Spring naar bijdragen

Nieuwe leider in het klassement ii - Klassement: het is maar hoe je re


stada

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gast 90-1015262279
waarom twee keer ?

Ik heb het idee dat er ergens een bugje zit. Krix overkwam het al, en Zuurtje... die berichten verdwijnen na enige tijd 'vanzelf', maar bij software geloof ik niet zo in 'vanzelf' ;-) Ik vermoed daarin eerder de hand van Geoman.

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou het niet leuk zijn als hieronder of ertussen een extra veldje zou kunnen komen met : "aantal gevonden caches" ?

 

Ha, ha, en dan die op elkaar delen: aantal berichten per gevonden cache. Zo van: wie heeft het hoogste woord, maar cachet het minst. Dubbele berichten zijn dan desastreus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat mij om mensen, zoals ik, die niet in de Benelux wonen, maar verder in veel opzichten Nederlands, c.q. Belgisch of Luxemburgs, zijn. Dat is dus wel een probleem waar over nagedacht moet worden als je een lijst op basis van nationaliteit van de vinder wilt maken in plaats van op basis van de ligging van de caches.

In je geocaching.com profiel geef je aan in welk land je woont. Op basis van deze info kun je via MY ook een lijst gepresenteerd zijn. Het lijkt me dat het niet moeilijk moet zijn een lijstje te bouwen van iedereen die in zijn profiel "Netherlands" heeft aangegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onder de naam en avatar staat nu vermeld :

 

groep

reacties

aangemeld

 

zou het niet leuk zijn als hieronder of ertussen een extra veldje zou kunnen komen met : "aantal gevonden caches" ?

Wat en getob allemaal zeg  ???  Tuurlijk, ook wij zijn  - met het hele gezin wel te verstaan -  redelijk fanatiek in het hunten en het aantal gevonden caches speelt daarbij zeker een rol. Dat vinden de kinderen wel kicken, maar wat een woorden......... veel te veel woorden.

 

Geef mij de oplossing van Kapper maar, die is prima doordacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279
Geef mij de oplossing van Kapper maar, die is prima doordacht!

Precies, dat voldoet ook uitstekend aan mijn informatiebehoefte.

 

De statistici onder ons zullen dat echter waarschijnlijk iets te kort door de bocht vinden: deze methode maakt immers geen onderscheid tussen geografische lokaties, binnen- of buitenlandse caches enz en bovenal: alleen leden die actief zijn in het forum kun je zo tellen. Een weinigzeggende meting dus. Maar aangezien die lijstjes wat mij betreft vooral voor de statistici bedoeld zijn, laat ik de inrichting daarvan ook maar lekker aan hen over  :)

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wat een woorden......... veel te veel woorden.

 

Bedoel je dat je de discussie eigenlijk veel te ver vindt gaan? Of dat er teveel geneuzeld wordt over onbelangrijke details?

 

Aangezien ik degene ben die het meeste gepost heeft in deze thread voel ik me aangesproken.

Dat ik iemand ben die dol is op getalletjes, ranglijsten en statistieken mag inmiddels wel duidelijk zijn. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die die liefde niet delen, maar wat is er mis met discussieren hierover?

 

Als ik zo vrij mag zijn, lijkt me de conclusie van deze thread tot nu toe dat een lijst zoals we die nu hebben op geocaching.nl is wat de meesten zouden willen, zij het dat het prettig zou zijn dat die wat meer up-to-date zou zijn. Wie er in de lijst zouden moeten voorkomen zijn: Nederlanders volgens geocaching.com + actieve forumdeelnemers.

Verder is een leuke extra feature dat van deelnemers aan dit forum hun aantal gevonden caches worden vermeld.

 

Lijsten als geplaatste caches, Nederlandse caches gevonden door buitenlanders, multicaches gevonden in oost Groningen door brildragende vrouwelijke geocachers zijn een beetje teveel van het goede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder is een leuke extra feature dat van deelnemers aan dit forum hun aantal gevonden caches worden vermeld.

 

Juist ja, meer dan een aardigheidje is het niet.  

 

Hoewel, er is dan (een beetje) af te leiden, met welk gezag iemand z'n stellingen in dit forum poneert.

Van iemand die b.v. 30 vondsten op z'n naam heeft, mag je een meer vakbekwame achtergrond verwachten, dan van iemand die er nog geen een gevonden heeft.

 

IK hoop dat Geoman meeleest en ben benieuwd naar

zijn oordeel ....

grtn. koos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je dat je de discussie eigenlijk veel te ver vindt gaan? Of dat er teveel geneuzeld wordt over onbelangrijke details?

