Spring naar bijdragen

Hoe kom ik aan de juiste coordinaten?


masterchef

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben bezig met het uitzetten van mijn eigen cache en nu heb ik de route al 5 keer gelopen en alle plaatsen gemakeerd in mijn GPS en nu zit ik met een uitdaging.

 

Die is het volgende:

 

Ik heb 5 verschillende coordinaten deze liggen wel heel dicht bij elkaar maar hoe kan ik hier de beste uit halen?

 

Hier een voorbeeld:

 

N 52.49.421 E 006.25.019

N 52.49.414 E 006.25.017

N 52.49.407 E 006.25.007

 

Verder heb ik een persoon de route laten lopen op de ccordinaten van de eerste keer en die kwam steeds een meter of 20 te kort maar bij bepaalde punten was dit geen probleem, maar bij een aantal punten was het lang zoeken naar de aanwijzing.

 

Hoe kan ik deze uitdaging op lossen?

 

Greetz Masterchef :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De drie waypoint liggen inderdaad dicht bij elkaar.

Is het de bedoeling dat dit een waypoint is.

 

Ze liggen in elkaars verlengde. Een beetje vreemd.

Normaliter zou je verwachten dat ze zo'n beetje om één punt liggen en dus een beetje in de rondte.

 

1. 001 0 m

2. 002 13 m 13 m 190° true

3. 003 30 m 17 m 221° true

 

Het advies om een juiste waypoint te krijgen is natuurlijk op verschillende dagen op verschillende tijden je gps het wp laten middelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Ik heb 5 verschillende coordinaten deze liggen wel heel dicht bij elkaar maar hoe kan ik hier de beste uit halen?

 

Hier een voorbeeld:

 

N 52.49.421  E 006.25.019

N 52.49.414  E 006.25.017

N 52.49.407  E 006.25.007

 

 

 

Hoe kan ik deze uitdaging op lossen?

 

Greetz Masterchef  :thumbup:

 

:o Middelen... het handigste doe je dat door ze even om te zetten in UTM of RD en na het gemiddelde te hebben bepaald weer terug. Omzetten met je GPS of bijvoorbeeld met cc4.1. Die kan je hier vinden. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het advies om een juiste waypoint te krijgen is natuurlijk op verschillende dagen op verschillende tijden je gps het wp laten middelen.

 

Welk type GPS kan middelen ik heb zelf een etrex euro en een etrex legend?

 

De coordinaten heb ik op verschillende dagen genomen en op verschillende tijden!

 

Greetz Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet de legend kunnen middelen. Maar daar kunnen anderen die de Legend hebben beter een antwoord opgeven.

 

Een optie om achteraf temiddelen heeft Postman gegeven als je gps het niet zelf kan.

In ieder geval de GPS-V en de GPSMap 60CS kunnen wel middelen. Met andere heb ik geen ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk type GPS kan middelen ik heb zelf een etrex euro en een etrex legend?

De coordinaten heb ik op verschillende dagen genomen en op verschillende tijden!

Als je een pocket pc hebt met BT gps of CF gps dan kan het programma GPS Tuner middelen. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt toen ik onze Cache Coordinaten moest bepalen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stel de juiste coordinaat vast door hem precies aan te wijzen op de kaart in bijv. mapsource of Ozi.

Ook andere middelen zoals map24 kunnen je aardig helpen het juiste punt te bepalen.

In de nauwe straten van de stad is dat inderdaad precieser dan uitpijlen met je gps, maar in het open veld of op een plein in de stad is een gps toch precieser. Je hebt dan het effect dat je precies op de coords komt als ze goed zijn gemiddeld door de maker. ;)

 

Groetjes Quaerens :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het uitzetten van onze cache ben ik op drie dagen alle wp's langs geweest. Ik heb de Venture minimaal een kwartier op dat punt neergelegd en per (ongeveer) minuut alle coordinaten opgeschreven. Daarna in excel het gemiddelde berekend van de laatste drie cijfers.

 

Volgens mij wil het zo ook, maar het is wel tijdrovend ;) . Ik heb verder nog geen klachten gehad van bezoekers van onze cache :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej hallo bedankt voor alle oplossingen!

 

Ik heb het nu zo gedaan dat ik al mijn coordinaten in excel heb gezet en van de laatste 3 een gemiddelde genomen heb.

 

Morgen alles ff na lopen of het een beetje in de buurt zit en zo.

 

Oja erg leuk dat er gesproken wordt over punten direct vanaf een kaart, maar dan moet je wel je kaart goed kunnen callibreren. Of gecalibreerde kaarten hebben. :eek:

 

Greetz Masterchef ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...