Spring naar bijdragen

Nieuwe Garmin GPS 60


Peetee

Aanbevolen berichten

het verschil tussen die twee behalve kleur, waypoints, geheugen

 

Ik denk dat beide apparaten behalve kleur, waypoints en geheugen goed met elkaar vergelijkbaar zijn.

Maar dat laat natuurlijk onverlet dat die paar verschillen natuurlijk forse verschillen zijn: kleur vs monochroom, 56 MB vs 24 MB, enz.

Maar hoe belangrijk die verschillen voor jou zijn bepaal je natuurlijk zelf.

 

Immers: een kleurenscherm is mooi, maar voor het wandelen en het vinden van een cache heb je het niet nodig.

En de geheugengrootte kan voldoende zijn als je het geen probleem vind om maar 1 of 2 provincies te kunnen laden. Daarnaast: je bent misschien niet eens van plan om City Select aan te schaffen, maar je wilt wel de ruimte hebben om voor wandelingen/cachtetochten de topografische kaarten te kunnen laden die waarschijnlijk in de loop van dit jaar uit gaan komen.

Het aantal waypoints van de Map60 is in de meeste gevallen ook ruim voldoende.

 

Qua prestaties denk ik dat je mag verwachten dat beide apparaten niet veel uiteen lopen. Zo zal de ontvangst van de Map60C waarschijnlijk niet beter zijn dan die van de Map60, zoals ook de ontvangst van de Etrex Vista niet beter was dan die van de Euro. Daar zat het verschil vooral in het aantal mogelijkheden: wat dat betreft verschillen de andere twee niet veel.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dus dan word het deze link.  :rolleyes:

 

Of je in alle gevallen veel waarde moet hechten aan de op deze site getoonde vergelijkingen kun je je trouwens afvragen.

 

Vergelijk bv. maar eens de GPS60 met de Quest. De eerste is volgens de tabel ERRUG geschikt (5 sterren!) voor gebruik in de auto en op de motor.

De Quest niet zo ... :crybaby:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de 60 (die gele zonder map dus) in mijn handen gehad (van Pa en Ma Beer).

En dat is zeker een mooie GPS.

Pa Beer gebruikte een eTrex Venture en had geen behoefte aan een MAP versie.

En dan is de 60 een waardige opvolger voor de Venture

 

Dit hebben jullie kunnen lezen in de reactie van DeBruineBeren.

Wij hebben inderdaad enige weken geleden een nieuwe GPS gekocht.

De oude heeft een probleem en dan komt het volgende probleem hij komt uit Amerika.

Anders was hij hier hersteld.

Daar ik vond dat de ontvangt van de eTrex het nog wel eens af liet weten in het bos, over gegaan op de GPS 60.

Waren volgens mij wel de eerste in Nederland want was net 1 uur binnen.

Nu over het gebruik

1e de ontvangst is inderdaad beter.

2e de batterijen gaan langer mee

3e Helaas is hij wel wat groter.

4e je moet wat meer handelingen doen om iets in te stellen of op te roepen.

Toch moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over het apparaat.

Dus als je het aan mij vraagt kopen.

Groet Pa Beer.

:crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu over het gebruik

1e  de ontvangst is inderdaad beter.

 

Ik heb bij verslagen van gebruikers van de 60C en de 60CS wel eens gelezen dat de ontvangst van hun gps nog nauwelijks wegviel in het bos. Zeker in vergelijking met de Etrex.

Is dat ook met de GPS60 het geval?

 

Hoe bevalt de bediening? Ik vind het bij de Etrex (door de plaatsing van de knoppen) altijd erg handig dat je hem met 1 hand kunt bedienen.

Dat lijkt mij bij de GPS60-knoppen iets minder handig. Is dat ook zo? Of is het enkel een kwestie van wennen?

