Spring naar bijdragen

GSAK Probleempje


mr.Bean

Aanbevolen berichten

Zou het niet handig zijn als er ipv een .loc file ook een .GPX file gedownload kan worden met al die informatie? Hoe denken jullie daarover? Misschien moeten we daar maar een poll van maken?

Dat kan al, mits je maar Premium (betalend) member bent. Reuze handig!

 

Nico

Goeiemorgen Nico,

 

Kijk eens wat Vledder geschreven heeft ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik download de gpx bestanden (via pocket queries) als volgt:

 

1 querie met alle traditionele caches (zo'n 476)

1 querie "traditional zuid" met een straal van 110 km vanaf N 51 gr. 25.831 en E 5 gr 54.886 (zo'n 412)

1 querie "traditional noord"met een straal van 120 km vanaf N 52 gr. 39.881 en E 6 gr. 05.095 (zo'n 478)

1 querie met alle overige caches (zo'n 262)

 

Ik heb dat een beetje met ozi uitgevogelt, dus niet de coordinaten exact berekend of zo, je moet in ieder geval zorgen dat je onder de 500 blijft.

 

De multi caches "zuid" en "noord" overlappen elkaar dus een ietsiepietsie...

 

Volgens mij heb ik ze zo allemaal, maar "garantie tot de deur" hoor... ;);) "k heb het niet 100% gecontroleerd of zo.

 

(Moet ook wel erg toevallig zijn als ik juist die ene cache wil doen die er niet bij zou staan...)

 

GRTZ Vledder

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief hoe doe je dat met die GPX.  Je moet dan vier locaties (max 500 per locatie) definieren zodat je heel Nederland bedekt. Welke lokaties gebruik je daarvoor.

Ik gebruik een stuk of 6 locaties en heb 1573 waypoints, volgens mij doe jij het handiger. Wil je je geheim prijsgeven?

Eigenlijk zit er niet veel verschil in. Misschien heb je het nog wel beter voor elkaar dan ik. Je hebt in ieder geval meer caches in je lijst. Ik heb allereerst gezorgd dat ik een paar coördinaten had, zo verdeeld over Nederland, dat ik in, jawel, 4 queries heel Nederland te pakken had.

 

Eigenlijk ben je dan gelijk in een keer klaar. Maar, dan zou je daarna geen update meer hebben. Updates zoals wel of niet gearchiveerd, wel of niet tijdelijk afwezig en, met GSAK leuk, wel of niet de laatste paar keer gevonden. Of zelfs de nieuwe maagdjes.

 

Die queries heb ik al lang niet meer in gebruik. Ik heb namelijk nu eentje die zo ingesteld staat dat alle Nieuwe caches van Nederland binnenkomen. Iedere dag weer met een maximum van 500 per dag en vanaf mijn eigen coördinaten een afstand tot 1000 kilometer. Voor Nederland is dat wel genoeg ;)

 

Het mooie van deze nieuwe caches query is, dat het zich niet beperkt tot nieuwe caches. Een cache die gearchiveerd is, is een nieuwe. Een cache die terug uit het archief komt is een nieuwe. Hetzelfde geldt voor tijdelijk niet beschikbare caches. Ook geldt dit voor caches die door de plaatser veranderd zijn, zelfs alleen maar tekstueel. Zo kun je echt met een query heel Nederland bestrijken.

 

Dan heb ik nog een query dat alle TB's van Nederland binnenhaalt. Is de TB in een maagd geplaatst, heb ik gelijk weer de nieuwe cache binnen. Even goed filteren in GSAK en je hebt met een paar kleine handelingen steeds de caches met TB's ook up to date. Zo zie ik dat om de 2 dagen er ongeveer gemiddeld 25 TB's verhuizen van cache.

Waarom om de 2 dagen? Ik eb meer queries dan dat ik per dag kan ontvangen dus heb ik enkele verdeeld over de week. De ene query komt bijvoorbeeld op maandag, woensdag, vrijdag en de ander op zondag, dinsdag enz enz.

 

Zo krijg ik er iedere dag 5 (maximum) binnen.

 

Een andere query die ik gebruik is alle maagdjes in Nederland. Dat zijn dus meestal de echte nieuw geplaatste caches en de caches die om de een of andere reden maagd blijven. Deze vind ik belangrijk en komt dus iedere dag binnen. Ik zie op deze manier direkt waar die dag een cache is goedgekeurd. En als mijn rug en mijn baas het toelaten dan wil ik nog wel eens een poging doen deze cache te ontmaagden. Helaas gebeurt dit maar zelden omdat ik altijd wel tegengewerkt wordt. Is het niet de een dan wel door de ander ..

