Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Vreemd dat dan al die caches wel geapproved zijn. Dat kan toch niet met de regels die ervoor gelden? Veemde zaak.
Als je weet wat voor vergunningen ik heb moeten aanvragen om de cache geapproved te krijgen, en dan verbaas ik mij over microcaches op eigen terrein en bij hogespanningsmasten?? Overigens heb ik niets op microcaches tegen.
Geplaatst
Vreemd dat dan al die caches wel geapproved zijn. Dat kan toch niet met de regels die ervoor gelden? Veemde zaak.
Als je weet wat voor vergunningen ik heb moeten aanvragen om de cache geapproved te krijgen, en dan verbaas ik mij over microcaches op eigen terrein en bij hogespanningsmasten?? Overigens heb ik niets op microcaches tegen.

Mijn cache's liggen niet op eigen tereinen!

Geplaatst
Mijn cache's liggen niet op eigen tereinen!
Sorry ik meende te lezen dat iemand schreef caches onder hoogspanningslijnen (ik werk bij zo'n bedrijf) koeien lopen er ook onder dus daar kan niets mis mee zijn, maar ik las ook eigen terreinen. Overigens is er wel vaak discussie van wie een stuk terrein is heb ik ook mee te maken gehad. ps mooie site heb je Team Underground :unsure:
Geplaatst
Maar dan approved de approver op eigen mening, zonder zich aan regeltjes te houden, en daar is op dit forum ook veel kritiek op.

Gelukkig is dit overkomelijk. Je kan zeggen: als er een mooi kunstwerk is, mag het, enz. (Al kan je je gaan afvragen of je bij ieder kunstwek een cache moet leggen, maar dit terzijde)

Maar sommige mensen die hun micro op een 'slechte plaats' hebben gelegd, kunnen dan een heel mooi verhaaldje gaan ophangen over de 'prachtige lokatie' waar hun cache ligt, terwijl de cache van anderen die een cache hebben gelegd op een prachtplaats, maar hun cache minder sterk onderbouwen, niet approved word.

Bovendien, al weet de approver de lokatie van de cache, en hij kijkt op een mooie topokaart waar de cache ligt. Weet hij nu of die lokatie mooi is? Laatst dacht ik dat een cache op een heel doorsnee punt lag, terwijl het een heel rustig en leuk parkje bleek te zijn. Je weet het niet.

Groetjes Quaerens :unsure:

De approver moet zich wel aan de regels houden natuurlijk. Helaas gebeurt dat nu niet altijd. Nogmaals, een cache moet volgens mij 25 of 50 meter van de rijbaan van een autoweg verwijderd liggen. Als het in de berm ligt, heeft de approver zijn werk niet goed gedaan. Een cache moet volgens even zo veel meters van een spoorlijn afliggen. Als de cache naast de rails ligt heeft de approver zijn werk niet goed gedaan.

Een approver hoeft inzake de nietszegeende stop and go's niet de regels met de voeten te betreden, de regels zouden, voor mij, zo ver aangepast moeten worden dat dit soort caches gewoon niet meer goedgekeurd worden. Er worden al zoveel soorten caches niet meer goedgekeurd of bijna niet meer goedgekeurd, dat deze er nog wel bij kunnen. ;)

GRTZ

Kruim

Geplaatst
Excuze van mij kant,
Geaccepteerd. Zand erover. Dan ook maar gelijk mijn excuses voor de niet al te aardige "titels" die ik je in voorgaande berichtjes heb toebedeeld ;)

maar wat mij stoort is dat er altijd zoveel kritiek is ever de micro cache's, terwijl als ik de logs lees er toch veel positieve reactie's zijn en er altijd een vast groepje is wat moeilijk doet over de locatie.

Ik denk dat er steeds een fout wordt gemaakt door een nietszeggende stop and go (Drive Trough) cache op een lijn te zetten met een microcache of een filmkokertje. De grootte van de doos die verstopt is doet niet terzake. Als het een echte cache is zoals cachen bedoeld is dan is het geen probleem voor mij. Of ik nu een log moet schrijven op een klein papiertje dat in een kokertje zit of in een groot logboek dat in een munitiekist zit, maakt niets uit. Wij cachen niet voor de goodies.

Een stop and go zou ook een munitiekist kunnen zijn.

Het gaat eigenlijk om die caches die je zonder te lopen gewoon kunt loggen. Soms zelfs zonder de auto te verlaten. Deze caches hebben geen ander doel dan je stats op te krikken.

De echte stop and go logs die ik lees, zijn meestal niet zo vol poch. Een cache waar de maker moeit voor heeft gedaan om als route uit te zetten, om een leuke puzzel enz te verzinnen, verdient toch meer respect dan een doosje achter een ANWBpaddestoel waarvan de coördinaten gewoon op het internet staan? Zo'n doosje dat naast een ANWBpaddestoel ligt is toch geen enkele bevrediging voor een cacher? Goh wat heb ik mijn best moeten doen om er te komen. TomTom reed me bijna bovenop de paddestoel. Weer eentje bij in mijn foundlist. Nuh, zo is het niks.

