dutch-locutus Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 (bewerkt) Ik ben niet de braafste uit de klas dus om maar het boete kleed aan te trekken, (anders is er vast wel iemand die me er in een reactie op gaat wijzen) niet zo lang geleden heb ik voor een ontmaagding bij nacht een wandelgebied betreden. Ik heb toen de bekende groene bordjes niet gezien, maar weet eigenlijk wel zeker dat die ergens gestaan hebben. Deze aktie van mijzelf kan ik niet goed praten, in het heetst van de strijd om een ontmaagding zal dit wel altijd blijven gebeuren. In toenemende mate lees ik logs bij reeds ontmaagde caches waarbij logtijden staan als 22:30u. Ook net heb ik er weer eentje gezien, in een ander log van dezelfde cache lees ik iets over een schotse Hooglanders met kalfje. Hoe denken wij geocachers dit uit te leggen als we tegen de (zak) lamp van een beheerder of agent lopen? Hoe moet een plaatser dit op zijn beurt weer verklaren als hij eindelijk toestemming heeft en heel wat uurtjes in een mooie multie heeft gestoken? Ik ben op dit moment bezig met een cache te plaatsen, en ja om die toestemming kom je bijna niet heen. Ik heb na carambalen als brugman toestemming, maar ik heb ook een heel duidelijk pleidooi gehad over de gevolgen als er iemand de pech heeft om met een gps wordt aangetroffen op het verkeerde moment en/of de verkeerde plek (struinend verder buiten het pad dan afgesproken). Die kans is niet groot maar er gebeuren dan 2 dingen: 1. proces verbaal voor de geocacher. 2. Locutus zijn telefoon gaat een dag later, of hij zijn cache maar even wil opdoeken, en gelijk ook de andere 2 caches die al een al een heel jaar liggen. Het is een gunst als we toestemming krijgen van welke beheerder dan ook, maar de manier waarop we er met zijn allen mee omgaan zal bepalend zijn of zo’n beheerder die wel mee werkt dit ook blijft doen. Niet alle geocachers lezen op het forum, maar ik ben benieuwd hoe zij die dat wel doen hier mee om denken te gaan; wel volgens de regels op de groene bordjes of niet? Na het pleidooi dat ik kreeg voor mijn laatste cache heb ik een keuze gemaakt, dan maar een maagdje minder. (er zijn gelukkig ook genoeg caches die op heel andere plekken liggen.) Dit bericht is dus geen wijzende vinger naar de geocachers wiens log ik (naamloos) aanhaalde. Ga in je reactie dus niet in op dit voorbeeld, want het is niet meer dan een voorbeeld. Locutus Edit typ foutje 28 januari 2005 bewerkt door dutch-locutus
Mindless Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 (bewerkt) In toenemende mate lees ik logs bij reeds ontmaagde caches waarbij logtijden staan als 22:30u. Ook net heb ik er weer eentje gezien, in een ander log van dezelfde cache lees ik iets over een schotse Hooglanders met kalfje. na "lichte berisping" quote aangepast Edit typ foutje <{POST_SNAPBACK}> Als ik een nachtelijk tocht onderneem , kijk ik bij het binnen treden van een " afgesloten gebied" eerst op het bordje bij de "ingang", staat daar dat betreding buiten normale uren (lees uren met daglicht) niet is toegestaan dan ga ik er ook niet in. Staat dat er niet zal ik gewoon het gebied betreden. Natuurlijk niet zo dom zijn of ff een dier langdurig met een maglite in zijn ogen te