mc gregor Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 iedere burger heeft het recht iemand aan tehouden
Camelion Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 (bewerkt) iedere burger heeft het recht iemand aan tehouden <{POST_SNAPBACK}> Yep, het burgerarrest. Ook zo'n fijne papieren tijger. Je moet toch wel heeeeeeel zeker van je zaak zijn wil je je daar aan branden. Voor je het weet heb jij het gedaan want geweld mag je eigenlijk niet gebruiken. Maar we raken offtopic. Volgens mij was de kern van de zaak de inconsequente SBB. 30 december 2004 bewerkt door camelion
tammerat Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Hmm, lijkt me een hele vervelende situatie. Ik heb zelf geen caches in beheer, maar ik stel me zo voor dat tijdens het zoeken iets soortgelijks kan gebeuren. Maar "SBB maakt op eens een probleem!", is dat nou wel helemaal het geval? Het gaat om een "invallende" boswachter. Samen met een agent. Agent weet waarschijnlijk van niets, behalve dat er veel wat niet deugt gebeurt in de grensstreek. Boswachter heeft zijn memo's niet goed gelezen. Om hun gezag te doen gelden, misschien nodig in die streek, blazen ze meteen (te) hoog van de toren. Misschien niet slim, maar schudden ze een boef in eerste instantie vriendelijk de hand, dan staan ze de volgende ochtend als watjes in de krant. En ik kan me zo voorstellen dat voor wie niet op de hoogte is, graven naast een pad er best wel verdacht uit ziet. Kortom, is het misschien, heel misschien, mogelijk dat het verhaal iets genuanceerder ligt? Blijft het heel vervelend natuurlijk, maar misschien toch meer een incident. Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
Kruimeldief Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Het gaat om een "invallende" boswachter. Samen met een agent. Agent weet waarschijnlijk van niets, behalve dat er veel wat niet deugt gebeurt in de grensstreek. Boswachter heeft zijn memo's niet goed gelezen. Om hun gezag te doen gelden, misschien nodig in die streek, blazen ze meteen (te) hoog van de toren. Misschien niet slim, maar schudden ze een boef in eerste instantie vriendelijk de hand, dan staan ze de volgende ochtend als watjes in de krant. En ik kan me zo voorstellen dat voor wie niet op de hoogte is, graven naast een pad er best wel verdacht uit ziet. Kortom, is het misschien, heel misschien, mogelijk dat het verhaal iets genuanceerder ligt? Blijft het heel vervelend natuurlijk, maar misschien toch meer een incident. Of zie ik het nou helemaal verkeerd? <{POST_SNAPBACK}> Dit is niet de eerste en vast en zeker niet de laatste vreemde actie van SBB. Het is bij die club een grote willekeur. Ik heb het idee dat men liever niet een mens in een bos ziet en al helemaal niet iemand met een rugzakkie op en vreemde apparatuur in de hand. De een geeft je blindelings toestemming, ook al is het bij wijze van spreken in een broedgebied, de ander vind geen enkele plek goed voor een cache en weer een ander wil eerst geld zien voordat er gepraat kan worden over het plaatsen van een cache. Het is dat ik langzamerhand alleen nog maar aan stoppen met werken kan denken, anders zou ik me nog eens gaan verdiepen in een opleiding SBBder. Ik snap trouwens deze tekst niet helemaal: Agent weet waarschijnlijk van niets, behalve dat er veel wat niet deugt gebeurt in de grensstreek Alsof een agent als een Melkertbaanse stadswacht achter de boswachter aan huppelt. En, de suggestie wordt gewekt dat van vele dingen wat niet deugt in Nederland, altijd in de grenstreek gebeurt. Alsof de grensstreek crimineler is dan de rest van het land, terwijl iedereen weet dat het juist de Randstad is dat vergeven wordt van de criminaliteit. Ik denk dat het verhaal juist genuanceerd is gebracht en dat het in de werkelijkheid vele malen erger is.
GeoGerard Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Ik denk dat Hawkeyes met zijn goede contacten met het SBB nu wat moet gaan doen, om deze vervelende situatie tot een goed einde te brengen.
