Spring naar bijdragen

Kaarten Tsjechie


Geothean

Aanbevolen berichten

Ik ben nog steeds op zoek naar betere kaarten van Tsjechie en ik vond op de site van PDAssi kaarten van SmartMaps

Deze software is voor de Palm, maar de Trial installeerde ik ook probleemloos op mijn pda.

Deze Trialversie werkt wel, maar heeft beperkte mogelijkheden vwb inzoomen volgens de site.

Nu wil ik best 29,90 betalen voor deze software, dat is natuurlijk geen geld, maar is er iemand die er ervaring mee heeft? Want als het eruitziet zoals de Trial, dan heb ik het er niet voor over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ziet er idd goed uit.

 

Het lijkt er op dat dit het maximale is:

display_16.gif

 

Op de site van PLANstudio is nog veel meer moois te zien.

 

Kijk voor OzieCE 1:15.000

 

display_8.gif

Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Het eerste screenshot dat is AutoAtlas van pdamappy, maar dat is niet van die site van pdassis, toch ? Want dit screenshot ziet er inderdaad prachtig uit.

Het 2e plaatje, dat is inderdaad het mooist, maar ook niet van pdassis, en volgens mij alleen te vinden op de tjechische site van pdamapy.

Het programma wat ik bedoelde van pdassi, gebruikt blijkbaar wel die kaartmaterialen maar heeft er eigen software omheen of zoiets. Want de demo kan ik niet in OZI inlezen.

Zouden die kaarten van pdamappy ook verkocht worden via een engelstalige site of zo? Want ik begrijp van de Tsjechische site helemaal niets :thumbup: , laat staan dat ik daar kaarten besteld krijg.

Het liefst zou ik dus de kaarten bestellen die ik mbv OZI kan gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat de bovenstaande afbeeldingen inderdaad het maximale zijn.

 

De Auto- en FietsAtlas (1:100.000) hebben 5 kaarten van elk gebied.

In zoomen doe je digitaal (de pixels worden groter maar je krijgt niet meer detail), als je nog verder inzoomt zie je de volgende kaart met meer details. Enz enz.

En dat 5 keer dus.

 

Van de Auto- en FietsKaart (1:400.000) weet ik het niet.

 

De stadsplattegronden (1:15.000) hebben 4 kaarten van elk gebied.

De werking is het zelfde als die van de Atlas.

De details zijn vergelijkbaar met die hierboven afgebeelde afbeelding van OziCE.

 

Ik heb nog geen site gevonden waar ze de kaarten voor OziCE verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Czech hebben ze sinds ze europees zijn geworden een Ceský úrad zememerický a katastrální

net zoals wij hebben(sinds begin vorig jaar): Kadaster, landmeting en kaartmakerij onder 1 organisatie. Een taak die ze hebben is: - Medium-scale mapping (Base map of the Czech Republic 1:10.000, 1:25.000, 1:50.000, 1:100.000, 1:200.000). .

 

Hun website is http://www.cuzk.cz/

Ik vind iets online kaartachtigs bij http://katastralnimapy.cuzk.cz/OUT/HTML/ARCHIV

maar ik weet er geen weg of steg. Czech lezen vereist enige gewenning.Ik kom te weten dat ze ETRS89 gebruiken voor hun eigen "RD-netwerk" maar of en waar er kaarten (digitaal) te koop zijn: ik zie het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ben ik niet echt op zoek geweest naar kaarten van Tsjechie voor op de computer. Ik weet wel dat een computer of aanverwante dingen nog geen gemeen goed is daar. Ze zijn daar net zo duur als hier en dat is voor hun butget wel een groot probleem. Dat geld ook voor gps apparatuur.

Als je kijkt naar wat er al uitgebracht is dan zie je dat dat ook erg langzaam gaat. Mapsource sinds vorig jaar een gedeelte van Tsjechie, Becker (navigatie in de auto) heeft ook pas sinds het najaar een gedeelte van Tsjechie op de cd staan.

Wij doen het al jaren met de Tsjechiese auto atlas 1:200 000 en dat gaat prima, wij zijn nog weinig verkeerd gereden. Deze kaart is bij elk groot benzine station voor ongeveer 6 euro te koop.

Ja ik weet het via "karin" is het allemaal wat makkelijker maar ja kaart lezen heeft ook wat en onze ervaring is dat het vrij goed staat aangeven in Tsjechie.

Een goede kaart op de computer is ook www.mapy.cz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de stoute schoenen maar eens aangetrokken en de vraag gesteld op het forum van de Tsjechische Geocaching Site.

Daar kreeg ik http://www.skyfly.cz/gpspraxe/mapy.htm deze link door, heel Tsjechie op 1:200.000

Verder zijn er diverse Internet shops die kaarten voor OZI van Tsjechie verkopen, maar ik heb nog geen Engelstalige Site gevonden.

Toch maar een mailtje verstuurd met het verzoek om meer informatie naar de site http://www.gpsweb.cz/shocart.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...