gaan schijnen. Ik gebruik de lamp om te zorgen dat ik niet op mijn plaat ga of enkels verzwik in gaten in het pad. Natuurgebieden waar dieren los lopen die je normaal niet ziet hebben meestal wild roosters en klap hekken waar deze informatie te vinden is. Ik vind trouwens dat dit soort dingen in de cache beschrijving gemeld moeten worden. Tuurlijk kan je zelf ook denken maar als je vanaf een kant komt waar de informatie niet te vinden is, of in het donker het gebied niet als zodanig herkent wordt ... Maar toch even terug komen op het liever niet aangehaalde stukje, ik weet het is een voorbeeld maar je haalt het niets voor niets aan. Als je de cache beschrijving goed had gelezen zie je rechts bovenin een 24/7 uurs icon staan , wat zou dat toch betekenen ? Mindless 28 januari 2005 bewerkt door Mindless
dutch-locutus Geplaatst 28 januari 2005 Auteur Geplaatst 28 januari 2005 (bewerkt) Ik vind trouwens dat dit soort dingen in de cache beschrijving gemeld moeten worden. Tuurlijk kan je zelf ook denken maar als je vanaf een kant komt waar de informatie niet te vinden is, of in het donker het gebied niet als zodanig herkent wordt ... Mindless <{POST_SNAPBACK}> Sterk punt, dus als boven een cache beschrijving de bekende F&S icoontjes plaats met dus het icoon dat je er bij nacht niet in mag zou jij dat respecteren? Ik heb het ook met nadruk over "echte natuur" geen stads parkje. Bij mijn ontmaagding enkele weken terug heb ik ook geen bordjes gezien in het donker maar het gebied is overduidelijk een natuur gebied, bij daglicht zie je die borden wel. Maar je antwoord is positief, je gaat er alleen in als je de bordjes niet ziet, maar nu heb je hem over het hoofd gezien en je loopt tegen die lamp van de beheerder aan... ook hij zal waarschijnlijk een beroep op je gezonde verstand doen dat het toch algemeen bekend is dat dergelijke gebieden niet betreden mogen worden bij nacht... en hij kan je het bordje aanwijzen... terug naar mijn vraag "hoe ga je dat uitleggen ?" Ik wil geen wellus-nietus spelletje uitlokken, maar als bepaalde partijen ontstemd raken hebben ze straks allemaal een Gelders landschap beleid. . Locutus 28 januari 2005 bewerkt door dutch-locutus
dutch-locutus Geplaatst 28 januari 2005 Auteur Geplaatst 28 januari 2005 (bewerkt) Maar toch even terug komen op het liever niet aangehaalde stukje, ik weet het is een voorbeeld maar je haalt het niets voor niets aan.Als je de cache beschrijving goed had gelezen zie je rechts bovenin een 24/7 uurs icon staan , wat zou dat toch betekenen ? Mindless <{POST_SNAPBACK}> Leuke edit, had net mijn vorige reactie geplaatst . 1-0 Die had ik niet gezien. Ik ken het gebied niet... ben eigenlijk ook zeer verbaast dat een gebied met hooglanders 24/7 open is maar het zal vast geen vergissing zijn dat de plaatser dat icoon heeft neergezet. Ik laat het voorbeeld staan, maar zolang ik er zelf niet geweest ben ga ik niet tegen je in. ( Hij staat nu wel hoog op mijn wish list ) Ik blijf er wel bij dat voor de meeste natuurgebieden de zonsondergang regel wel geld, en dus ook voor die waar mijn caches liggen die trouwens allemaal van de gewenste icoontjes voorzien zijn. Locutus 28 januari 2005 bewerkt door dutch-locutus