ET4FR & CO Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met SBB Hier in het zuiden van Friesland gat het misschien nog gemoedelijker. Ik ben met twee heren van SBB de cache plaatsen gaan bezoeken en heb alle medewerking gehad en heb zo al 3 cache's in gebied van SBB neergelegd
thira en candor Geplaatst 30 december 2004 Auteur Geplaatst 30 december 2004 Het gaat om een "invallende" boswachter. Samen met een agent. Agent weet waarschijnlijk van niets, behalve dat er veel wat niet deugt gebeurt in de grensstreek. Boswachter heeft zijn memo's niet goed gelezen. Om hun gezag te doen gelden, misschien nodig in die streek, blazen ze meteen (te) hoog van de toren. Misschien niet slim, maar schudden ze een boef in eerste instantie vriendelijk de hand, dan staan ze de volgende ochtend als watjes in de krant. En ik kan me zo voorstellen dat voor wie niet op de hoogte is, graven naast een pad er best wel verdacht uit ziet. Kortom, is het misschien, heel misschien, mogelijk dat het verhaal iets genuanceerder ligt? Blijft het heel vervelend natuurlijk, maar misschien toch meer een incident. Of zie ik het nou helemaal verkeerd? <{POST_SNAPBACK}> Dit is niet de eerste en vast en zeker niet de laatste vreemde actie van SBB. Het is bij die club een grote willekeur. Ik heb het idee dat men liever niet een mens in een bos ziet en al helemaal niet iemand met een rugzakkie op en vreemde apparatuur in de hand. De een geeft je blindelings toestemming, ook al is het bij wijze van spreken in een broedgebied, de ander vind geen enkele plek goed voor een cache en weer een ander wil eerst geld zien voordat er gepraat kan worden over het plaatsen van een cache. Het is dat ik langzamerhand alleen nog maar aan stoppen met werken kan denken, anders zou ik me nog eens gaan verdiepen in een opleiding SBBder. Ik snap trouwens deze tekst niet helemaal: Agent weet waarschijnlijk van niets, behalve dat er veel wat niet deugt gebeurt in de grensstreek Alsof een agent als een Melkertbaanse stadswacht achter de boswachter aan huppelt. En, de suggestie wordt gewekt dat van vele dingen wat niet deugt in Nederland, altijd in de grenstreek gebeurt. Alsof de grensstreek crimineler is dan de rest van het land, terwijl iedereen weet dat het juist de Randstad is dat vergeven wordt van de criminaliteit. Ik denk dat het verhaal juist genuanceerd is gebracht en dat het in de werkelijkheid vele malen erger is. <{POST_SNAPBACK}> Hoe bedoel je Kruimel, Je hebt het wel over de provincie met de meeste moorden van heel Nederland. T.O.V. Drenthe staat het dan 23 tegen 0 voor Limburg. En ik stel voor dat Hawkeyes nog even niets doet,tot ik gesproken heb met de boswachter die hem toen heeft goedgekeurd.
tammerat Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Ik snap trouwens deze tekst niet helemaal: Agent weet waarschijnlijk van niets, behalve dat er veel wat niet deugt gebeurt in de grensstreek Alsof een agent als een Melkertbaanse stadswacht achter de boswachter aan huppelt. En, de suggestie wordt gewekt dat van vele dingen wat niet deugt in Nederland, altijd in de grenstreek gebeurt. Alsof de grensstreek crimineler is dan de rest van het land, terwijl iedereen weet dat het juist de Randstad is dat vergeven wordt van de criminaliteit. Ik denk dat het verhaal juist genuanceerd is gebracht en dat het in de werkelijkheid vele malen erger is. <{POST_SNAPBACK}> Ik probeerde een situatie te schetsen waarin het mogelijkerwijs was uit te leggen i.p.v. direct allerlei verwijten op tafel te leggen. Maar schijnbaar zijn er dus veel meer van dit soort incidenten. Ik weet het niet, want ik heb er verder nooit iets mee te maken. Ik wacht wel af tot de "echte" boswachter zijn uitleg heeft gegeven voor ik verder conclusies trek (als ik dat al ga doen). En nee, ik suggereer niet dat het in de grensstreek crimineler is dan de rest van Nederland. Wel dat er in dat gebied soms dingen gebeuren die je als argeloze wandelaar beter niet toevallig kunt zien en heel, heeeeeeeeeeeeeel misschien waren de heren in kwestie wel gewoon hun beroep aan het uitoefenen, al kunnen ze dan misschien beter iemand vriendelijk de hand schudden, die nietsvermoedend zijn hobby aan het uitoefenen is. Nogmaals, heel vervelend thira en candor, jullie zitten er maar mee. Ik hoop dat het verder in orde komt.
