Spring naar bijdragen

Mapsonic


tjong

Aanbevolen berichten

Iemand ervaring met Mapsonic voor PDA? Het is van Michelin.

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of je met je tomtom GPS module hier gebruik van kan maken.

 

Eigenlijk is dat een algemene vraag. Kan je met je tomtom ontvanger andere software pakketten gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eigenlijk is dat een algemene vraag. Kan je met je tomtom ontvanger andere software pakketten gebruiken?

Ja dat kan zeker. De TomTom ontvanger is een gewone GPS ontvanger, en daar draait alle voor GPS geschikte software op. Net zoals TomTom draait op een PDA met een 'niet' TomTom ontvanger.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi,

niet dat ik zo'n ding heb, maar mijn vader heeft een ipaq i.c.m. tomtom navigator(2)

 

In Nederland werkt tomtom navigator prima, maar als je een reis over de grens gaat maken is het niet heel gebruiksvriendelijk.

Wat is daarvoor nou het beste pakket?

Dus een internationale reis (bv een wintersportreisje Oostenrijk) van adres naar adres (dus niet van woonplaats naar woonplaats)

bewerkt door tjong
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi,

niet dat ik zo'n ding heb, maar mijn vader heeft een ipaq i.c.m. tomtom navigator(2)

 

In Nederland werkt tomtom navigator prima, maar als je een reis over de grens gaat maken is het niet heel gebruiksvriendelijk.

Wat is daarvoor nou het beste pakket?

Dus een internationale reis (bv een wintersportreisje Oostenrijk) van adres naar adres (dus niet van woonplaats naar woonplaats)

Als je TomTom 3 hebt, dan heb je ook de Major Roads of Europe. Dat werkt prima voor een lange reis maar alleen van woonplaats naar woonplaats. Bij vertrek kun je dus navigeren op de Benelux kaart, op de grote weg overschakelen op Major Roads of Europe en na het passeren vande grens bij Oostenrijk overschakelen op de Oostenrijk kaart. Op zich werkt dit goed, maar het is niet echt binnen Europa van adres naar adres.

Met Alturion kun je wel heel zo'n route in 1 keer plannen en invoeren in je PPC maar dat moet je dan wel thuis eerst op de pc zelf doen.

Misschien is er ook nog andere navigatiesoftware die heel Europa op straat niveau in 1 kaart heeft, maar ik weet zo gauw niet welke. Veel meer informatie lees je in het forum van de Pocket PC Club

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of je met je tomtom GPS module hier gebruik van kan maken.

 

Als je de GPSmuis of wat voor GPSontvanger bedoelt, ja. Trouwens, voor TomTom hoef je niet de TomTom GOS ontvangers gebruiken. Dat zijn ook maar gewone ontvngers geassembleerd met een TomTom logo. Vaak zijn er betere en goedkopere.

 

Eigenlijk is dat een algemene vraag. Kan je met je tomtom ontvanger andere software pakketten gebruiken?

Wat bedoel je met TomTomontvanger? Een GPSontvanger? Een GPSmuis? Dan is het antwoord ja.

 

Bedoel je TomTom op zich? Dan is het antwoord Nee.

 

Bedoel je navigeren met een Pocket PC of PDA? Dan is het een Ja.

Bedoel je navigeren met TomTomGo, dan is het antwoord Nee.

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief laughter_1_tr.gif Waar een wil is, is een omweg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met GPSmuis? Is dat een overbelastingssyndroom wat je krijgt door teveel te geocachen? ;) zoiets als een nintendo-duim?

 

Nee, natuurlijk bedoel ik een GPSontvanger van het merk TOMTOM. Die je krijgt met zo'n totaal pakket (software+GPSontvanger + evt. zelfs een PDA)

 

Dat je andere softwarepakketten ook samen werken met die ontvanger is dus duidelijk. Nu nog het beste pakket voor internationale routes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met GPSmuis? Is dat een overbelastingssyndroom wat je krijgt door teveel te geocachen?  ;) zoiets als een nintendo-duim?

 

Nee, een paar idioten met te weinig hersencellen kunnen een GPS-ontvanger die aan een apparaat hangt (al dan niet met een draadje) niet onderscheiden van andere apparaten.

"hee, het lijkt wel een muis, huhuhuhuh" :eek:

Gewoon een externe antenne dus.

 

Nee, natuurlijk bedoel ik een GPSontvanger van het merk TOMTOM. Die je krijgt met zo'n totaal pakket (software+GPSontvanger + evt. zelfs een PDA)

 

Dat je andere softwarepakketten ook samen werken met die ontvanger is dus duidelijk. Nu nog het beste pakket voor internationale routes.

 

Een GPS-ontvanger is eigenlijk niks anders dan een antenne met een modem er aan.

Het ding geeft regeltjes tekst door die dingen bevatten als satellietnummers, coordinaten die die satellieten uitzenden, responsetijden en meer van dat moois.

Aangezien dit standaard is, kun je met bijna ieder programma een gps uitlezen.

De enige limieten zijn de "extra" specs van een gps-ontvanger, zoals de mogelijkheid tot WAAS of het aantal satellieten dat een ontvangers kan bijbenen.

Daarom heb je in TT bijv. de keuze uit meerdere soorten GPS-ontvangers.

