Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Haai!

Wij zijn nu al een tijdje aan het cachen met de Mio168 gps pda. We denken er nu over om deze enkel voor navigatie in de auto gebruiken, en een Geko 301 aan te schaffen voor "in het veld"...

Is er iemand die al ervaring heeft met de Geko 301? (handigheid? ontvangst? enz...)

Alvast bedankt!

mzl!

Frank...

Geplaatst (bewerkt)

Tot ongeveer een half jaar geleden had ik een Geko 201.

Door een gelukkige ruil ben ik nu trotse eigenaar van een Geko 301. Deze is baugelijk met de 201 met het verschil dat de 301 een ingebouwde hoogtemeter en een kompas heeft. Dat kompas is erg handig omdat je gps, ook als je stilstaat altijd de juiste richtig aanwijst. De meerkosten tegenover de 201 zijn echter wel heel erg hoog. Met een klein handkompasje of door een klein stukje te lopen kun je ook met de 201 prima cachen.

Over de ontvangst heb ik nooit kunnen klagen, die is namelijk perfekt.

Kortom: ik ben erg tevreden met mijn Geko!

De kleur van de 201 is trouwens ook erg handig omdat je het gps nooit op de cacheplek laat liggen :(

Ron

bewerkt door Psychochicken
Geplaatst
301 een ingebouwde hoogtemeter en een kompas heeft. Dat kompas is erg handig omdat je gps, ook als je stilstaat altijd de juiste richtig aanwijst. De meerkosten tegenover de 201 zijn echter wel heel erg hoog.

Over de ontvangst heb ik nooit kunnen klagen, die is namelijk perfekt.

Ron

Het gaat ons inderdaad om een paar handige dingen (t.o.v. pda) waaronder ZEKER het ingebouwde kompas..! en natuurlijk:

- Kan tegen een stootje

- Kan tegen regen

- Kun je gerust vasthouden als je net een cache hebt opgegraven

- Is kleiner

- Is als het goed is nauwkeuriger

Hoe vaak / wanneer moet je dat kompas eigenlijk calibreren?

mzl!

Frank...

Geplaatst (bewerkt)
Het gaat ons inderdaad om een paar handige dingen (t.o.v. pda) waaronder ZEKER het ingebouwde kompas..! en natuurlijk:

- Kan tegen een stootje

- Kan tegen regen

- Kun je gerust vasthouden als je net een cache hebt opgegraven

- Is kleiner

- Is als het goed is nauwkeuriger

Hoe vaak / wanneer moet je dat kompas eigenlijk calibreren?

Het kompas moet iedere keer als de batterijen vervangen worden gecalibreerd worden.

Bij slecht ontvangstst houdt mijn 201 het langer vol dan de Vista en de 201 heeft ook weer sneller ontvangst.

Ik heb de 201 rechtstreeks uit de VS, ik had veel liever de 301 gehad maar ik vond het prijsverschil te groot.

Ik heb ervaring met het elektronisch kompas in de Vista en als je het elektronisch kompas gewend bent dan wil je echt niet meer zonder.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst (bewerkt)

Buiten het kompas is ook de digitale hoogtemeter bij wandelingen en skitochten in de bergen van grote waarde. Denk hierbij niet alleen aan de hoogte aanduiding maar ook luchtdrukveranderingen op gelijke hoogte als hulpmiddel bij naderen van weersverslechteringen. Als je later nog een aparte hoogtemeter koopt ben je gegarandeerd meer kwijt! (gebruik zelf al jaren naar volle tevredenheid een Summit)

Ook geldt voor de hoogtemeter hetzelfde als voor het kompas, calibreren bij batterijwissel. Echter bij gebruik in de bergen i.v.m. wisselende luchtdruk t.g.v. atmosferische omstandigheden dient men iedere keer wanneer men de precieze hoogte weet het aparaat te controleren en evt. calibreren. noteer het dan evt. op een watervast notitieblokje zodat je toch nog de evt, weeersveranderingen in de gaten houd, ook als het stukje techniek de geest geeft.

