Kruimeldief Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Leuke gedaan jongens, ziet er goed uit. Ik heb me nooit hier mee bezig gehouden, maar het is een optie. Ik zoek namelijk nog liever zulke dingen dan de helaas al niet meer weg te denkende stop and go's. Ik snap het nog niet helemaal, maar, is onderstaande foto nu ook zo'n punt? Kan ik deze dan ook loggen op de site? De coördinaten vind ik namelijk niet terug in de ruim 5500 punten die jullie als wpt hebben verzameld Trouwens, voor de liefhebbers, ik alle WPTfiles samengevoegd en er een LOCfile, GPXfile en een OV2file (TomTom) van gemaakt en geconverteerd naar de door ons zo gebruikte coördinatenstelsel. Als je er belang bij hebt, downloaden maar op: RDpunten in LOCfile-format, downloaden dmv rechtermuisknop en dan opslaan als...... RDpunten in GPXfile-format, downloaden dmv rechtermuisknop en dan opslaan als...... RDpunten in OV2file-TomTomformat, downloaden dmv rechtermuisknop en dan opslaan als...... GRTZ Kruimel
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 oktober 2004 Auteur Geplaatst 27 oktober 2004 Over de NAP-bouten kan ik een zelf-quote geven uit het draadje Onze meetpunten site is online !! >QUOTE (dmace @ October 26 2004, 13:29:50 ) >Ik mis de NAP-meter van de stopera. Raar dat het meetpunt van het officieele NAP er niet bij zit >[...] NOP want NAP zit bij Rijkswaterstaat en het Kadaster (RD) ergens anders. Er zijn tig maal meer NAP-bouten dan RD punten. Zie www.rdnap.nl En van NAP-bouten is vaak geen precieze geografische positie bepaald (ik bedoel: op de centimeter precies) Wie weet komen we daar ooit ook aan toe als er behoefte aan is. Ik zal eens bij de NAP-pers vragen of ze mee willen doen. Er zijn Kernnet bouten die tevens NAP-punt zijn. Dat staat er dan bij. Indien gewenst kan ik de hoogte wel opzoeken bij NAPINFO. (kan iedere>>en trouwens gratis na aanmelding en rijksgoedkeuring per brief).
mathlener Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Voor de liefhebbers heb ik alle meetpunten in een POI bestand voor Engin 4 gezet. Instructies over hoe je ze moet installeren, vind je in dit draadje. Link naar het bestand: NLRD.zip André
Kruimeldief Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Tuurlijk heb je het al ergens beschreven... Maar als je zoals ik het dan nog niet helemaal snapt wat het is, dan vraag je gewoon om een ja of een nee. Begrijp nu dat ik die Nap van een waypoint van een van mijn caches dus niet kan gebruiken. De verwarring kwam bij mij doordat in je uitleg een aantal plaatjes zaten waaronder zo'n NAPgeval. Thanx voor het antwoord. Ik zal morgen, mits is weer beweeglijker ben, eens wat van de punten zoeken hier in de buurt. Een enkele moet ik bijna lopend kunnen doen. GRTZ Kruimelpunt
Tornado Bram Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Kan het zijn dat een bronzen kernnetbout vervangen is door een plastich paaltje? Zie mijn log 69344
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 oktober 2004 Auteur Geplaatst 27 oktober 2004 De paaltjes zijn ze begonnen te zetten in maart van dit jaar. Dus de steen zou tussen dan en nu verdwenen zijn. Op de foto's zie ik een heel rustiek weggetje met slootje. Geen grote graafwerken voor infra-structurele dingen. En grasmaaimachines werken zo'n steen echt niet uit de grond. Volgens mij zit die verstopt tussen de graspollen. Op het paaltje staat het getal 1.1. Pak een meetlint en ga zien of 110 cm recht vooruit van het paaltje iets zit. Kernnetbouten in RD steen op de begane grond zijn heel erg onopvallend! Verder: volgens de schets moet je op 1 lijn zitten met de muur van het gemaaltje. Als je een lang meetlint hebt probeer vanaf de overkant van de weg te meten. En het leuke is: het is ook een NAP hoogtepunt! Indien gewenst kan ik nagaan hoe hoog die zit. Hoe ziet dat gebouwtje eruit?
