Spring naar bijdragen

GSAK Probleempje


mr.Bean

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen :( ?

 

Ik heb een probleempje met het importeren van de loc-file zoals we die kunnen downloaden van geocaching.nl (alle nederlandse caches).

 

Het gedownloade bestand wordt wel gewoon door GSAK geimporteerd :( alleen wordt er na de import niet meer aangegeven wat voor soort cache het is :cry: .

Elke cache is vanaf nu van het type "unknown" :eek: .

 

Met een text editor (notepad) staat er in de loc-file wel gewoon aangegeven of het een multi / traditional / etc is ;) .

 

Is dit een probleem in de opmaak van de loc-file of een bug in GSAK?

Hoe krijg ik wel de juiste info in beeld?

 

gr. mr.Bean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is dit een probleem in de opmaak van de loc-file of een bug in GSAK?

Nou, het zal dan wel een bug zijn. Ik heb met welke loc file dan ook hetzelfde probleem.

 

Met een GPX file werkt het perfect.

 

Je kunt eens de maker emailen. De man heeft er zijn levenswerk van gemaakt. Clyde heet hij :(

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds vandaag een nieuwe versie uit. Althans, dat kreeg ik te zien in een mailtje als registreerd gebruiker. :dribble:

 

Misschien lost dat je bug op, maar je kunt ook Clyde (De Maker van GSAK) een mailtje sturen. Die hoort dat erg graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds vandaag een nieuwe versie uit. Althans, dat kreeg ik te zien in een mailtje als registreerd gebruiker. :dribble:

 

Misschien lost dat je bug op, maar je kunt ook Clyde (De Maker van GSAK) een mailtje sturen. Die hoort dat erg graag.

Ik heb even gekeken wat de nieuwe verschilt met de oude:

 

4.2.2 11th November, 2004 (Maintenance release)

Fixed bug when using "owner ID" in filter.

Fixed "Message: Cannot open file C:\Program Files\GSAK\temp\babel.gpx." when downloading from GPSr.

Fixed watch flag update bug

Fixed File name being changed on the load dialog when you selected a database from the drop down list

Fixed problem of dropping a GPX file onto GSAK causing problems if you last time select "load a folder".

Fixed "Can't make visible window modal" error when sometimes using global replace.

Fixed crash when sometimes opening an empty database

Fixed default value for small (container type) being checked when restoring a saved filter

Sorting by bearing now also sub sorts on distance

Change GPX export so large databases can be exported on systems with low memory.

 

Ik heb in de nieuwe versie al alle caches van Nederland in een loc file gedownload en nee, hetzelfde probleem. Ik zal Clyde nu een mailtje gaan sturen.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ook al een mailtje gestuurd met een melding van deze bug.

Hopelijk wordt hij spoedig opgelost. Het is namelijk wel handig om alvast te zien of een cache een multi of zo is :dribble: .

 

Andere gegevens zijn eveneens handig (moeilijkheidgraad, cache size, laatste logs, ......) om op voorhand te weten (zonder dat je online hoeft te zijn :ph34r: ). Alleen deze gegevens zitten niet in de loc-file die je kan downloaden op geocaching.nl (van bv alle NL-Caches) ;)

 

Ik heb ook eens een .GPX file gedownload waarin deze data wel aanwezig was en dat was erg handig als je met je laptop voor je tent zit.

 

Zou het niet handig zijn als er ipv een .loc file ook een .GPX file gedownload kan worden met al die informatie? Hoe denken jullie daarover? Misschien moeten we daar maar een poll van maken?

 

mr.Bean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan,

 

je moet dan premium member zijn, dan kun je via een pocket querie alle caches van nederland (500 per keer trouwens) binnen halen.

 

Ik heb 4 queries gemaakt, op zaterdag komen deze via de mail binnen (totaal bijna 4 mb) , en ik heb dan heel nederland in gpx formaat.

 

kun je met GSAK omzetten naar POI bestanden voor je tomtom, en exporteren als html, ook voor je Ipaq, etc....

 

helaas kun je niet alles simpel in een keer downloaden.

 

Vledder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook eens een .GPX file gedownload waarin deze data wel aanwezig was en dat was erg handig als je met je laptop voor je tent zit.

 

Zou het niet handig zijn als er ipv een .loc file ook een .GPX file gedownload kan worden met al die informatie? Hoe denken jullie daarover? Misschien moeten we daar maar een poll van maken?

Dat is volgens mij eigenlijk ook juist het verschil tussen een loc en een gpx. Een gpx kan veel meer info bevatten.

Dat er meer mensen hierover mailen naar Glyde is nooit verkeerd natuurlijk.

 

Wat je idee voor een poll betreft, ga je gang. Mijn zegen heb je. De eerste ja, stemmer is er dan al. Alle caches van Nederland in 1 GPX file. Iedere dag uptodate te downloaden, toch?

 

Zou prachtig zijn. Kan ik zo'n, 10 Mb aan pocket qureries per dag stoppen ;)

 

Eigenlijk geef ik hier al het commentaar dat ik bij de poll zou geven....

 

@Vledder:

 

Hoi vent, ook eens aan boord ;)

 

Je hebt gelijk wat de qureies betreft. Zo doe ikhet ook, maar dan dagelijks ... Het idee van Mr.Bean is dat het eigenlijk mooi zou zijn als we dat, net als de loc files, gewoon hier op geocaching.nl zouden kunnen downloaden. Er is op .nl namelijk een optie om heel Nederland of BeNeLux of andere landen in een keer te downloaden als een loc file.

 

GRTZ

 

Kruimel

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Kruimel,

 

Ja inderdaad, ik lees meer dan ik reageer ;) .

 

Ik snap het verhaal, inderdaad zou dat handig zijn.

 

Of clyde moet het nog eenvoudiger kunnen maken, net als mijn norton antivirus, deze wordt automatisch geupdated ;)

 

Je zou ergens in een configuratie file kunnen aangeven dat je graag nederland automatisch geupdated wilt hebben.

 

Hmmm, maar ja wat doen die lui in de US dan, .... da's natuurlijk veel te groot allemaal om snel te kunnen downloaden...

 

Hoe dan ook, ik ben voor...

 

 

Groet,

 

Vledder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, langzamerhand kan dit draadje omgeturnd worden tot een Poll ;)

 

Het gevraagde moet toch ook zonder veel problemen te realiseren zijn?

 

En dan die voorstel van Vledder om Clyde dan vragen om een extra functie in zijn GSAK die weer de door ons gevraagde GPX file automatisch weet te downloaden mag wat mij betreft ook direkt uitgevoerd worden.

 

Dus nog een Poll.. Wat zou je nog aangevuld of veranderd willen hebben in GSAK?? Denk dat zoiets eigenlijk met de auteur overlegd moet worden.

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief ;)Weet je wat voor een niet-roker eigenlijk onverteerbaar is? Dat zij ook nog steeds sterfelijk zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet handig zijn als er ipv een .loc file ook een .GPX file gedownload kan worden met al die informatie? Hoe denken jullie daarover? Misschien moeten we daar maar een poll van maken?

Dat kan al, mits je maar Premium (betalend) member bent. Reuze handig!

 

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...