Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Volgens mij werken de knoppen om de foto te draaien bij het editmenu voor een reeds geupload plaatje precies andersom als de beschrijving aangeeft.

Status onderin geeft het in het engels wel correct weer.

ccw is counterclockwise is volgens mij tegen de klok in toch ?

m.a.w. linksom en geeft dus rechtsom effect na gebruik.  :(

En nog een klein tekst foutje in hetzelfde deel flip vertikaal is ok, maar flOp vertikaal ???  ;)

De tekst voor de draairichtingen is nu aangepast.

Flip en flop zijn bewust gekozen en betekenen beiden spiegelen.

Geplaatst
Mail van reacties op RD log komt op ander adres dan opgegeven voor Forum.

Kan nergens dit adres terug vinden om te wijzigen.

Profiel voor dit forum staat goed en werkt goed.

Idem melding PB

Groet

Even een kleine uitleg hoe de loginnamen voor de meetpunten worden bewaard:

De meetpunten site op geogames.nl heeft een eigen database voor de leden. Deze hebben we in augustus gekopieerd van het forum. Als een nieuw forumlid wil inloggen bij de meetpunten, worden zijn gegevens automatisch opgehaald van het forum.

Door deze koppeling tussen meetpunten en forum voorkomen we dat je nog een extra wachtwoord krijgt. Je hebt er immers al minstens drie (gc.com, gc.nl en dhz). Tevens wordt hierdoor je gebruikersnaam op het forum gereserveerd voor de meetpunten. Zo is skansen op het forum dezelfde als skansen op de meetpunten.

Nadeel is dat je bij de meetpunten niet zelf je email adres kan aanpassen. Hier staat automatisch hetzelfde email adres dat je op het forum gebruikt. Alleen als je na augustus je email adres voor het forum hebt gewijzigd, is het op de meetpunten niet aangepast. Daar heeft skansen nu blijkbaar last van.

We gaan daar nog iets aan doen door periodiek de hele database van het forum naar de meetpunten te kopiëren. Maar omdat de meetpunten al zijn voorbereid voor de nieuwe versie van het forum, kan dat nu nog niet.

Als dit vaak een probleem is, dan verzin ik nog wel een oplossing. Tot die tijd kan ik handmatig je email adres aanpassen. Als je dat wilt, stuur mij maar een emailtje of een pb met je nieuwe email adres.

Geplaatst

Vandaag een poosje op meetpunten jacht. Bij een van de woonhuizen wees de eigenaar me op een tweede meetpunt in de muur. Naast het meetpunt (een vierkante bout) van het kadaster zat er vlak bij nog een meetbout met de tekst NAP. Komt het vaker voor dat een woonhuis meerdere meetpunten heeft? En wat is de betekenis van het NAP meetpunt?

groet, GeoTeeth

Geplaatst

De site voorziet voor zover ik weet niet in de mogelijkheid een not-found te loggen. Dat gemis komt naar voren na een mislukte hunt vanmiddag bij Hotel New York in Rotterdam (punt 370535). Daar zou een grote bout in de muur moeten zitten', op 2.40 meter hoogte. De juiste plek probleemloos gevonden. Maar geen bout te vinden daar. Wel een vierkant gat in het voegwerk op ca. 3 meter hoogte.

Op de site verschijnt zsm een verslag van de mislukte hunt. Een foto van de plek waar geen bout zit is al geplaatst.

Geplaatst

Er zijn twee organisaties: die van het horizontale en die van het vertikale. Hoogte heeft bij ons met water te maken. Dus NAP zit bij Rijkswaterstaat en de topografie/geodesie dienst zit elders. Soms komen ze elkaar in het veld tegen maar ze gebruiken hun eigen meetspullen en ook eigen bouten en spijkers. Een kwestie van beheer.

Pas met de komst van de GPS Kernnet punten hebben we 3-D punten gekregen. Voor zover ik het kan bekijken zitten alle Kernetpunten ook in de NAP-lijst met hun hoogte tot op de mm.

Geplaatst
Er zijn twee organisaties: die van het horizontale en die van het vertikale.  Hoogte heeft bij ons met water te maken. Dus NAP zit bij Rijkswaterstaat en de topografie/geodesie dienst zit elders. Soms komen ze elkaar in het veld tegen maar ze gebruiken hun eigen meetspullen en ook eigen bouten en spijkers.  Een kwestie van beheer.

Pas met de komst van de GPS Kernnet punten hebben we 3-D punten gekregen.  Voor zover ik het kan bekijken zitten alle Kernetpunten ook in de NAP-lijst met hun hoogte tot op de mm.

Prof. Lupardi, gaat dit over de zaak-Hotel New York?

Zo ja: ik ben uiteraard uitgegaan van een heel precieze meting van 2,40 meter vanaf de begane grond. Een meetfout van 60 cm zou ook mij ten zeerste hebben verbaasd.

Geplaatst (bewerkt)

Vraagje over het plaatsen van foto's.

Ik heb van een punt meerdere foto's gemaakt, alleen RD de steen vind ik weinig zeggend.

Dus heb ik er een paar van de omgeving bijgemaakt.

Nu kan ik het over het hoofd zien, maar ......... begrijp ik het nu goed dat ik maar 1 foto kan plaatsen?

bewerkt door steensnoeper
Geplaatst (bewerkt)
Ach, ook hier is het maar een spelletje. Ik vind dat wanneer ik ergens kom en ik zie dat een ander 'm al gelogd heeft met een verkeerde foto, een mail gaat naar Lupardi of Albrt met het verzoek om een correctie.