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

carambalige is wel dat als je op jouw url de verschillen of overeenkomsten vraagt dan zegt deze site dat de GPSmap 60 1000 waypoints aan kan. Kijk ik op de site van Garmin dan lees ik:

 

Waypoints/icons: 500 with name and graphic symbol, 10 nearest (automatic), 10 proximity.

 

Als gps-koopgids met de rest ook zo zorgvuldig is, dan laat maar :no:

 

Zie screenshotjes:

 

01897.JPG

 

01896.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo

 

nou ik heb hem de Gpsmap 60

prima gps mooi helder beeld navigatie is ook goed

geeft op de snelweg netjes de eerst volgende afslag aan .

goede ontvangst

 

conclusie

Ik ben zeer tevreden over de gps map 60

 

 

Groetjes Wolfje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Gast Afterburner
Hallo

 

nou ik heb hem de Gpsmap 60

prima gps mooi helder beeld navigatie is ook goed

geeft op de snelweg netjes de eerst volgende afslag aan .

goede ontvangst

 

conclusie

Ik ben zeer tevreden over de gps map 60

 

 

Groetjes Wolfje

 

 

**SCHOP**

 

 

ik wilde eens vragen of je nog steeds tevreden bent met je gpsmap60?

en waar je hem vooral voorgebruikt, tevens wil ik je vragen of je last heb van zijn zgn geheugenbeperking.(met het laden van maps enzo) en hoeveel procent van nederland kan je in zijn geheugen zetten?

 

ik wil er namelijk ook 1 aanschaffen maar ik hoor er zoveel negatieve dingen over, ik wil er wel een met een map erin omdat ik wil kunnen zien waar dat ik ben.

ik zal er vooral mee gaan geocachen maar wil hem wel in de auto gaan gebruiken maar dat zal niet veel zijn (vakanties uitstapjes ed) en gewoon voor de fun, weten waar ik ben.

 

ik heb begrepen dat een electronisch kompas makkelijk is in een gps(tbv geocaching) maar de duurdere cs past niet in mijn budget. (men neme dan maar een gewoon kompas).

 

ik wil wel graag een 60 serie vanwege zijn lovende antenne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik heb hem de Gpsmap 60

prima gps mooi helder beeld navigatie is ook goed

geeft op de snelweg netjes de eerst volgende afslag aan .

goede ontvangst

conclusie

Ik ben zeer tevreden over de gps map 60

**SCHOP**

 

ik wilde eens vragen of je nog steeds tevreden bent met je gpsmap60?

en waar je hem vooral voorgebruikt, tevens wil ik je vragen of je last heb van zijn zgn geheugenbeperking.(met het laden van maps enzo) en hoeveel procent van nederland kan je in zijn geheugen zetten?

 

ik wil er namelijk ook 1 aanschaffen maar ik hoor er zoveel negatieve dingen over, ik wil er wel een met een map erin omdat ik wil kunnen zien waar dat ik ben.

ik zal er vooral mee gaan geocachen maar wil hem wel in de auto gaan gebruiken maar dat zal niet veel zijn (vakanties uitstapjes ed) en gewoon voor de fun, weten waar ik ben.

 

ik heb begrepen dat een electronisch kompas makkelijk is in een gps(tbv geocaching) maar de duurdere cs past niet in mijn budget. (men neme dan maar een gewoon kompas).

 

ik wil wel graag een 60 serie vanwege zijn lovende antenne.

Een gewoon kompas is niet te vergelijken met een elekrtronisch kompas in een de gpsr.

Het gaat niet om een gps en een kompas apart.

Het is die kombinatie van de gps en het kompas in een gpsr die zo geweldig is!

 

Ps. Sietse, heb die pulsjet al verkocht?

