alkie Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 DENK JE IN: je bent uren, dagen, soms weken of maanden bezig een cache in elkaar te zetten en voor te bereiden, alleen maar voor anderen hoor (zelf hoeft hij hem niet te zoeken) Komt er iemand noemt zich "geocacher" om hier als eerste in het logboekje te willen schrijven, en dan de regels niet na komt. Ja even onder ons: Iedereen maakt wel eens fouten!!!! Ik ook. ( helaas) Maar dit kan ik niet als fout of dom betitelen maar eigenlijk een beetje een egoïstische instelling noemen van een bepaald persoon. Jammer dat dat ten koste moet gaan van alle werk van een cache eigenaar!!!!!( zeker als de cache daardoor in gevaar word gebracht. Het is nooit te laat om je eigen IK te veranderen. Cache leggers alle respect voor de inspanning (Het is en blijft vrijwillergerswerk) Groetjes Team Alkie en allen nog de beste wensen.
TuuronTour Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 En wat laat je dan weg als de boswachter je ziet met de munitiekist nog in je handen? voor het graaien van de cache kijk je toch eerst of er geen andere personen in de buurt zijn, zo al het een goeie cacher betaamt en het loggen doe je toch ook nooit op de cacheplaats, toch? mocht hij je dan nog zien dan is het kissie gewoon je handtasje, mag dat niet zoms Mijn antwoord was met een knipoog bedoeld, heb ik nu alsnog toegevoegd in het bericht Was benieuwd of walibi nog een grappig antwoord zou weten te bedenken. Jouw handtasje is een goeie! Maar serieus, ik ga er vanuit dat geocaches (behalve dan misschien enkele oudere) er met toestemming liggen en derhalve niet bang hoef te zijn voor boa's - overigens tot op heden alleen op CITO's tegengekomen . Tot nu toe slechts een paar keer aangesproken bij het zoeken naar een micro, door het bukken merk je minder snel dat er mensen aankomen Ik waag me sowieso alleen aan een FTF-hunt in het donker als het in bewoond gebied is. Als het midden in het bos is of in iemands tuin zonder hint doe ik de cache wel een andere keer bij daglicht. Is ook beter voor de eigen veiligheid, op afgelegen plekken kan er teveel misgaan.
walibi Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 ..knip...Mijn antwoord was met een knipoog bedoeld, heb ik nu alsnog toegevoegd in het bericht Was benieuwd of walibi nog een grappig antwoord zou weten te bedenken. Jouw handtasje is een goeie! ...knip... Mijn opmerking was ook grappig bedoeld, ik wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben om 's nachts een bos in te gaan, of dat het overtreden van een regeltje af en toe moet kunnen. Ik zou het zelf nooit doen, ik voel me al schuldig als ik het pad verlaat om de cache te zoeken. En ik had eigenlijk meer een micro in gedachten, even een nieuw fotorolletje in mijn digitale camera doen.
KarelKraak Geplaatst 4 januari 2008 Geplaatst 4 januari 2008 Komt er iemand noemt zich "geocacher" om hier als eerste in het logboekje te willen schrijven, en dan de regels niet na komt. Ja even onder ons: Iedereen maakt wel eens fouten!!!! Ik ook. ( helaas) Maar dit kan ik niet als fout of dom betitelen maar eigenlijk een beetje een egoïstische instelling noemen van een bepaald persoon. Jammer dat dat ten koste moet gaan van alle werk van een cache eigenaar!!!!!( zeker als de cache daardoor in gevaar word gebracht. Zal ik (vrouwtje Kraak) dan ook nog even reageren als zijnde één van de FTF-hunters waar het hier om gaat? Zag het eigenlijk niet zo zitten, want heb niet zo'n zin in alle reacties op mijn actie, maar aangezien die er toch zijn wil ik toch maar even mijn kant van het verhaal toelichten. Ik wil namelijk niet afgeschilderd worden als zijnde een FTF-hunter die ten alle tijden regels overtreedt om goud te scoren. Oke, wij zijn wel eens fanatiek , maar gaan niet in het donker op pad als dat niet is toegestaan. Wat er nu gebeurd is is dat er 2 mogelijkheden tot eremetaal waren, bij de ene stond 24/7 bovenaan de pagina en bij de andere stond niets vermeld, dus dat was nog even afwachten of dat door kon gaan. De puzzel werd namelijk thuis nog opgelost. Dus hop in de auto, oke, het was een half uur rijden, maar