Kruimeldief Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 (bewerkt) Hoe bedoel je Kruimel,Je hebt het wel over de provincie met de meeste moorden van heel Nederland. T.O.V. Drenthe staat het dan 23 tegen 0 voor Limburg. Hehehe, ok, Maar waar ik op reageerde was "grensstreek" op zich. Dan is de randstad crimineler dan de grenstreek. Natuurlijk ben ik die moordlustige limlanders vergeten. Ook ik woon in een grensstreek en er valt geen kip te beleven. Men rijdt hier met vrachtwagens vol vuurwerk continu van Duitsland naar Nederland en er wordt niet een gesnapt. Douane hebben we niet en ik geloof dat momenteel de voltallige politiemacht van Drenthe 2 leerlingen een bejaarde en 4 stadwachten telt en niemand van hen heeft een rijbewijs. Als er hier iets gebeurd moet je ook 24 uur wachten op de politie. Bij een ongeval met letsel rijdt er een mee met de autoambulance. We hebben in Emmen 2 'grote politieburo's en die zijn in het weekend, met feestdagen en na 17:00 gesploten. Er wordt dan verwacht dat je wacht met je criminele activiteiten totdat het buro weer open is en die ene agent op de fiets is geariveerd. 30 december 2004 bewerkt door Kruimeldief
thira en candor Geplaatst 30 december 2004 Auteur Geplaatst 30 december 2004 Volgens mij wordt het toch tijd dat je gaat verhuizen, hier naar Limburg, want hier ben jij volgens mij beter op je plaats. Hier krijg je tenminste nog weerwoord van oom agent en Ko de boswachter!!!!
thira en candor Geplaatst 30 december 2004 Auteur Geplaatst 30 december 2004 Wij willen alvast iedereen één prettige jaarwisseling wensen. wij zijn er weer in het nieuwe jaar, want wij gaan eens kijken of we in Luxemburg nog ergens een boswachter op stang kunnen jagen Maar dat zal daar wel los lopen, daar doen ze niet zo moeilijk. De groeten en tot zondag avond. Thira en Candor.
de Roode Lantaarn Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Ik snap ook weinig van het SBB-beleid. Las net dat er "keiharde afspraken" zijn met SBB maar ik kan deze voorwaarden en afspraken nergens terug vinden. Medio augustus een meeltje gestuurd naar SBB mbt plaatsing van een cache in de omgeving van Vierhouten. Meeltje werd door SBB keurig doorgestuurd naar de desbetreffende boswachter. Boswachter antwoord echter al bij voorbaat: "Het SBB-beleid staat verdere plaatsing van caches niet meer toe". Ik had dus nog geen eens kunnen uitleggen wat exact de bedoeling was. Misschien, als ik de voorwaarden van SBB gelezen heb, dat ik nog eens een poging waag en anders maken we er maar een virtual van. Daar heb je naar mijn mening geen toestemming voor nodig, want je plaats ook niks. Er is namelijk veel tijd besteed aan het uitzetten van de cache en aan het vergaren van info over dit gebied. Een cache met een geschiedenis dus.
GeoGerard Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 "Het SBB-beleid staat verdere plaatsing van caches niet meer toe".<{POST_SNAPBACK}> Dit is nieuw voor me. Is dit een uitspraak van één boswachter, of is dit een nieuw algemeen SBB beleid ? Kun je er wat meer over vertellen?
de Roode Lantaarn Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Dit was een uitspraak van de boswachter (van Vierhouten dus). Ik neem dan aan dat hij namens SBB spreekt en niet op persoonlijke titel. Ik had er in iedergeval toen goed de balen van aangezien ik ervan overtuigt was de juiste wegen bewandeld te hebben en er aardig wat tijd al ingestoken was.
Quaerens Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Dit is nieuw voor me. Is dit een uitspraak van één boswachter, of is dit een nieuw algemeen SBB beleid ? Kun je er wat meer over vertellen? <{POST_SNAPBACK}> Niet ieder mens weet alles. Er zijn weet- ik- veel- hoeveel verschillende functies bij SBB. De 'harde afspraken' zijn gemaakt met de SBB 'ambtenaren', de mensen die het hele zakie van bovenaf regelen neem ik aan. Wij normale geocachers hebben alleen te maken met de normale boswachter die als taak heeft de natuur te beschermen. Je kan onmogelijk verwachten dat de mensen met die twee funkties alles wat ze weten met elkaar gaan uitwisselen. Volgens mij hebben geocachers hetzelfde syndroom als Nederlanders, wij denken namelijk dat we nogal belangrijk zijn en alles te vertellen hebben. DAT IS NIET ZO. We kunnen wel eisen stellen en zo, maar SBB blijft de baas in hun gebied. Als wij moeilijk gaan doen kunnen ze zo die kist verbieden. Aangezien er geen goede centrale communicatie is (Dat blijkt uit de verschillende verhalen) wordt er zeer verschillend gereageerd op geocaching. Daar is niks aan te doen. Op Underground gaan na. Wat moeten boswachters nu eigenlijk denken als ze dit forum lezen? Hiermee krijg je ze natuurlijk niet de goede kant op. Dit hele gedoe is natuurlijk wel vervelend voor de cachers die alles netjes geregeld hebben. Groetjes Quaerens
Aanbevolen berichten