barny Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 Voor een ontmaagding wil ik ook soms wel eens ver gaan (alhoewel 2500 Km wel wat ver is) maar ook ik heb mij wel schuldig gemaakt aan het hier beschrevenen. Maar als ik tegen de lamp van de groene mannetjes aan zou lopen ga ik ze natuurlijk nooit vertellen wat ik echt aan het doen ben het gaat ze gewoon niks aan. Maar dat er tijden in het logboekje word geschreven dat kan wel een probleem zijn. Ik kan heel goed begrijpen dat je dat uit gewoonte doet maar helemaal slim is het idd niet. En er kan wel een verhaal worden opgehangen dat het niet mag en zo oke dat is zo maar dat is het risico wat je zelf en bewust neemt, een van mijn mooiste tochten was toen ik de zon boven het heide veldje zag opkomen en volgens de strikte regels had ik daar op dat tijdstip niet mogen wezen, maar genoten dat heb ik. Hier is dus een probleem aan de haak gesteld die denk ik nooit kan worden opgelost al was het maar dat je alle hunters nooit op een lijn kan krijgen. Maar ook is het natuurlijk heel vervelend als je cache word weggehaald vanwege dat er een paar tijden in staan die niet helemaal kloppen. Ik kan een voorbeeld dat de cache aan de cacheounwer werd teruggegeven maar het logboekje werd achtergehouden door de opzichter om later eventueel als bewijs te dienen dat er tijden instond die na zonsondergang zijn. Als laatste zou het misschien wel handig zijn om te weten over hoeveel procenten het eigenlijk gaat Barny
Kruimeldief Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 (bewerkt) Als je de cache beschrijving goed had gelezen zie je rechts bovenin een 24/7 uurs icon staan , wat zou dat toch betekenen ? <{POST_SNAPBACK}> Sterk punt, dus als boven een cache beschrijving de bekende F&S icoontjes plaats met dus het icoon dat je er bij nacht niet in mag zou jij dat respecteren? Voordat jullie elkaar verkeerd gaan begrijpen, van de 24/7 icoontjes zijn er dus 2: en En DL, het zijn geen F&S symbolen maar .com symbolen. Geocaching.com heeft nu sinds een week of 2 de mogelijkheid je maximaal 10 te laten kiezen uit een nog grotere groep icoontjes. Kruimeltor 28 januari 2005 bewerkt door Kruimeldief
mr.Bean Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 Ik snap best dat er geocachers zijn die er alles aan doen om een maagd te ontmaagden , daar is niets mis mee, maar ............... Wat ik wel vind is dat je de locale regels moet respecteren. Dus een bos ingaan terwijl dat niet na zonsondergang mag kan niet door de beugel . In zo'n geval moet de ontmaagding maar even wachten. Ook het zomaar aan de kant gooien van je voertuig kan niet! Ik vind het wel de verantwoordelijkheid van de plaatser om de geocacher te wijzen op plaatselijk geldende regels. Ik denk hierbij dus aan het aangeven van parkeerplaatsen, openingstijden, afwijken van paden etc etc. Dat onttrekt de cacher natuurlijk niet van zijn eigen verantwoordelijkheid! Die moet natuurlijk zijn ogen en GBV gebruiken ! Aan de andere kant, het ontmaagden van een cache geeft alleen maar een persoonlijke voldoening . Nergens in de statistieken kan ik een mogelijkheid vinden om te kijken wie de meeste ontmaagdingen op zijn naam heeft. Zou dat een leuke aanvulling zijn? Ik denk van niet!
