Prof. Y. Lupardi Geplaatst 26 oktober 2004 Geplaatst 26 oktober 2004 En hier is dan beloofde draad om commentaar te leveren, verzoeken te doen, opheldering te vragen, bugs te rapporteren en noem maar op. Laat ik beginnen met enige zaken die al direct in het Onze meetpunten site is online !!! te berde zijn gebracht: @Blind Ollie: "Ik zie alleen nog niet de kaart van Oost Nederland. Heb ik een punt of doe ik iets scheef ?" De kaarten overlappen een beetje en zodoende was er geen aparte Oost-Ned. nodig. Een stuk staat op Noord-Ned. en een stuk op Zuid-Ned. @rhgs: "misschien is het handig of naast de WPT bestanden ook 1 LOC bestand te plaatsen." [...]"Is het een optie om meerdere formaten aan te bieden, voor elk wat wils? Niet iedereen is bedreven met de PC utilities. " Daar gaan we over denken. Goede suggestie. Gelukkig hoeft de lijst maar 3 keer per jaar ge-updated te worden als ik het goed heb begrepen.
Camelion Geplaatst 26 oktober 2004 Geplaatst 26 oktober 2004 Het linkje naar "het museum van de TU Delft" levert een 404 op.
pa3fus Geplaatst 26 oktober 2004 Geplaatst 26 oktober 2004 De link naar de schets van onderstaand punt komt niet overeen met de juiste situatie terplekke. Waarschijnlijk een enkele fout in de gegevens van het punt. nummer 450509 (11), actief naam Vluchtoordweg 20 Uden rd-coördinaten 172693 407873 omschrijving zrffvat obhg va qr j.zhhe ina urg tnffgngvba 6.63 z hvg qr a.xnag 1.15 z o.o.t. Groeten Jan-Willem PA3FUS
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 26 oktober 2004 Auteur Geplaatst 26 oktober 2004 Het linkje naar "het museum van de TU Delft" levert een 404 op. Ja, je zou zeggen dat een museum weinig veranderlijk is.; lekker conservatief en zo. De link is hersteld, je moet nu wel wat meer klikken om apparatuur te zien.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 26 oktober 2004 Auteur Geplaatst 26 oktober 2004 De link naar de schets van onderstaand punt komt niet overeen met de juiste situatie terplekke.Waarschijnlijk een enkele fout in de gegevens van het punt. nummer 450509 (11), actief [...] Kan je een schets maken of nog beter een serie foto's maken waaruit blijkt wat er mis is? Geen gasstation meer? Geen West-muur? Of is de weg een paar meter verlegd? Messing bout niet van messing of op een andere plek?
rhgs Geplaatst 26 oktober 2004 Geplaatst 26 oktober 2004 Zit er verschil tussen de WPT bestanden die ter download staan en de puntjes op de landkaart? Ik heb de WPT in OZI staan en vind 'fabriekscomplex' terug. Is echter allang afgebroken: er komt een nieuwe woonwijk. Op de kaart staat in Assen een punt (Oosterpoortflat) dat weer niet in de WPT terug te vinden is. Ra ra? Of gaat nu gewoon mijn import / export mank?
dmace Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Misschien een ideetje ter aanvulling: Een auto-translate voor de versleutelde hint? Net zoals bij de caches op gc.com? Echt nodig? NEE, maar het zou wel handig zijn. Hoewel je na 2 keer wel weet dat er "Stang Boven Makelaar" staat . Al 150 Foto's in Gelderland? Damn. Wie is daar zo druk in de weer geweest?