Maar eigenlijk zijn ze in het hart allemaal hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, een paar idioten met te weinig hersencellen kunnen een GPS-ontvanger die aan een apparaat hangt (al dan niet met een draadje) niet onderscheiden van andere apparaten.

"hee, het lijkt wel een muis, huhuhuhuh" ;)

Dat klopt eigenlijk in zijn geheel niet. Allereerst als het idioten zijn, dan zijn het er geen paar maar 1000den.

Ik gebruik normaal altijd de juiste benaming en dat is ontvanger. Helaas denken vele gebruikers, dat je dan een standalone als een Garmin of een Magellan bedoelt.

Daarom is ooit een GPSontvanger die geen display heeft en al dan niet aan een draadje aan een PDA of smartphone zit, benoemd als GPSmuis. Dus een ontvanger zonder display. En ja, de meeste GPSen aan een draadje lijken ook veel op een computermuis.

Tik voor de aardigheid maar eens GPSmuis in op google en je ziet 3850 hits. Als je zoekt op GPS Muis dan is het resultaat zelfs 120.000. Dat zijn wel veel hits voor een paar idioten.

 

Leadtek GPS Muis € 129,00

De Leadtek GPS Muis zorgt ervoor dat er signalen omgezet worden naar de juiste plaatsbepaling op de kaart. Door verschillende nieuwe technologieen is de Leadtek GPS Muis sneller en nauwkeuriger dan concurrerende producten.

 

Leadtekmuis.jpg

(GPSmuis is) gewoon een externe antenne dus.

En hoe noem je dan de externe antenne die je voor een GPSontvanger kunt kopen?

Een externe GPSantenne sluit je op je GPSontvanger aan als je een beroerd signaal hebt door de metalcoating in sommige autoramen. Moet je wel een GPSontvanger hebben natuurlijk met een externe antenne aansluiting. Dat zijn een enkele muis en de duurdere standalones.

antenne.jpg

 

RF Actieve Externe Antenne (MC) € 29,00

De Active Antenna is speciaal voor in gebruik met verschillde GPS ontvanger met een RF/MC (male) aansluiting. Deze antenne is speciaal in gebruik voor auto's met voorruit verwarming of een speciale coating waardoor het niet mogelijk is om GPS signalen te ontvangen door de voorruit.

Een GPS-ontvanger is eigenlijk niks anders dan een antenne met een modem er aan.

Nee, een GPS ontvanger is een apparaat dat GPS signalen ontvangt, niet meer en niet minder. Er komt geen modem aan te pas. Of deze signalen worden via een ingebouwde display getoond of door middel van een PC, PPC etc.

Een GPSontvanger heeft altijd een ingebouwde antenne en de duurdere hebben meestal een aansluiting voor een externe antenne.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat het maar aan kruimeldief over om een simpel verhaal totaal verwarrend te maken voor een leek ;)

 

Zo op je doel gericht dat je zelf niet doorhebt dat je rakelings langs de muren scheert.

ach, laat ook maar, het bord is gewoon te dik. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat het maar aan kruimeldief over om een simpel verhaal totaal verwarrend te maken voor een leek ;)

 

Zo op je doel gericht dat je zelf niet doorhebt dat je rakelings langs de muren scheert.

ach, laat ook maar, het bord is gewoon te dik. ;)

 

Laat het maar aan Dmace over om een leek totale onzin op de mouw te spellen.

 

Het spijt me, dat ik een simpel verhaal verwarrend heb gemaakt door gewoon jouw onzin te corrigeren.

Als je het simpel wilt houden, weet dan waar je over schrijft.

 

Ik heb het ook omslachtig moeten beschrijven omdat je anders misschien door blijft gaan met onzin verkopen.

Mijn manier van schrijven is altijd nog beter dan het verwarrend te maken door onzin te verkopen alsof een GPS muis een benaming is dat door een paar idioten zo wordt genoemd, of dat een GPS ontvanger een externe antenne is, om daarna nog grotere onzin te gaan verkopen door te stellen dat een GPS ontvanger een antenne is met een modem.

 

Typisch geval van de klok en de klepel, toch? belltr.gif

 

In ieder geval heeft het onzin verkopen van jou en het corrigeren daarvan door mij, dit draadje wel offtopic gemaakt.

 

Het gaat hier nog steeds om Navigatiesoftware en specifiek de Mapsonic. Laten we het zo houden aub.

Ik heb geen zin dat dit draadje afglijdt in een welles nietes gereutel en dat ik daardoor weer postings moet schoonpoetsen.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief laughter_3_tr.gifHypocriet: iemand die klaagt over de hoeveelheid seks en geweld op zijn videobanden.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier nog steeds om Navigatiesoftware en specifiek de Mapsonic. Laten we het zo houden aub. 

Ik heb geen zin dat dit draadje afglijdt in een welles nietes gereutel en dat ik daardoor weer postings moet schoonpoetsen.

 

Inderdaad. Daarom had ik ook geen zin in een weerwoord.

Kruimeldief heeft een hoop gecorrigeerd en de rest is off-topic (zoals het hoe en waarom van een nutteloze en slecht beschrijvende naam en het maken van gemeengoed door onwetende koeien.)

 

Mapsonic voldoet het voor mij in ieder geval niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...