dat hadden we wel over voor dit verzetje van mogelijk 2 eremetaal. En dan kom je dus, na een half uur rijden voor een bord te staan. Geen toegang. Balen! Had ik dit geweten dan was ik niet op pad gegaan en had er geen benzine aan verspild. Dan een keuze maken; niet of wel? Ik heb, ook vanuit een zekere frustatie , ervoor gekozen om wel het gebied in te gaan. Het vuurwerk in de directe omgeving gaf al zoveel onrust (lichtflitsen en enorme knallen) dat ik, naar mijn idee, daar niet veel extra verstoring aan toe kon voegen. En mocht ik een boswachter zijn tegengekomen, dan had ik mijn verhaal wel klaar gehad en ook echt wel zelf de verantwoordelijkheid genomen. De tweede cache heb ik laten liggen, er stond eenzelfde bord, maar geen 24/7 bovenaan de pagina en de omgeving was een stuk vrediger. Die heb ik dus gelaten voor wat die is. Kortom, wij gaan niet ten alle tijden, ten koste van natuur of cachen op pad. Het is een overweging geweest van dat moment, en daar kan je het mee eens zijn of niet. Prima als je het er niet mee eens bent en het is toch ook wel fijn om te lezen dat er mensen zijn die mijn overweging van dat moment kunnen begrijpen. En verder 'noemen' wij ons geen geocacher, wij zijn geocacher, in hart en nieren (en dat is wel eens lastig )
alkie Geplaatst 4 januari 2008 Geplaatst 4 januari 2008 (bewerkt) Komt er iemand noemt zich "geocacher" om hier als eerste in het logboekje te willen schrijven, en dan de regels niet na komt. Ja even onder ons: Iedereen maakt wel eens fouten!!!! Ik ook. ( helaas) Maar dit kan ik niet als fout of dom betitelen maar eigenlijk een beetje een egoïstische instelling noemen van een bepaald persoon. Jammer dat dat ten koste moet gaan van alle werk van een cache eigenaar!!!!!( zeker als de cache daardoor in gevaar word gebracht. De puzzel werd namelijk thuis nog opgelost. Dus hop in de auto, oke, het was een half uur rijden, maar dat hadden we wel over voor dit verzetje van mogelijk 2 eremetaal. En dan kom je dus, na een half uur rijden voor een bord te staan. Geen toegang. Balen! Had ik dit geweten dan was ik niet op pad gegaan en had er geen benzine aan verspild. Dan een keuze maken; niet of wel? Ik heb, ook vanuit een zekere frustatie , ervoor gekozen om wel het gebied in te gaan. Het vuurwerk in de directe omgeving gaf al zoveel onrust (lichtflitsen en enorme knallen) dat ik, naar mijn idee, daar niet veel extra verstoring aan toe kon voegen. En mocht ik een boswachter zijn tegengekomen, dan had ik mijn verhaal wel klaar gehad en ook echt wel zelf de verantwoordelijkheid genomen. Ja helaas het komt soms voor dat je voor niks rijdt. Alleen door dan toch het "verboden" gebied te betreden / af te struinen wordt het wel steeds moeilijker om een vergunning te krijgen . Dit zijn nu net de dingen waar natuurmonumenten bij ons in de buurt mee schermt en dus nagenoeg /helemaal geen vergunning meer wil afgeven. P.S. je moet ons berichtje als een stelling zien en niet gericht op een persoon . 4 januari 2008 bewerkt door alkie
GlennD Geplaatst 4 januari 2008 Geplaatst 4 januari 2008 (bewerkt) Daarom probeer ik zoveel mogelijk in Duitsland te cache Je komt er leuke dingen tegen, zoals oude spoorbruggen middel of nowhere. Spookhuisjes. Weinig tot geen regels daar volgens mij. Heel leuk,maar mn Duits is alleen niet zo best.... 4 januari 2008 bewerkt door GlennD
alkie Geplaatst 4 januari 2008 Geplaatst 4 januari 2008 Daarom probeer ik zoveel mogelijk in Duitsland te cache Je komt er leuke dingen tegen, zoals oude spoorbruggen middel of nowhere. Spookhuisjes. Weinig tot geen regels daar volgens mij. Heel leuk,maar mn Duits is alleen niet zo best.... Wij komen ook regelmatig in Duitsland en het is ons inderdaad ook opgevallen dat de regels daar toch iets eenvoudiger worden toegepast als hier. Enne ons duits is ook niet zo geweldig , dus soms gaat het wel eens mis