Tornado Bram Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Ik hoop geen dat het geen domme vraag is maar hoe kan ik een bericht achterlaten bij een log waarbij nog geen bericht is achtergelaten. Bij een log waar al een bericht is achtergelaten kan je aanklikken bericht, maar bij een log zonder bericht kan ik geen bericht (knopje) vinden
pa3fus Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 De link naar de schets van onderstaand punt komt niet overeen met de juiste situatie terplekke.Waarschijnlijk een enkele fout in de gegevens van het punt. nummer 450509 (11), actief [...] Kan je een schets maken of nog beter een serie foto's maken waaruit blijkt wat er mis is? Geen gasstation meer? Geen West-muur? Of is de weg een paar meter verlegd? Messing bout niet van messing of op een andere plek? Vandaag zal ik er nog even langs gaan en nieuwe foto's maken. Op het moment dat ik gisteren de foto's maakte was het al te donker om goed uit te komen. Op de camera leek het nog heel aardig, maar thuis eenmaal op de pc bleek het kwalitatief niet goed genoeg. Toch wel makkelijk zo'n digitale camera... De schets zal ik je via een ingescande tekening (PM) toesturen. Groeten Jan-Willem
mathlener Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Al 150 Foto's in Gelderland? Damn. Wie is daar zo druk in de weer geweest? Bytheway heeft de meeste punten gedaan, maar dat is in Oost Gelderland. Ik heb er een aantal in omgeving Tiel gedaan en dat is West Gelderland. Gelderland is dus best wel groot Gelukkig liggen er nog zat meetpunten die nog niet gelogd zijn André
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 oktober 2004 Auteur Geplaatst 27 oktober 2004 Zit er verschil tussen de WPT bestanden die ter download staan en de puntjes op de landkaart? Het zou kunnen. Kort voordat de site online ging kregen we een bijgewerkte lijst. We hebben de weggevallen punten in onze database behouden met de aantekening: vervallen sinds ... Van de weggevallen punten hebben we geen preciese tekst-beschrijving., wel de schetsen nog. In die oude lijst waren ook (foutje) een paar punten weggevallen die in de nieuwe lijst (foutje hersteld) weer aanwezig zijn. Ze zijn niet nieuw dus, maar ergens even tijdelijk zoek geraakt. Ikzelf ben gestruikeld over Kernnetpunt Hazerswoude Zuiddijk. Die was tot voor kort ook onvindbaar op de online kaarten van het kadaster zelf, nu is die weer aanwezig. Het kan zijn dat vergeten is om de Ozi waypoint files te updaten. Ik zal het navragen. Tegen welke punten hik je aan? (nummers)?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 oktober 2004 Auteur Geplaatst 27 oktober 2004 Misschien een ideetje ter aanvulling:Een auto-translate voor de versleutelde hint? Net zoals bij de caches op gc.com? [...] Als je een 'zoek meetpunt' doet dan komt er een lijst met erin dichtsbijzijnde punten. Onderaan die lijst zit een knop 'Decodeer omschrijving'. Idem dito op de schets staat onderaan die knop. We hebben dit naar analogie van de cache-hint gedaan. Misschien kan je zo iets in je gebruikersprofiel gaan instellen: 'alles altijd gedecodeerd laten zien'. Of misschien moeten we gewoon van dat gecodeer af.
mathlener Geplaatst 27 oktober 2004 Geplaatst 27 oktober 2004 Misschien kan je zo iets in je gebruikersprofiel gaan instellen: 'alles altijd gedecodeerd laten zien'.Of misschien moeten we gewoon van dat gecodeer af. Tot nu toe heb ik zelf de hints eigenlijk altijd gedecodeerd, maar het is dan wel iets minder een 'jacht' geworden, want je hoeft niet echt te zoeken. De schetsen gebruik ik om makkelijk naar het punt toe te rijden. Wat mij betreft zouden de omschrijvingen op de schetsen wel ongecodeerd op getoond kunnen worden, want zodra je de schets gebruikt, heb je eigenlijk toch al alle informatie over het punt. André
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 oktober 2004 Auteur Geplaatst 27 oktober 2004 Ik hoop geen dat het geen domme vraag is maar hoe kan ik een bericht achterlaten bij een log waarbij nog geen bericht is achtergelaten. Bij een log waar al een bericht is achtergelaten kan je aanklikken bericht, maar bij een log zonder bericht kan ik geen bericht (knopje) vinden Zoals het nu zit kan je einderdaad geen log toevoegen als de originele eerste foto-maker geen bericht /commentaar heeft toegevoegd. Dit is een bugje. Er moet in dat geval wel een frame komen met "Post een bericht'. Er zal wat aan gedaan worden.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 oktober 2004 Auteur Geplaatst 27 oktober 2004 [...]Wat mij betreft zouden de omschrijvingen op de schetsen wel ongecodeerd op getoond kunnen worden, want zodra je de schets gebruikt, heb je eigenlijk toch al alle informatie over het punt. Ja, ik vat de logica. Met een afgedrukte schets in de hand bij een muur staan en dan de hint-tekst te moeten ontcyferen is een beetje bewust moeilijk doen.
Aanbevolen berichten