Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben op zoek naar de RD-meetpunten. Kan iemand me helpen aan een gpx-file?

Bij het kadaster wel een excel-bestand te krijgen maar hoe krijg ik dat in gsak? Dus als iemand me kan uitleggen hoe ik dat moet doen, ook graag.

Alvast bedankt

Nelleke

Geplaatst

Als ex-meetpuntenjachtopziener voel ik mij genoodzaakt om iets te doen.

Ik heb dan maar

de xls spreadsheet file van 2007 op mijn webpage gezet ter download.

Bevat een link naar de lLijst met alle RD-Punten als spreadsheet (XLS) d.d. 2007

Maar hoe die xls naar een gps omzetten: dat heb ik heel lang geleden ooit gedaan.

Ik moet het opnieuw uitpuzzelen.

Ik dacht dat de weg was: er een csv file van maken, dan op de eerste regel de keywords in juiste volgorde zetten en dan door GPS Babel laten eten die er dan een gpx van maakt.

csv structuur voor GPSBabel

Weet iemand soms het naadje van de kous?

Geplaatst

Ik heb dan maar

Bevat een link naar de lLijst met alle RD-Punten als spreadsheet (XLS) d.d. 2007

Maar hoe die xls naar een gps omzetten: dat heb ik heel lang geleden ooit gedaan.

Ik dacht dat de weg was: er een csv file van maken, dan op de eerste regel de keywords in juiste volgorde zetten en dan door GPS Babel laten eten die er dan een gpx van maakt.

Bedankt voor het plaatsen

Het lijkt logisch maar het lukt mij nog niet. Dus wie weet meer??

Nelleke

Geplaatst

Ik heb dan maar

Even de boel omgezet naar een GPX bestand

Tijdelijk te vinden op: http://jedisoftware.dyns.cx/RD_punten_2007.gpx

Geplaatst

Gelukt! Hartstikke bedankt want nu kan ik mijn creatieve grijze celletjes eens aan het mapsourcen laten om te kijken of ik er wat mee kan voor een nieuwe cache. Zeker omdat er niet zo gemakkelijk meer aan te komen is soms een prima start voor een mystery... ;)

Nelleke

• 2 weeks later...
Geplaatst

De meetpunten site is offline.

Hieronder een kopie van het bericht dat ik van de programmeur (Fra-ha) kreeg:

Helaas is de complete geogames.nl website uit de lucht.

Deze site werd gehost door Lycos, echter door een fout bij Lycos niet meer bereikbaar.

Voor zover is weet het bestuur druk bezig de website weer terug te krijgen.

Ik zal bij het bestuur informeren hoe de vorderingen zijn.

Met vriendelijke groet,

Francis (Fra-Ha)

Geplaatst

Ik ben inderdaad bang dat de data die we tot nu toe met elkaar verzameld hebben niet meer terug te halen is.

Van de meeste meetpunten die ik destijds gelogd heb kan ik nog terughalen wanneer ik er geweest ben en de meetpuntnummers heb ik in de mappen staan.

Maar het was destijds een flinke klus om alles te uploaden, en dan heb ik het nog niet over de ingevoerde opmerkingen/ waarderingen bij iedere foto.

Prof Y. Lupardi kon ook menige foto van commentaar voorzien, iets wat ikzelf wel kon waarderen. :angry:

Is misschien de gebruikte code nog wel beschikbaar ? Zo ja dan is het misschien een optie om vanaf scratch weer opnieuw te beginnen. ;)

Het zou in ieder geval jammer zijn als er niets meer in de lucht komt, volgens mij kon het kadaster het ook wel waarderen.

Groeten Jan-Willem PA3FUS.

Geplaatst

Ik heb ook op mijn PC even gezocht en ik kan ook nog de 1555 fotos van 569 punten die ik op de site had gezet terug vinden (ca 54 Mb).

De vinddata zijn vrijwel gelijk aan de data en tijden die bij deze fotos horen.

Maar ook voor mij geld: De commentaren zijn helaas verloren :crybaby::lol:

En opnieuw invoeren :blush: wat een werk gaat dat worden.

Echt heel jammer.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Als iemand de zaak weer in de lucht wil brengen, en als de gegevens van Lycos niet meer boven water komen: ik heb een back-up van maart 2007.

Dat zijn code + database +foto's.

Voor TDM900 zijn dat 516 meetpunten met 1248 foto's en de teller stond op "Er zijn nog 947 van de 5530 punten zoek".

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...