in beeld. OP de duur werd dat erg vervelend, want als je in een bos rondloopt en je ziet op je scherm de EPE de hele tijd op en neer gaan bijv. 10 naar 60 meter naar 42 m naar 76 m en naar 18 meter etc. , dan wordt dat vervelend - in mijn geval.

Als de ontvangst goed is , prima, maar in bossen ed. wil dat wel eens anders zijn.

Je bent je bewust dat de ontvangst niet best is en als je dat zegt tegen iemand die ernaast loopt met een gps waar dit niet staat ingeschakeld , dan ziet deze nog steeds een -ietwat instabiele- pijl en je krijgt de hele tijd te horen: "nou bij mij is de ontvangst anders prima, niks mis mee". :)

Dus op een gegeven moment heb ik die optie uitgeschakeld en ik moet zeggen dat dat een stuk meer ontspannen loopt. :D

Die EPE is mn. bedoeld voor scheepvaart en zo, opdat je de ontstane afwijking kunt bijsturen. In het bos werkt dat niet, want de ontvangst wil er nogal eens parten spelen !

Geopatra.

• 2 weeks later...
Geplaatst
Dus op een gegeven moment heb ik die optie uitgeschakeld en ik moet zeggen dat dat een stuk meer ontspannen loopt

ik hou de EPE wel in de gaten

en wel om volgende reden:

het geeft mij een indruk van de grootte van de cirkel waarbinnen ik zeker moet zoeken om de cache te vinden als je GPSr als nog te gane afstand "0" aangeeft.

misschien off topic,

de laatste maand valt het me echt op dat ik in open veld bijna steeds EPE's van 2 en 3 meter zie op mijn GPSr (SporTrack Map, Waas ingeschakeld)

Christiaan

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...