Ook wat betreft de positie is het uiteraard wenselijk om dat op de kaart te doen, net zoals op ruim water.

Kees :huh:

bewerkt door dolphinleap
  • 3 weeks later...
Geplaatst

Misschien een carambalig detail maar wat ik een nadeel van de Geko's vind is dat je er geen touwtje aan kan vastmaken, om 'm om je hals te hangen. En het is toch al zo'n klein apparaatje, dat 'makkelijk' wegraakt...

Verder: klein schermpje. Misschien heeft de Geko wel een betere ontvangst dan de etrex.

Ziehier nog wat voor- en nadelen!

Geplaatst (bewerkt)
Misschien een carambalig detail maar wat ik een nadeel van de Geko's vind is dat je er geen touwtje aan kan vastmaken, om 'm om je hals te hangen. En het is toch al zo'n klein apparaatje, dat 'makkelijk' wegraakt...

Verder: klein schermpje. Misschien heeft de Geko wel een betere ontvangst dan de etrex.

Ziehier nog wat voor- en nadelen!

Aan de achterzijde van een Geko zit een gaatje met schroefdraad, daar kun je een touwtje aan bevestigen.

Jammer is dat zo'n touwtje weer vrij prijzig is! B)

Tsja, dat kleine schermpje bevat evenveel informatie als zo'n gele etrex.

Geplaatst
Jammer is dat zo'n touwtje weer vrij prijzig is! B)

Krijg je dat "touwtje" er dan niet gratis bij?

Dat is dat beroemde "touwtje" dat tegenwoordig bij ieder apparaat krijgt als er een polsriem of halsband bij geleverd wordt?

Maar, waarom dan niet de onovertroffen keycord aangeschaft in de Goodies Shop, beheerd door onze Lupardi? Het ding kost 6,50 euro en heeft diverse aansluitingen die clickable zijn en het uiteinde van een van de kleine sluitinkjes is de, jawel, zeer kleine maar o zo ijzersterke "touwtje"

keycord.jpg

Helaas is het de keycoard op het plaatje niet compleet. De paar sluitinkjes, en die met het "touwtje" zijn niet zichtbaar.

Ik heb de 76S er altijd aan bungelen en als ik de 76S in de beanbag duw, click ik gewoon het "touwtje" los. Werkt perfect, snel en is solide.

GRTZ

Kruimel, reclamemaker

Geplaatst (bewerkt)
Jammer is dat zo'n touwtje weer vrij prijzig is! :)

Krijg je dat "touwtje" er dan niet gratis bij?

Nee.

Prijzengezien bij die toko waar ik mijn Vista gekocht heb:

Carabinier bevestiging voor Geko € 27,-

Riemclip bevestiging voor Geko € 25,-

Draagkoord voor Geko € 25,-

Dat is dat beroemde "touwtje" dat tegenwoordig bij ieder apparaat krijgt als er een polsriem of halsband bij geleverd wordt?
Inderdaad, bij bijna ieder aparaat.
Maar, waarom dan niet de onovertroffen keycord aangeschaft in de Goodies Shop, beheerd door onze Lupardi? Het ding kost 6,50 euro en heeft diverse aansluitingen die clickable zijn en het uiteinde van een van de kleine sluitinkjes is de, jawel, zeer kleine maar o zo ijzersterke "touwtje"

Omdat, zoals ik mijn vorige post al gezegd heb dat een Geko een gaatje met schroefdraad heeft ipv een oogje of iets dergelijks.

Geplaatst
Omdat, zoals ik mijn vorige post al gezegd heb dat een Geko een gaatje met schroefdraad heeft ipv een oogje of iets dergelijks.

Ha, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Je hebt dus eigenlijk een "touwtje" met een schroefje eraan nodig.. Mooie prijzen zijn dat.