 

Dan heb ik nog de Query Watchlist. Zegt genoeg dacht ik. Daar zitten er bij mijn momenteel 470 in en 30 TB's waaronder natuurlijk de raceTB's. Dat is de reden dat ik dus ook zoveel email krijg. Iedere cache op de watchlist dat een note krijgt of anders gelogd wordt, krijg ik een emailtje van toegestuurd

 

Dan heb ik nog "alle niet gevonden caches" . Dus een query van zoveel mogelijk caches die nog niet door ons gevonden zijn en een zelfde van, juist, alle wel door ons gevonden caches...

 

GSAK filtert wel wat ik wel of niet wil zien.

 

Kijk, mocht nu er een GPX kunnen worden gemaakt van alle in Nederland aanwezige caches, met tijdelijk niet beschikbaar, boven de maximaal 500 die er nu is, dan zijn we klaar. Hoef ik als query alleen nog maar maagden en TB's op te halen.

 

Ik weet niet of ik het handiger doe dan jij. Voor mij is het wel handig genoeg en kan nu best voor jou wel heel onhandig of omslachtig overkomen :ph34r: Ik zit op 1400 caches. Caches die opgeheven worden delete ik dus ook gewoon.

Ik zit momenteel op 1377 beschikbare caches in Nederland.

Als ik de loc file download van alle cachecoördinaten in Nederland van .nl dan kom ik op 1395 caches.

Vergeleken daarmee kom ik er dus 18 tekort en heb jij er 178 teveel.

Het verschil zit hem waarschijnlijk in caches die tijdelijk niet beschikbaar zijn. Die komen ook niet in de loc file voor.

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief ;)The secret of life is honesty and fair dealing... If you can fake that, you've got it made.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet handig zijn als er ipv een .loc file ook een .GPX file gedownload kan worden met al die informatie? Hoe denken jullie daarover? Misschien moeten we daar maar een poll van maken?

Dat kan al, mits je maar Premium (betalend) member bent. Reuze handig!

 

Nico

Inderdaad, en dat voor die 3 dollar per maand.

;)

 

Zeker de moeite waard!!!

Vooral handig is dat je ook meldingen krijgt welke caches ineens zijn gearchiveerd, of juist weer actief zijn.

Ook kun je makkelijk zien of hij al vaker wel of niet gevonden is.

 

Wat betreft overzicht zou een PPC-versie van GSAK ook wel handig zijn. ;)

 

Ik heb enkel op vrijdag een pocketquery met de 500 dichtsbijzijnde caches in een straal van 150 kilometer van m'n huis.

Als ik in de vakantie wil cachen, maak ik een extra query vanaf de plek waar ik dan verblijf.

FF exporteren naar willekeurig welk proggie ik gebruik, en Dmace is er weer klaar voor.

 

Een ander probleempje dat ik heb is als ik een GPX-file met GPX-view (of GPX-sonar) bekijk.

Soms is ineens de file corrupt op m'n PPC. Maakt niet uit of ik hem op de PPC zelf neerkwak of op een geheugenkaartje.

Iemand met dezelfde problemen?

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet handig zijn als er ipv een .loc file ook een .GPX file gedownload kan worden met al die informatie? Hoe denken jullie daarover? Misschien moeten we daar maar een poll van maken?

Dat kan al, mits je maar Premium (betalend) member bent. Reuze handig!

 

Nico

Inderdaad, en dat voor die 3 dollar per maand.

:ph34r:

 

Hehehe, nog eentje die slaapt. ;)

 

3 dollar per maand en 30 dollar per jaar. Al jaren

 

We zijn allemaal chartermember of premiummember. We gebruiken allemaal de pocketquries.

 

We kunnen geen van allen alle caches in een keer krijgen en zouden graag zien dat bij de loc files die dat wel kunnen op geocaching.nl, er een optie bij komt voor gpx.

 

Snappie? Of moeten we gaan schreeuwen?? ;)

 

Wat jouw probleem betreft met GPX-view, dat is de reden dat ik het ding wel al een jaar geleden weggemieterd heb en tot volle tevredenheid ben overgegaan op mobipocket, te downloaden op mobipocket.com en de files zijn de ebookfiles die je bij de pocketqueries in samen kunt downloaden op .com

 

Van iedere GPX file die ik krijg in mijn queries, is ook een ebookversie mee te downloaden. een prc file

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vier series pocketqueries gemaakt, gefilterd op tijd:

Selecteer telkens heel Nederland. En dan voor elke serie een tijdspanne.

1) Alle caches geplaatst voor 2003 (257 stuks)

2) Alle caches geplaatst in 2003 (458)

3) Alle caches geplaatst in de 1e helft van 2004 (444)

4) Alle caches geplaatst in de 2e helft van 2004 (350 tot nu toe)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...