Spring naar bijdragen

Wat mot dur nou eigenlijk in .... - Verwachte inhoud van geocaches


Gast soundchaser

Aanbevolen berichten

Gast soundchaser

Hi,

 

Als beginnende cacher wil ik wel es weten wat er nou in moet. In de vakantie heb ik een tweetal min of meer geimproviseerde caches in Zwitserland verstopt, maar hoe professioneel hoort het eigenlijk?

 

Groet, Bart. ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb je deze uitleg gelezen?

 

Stevige niet al te kleine Tupperwarebox / ammo kist 5 euro

fotocamera 4.50 euro

logboek 2 euro

pen/potlood/stuffie 1 euro

'goodies' 7.50 euro

 

Maakt samen 20 euro. Ongeveer het bedrag wat ik aan de cache 'Borderline' heb uitgegeven. Ik dacht een redelijk gemiddelde. Met de camera eraf 15 euro, is ook tevens wel het minimum.

 

Doet me ook denken aan dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon wat leuke dingetjes (geen moeren e.d. maar leuke sleutelhangers , cd's en zo)

Het gaat niet om de knikkers maar wat geinige zaken zijn toch wel leuk.

 

maar als we echt over waarde gaan praten word IK een beetje bedroefd.. De locatie moet een grote natuurwaarde hebben en een genot zijn voor de hunter, dat is voor mij waarde genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast soundchaser
maar als we echt over waarde gaan praten word IK een beetje bedroefd.. De locatie moet een grote natuurwaarde hebben en een genot zijn voor de hunter, dat is voor mij waarde genoeg.

Met mijn relatief geringe cache ervaring heb ik ook deze insteek. Eigenlijk vind ik dit dus DE uitdaging. Samen met de natuur. Het geocaching geeft dan een mooi doel om er op uit te gaan. Bijvoorbeeld een cache in de Alpen, met uitzicht op een gletcher. Op de weg naar deze gletcher is aangegeven hoever de uitlopers ervan kwamen in de vorige eeuw. Word je met de neus op de feiten gedrukt hoe vergankelijk alles is. Indrukwekkend.  :cool:

 

Omdat er een aantal discussie items waren hier over de kwaliteit van de inhoud van de cache maar even deze vraag gesteld. Ik kan mij dus ook goed voorstellen dat het familie gebeuren weer additionele verwachtingen stelt aan een cache, los van wat de regeltjes nu aangeven.

 

Groet, Bart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 98-1027431508

Ik heb deze vraag ook een tijdje geleden gesteld maar heb weinig antwoord gekregen.

Ook ik ben een beginnende zoeker (8 gevonden tot nu toe) en ik ben het met de vorige schrijver eens. De tocht is belangrijker dan de inhoud maar het is toch leuk een souvenir te hebben. Meestal neem ik iets mee wat ik dan in de volgende cache weer achterlaat.

Wat *ik* verder belangrijk vind is dat er wat leuks voor kinderen inzit. Tot nu toe ben ik altijd met mijn kinderen op pad geweest en zo te proeven aan de andere logs doen veel mensen dat.

Voor hun is het echt een teleurstelling als er alleen maar rommel in zit. Zij zoeken van tevoren ook meestal met zorg iets uit om erin te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik vind de zoektocht ook veel leuker en belangrijker dan wat er in de cache zit. Vaak neem daarom ik ook niets mee uit de cache.

Maar ik kan me voorstellen dat dat voor kinderen heel anders ligt.

Daarom stel ik ook voor om de kwaliteit van de inhoud voor hen wat op te krikken door steeds een (voor kinderen) leuk artikel  in de cache te stoppen en een voor hen ongeschikt artikel (c.q. rommel) te weg te halen. De artikelen hoeven niet duur te zijn. Er zijn zat leukigheidjes te koop voor rond de 1 of 2 euro. Wellicht heb je ook nog wel wat aardigheidjes in je rommella thuis liggen.