 

Vind je niet dan? Zoals ik al zei: "Wat een woorden".

 

Aangezien ik degene ben die het meeste gepost heeft in deze thread voel ik me aangesproken.

 

Tja, dat is jouw probleem. Het is in ieder geval zo niet bedoeld, althans niet op de persoon.

 

Dat ik iemand ben die dol is op getalletjes, ranglijsten en statistieken mag inmiddels wel duidelijk zijn. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die die liefde niet delen, maar wat is er mis met discussieren hierover?

 

Niets, maar wat is er mis met een mening die zegt dat het bijna eng bureaucratisch aan het worden is, oftewel te veel woorden met zo weinig inhoud.

 

Als ik zo vrij mag zijn, lijkt me de conclusie van deze thread tot nu toe dat een lijst zoals we die nu hebben op geocaching.nl is wat de meesten zouden willen, zij het dat het prettig zou zijn dat die wat meer up-to-date zou zijn.

 

Dat is wat ik al die tijd al zeg: te veel woorden, want het is al geregeld.

 

Wie er in de lijst zouden moeten voorkomen zijn: Nederlanders volgens geocaching.com + actieve forumdeelnemers.

 

Nu spreek je jezelf tegen, want nu ga je er toch dingen bij zetten die volgens het thread niet hoeven, want het voldeed toch? Althans dat zei je daarnet. Of niet soms?

 

Verder is een leuke extra feature dat van deelnemers aan dit forum hun aantal gevonden caches worden vermeld.

 

Ook dat is wat ik al zei; Dat had Kapper goed gezien en het leuke daarvan is dan hoef je geen omschrijving te maken van een Nederlander binnen of buiten Nederland, nederlands spreken en wat al niet meer wat er hier verzonnen is om een definitie te maken van diegenen die eraan mee zouden mogen doen.

 

Lijsten als geplaatste caches, Nederlandse caches gevonden door buitenlanders, multicaches gevonden in oost Groningen door brildragende vrouwelijke geocachers zijn een beetje teveel van het goede.

 

Een welbekende vorm van de welbekende druppel. Ben blij dat je het daar tenminste mee eens bent.

 

Succes met de discussie verder, want laat je zeker niet tegen houden door mijn mening  :D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In reactie op Mumzle:

 

Persoonlijk vind ik niet dat er teveel woorden worden gebruikt, ik vind het een interessante discussie. Dat anderen het minder interessant vinden, ok. Er zijn tenslotte ook threads waar ik niet zo'n interesse in heb. Ik vind het ook een zinnige discussie, al is het alleen maar om te concluderen dat de meerderheid het wel goed vindt zo. Maar dat kun je pas zeggen nadat je een aantal meningen hebt kunnen peilen. Een tweede punt is dat Kapper een goed voorstel heeft kunnen doen waar men het wel mee eens lijkt te zijn.

Dat ik persoonlijk graag veel meer statistieken zou willen, is al wel duidelijk. Uit de discussie blijkt echter dat 1 lijst wel ok is, prima dan!

Niets, maar wat is er mis met een mening die zegt dat het bijna eng bureaucratisch aan het worden is, oftewel te veel woorden met zo weinig inhoud.

Kun je aangeven waar je het eng bureacratisch vindt worden? Dat is in ieder geval nooit mijn bedoeling geweest. Ook bij een aantal criteria die ik verzonnen heb om de lijst te definieren, is het nooit mijn bedoeling geweest mensen uit te sluiten maar eerder om zoveel mogelijk mensen erbij te betrekken.

 

Citaat  

Wie er in de lijst zouden moeten voorkomen zijn: Nederlanders volgens geocaching.com + actieve forumdeelnemers.  

 

 

Nu spreek je jezelf tegen, want nu ga je er toch dingen bij zetten die volgens het thread niet hoeven, want het voldeed toch? Althans dat zei je daarnet. Of niet soms?

Dit is toch de manier waarop de lijst nu wordt samengesteld?

 

Succes met de discussie verder, want laat je zeker niet tegen houden door mijn mening  .

 

Ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn. Jouw mening is duidelijk en het lijkt me dat die moet worden meegenomen in de discussie en niet dat we die moeten negeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laatste inbreng mijnerzijds in dezen (hoop ik) :

 

is het een idee om een database(je), met relevante info m.b.t. dit item, voor iedereen beschikbaar te krijgen?

 

dan kan iedere statistische freak c.q. fijnslijper, naar eigen idee voor zichzelf alle mogelijke lijstjes produceren.

