Spring naar bijdragen

Nieuwe Garmin GPS 60


Peetee

Aanbevolen berichten

Gast Afterburner
dus kom je met die eisen simpelweg op een map60 denk ik.

Je kunt natuurlijk ieder keer wachten totdat de prijzen dalen of dat er een nog beter gpsr uitkomt.

Als je het kunt permiteren en het leuk vindt dan moet je gewoon zo'n ding gaan halen.

 

 

inderdaad ik ga voor de gpsmap60 (ook ivm geocache opties) met city select, hij valt dan toch binnen mijn budget van 500 euro, en ik denk dat hij in mijn behoefte kan voorzien.en heb ik een beetje van allebei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

inderdaad ik ga voor de gpsmap60 (ook ivm geocache opties) met city select, hij valt dan toch binnen mijn budget van 500 euro, en ik denk dat hij in mijn behoefte kan voorzien.en heb ik een beetje van allebei.

 

Het lijkt me dat je een heel bewuste keus maakt, en dan zul je vast niet in je aankoop worden teleurgesteld.

 

Ik wil nog even terugkomen op een vorige vraag van je, namelijk:

tevens wil ik je vragen of je last heb van zijn zgn geheugenbeperking.(met het laden van maps enzo) en hoeveel procent van nederland kan je in zijn geheugen zetten?

 

Ik heb dat eens even bekeken in mijn eigen Mapsource + City Select v7.

 

Inclusief de "route calculation data" (zodat de gps zelf routes kan berekenen, zie vinkje linksonder) past ongeveer een derde van Nederland in je gps. Als je (zoals ik!) gewend bent om vooral in je eigen en de omliggende provincies te cachen, dan kun je die dus laden en heb je dus ruim voldoende aan 24 MB.

Kies je er later eens voor om later eens een ander deel van Nederland (of Europa) te bezoeken dan zul je dan eerst het andere kaartmateriaal moeten laden; maar dat lijkt me geen probleem. :thumbup:

 

Zie hieronder de selectie (het rose deel op de kaart) die ik heb gemaakt, met het linksonder het totaal aan gebruikte MB's (23,9MB):

cs1.JPG

 

En hieronder zie je de selectie als je geen "route calculation data" meelaadt naar je gps. Je kunt dan dus niet routeren op je gps (maar wel op de pc!), maar je kunt wel zien waar je bent en dus meer kaartmateriaal laden. nl. ongeveer half Nederland (23,1MB):

cs2.JPG

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu we toch bezig zijn met het tonen van plaatjes, wil ik laten zien wat je dan voor 100 euro meer krijgt.

Ik vind het kaartgeheugen van de Quest eigenlijk een beetje aan de kleine kant.

 

quest.JPG

 

Ik had eerst ook het idee om te gaan voor de GPSmap60, maar ja dan komt de prijs van Cityselect er weer overheen.

Hmm, dan maar een gps V er gelijk bij kopen?

Dan kun je ruim 700 euro aftikken.

Dan heb je 2 gpsr die eigenlijk niet aan je behoefte voldoen.

Ik had ook het idee dat ik de Quest niet zoveel in de auto zou gebruiken. :thumbup:

Het tegengestelde is waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het kaartgeheugen van de Quest eigenlijk een beetje aan de kleine kant.

 

En dat valt vooral nu op in de vakantieperiode, als de reis naar het vakantie-adres gepland wordt. Normaliter is het geheugen voor mij ruim voldoende.

En zo blijft er altijd wat te wensen! :angry:

 

Ik had ook het idee dat ik de Quest niet zoveel in de auto zou gebruiken. :thumbup:

Het tegengestelde is waar!

 

Klopt. Ik gebruik hem ook veel vaker dan alleen bij het cachen. :P

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Afterburner

ik kijk naar de plaatjes van PEETEE en ik denk toch dat ik daar ruim genoeg aan ga hebben echt waar, en altijd laptop bij om shit in te laden :thumbdown: alleen 1 vraagje als ik nou bijvoorbeeld een gedeelte van bv spanje in mijn gps laad, en ik ga daar met het vliegtuig heen, kan ik dan pas als ik in dat gedeelte ben zien waar ik ben, of schakelt hij dan eerst op de basemap en later op die gedetaiieerde kaart over?

 

allen toch dank voor de goede reacties zover

 

ps, ga toch eerst nog een telefoontje plegen met notter. kan mijn keuze altijd nog aanpassen.

 

als ze daar maar niet zo zijn als: je komt voor een polo maar je gaat weg met een phaeton:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het kaartgeheugen van de Quest eigenlijk een beetje aan de kleine kant.

En dat valt vooral nu op in de vakantieperiode, als de reis naar het vakantie-adres gepland wordt. Normaliter is het geheugen voor mij ruim voldoende.

Ik vind het uitermate jammer dat Garmin iedere keer kiest voor een vast geheugen, ipv zoals ze doen met de Streetpilot 2610, in welke je compact flash kaarten kunt steken.

Ik heb een stille hoop dat er gegeven moment een gpsr op de markt komt met het het beste van Garmin en Magellan.

En zo blijft er altijd wat te wensen!  :lol:

Ach, het grootste probleem is dat het huis niet meegroeit met het aantal spullen.
Ik had ook het idee dat ik de Quest niet zoveel in de auto zou gebruiken. :rolleyes:

Het tegengestelde is waar!

Klopt. Ik gebruik hem ook veel vaker dan alleen bij het cachen.