Team Diesel Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Hallo, ik heb vandaag even gekeken bij 390302. Ik kan de steen niet vinden maar er ligt wat slootbagger op de wal en dat zou er op kunnen liggen. Men heeft met zware voertuigen in de berm gereden en die is nogal omgewoeld. Mijn vraag; als nu blijkt dat de steen hier inderdaad is verdwenen ('k zal nog even checken als die rommel bij de sloot weggehaald is) waar meld je dat dan? Nog een vraagje over de schets bij dit wapoint; Volgens mij ligt die steen dan 85.5 cm vanaf de rand van de weg en 16.7 meter vanaf de wegas Egelsteeg en 1.5 meter vanaf de duiker sloot? Maar ik begrijp die 1.3 en 11 niet? Van waar af moet je die dan berekenen? Kloppen die maten nog wel nu er kennelijk een nieuw wegdek aangebracht is?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 oktober 2004 Auteur Geplaatst 27 oktober 2004 RD stenen zijn tamelijk stevig. Ze zitten een eindje in de grond, ze zijn te zwaar om te tillen, dus verwijderen (zeker in wegbermen) wordt door firma's gedaan met zwaar materieel en er moet een reden voor zijn. Is de weg verbreed? Daar zie je sporen van... Het zou kunnen dat de steen een beetje de grond in is gedrukt. Het is zaak om de boel goed te documenteren en dan kan ik het aan het kadaster doorgeven waar de melding serieus wordt genomen. Dat wordt wel het hele stuk grond bloot leggen, modder verwijderen etc. Hatsjekiedee! De '11' op de schets behoort bij het punt: nummer 390302 (11), actief en wordt het stationsnummer genoemd. Heel vaak zet men een pijl op het asfalt met het nummer erbij. Die zal nu wel weg zijn geasfalteerd. Je hebt je afstanden goed volgens mij. Die 1,3 zie ik ook zo gauw niet waar die op slaat. RD-stenen zijn vreselijk onopvallend!!!!
pa3fus Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Vandaag hebben Ingeborg en ik op de route naar 2 caches onderweg her en der wat stops ingebouwd om punten te fotograferen. Zo sta je bij een kerk, dan weer bij een boerenschuur of zelfs in een strook bos langs het zogenaamde defensie kanaal (ook wel peel-raam stelling genoemd). Voor de punten bij woonhuizen maar even aangebeld, maar anders dan hondengeblaf niets Nu maar snel de foto's omzetten naar het juiste formaat en de punten loggen. Groeten Jan-Willem.
gr2 Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 RD stenen zijn tamelijk stevig. Toch kan er van alles gebeuren met die meetpunten, getuige de ontwikkelingen bij de Hollandse Brug: <s>tabel<1>Flevoland <3><s>tkop<1>Konijn bedreigt brug over randmeer <3>Almere - Konijnen bedreigen de Hollandse Brug over het Gooimeer bij Almere. Het gegraaf van de beesten dreigt de betonkolos te ondermijnen, meent de provincie Flevoland, die daarom jagers schietvergunningen heeft gegeven. De jacht op het Almeerderstrand moet ook voorkomen dat de konijnen de stabiliteit van de dijk van Zuidelijk-Flevoland in gevaar brengen.
Tornado Bram Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 De paaltjes zijn ze begonnen te zetten in maart van dit jaar. Dus de steen zou tussen dan en nu verdwenen zijn. Op de foto's zie ik een heel rustiek weggetje met slootje. Geen grote graafwerken voor infra-structurele dingen. En grasmaaimachines werken zo'n steen echt niet uit de grond.Volgens mij zit die verstopt tussen de graspollen. Op het paaltje staat het getal 1.1. Pak een meetlint en ga zien of 110 cm recht vooruit van het paaltje iets zit. Kernnetbouten in RD steen op de begane grond zijn heel erg onopvallend! Verder: volgens de schets moet je op 1 lijn zitten met de muur van het gemaaltje. Als je een lang meetlint hebt probeer vanaf de overkant van de weg te meten. En het leuke is: het is ook een NAP hoogtepunt! Indien gewenst kan ik nagaan hoe hoog die zit. Hoe ziet dat gebouwtje eruit? Ga wederom terplaatse met touw en meetlint om dit na te meten, wordt vervolgd. Geweldig wat dit allemaal ter wege brengt.
Team Diesel Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Dat wordt wel het hele stuk grond bloot leggen, modder verwijderen etc. Hatsjekiedee o jee, waar ben ik aan begonnen........
pa3fus Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Volgens mij werken de knoppen om de foto te draaien bij het editmenu voor een reeds geupload plaatje precies andersom als de beschrijving aangeeft. Status onderin geeft het in het engels wel correct weer. ccw is counterclockwise is volgens mij tegen de klok in toch ? m.a.w. linksom en geeft dus rechtsom effect na gebruik. En nog een klein tekst foutje in hetzelfde deel flip vertikaal is ok, maar flOp vertikaal ??? Klein bugje, maar oplossing is gelukkig niet moeilijk te programmeren lijkt me. Groeten Jan-Willem.
mathlener Geplaatst 28 oktober 2004 Geplaatst 28 oktober 2004 Het kan zijn dat vergeten is om de Ozi waypoint files te updaten. Ik zal het navragen.Tegen welke punten hik je aan? (nummers)? Ik kom er net achter dat punt 399348 - Steen R.D. N320 Culemborg ook ontbreekt in de .wpt files en daardoor ook in mijn Engin POI bestand. Worden deze .wpt bestanden nog bijgewerkt? André
albrt Geplaatst 28 oktober 2004 Geplaatst 28 oktober 2004 Worden deze .wpt bestanden nog bijgewerkt? Ik zal binnenkort de huidige punten uit de database exporteren naar Ozi, zodat alle punten die wij kennen ook in de wpt files komen te staan. Maar eerst moet ik vanavond nog een inlog probleempje oplossen, waardoor mensen met spaties of vreemde karakters in hun loginnaam niet op de meetpunten site kunnen komen.
Aanbevolen berichten