 

database moet dan wel regelmatig ververst worden ....  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je aangeven waar je het eng bureacratisch vindt worden? Dat is in ieder geval nooit mijn bedoeling geweest. Ook bij een aantal criteria die ik verzonnen heb om de lijst te definieren, is het nooit mijn bedoeling geweest mensen uit te sluiten maar eerder om zoveel mogelijk mensen erbij te betrekken.

 

Hier bijvoorbeeld. Nu je erom vraagt; Ik denk dat als ze dit in Den Haag lezen, je gelijk een baan aangeboden krijgt.

 

Zenz, snijdt hier een punt aan waar ik niet aan gedacht heb. Ik dacht: je bent Nederlander (of Belg) wanneer je thuiscoordinaten binnen de grenzen van Nederland (of Belgie) liggen. Maar hoe nu om te gaan met iemand die net over de grens woont?

Zenz's oplossing is een subjectieve, maar wel werkbare oplossing. Ik zou in ieder geval Nederlandse cachers in de definitie van coordinaten ook toe willen voegen. Tenslotte heb ik nog nooit een berichtje van Loes gezien hier. Maar om de onbetwiste leider(s) nu niet op te nemen in de lijst?

 

Overigens vermoed ik dat voorheen op de wijze van Zenz de lijst werd samengestels. De namen van fanatieke cachers in Nederland waren simpelweg wel bekend...

 

Ik zie nog wel een nadeel: stel dat een megacacher uit de VS hier een paar caches doet en wat vragen stelt op het forum? Of hier tijdelijk komt stagelopen?

 

 

Wie er in de lijst zouden moeten voorkomen zijn: Nederlanders volgens geocaching.com + actieve forumdeelnemers.

 

Dit is toch de manier waarop de lijst nu wordt samengesteld?

 

Ik dacht het niet, want er wordt met geen woord gesproken over nationaliteit of de deelname aan een één of ander forum. Dat heb jij er zelf van en/of bij gemaakt.

 

Nogmaals succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1015176319
Verder is een leuke extra feature dat van deelnemers aan dit forum hun aantal gevonden caches worden vermeld.

 

Juist ja, meer dan een aardigheidje is het niet.  

 

Hoewel, er is dan (een beetje) af te leiden, met welk gezag iemand z'n stellingen in dit forum poneert.

Van iemand die b.v. 30 vondsten op z'n naam heeft, mag je een meer vakbekwame achtergrond verwachten, dan van iemand die er nog geen een gevonden heeft.

 

IK hoop dat Geoman meeleest en ben benieuwd naar

zijn oordeel ....

grtn. koos

Natuurlijk heb je "gezag"als je ergens bovenaan in de ranking staat.  Van de ervaringen van deze mensen kun je best leren maar laten we aub de plaatsers ff niet vergeten!!! Deze mensen zorgen er immers voor dat we onze hobby kunnen uitoefenen. Ik heb het trouwens altijd al raar gevonden dat de termen als newbie, senior, expert of hoe ze ook allemaal mogen heten afgeleid wordt van het aantal berichten in een forum   <!--emo&:butbut:  Hoe meer je carambat hoe ervarener je wordt? Beetje vreemd voor een buitenactiviteit als geocachen.

Plaatsers van caches hebben voor mij nog immer het meeste respect.

Kijk eens naar deze:

[i:post_uid0]

Profile for GeoWolf

Member since January, 2002

Email this user

Last visit: 9/9/2002

Caches Found/Hidden: 7/6

Travel Bugs Owned/Found: 0/1

Benchmarks found: 0

[/i:post_uid0]

 

Deze man (met hond) plaatst voor elke cache die hij vindt er een bij !! :laugh:

[b:post_uid0]En niet de minste[/b:post_uid0]. Ik denk dat iedereen die een GeoWolf gedaan heeft dit kan bevestigen.

 

Deze mensen en al die gene die events verzorgen kaarten maken of op andere wijze mijn plezier in het cachen vergroten verdienen mijn inziens [b:post_uid0]*****[/b:post_uid0] en mogen wat mij betreft de "titel" expert voeren !  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier bijvoorbeeld. Nu je erom vraagt; Ik denk dat als ze dit in Den Haag lezen, je gelijk een baan aangeboden krijgt.

 

Wat ik in het gewraakte stukje probeer te beschrijven is een algemeen beschrijvende regel, die je moet hebben wanneer je de lijst automatiseert, want daar gaat het hier om. Dat geldt ook voor de manier waarop op dit moment de lijst wordt samengesteld, daar moet toch een systeem achter zitten? Iemand maakt toch een keuze over wie erin opgenomen worden?

 

Ok, ik denk dat er genoeg over gezegd is, verder discussieren op metaniveau lijkt me niet zinnig.

 

 

 

Edited By Krix on sept. 10 2002 at 14:28

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...