rhgs Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 (bewerkt) Eh... huh? Ik heb de foto op mijn eigen webspace gezet en het is een gewone JPG zonder poespas. Zal zo ook zelf nog effe sjekke... <even later> Ik zie niets bijzonders. Klik hier voor panorama Dit is toch gewoon een foto zonder "dingetjes eromheen"? rh 3 november 2004 bewerkt door rhgs
Camelion Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Werkt bij mij prima. Foto is wat groot natuurlijk en als je snel heen en terug scrollt (??! Stom woord) word je misselijk. Maar verder probleemloos.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 november 2004 Auteur Geplaatst 3 november 2004 Ja, ik zie de panoramafoto nu ook in mijn IE6 browser onder W-XP. Met IE5 dan wel Firefox onder W-ME lukt het mij niet. Maar dit (=ME) systeem is momenteel wrakkig aan het doen.
mathlener Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Onder Windows XP en Firefox 1.0 is het ook goed te zien. André
rhgs Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Ja, hij is wel groot he? Krijg je met breedband Ik zal 'm binnenkort wat hanteerbaarder maken. Maar eh, is dit wat wordt bedoeld met "overzichtsfoto van de omgeving"? Het is vast een heel interessante foto over 15 jaar... rh
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 november 2004 Auteur Geplaatst 3 november 2004 Ja dit is echt een omgevingsfoto zoals we die oorspronkelijk (toen we de website gingen maken) voor ogen hadden. Maar we realiseerden ons dat op dit moment maar weinig digicam bezitters zulke beelden kunnen maken. Dus hebben we de 'eisen' wat losser gesteld: een setje individuele foto's in alle blikrichtingen.
mathlener Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Ja dit is echt een omgevingsfoto zoals we die oorspronkelijk (toen we de website gingen maken) voor ogen hadden. Maar we realiseerden ons dat op dit moment maar weinig digicam bezitters zulke beelden kunnen maken. Dus hebben we de 'eisen' wat losser gesteld: een setje individuele foto's in alle blikrichtingen. Ik schijn ook software te hebben die zulk soort foto's kan maken, maar ik heb het alleen nog nooit uitgeprobeerd. Als de foto dan ook nog automatisch kan ronddraaien met het een of andere java applet, dan is het helemaal mooi! Ik zal binnenkort eens kijken hoe het programma werkt. Volgens mij is het niets anders dan je camera op een statief zetten en elke keer wanneer je ronddraait een foto maken. Deze foto's moet het programma dan weer aan elkaar kunnen plakken. Het is het onderzoeken in ieder geval waard. André
Zero CooL Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 <grin> nadat ik op mijn flikker heb gekregen van m'n dokter moet ik toch wat he.. dus het cachen zal wat vaker gaan gebeuren Dus vandaag even voorzichtig naar een meetpunt hier in de buurt gelopen. En alles klopte precies schetsje etc. oke, m'n gps was nog info aan het verzamelen of die sattelieten er waren, maar voordat dat gebeurd was vond ik dat boutJE al. Nu ook op de site gelogd, maar waar upload ik nu m'n 2e fotootje? Zijn geen spannende vrouwen met omhoogwaaiende rokken, maar een foto richting het oosten. Met wat mist maar wel duidelijk hoe het nu is. En wat in 20 jaar best wel eens zou kunnen veranderen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 november 2004 Auteur Geplaatst 3 november 2004 [...]Volgens mij is het niets anders dan je camera op een statief zetten en elke keer wanneer je ronddraait een foto maken. [...] Ik zou willen dat het zo eenvoudig was. Software kan wel een heel hoop maar niet alles. Heel belangrijk is dat het ronddraaipunt samenvalt met het brandpunt van je objectief. Dan kijkt je camera 'vanuit eenzelfde punt'. Het is een miezerig kleine moeite voor de fabrikanten om het vastschroefgaatje op de juiste plek te zetten. Maar de meesten verrekken dat
Camelion Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 (bewerkt) Het is een miezerig kleine moeite voor de fabrikanten om het vastschroefgaatje op de juiste plek te zetten. Maar de meesten verrekken dat Nou, dat is niet helemaal waar. Bij sommige camera's komt het brandpunt nog voor de behuizing te liggen, en dat is lastig gaatjes maken. Ooit eens een verhandeling gelezen in een of ander blad wat weer bij een ander blad zat (PCM Magazine of zo. Maar met een stukje triplex of aluminium kun je zelf ook een heel eind komen; beetje draad tappen en boutjes erin enzo.... Een goeie camera heeft trouwens wel een indicatie waar het brandpunt ligt. De meeste digitale camera's ontberen dat. Edit: Overigens, op een goed statief kun je het plateautje waarop de camera vastzit ook naar voor of achteren verschuiven. 3 november 2004 bewerkt door camelion
daanvindtze Geplaatst 5 november 2004 Geplaatst 5 november 2004 (bewerkt) De 5000 grens is gepasseerd op naar de 4000. 5 november 2004 bewerkt door DaanVindZe
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 16 november 2004 Auteur Geplaatst 16 november 2004 Wil je een echt grote panoramafoto hebben dan is er eentje in Delft gemaakt. Het ding is 7,5 Gb groot geworden. Meer over het 'hoe' en zo kan je lezen bij De 2.5 gigapixel foto
stada Geplaatst 2 december 2004 Geplaatst 2 december 2004 Wil je een echt grote panoramafoto hebben dan is er eentje in Delft gemaakt. Het ding is 7,5 Gb groot geworden.Meer over het 'hoe' en zo kan je lezen bij De 2.5 gigapixel foto <{POST_SNAPBACK}> Had ik gezien. Ik vond het geen supermooie foto. Ze hadden best een dag kunnen kiezen met wat helderder weer of een andree omgeving. Ik denk dta het hier meer ging om de technische oplossingen. Er zijn toch creatievere dingen te bedenken als: de hele Nederlandse kust in een enorm langgerekte foto. Ik noem maar wat.
rhgs Geplaatst 18 oktober 2005 Geplaatst 18 oktober 2005 (bewerkt) Over die RD meetpunten. Ik heb een methode om alle RD punten in Nederland (meetpuntenjacht tabel) in mijn Etrex Legend te pompen, dus buiten de beperking om van 1000 waypoints. Indien hier interesse voor is, wil ik wel een uitleg geven of gewoon de IMG leveren... Er wordt een 'blanco' map gemaakt met alleen de RD punten als POI. Oversturen kan met freeware Mapsend of gewoon Mapsource als je daarover beschikt. En er zit nu eenmaal geen grens aan het aantal POI's per map... Het type 'RDpunt' bestaat niet, dus ik heb maar voor 'haven' gekozen. E.e.a. via een custom export vanuit GSAK. 18 oktober 2005 bewerkt door rhgs
Jurgen & Co Geplaatst 18 oktober 2005 Geplaatst 18 oktober 2005 Het lijkt me leuk wanneer je uitlegd hoe het moet. Dan kunnen we zelf onze kaarten aanmaken.
Aanbevolen berichten