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Afterburner
nou ik heb hem de Gpsmap 60

prima gps mooi helder beeld navigatie is ook goed

geeft op de snelweg netjes de eerst volgende afslag aan .

goede ontvangst

conclusie

Ik ben zeer tevreden over de gps map 60

**SCHOP**

 

ik wilde eens vragen of je nog steeds tevreden bent met je gpsmap60?

en waar je hem vooral voorgebruikt, tevens wil ik je vragen of je last heb van zijn zgn geheugenbeperking.(met het laden van maps enzo) en hoeveel procent van nederland kan je in zijn geheugen zetten?

 

ik wil er namelijk ook 1 aanschaffen maar ik hoor er zoveel negatieve dingen over, ik wil er wel een met een map erin omdat ik wil kunnen zien waar dat ik ben.

ik zal er vooral mee gaan geocachen maar wil hem wel in de auto gaan gebruiken maar dat zal niet veel zijn (vakanties uitstapjes ed) en gewoon voor de fun, weten waar ik ben.

 

ik heb begrepen dat een electronisch kompas makkelijk is in een gps(tbv geocaching) maar de duurdere cs past niet in mijn budget. (men neme dan maar een gewoon kompas).

 

ik wil wel graag een 60 serie vanwege zijn lovende antenne.

Een gewoon kompas is niet te vergelijken met een elekrtronisch kompas in een de gpsr.

Het gaat niet om een gps en een kompas apart.

Het is die kombinatie van de gps en het kompas in een gpsr die zo geweldig is!

 

Ps. Sietse, heb die pulsjet al verkocht?

 

 

ik weet het maar dan moet ik een Etrex nemen met electronisch kompas, wat als ik dan in een 60 wil word hij even 240 euro duurder!!!

 

dan maar een plastic kompas van 3 euro, trouwens als je loopt heb je wel je kompas die je richting aangeeft, het is alleen %=+$$/ handig bij de laatste meters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ik weet het maar dan moet ik een Etrex nemen met electronisch kompas, wat als ik dan in een 60 wil word hij even 240 euro duurder!!!

Een Etrex Vista, is een geweldig aparaat, maar is inmiddels 4 jaar op de markt.

De GPS60cs is van de nieuwste generatie, als je die in de auto wilt gebruiken moet er cityselect bij kopen.

dan maar een plastic kompas van 3 euro, trouwens als je loopt heb je wel je kompas die je richting aangeeft, het is alleen %=+$$/ handig bij de laatste meters!

Een los kompas is echt niet te vergelijken met een gpsr met kompas.

Ik denk dat als ik dit zo lees dat een Quest meer wat voor jouw is.

In dat geval kun je beter kontakt op nemen met Peetee, want die werkt toch in dezelfde plaats als jij.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Afterburner
nou ik heb hem de Gpsmap 60

prima gps mooi helder beeld navigatie is ook goed

geeft op de snelweg netjes de eerst volgende afslag aan .

goede ontvangst

conclusie

Ik ben zeer tevreden over de gps map 60

**SCHOP**

 

ik wilde eens vragen of je nog steeds tevreden bent met je gpsmap60?

en waar je hem vooral voorgebruikt, tevens wil ik je vragen of je last heb van zijn zgn geheugenbeperking.(met het laden van maps enzo) en hoeveel procent van nederland kan je in zijn geheugen zetten?

 

ik wil er namelijk ook 1 aanschaffen maar ik hoor er zoveel negatieve dingen over, ik wil er wel een met een map erin omdat ik wil kunnen zien waar dat ik ben.

ik zal er vooral mee gaan geocachen maar wil hem wel in de auto gaan gebruiken maar dat zal niet veel zijn (vakanties uitstapjes ed) en gewoon voor de fun, weten waar ik ben.

 

ik heb begrepen dat een electronisch kompas makkelijk is in een gps(tbv geocaching) maar de duurdere cs past niet in mijn budget. (men neme dan maar een gewoon kompas).

 

ik wil wel graag een 60 serie vanwege zijn lovende antenne.

Een gewoon kompas is niet te vergelijken met een elekrtronisch kompas in een de gpsr.

Het gaat niet om een gps en een kompas apart.