geowandelaar Geplaatst 4 januari 2008 Geplaatst 4 januari 2008 Een ieder moet doen en laten wat hij wil, zelf ben ik ook wel eens aangesproken door de boswachter. Geen probleem, een gezellig praatje en ook al was ik nog na zonsondergang in het bos, geen prent gekregen. Toch wil ik wel even melden dat de prent enkele honderden euro's is. Daar kan je toch je gps van vernieuwen. Alleen sommige boswachters hebben een verschrikkelijke hekel aan geocachers, heb ik gemerkt. Dus wie het risico wil nemen........... Zelfs midden op de dag en op de paden met een gps werd hij al gek. groeten Geowandelaar
barny Geplaatst 4 januari 2008 Geplaatst 4 januari 2008 Ik ben van mening dat men moet doen wat men niet laten kan, mits er geen schade berokkend word aan andermans goederen en zeker geen personen benadeelt. Wil ik s’nachts in het bos lopen doe ik dat. Wil ik zonder licht op mijn fiets rijden doe ik dat. Wil ik wel eens een levensgevaarlijke snelheidsovertreding van wel 4 Km/u maken soms zelfs wel wat meer, dan doe ik dat. Zo kan ik wel een tijd doorgaan, niemand heeft zich er mee te bemoeien wat ik doe of zelfs wat ik laat. Ik ben het totaal niet met je eens op deze punten. De regels voor wat betreft het betreden van bossen tijdens de nacht, het fietsen zonder licht en het te hard rijden zijn er niet voor niets. Bijvoorbeeld om levensgevaar te voorkomen. Overigens, kom eens een van mijn caches doen. Stuk voor stuk mooie locaties, mét toestemming van de eigenaar / beheerder. Tuurlijk zijn die regels om gevaar te voorkomen, helemaal mee eens, maar ook dat komt door een enkeling die het verprutst om het juist te doen waar het niet kan, en dat is het probleem. Overigens, ik zou met graagte een van jou multy’s doen ware het niet dat ik geen liefhebber ben van stadscache’s, helemaal geen liefhebber van rekendingetjes, en fotocache’s zie ik ook niet zitten, ik cache het liefst papierloos van A naar B naar C enz. in een wijdse omgeving. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat jou cache’s niet goed zijn maar zelf doe ik liever de retro cache’s DENK JE IN: je bent uren, dagen, soms weken of maanden bezig een cache in elkaar te zetten en voor te bereiden, alleen maar voor anderen hoor (zelf hoeft hij hem niet te zoeken) Komt er iemand noemt zich "geocacher" om hier als eerste in het logboekje te willen schrijven, en dan de regels niet na komt. Ja even onder ons: Iedereen maakt wel eens fouten!!!! Ik ook. ( helaas) Maar dit kan ik niet als fout of dom betitelen maar eigenlijk een beetje een egoïstische instelling noemen van een bepaald persoon. Jammer dat dat ten koste moet gaan van alle werk van een cache eigenaar!!!!!( zeker als de cache daardoor in gevaar word gebracht. Het is nooit te laat om je eigen IK te veranderen. Cache leggers alle respect voor de inspanning (Het is en blijft vrijwillergerswerk) Groetjes Team Alkie en allen nog de beste wensen. Ik kan me het heel goed indenken ( ik heb zelf ook een paar cache’s liggen weet je) En het is daarbij ook voorgekomen dat er over hekken heen is geklommen, hij schrijft doorleuk : Eerst breek ik - geheel tegen mijn aard - in door over het hek te klimmen. Ja en dan denk ik ook wat een onhandig persoon ga je iets doen wat tegen je aard is – doe het dan niet- maar dat is nu eenmaal zo zulke gasten heb je ook in dit wereldje. In de begin tijd was er hier een levende discussie over het steeds bekender worden van ons spelletje en ik moet bekennen dat ik het toen niet erg vond als er meer bekendheid aan geocaching gegeven werd, maar er waren enkele (zwartkijkers, dacht ik toen) die dit al hadden voorspeld en ik moet nu wel toegeven dat ze grotendeels gelijk hebben gekregen ik vind het jammer, de sjeu is er een beetje af, het word netzo als Nederland - Kleijnburgelijk. Barny
BigFurryMonster Geplaatst 5 januari 2008 Geplaatst 5 januari 2008 Overigens, ik zou met graagte een van jou multy’s doen ware het niet dat ik geen liefhebber ben van stadscache’s, helemaal geen liefhebber van rekendingetjes, en fotocache’s zie ik ook niet zitten, ik cache het liefst papierloos van A naar B naar C enz. in een wijdse omgeving. Hmm... dan is dit het beste wat ik in de aanbieding heb: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC11BZR ...maar die kan je niet vanuit je bussie doen Overigens wel een cachelokatie die niet 24/7 toegankelijk is.
Aanbevolen berichten