Ik zal dit ook doen!

Goed idee, want anders wordt het hele idee van 'meetpunt- jagen' weer een lachertje, als je niet van je stoel af hoeft te komen hiervoor.

Het zou zo leuk zijn om eens een complete EN correcte database met foto's te hebben.

Lijkt me ook erg leuk!

Ik zal (morgen?) ook wat proberen te loggen! Met veel foto's natuurlijk! ;)

Groetjes Quaerens :(

bewerkt door Quaerens
Geplaatst

Wij hebben gisteren geen meetbout aangetroffen bij Brug Busterweg 25 Culemborg (399502). Hij zou daar op een niet te missen plek moeten zitten. De bout zou daar echter op de rijbaan van de brug zijn bevestigd. Met al dat zware landbouwverkeer verbaast het mij niet dat hij in de loop der jaren verdwenen is. Toch een log met foto's gemaakt. Dan kan de RD-commissie zelf beslissen wat ze er mee willen.

tot cache,

team Wij Drie :(

Geplaatst
Nadeel is dat je bij de meetpunten niet zelf je email adres kan aanpassen. Hier staat automatisch hetzelfde email adres dat je op het forum gebruikt. Alleen als je na augustus je email adres voor het forum hebt gewijzigd, is het op de meetpunten niet aangepast. Daar heeft skansen nu blijkbaar last van.

Klopt.

Groet.

Skansen

Geplaatst
Vraagje over het plaatsen van foto's.

Ik heb van een punt meerdere foto's gemaakt, alleen RD de steen vind ik weinig zeggend.

Dus heb ik er een paar van de omgeving bijgemaakt.

Nu kan ik het over het hoofd zien, maar ......... begrijp ik het nu goed dat ik maar 1 foto kan plaatsen?

Je kan meerdere foto's plaatsen per meetpunt. Sterker nog, dat zien we juist graag. Een detail opname van het meetpunt en enkele foto's van de omgeving.

We hebben speciaal een extra knop gemaakt op de foto pagina om het plaatsen van meer foto's te vereenvoudigen: bovenste grijze balk, knop "upload".

Geplaatst
Wij hebben gisteren geen meetbout aangetroffen bij Brug Busterweg 25 Culemborg (399502). Hij zou daar op een niet te missen plek moeten zitten. De bout zou daar echter op de rijbaan van de brug zijn bevestigd. Met al dat zware landbouwverkeer verbaast het mij niet dat hij in de loop der jaren verdwenen is. Toch een log met foto's gemaakt. Dan kan de RD-commissie zelf beslissen wat ze er mee willen.

tot cache,

team Wij Drie  :yes:

Ja ik zie op de detail opname niks. Geen gaatje en geen lijmresten. Brengt die foto het stukje brug van plekje "0.66 m uit de W.kant, 4.69 m uit de N.kant." in beeld?

Voor de schaal van de foto heb ik weinig houvast. Alleen de brugleuning n.l.

"Messing schroef in de bovenkant van de brug"

Ik denk dat bovenkant het rijoppervlak betekent. En op de schets te zien, zit die nagenoeg op het rijspoor.

Ik zie op een foto een stukje brugleuning (mooie koeien op die foto!) en iets dat op een wit paaltje lijkt.

Toch geen Kadasterpaaltje? :cry:

Al met al is het een serieuze kandidaat voor een 'niet-aanwezig'.

Geplaatst
De site voorziet voor zover ik weet niet in de mogelijkheid een not-found te loggen. Dat gemis komt naar voren na een mislukte hunt vanmiddag bij Hotel New York in Rotterdam (punt 370535). Daar zou een grote bout in de muur moeten zitten', op 2.40 meter hoogte. De juiste plek probleemloos gevonden. Maar geen bout te vinden daar. Wel een vierkant gat in het voegwerk op ca. 3 meter hoogte.

Op de site verschijnt zsm een verslag van de mislukte hunt. Een foto van de plek waar geen bout zit is al geplaatst.

Boutjes in muren kunnen soms miezerig klein zijn. Vandaar dat gebruikers vaak met een geel landmeterkrijtje een kringetje op de muur krassen om de bout heen.

En een gat waar de spijker in gezeten zou hebben maar die 60 cm. te hoog zit (ongeveer 10 rijen baksteen) : twijfelachtig. Tenzij (dan moet je de gevel onderaan goed bekijken) er iets aan het straatniveau is gewijzigd (b.b.g.)

Geplaatst

De steen bij het 'naviduct' bij Enkhuizen ligt er ook niet. De hele boel is daar op zijn kop gezet ivm de aanleg van dat kunstwerk. Schets slaat inmiddels nergens meer op. De steen was overigens not active. E.e.a. zal ik straks eens even in mijn log vermelden.

Geplaatst (bewerkt)

Het moest een keer gebeuren met al die kerktorens.

Een verkeerde kerktoren bij een kerk of andersom. Nu wil ik graag een foto verwijderen; nl de detail opname van de GK in Haulerwijk. Echter ik krijg geen toestemming om een foto te mogen verwijderen. Hoe kan ik toch mijn probleem oplossen?

GeoTeeth

bewerkt door GeoTeeth
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...