GRTZ

Kruimelgaatjetouwtje

Geplaatst (bewerkt)
Ha, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Je hebt dus eigenlijk een "touwtje" met een schroefje eraan nodig.. Mooie prijzen zijn dat.

Dat zijn inderdaag moie prijzen, ***krachtterm*** zou kunnen worden aangepast door een moddereter.

Ik ga wel een touwtje halen voor 25 euro, want toen wij naar Mondenweg 2 zochten in het schemer, liet mijn zoon de Geko 201 vallen.

Het ding met moeite weer terug gevonden, de cache die avond niet!

De vervanging van de rubberband van mijn Vista is de juiste gelegenheid! :)

Geplaatst
Ik ga wel een touwtje halen voor 25 euro, want toen wij naar Mondenweg 2 zochten in het schemer, liet mijn zoon de Geko 201 vallen.

Het ding met moeite weer terug gevonden, de cache die avond niet!

De vervanging van de rubberband van mijn Vista is de juiste gelegenheid! :)

Buiten het niet meer terug kunnen vinden, iedere val levert ook beschadigingen op. En, zonder dat je het even kunt laten hangen, voel jij je wel heel ongemakkelijk hoor. Ik ben mijn nekkoodje wel eens vergeten en dan moet je steeds dat ding weer in een zak proppen. ;)

GRTZ

Kruimel, die langzamerhand denkt dat alle Etrexen een rubberloslaatprobleem hebben of krijgen.

Geplaatst
Carabinier bevestiging voor Geko              € 27,-

Riemclip bevestiging voor Geko              € 25,-

Draagkoord voor Geko                              € 25,-

Je moet wel gestoord zijn als je ^ DIT ^ gaat kopen... ;)

Ik heb een oplossing die ongeveer 0,15 Euro kost en niet kapot te krijgen is:

Koop bij een autogarage het volgende kabelschoentje

iso_kabelschuh.jpg

neem een koordje naar wens en doe dit door het hulsje, knoopje erin en KLAAR!!!

(Als je het midden van het koordje door het hulsje trekt en knoopjes in de uiteinden maakt, kun je het koordje nog traploos verstellen)

Als je het wat flexibeler wilt hebben, neem je een stukje (ca. 5 cm) vlakband:

IMG00014.JPG

vouw dit dubbel, smelt er met een hete spijker een gaatje voor het schroefje in, schroefje erdoor in je Geko draaien en je hebt een perfekt sterk lusje waar je bijvoorbeeld een karabijnhaak aan vast kunt maken.

veel succes :) !

Ron

Geplaatst
Carabinier bevestiging voor Geko              € 27,-

Riemclip bevestiging voor Geko              € 25,-

Draagkoord voor Geko                              € 25,-

Je moet wel gestoord zijn als je ^ DIT ^ gaat kopen... ;)

Ik heb een oplossing die ongeveer 0,15 Euro kost en niet kapot te krijgen is:

Koop bij een autogarage het volgende kabelschoentje

iso_kabelschuh.jpg

neem een koordje naar wens en doe dit door het hulsje, knoopje erin en KLAAR!!!

(Als je het midden van het koordje door het hulsje trekt en knoopjes in de uiteinden maakt, kun je het koordje nog traploos verstellen)

Als je het wat flexibeler wilt hebben, neem je een stukje (ca. 5 cm) vlakband:

IMG00014.JPG

vouw dit dubbel, smelt er met een hete spijker een gaatje voor het schroefje in, schroefje erdoor in je Geko draaien en je hebt een perfekt sterk lusje waar je bijvoorbeeld een karabijnhaak aan vast kunt maken.

veel succes :) !

Ron

Heb je een foto van het eindresultaat? Ik denk dat die foto meer tot de verbeelding spreekt. Die 0,15 EUR spreekt in ieder geval WEL tot de verbeelding.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...