Het is die kombinatie van de gps en het kompas in een gpsr die zo geweldig is!

 

Ps. Sietse, heb die pulsjet al verkocht?

 

 

ik weet het maar dan moet ik een Etrex nemen met electronisch kompas, wat als ik dan in een 60 wil word hij even 240 euro duurder!!!

 

dan maar een plastic kompas van 3 euro, trouwens als je loopt heb je wel je kompas die je richting aangeeft, het is alleen %=+$$/ handig bij de laatste meters!

 

 

die quest is niet stootvast, en waterdicht toch?

 

voorde rest een pracht van een apparaatje zeker weten, maar omdat het ook voor outdoor gebruik is ben ik toch een beetje bang, dattie gaat sneuvelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die quest is niet stootvast, en waterdicht toch?

 

De Quest is wel degelijk stootvast en waterdicht. Dat is juist een van de redenen waarom ik hem gekocht heb i.p.v. een PDA met Tom Tom, of bv. de Tom Tom Go. Want die zijn dus niet stootvast en waterdicht.

 

Ik heb zelf dus een Quest als autonavigatiesysteem, maar hij is zeker ook goed te gebruiken bij het cachen. Je plukt hem zo uit de cradle en steekt hem eenvoudig bij je. Zo heb je ook in het veld altijd je kaartmateriaal bij je.

Toch heb ik er na enkele weken een GPS60 (het gele basistoestel) bijgekocht, omdat die m.i. toch wat geschikter zou zijn voor het cachen. In de paar maanden dat ik de GPS60 gebruik kan ik je zeggen dat dat vermoeden alleen maar bevestigd is: hij "handigt" beter en heeft wat meer functies die je bij het cachen goed van pas komen, zoals projectie. Bovendien heeft hij in bosrijke omgeving een wat betere ontvangst door het gebruik van de quad helix antenne. Het ontbreken van het electronisch kompas zie ik niet als probleem. De GPS60 heeft namelijk een functie ingebouwd die dat gebrek m.i. heel aardig ondervangt.

 

Daarmee zeg ik dus uitdrukkelijk níet dat de Quest ongeschikt zou zijn voor het cachen, maar bij dit apparaat ligt de nadruk nou eenmaal meer op het autonavigatie-systeem zijn dan op het cachen. Lees dit draadje over de Quest nog maar eens door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Afterburner
Daarmee zeg ik dus uitdrukkelijk níet dat de Quest ongeschikt zou zijn voor het cachen, maar bij dit apparaat ligt de nadruk nou eenmaal meer op het autonavigatie-systeem zijn dan op het cachen. Lees dit draadje over de Quest nog maar eens door.

 

 

ok had ik wat te vlug op de garmin site gekeken, maar bij mij is autonavigatie toch bijzaak, zal het wel gebruiken maar niet intensief, en ik wil gewoon graag een map erin hebben, digitaal kompas is leuk maar de cs ligt boven mijn budget, en als beginner kan een kleurenscherm me niet zoveel schelen, maar wel graag de 60serie vanwege zijn quad helix antenne, dus kom je met die eisen simpelweg op een map60 denkik.

 

ik ga daar wel een paar jaar mee stoeien, tot de kleurenversies/kompassen/kaarten enz beneden de 500 euro komen betere software hebben nog langere batterijtijden enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus kom je met die eisen simpelweg op een map60 denk ik.

Met een kale GPSmap60 ben je niet klaar, want er moet nog Cityselect bij en dan wordt de rekening ca. 500 euro.

De Quest wordt geleverd kompleet met Cityselect voor ca. 600 euro.

Een verschil van ca. 100 euro meer en dan een kleurenscherm, 243 mb ivp 24 mb.

Je kunt natuurlijk ieder keer wachten totdat de prijzen dalen of dat er een nog beter gpsr uitkomt.

Als je het kunt permiteren en het leuk vindt dan moet je gewoon zo'n ding gaan halen.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...