 

 

 

Edited By Peetee on aug. 08 2002 at 11:54

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast Wout Sanders

Hey,

ik ben pas sinds enkele weken enorm enthausiast met het geocachen. En ik vind het wel belangrijk dat de inhoud van de cache iets van waarde vertegenwoordigt ook vind ik dat het vervoeren van travelbugs tot de taak van de vinder van de schat hoord. Ik probeer ook altijd iets er in te stoppen en er iets uit te halen voor de volgende cache die op mij ligt te wachten. Groeten WS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij gaan hunten doen wij dat alleen met z'n allen; d.w.z. met de kinderen. Ook bij hen gaat het erom dat er iets inzit en wat maakt hen niet zoveel uit. Spelletjes zijn heel leuk. Als ze ze een paar keer hebben gedaan doen we ze in een andere cache. Waardevolle spullen in de cache, ach daar gaat het wat ons aangaat immers niet om. Dat de tocht leuk is om te doen, dat is wat de kinderen verlangen. Puzzelen na bijv.  iedere 250 meter of iets dergelijks vinden ze véél leuker dan alleen een stuk van 3 km heen om vervolgens datzelfde stuk weer terug te moeten lopen. Maar ook een cache op een beetje bijzondere lokatie vinden ze erg leuk.

Dus concreet: de inhoud is minder belangrijk dan de cache-tocht zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor mij is juist de zoektocht zelf het meest belangrijke aan het geocachen.. dat er dan ook nog leuke dingen in de cache zitten is een bonus... de waarde in € is dan niet belangrijk.. wel dat ik geen troep, etenswaren,alcohol enzo kan vinden.. een camera is wel erg leuk...

 

groetsen,

 

Gimli :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leuke aan de cache is juist het vinden ervan. D.m.v. puzzels of door het vinden van aanwijzingen op divers plaatsen die uiteindelijk leiden tot het vinden van de cache. Bij voorkeur dan in een mooie natuurlijke omgeving. Als je de cache dan gevonden hebt is het natuurlijk leuk als je iets kan ruilen wat van "waarde" is. Het voegt toch iets extra's aan het geheel toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij controle van mijn caches constateerde ik dat de inhoud hier en daar voor kinderen ongeschikt was geworden. Daarom heb ik bij de meesten ervan de volgende oproep toegevoegd:

 

[b:post_uid2]Let op:[/b:post_uid2] Als je van plan bent deze cache te bezoeken  neem dan s.v.p. iets mee dat voor kinderen leuk is. Je zult er onze jonge geocachers een plezier mee doen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk gaat het niet om de inhoud, als je daar naar op zoek gaat kun je beter naar de Blokker. Wij gaan voor een leuke dag en het liefst met veel founds

:)

Zeker nog niet met kinderen op stap geweest?

Ik denk dat de uitdrukking wat correcter geformuleerd zou zijn in de vorm:

"Natuurlijk gaat het [i:post_uid0]ons[/i:post_uid0] niet om de inhoud...", je kunt niet voor anderen spreken.

En als je kinderen voorstelt om de spullen maar gelijk bij de Blokker te halen, dan denk ik dat je toch niet echt met enthousiasme ontvangen wordt, althans niet bij de geocachende kinderen :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de weg: ik vond de poll een mooie opzet om hierover de meningen eens te bekijken. Alleen ik heb bewust niet gestemd, omdat 2 tot 10 € naar mijn idee een beeld geeft dat er behoorlijk dure dingen in zouden moeten, of dat geschikte dingen in die prijscategorie vallen.

Mijn ervaring is dat als je een beetje rondkijkt dat je leuke / nuttige / speelse dingen kunt kopen van 1€ of zo'n 2€. Iets geschikts hoeft zeker niet richting de 10€ te gaan.

Hou in de gaten dat als je er iets van hogere waarde uithaalt, dat het dan wel zo eerlijk is om er iets vergelijkbaars weer in te stoppen.

Mijn stemmingskeuze in de poll zou eigenlijk dus zijn: [b:post_uid0]Mix van 1 - 2 euro[/b:post_uid0]

(Mix, omdat naast kinderen er ook volwassenen zijn die het wel eens leuk vinden om wat te ruilen  :)  )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om alle problemen het hoofd te bieden hebben Speerpunt en ik het volgende bedacht : EEN KINDERCACHE !!

Een cache voor kinderen met enkel kindergoodies in de stash. De locatie is zo bijzonder dat volwassen het ook prima zullen vinden. Intresse ??

KABOUTERBERG

We hebben er tijd in gestoken en vooral aan de jonge hunters gedacht. Wel op gelet, 8 september is het daar KABOUTERDAG en verwacht men een 10.000 bezoekers. Niet echt het moment om de hunten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...