Het is meestal zo dat je een 25 km rondom je woonplaats bijna altijd korter en sneller routes weet dan zo'n routerende gps.

Dat wordt heel anders als je een 50 km van huis bent en je gaat van cache "A" naar cache "B".

Je moet dan al thuis ea goed voorbereid hebben, maar anders is het toch weer zoeken en natuurlijk omrijden.

ik kijk naar de plaatjes van PEETEE en ik denk toch dat ik daar ruim genoeg aan ga hebben echt waar, en altijd laptop bij om shit in te laden :)

Met een usb gpsr als de 60 gaat kaarten inladen redelijk vlot.

Mijn Quest doet over die 243 mb een klein uurtje over.

Toen met de Vista moest ik 24 mb erin laden met de seriele verbinding en dat duurt wel wat langer.

Ca. 2 uur! :)

alleen 1 vraagje als ik nou bijvoorbeeld een gedeelte van bv spanje in mijn gps laad, en ik ga daar met het vliegtuig heen, kan ik dan pas als ik in dat gedeelte ben zien waar ik ben, of schakelt hij dan eerst op de basemap en later op die gedetaiieerde kaart over?

Je krijgt de basis kaart alleen te zien als je op een plaats bent waar je geen cityselect kaarten voor hebt geladen.
ps, ga toch eerst nog een telefoontje plegen met notter. kan mijn keuze altijd nog aanpassen.

Als je goed weet wat je wilt dan is dat geen enkel probleem.
als ze daar maar niet zo zijn als: je komt voor een polo maar je gaat weg met een phaeton:)

Je bedoelt dat je dan naar huis gaat met een Streetpilot 2610 en een GPS60cs. :thumbdown:

Tsja, een verkoper is een verkoper, of hij nu auto's verkoopt of gpsr's.

Ik vind het zelf daar wel meevallen, maar ik kwam er altijd als ik zelf het besluit al genomen had welke gpsr ik zou willen hebben.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Iemand nog meer een GPS60 ??

Ik wil graag weten hoe de ontvangst is.

Heb er zelf sinds kort ook een, alleen ik krijg er maar 4/5 satellieten mee. :thumbdown:

Als ik dit vergelijk met de PPC, die heeft er 7/8

 

groeten,

P@rick (Team LupuX)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand nog meer een GPS60 ??

Ik wil graag weten hoe de ontvangst is.

Heb er zelf sinds kort ook een, alleen ik krijg er maar 4/5 satellieten mee.  :thumbdown:

Als ik dit vergelijk met de PPC, die heeft er 7/8

 

Dat je op een gegeven moment maar 4 of 5 satellieten ziet, zegt natuurlijk niet zo veel. De ontvangst hangt erg af van de situatie ter plaatse, de stand van de satellieten, omgevingsinvloeden, etc.

Daarbij mag je de apparaten bij de test niet vlak naast elkaar houden, omdat dit de werking van een van beiden negatief zou kunnen beïnvloeden.

 

Heb je getest in het open veld? En daarbij nooit meer dan 4/5 satellieten gezien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net ook even naar buiten gelopen en had (stilstaand, 75-100 meter vanaf de flat) een ontvangst van 7-8 satellieten.

Lopend wordt dat inderdaad wat minder.

 

Maar, zoals ik al zei: betere of minder goede ontvangst hangt van veel zaken af. Stand van de satellieten, bomen, gebouwen in de omgeving, manier waarop je de gps vasthoudt (bij de quad helix antenne de antenne iets omhoog richten).

 

Kijk ook uit dat je je gps niet teveel afschermt met je lichaam. Dus houd hem iets verder weg voor je borst. En zorg dat je batterijen goed opgeladen zijn.

 

Houd er ook rekening mee dat de signaalsterkte van de satellieten niet heel groot is. Ook alleen al daarom kan de ontvangst hier en daar wel eens wat tegenvallen.

 

Geen enkele gps-gebruiker heeft altijd een goede ontvangst. Zeker in een bosrijke omgeving of in de buurt van hogere gebouwen valt dat vaak wat tegen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook even naar buiten gelopen en op een grote parkeerplaats gaan staan, heldere hemel en 50m in de omtrek niet veel in de buurt.

Ontvangst 7/8 satellieten.

 

Misschien ligt het wel aan mij :thumbdown:

Ik wist natuurlijk niet wat ik van een GPS moest verwachten en dacht dus dat een GPS altijd een betere ontvangst had als mijn PPC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook even naar buiten gelopen en op een grote parkeerplaats gaan staan, heldere hemel en 50m in de omtrek niet veel in de buurt.

Ontvangst 7/8 satellieten.

 

Lijkt me dus niks mis mee.

 

Misschien ligt het wel aan mij :thumbdown:

Ik wist natuurlijk niet wat ik van een GPS moest verwachten en dacht dus dat een GPS altijd een betere ontvangst had als mijn PPC.

 

Dat is dus niet per definitie het geval. Een PPC kan best een iets betere ontvangst hebben. Maar het kan natuurlijk ook lijken alsof de PPC wat beter ontvangt omdat de in het apparaat meegeleverde software wat minder kritisch reageert.

Zo zijn er gps'en waarin de software wat kritischer met de kwaliteit van het signaal omgaat dat bij andere gps'en. Daardoor lijkt het dan alsof de ene gps het signaal eerder kwijtraakt dan de andere, terwijl dat dus niet echt het geval hoeft te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...