dutch-locutus Geplaatst 28 januari 2005 Auteur Geplaatst 28 januari 2005 (bewerkt) Als je de cache beschrijving goed had gelezen zie je rechts bovenin een 24/7 uurs icon staan , wat zou dat toch betekenen ? <{POST_SNAPBACK}> Sterk punt, dus als boven een cache beschrijving de bekende F&S icoontjes plaats met dus het icoon dat je er bij nacht niet in mag zou jij dat respecteren? Voordat jullie elkaar verkeerd gaan begrijpen, van de 24/7 icoontjes zijn er dus 2: en En DL, het zijn geen F&S symbolen maar .com symbolen. Geocaching.com heeft nu sinds een week of 2 de mogelijkheid je maximaal 10 te laten kiezen uit een nog grotere groep icoontjes. Kruimeltor <{POST_SNAPBACK}> Weet ik kruimeltor, ik maak zelf gebruik van de F&S iconen (en zal dat vanwege de veelzijdigheid ook blijven doen) Mindless wees me er op dat bij de cache waarnaar ik refereerde dat 24/7 .com symbool staat. Ben ik wat dat aangaat even in mijn hemd gezet, wat ook een keer grappig is. Maar het was een voorbeeld van een situatie, het gaat er mij nog steeds om hoe wij met zijn alle in het algemeen met nachtelijke cache acties omgaan. Zeker bij ontmaagdingen is het soms moeilijk je "mind"blijven gebruiken en dan spreek ik in voltooid verleden tijd ook over mijzelf. Zoals ik in mijn start bericht schreef zie ik dat er ook buiten de ontmaagdingen steeds meer cachers in het donker actief zijn, en daar ik de mening van 2 terein beheerder waar ik caches heb liggen ken maak ik me daar zorgen over. Ik kan zo gezegt mijn spullen inpakken als er iemand betrapt word bij 1 van de caches van die beheerders . Locutus 28 januari 2005 bewerkt door dutch-locutus
dutch-locutus Geplaatst 28 januari 2005 Auteur Geplaatst 28 januari 2005 Maar dat er tijden in het logboekje word geschreven dat kan wel een probleem zijn.Ik kan heel goed begrijpen dat je dat uit gewoonte doet maar helemaal slim is het idd niet. Barny <{POST_SNAPBACK}> Mocht je je bij mijn volgende cache de code tijdig kraken (ik betwijfel het ) en je kan je niet beheersen ( ik schop je waar ik je raken kan als je betrapt wordt ) hoop ik dat je krabbels weer meer weg hebben van een egyptish heroglief zodat niemand het echt kan ontcijferen . Eigelijk hoop ik nog meer dat je mijn betoog berepen hebt, en gewoon komt als de vogeltjes fluiten. Locutus
barny Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 ( ik schop je waar ik je raken kan als je betrapt wordt <{POST_SNAPBACK}> Van jou vind ik het wel lekker, het is toch wel een belofte he Barny
thex Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 Geinig, gaap, mag ik als nighthunter ook FF. Lijstje met onbetrouwbare cachers doorgelopen op hun gedrag. Humm, groene bordjes moeten wel gezien zijn. Liegbeesten. Zelf zal ik geen nachtelijke activiteiten in afgesloten gebied ondernemen. Gelukkig hebben we die hier rondom Zoetermeer niet veel, dus kan ik rustig mijn gang gaan. Enne, opgepakt, dat kun je ook in de stad, zoals ik al 2x heb gehad. Probleem is eigenlijk niet beperkt tot de natuurgebieden, maar ook de minder (duidelijk) eigenaar rijke stedelijke omgeving. Set daarom maar een icoontje op de pagina als te groot gevaar dreigt, zei de ontmaagder welke wel 2600 km voor een maagd reist.
De Roode Loper Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 Voor de nachtelijke liefhebber. Er zijn ook caches die je alleen maar in het donker kunt/moet doen. Bijvoorbeeld: Het Oog (wil ook wat) bij Zwolle
Pentagram Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 Over het algemeen respecteren wij ook de bordjes, als we er na zonsondergang niet meer in mogen. Maar het is ook ons wel eens gebeurd dat we er voor dat tijdstip ingingen, en toch in het donker moesten loggen. Dan schrijf jer er toch geen tijd bij. Lijkt me logisch. In de log laat je dan ook niet overduidelijk blijken welk tijdstip je er nu echt bent geweest. En inderdaad, kom je iemand tegen, zeker niet doodleuk vertellen dat je aan het cachen bent. Kun je er natuurlijk donder op zeggen dat de cachemaker trubbels krijgt. Zal hij blij mee zijn.
Wij Drie Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 ...Voordat jullie elkaar verkeerd gaan begrijpen, van de 24/7 icoontjes zijn er dus 2: en ... <{POST_SNAPBACK}> Die icoontjes betekenen toch dat die cache alleen op 24 juli gedaan kan worden (of juist niet) tot cache, team Wij Drie
Aanbevolen berichten