Bijv. of je er wel of niet mag komen, ik denk dat de plaatser er zelf wel eerst over na denkt voor dat hij hem plaatst.

Natuurlijk heeft de plaatser erover nagedacht. Weet je, officieel zou hij van de grondeigenaar daarvoor nooit geen toestemming hebben gekregen en dus kan de approver zo'n cache nooit goedkeueren.

Als zo'n cache wel goedgekeurd wordt heeft de approver met 2 maten gemeten. Ik hamer er hier niet op dat men volledig volgens de regels moet werken hoor, iemand die langer hier op het forum leest weet dat ook ik al die regeltjes heb proberen tegen te houden of in ieder geval niet blindelings gecopiëerd van de Amerikanen.

Ik heb er namelijk een op een plek geplaatst waar een bord in de buurt staat aleen voor bestemmings verkeer dit houdt natuurlijk niet in dat je er lopend niet heen mag, en dat er dan toch personen zijn die er met de auto in rijden daar kan ik niets aan doen.

Volgens mij is bestemmingsverkeer, verkeer wat daar moet zijn. Iedereen die daar niet moet zijn heeft daar niets te maken en dus ook geen wandelaar. Lees goed, volgens mij is dat zo. Zo'n cache zou niet goedgekeurd mogen worden volgens de regels hier.

Ikzelf trek me ook weing van zulke borden aan. Ik trek mezelf eigenlijk van maar weing regels en wetten wat aan :rolleyes: Daarom wil de Fee waarschijnlijk ook niet dat ik zonder haar ga cachen. Met haar erbij kan ik beter braaf zijn omdat die toch kan zeiken joh :unsure:

GRTZ

Kruimel

Geplaatst
Er straalt een irritante gelijkhebberigheid uit je reactie. Ik heb geen zin om deze discussie met jou voort te zetten. Een grapje over bezinekosten was niet aan je besteed, ik krijg de indruk dat jij een saaie pief bent. ;)

Mijn microcache meld ik binnenkort gewoon aan, en ik zie wel wat er mee gaat gebeuren .

Hehehehe, je gaat je gang maar, ik verbied je niets.

Irritante gelijkhebberigheid. Mooi gevonden, vind ik wel aardig. Niet genoeg in ieder geval om me te kunnen beledigen.

Saaie Pief? kan wel, ben dan ook al bijna 50 :rolleyes: Maar een saaie pief omdat ik je kinderlijke humor niet kan waarderen is punt 2.

Discussie gesloten

GRTZ

Saaie PettyPief :unsure:

Geplaatst
Volgens mij is bestemmingsverkeer, verkeer wat daar moet zijn. Iedereen die daar niet moet zijn heeft daar niets te maken en dus ook geen wandelaar. Lees goed, volgens mij is dat zo. Zo'n cache zou niet goedgekeurd mogen worden volgens de regels hier.

Hier onder een stukje van de mail die ik van de gemeente Rotterdam kreeg over het beruchte bord bestemmings verkeer.

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw vraag het volgende.

De Pernisserweg is gewoon een openbare weg. Maar ik meen dat er wel een gesloten verklaring voor motorvoertuigen geldt met een ontheffing voor aanwonenden of bestemmingsverkeer. Voetgangers, snor- brom en gewone fietsers, ruiters, landbouwvoertuigen e.d. mogen er dan wel in, plus de motorvoertuigen die daar om een of andere reden een bestemming hebben.

Met vriendelijke groet,

Geplaatst

Hier onder een stukje van de mail die ik van de gemeente Rotterdam kreeg over het beruchte bord bestemmings verkeer.

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw vraag het volgende.

De Pernisserweg is gewoon een openbare weg. Maar ik meen dat er wel een gesloten verklaring voor motorvoertuigen geldt met een ontheffing voor aanwonenden of bestemmingsverkeer. Voetgangers, snor- brom en gewone fietsers, ruiters, landbouwvoertuigen e.d. mogen er dan wel in, plus de motorvoertuigen die daar om een of andere reden een bestemming hebben.

Met vriendelijke groet,

Welnu, dan is dat probleem ook weer opgelost. Ik laat de KralenFee in het vervolg wel lopen en rij er achteraan.

Thanx

Kruimel

Geplaatst

Zo zie je maar dat er van mijn kant niet zomaar ergens een cache geplaats wordt. En Ja het blijft altijd verdacht als je ergens in de bosjes in de haven van Rotterdam aan het zoeken bent.

Geplaatst

Zijn nu weer een paar weken aktief bezig, verleden week in het hoge noorden en nu weer in het westen. Op dit moment wordt in de omgeving Rotterdam de achterstand ten opzichte van de cache driehoek behoorlijk ingehaald. Het valt ons op dat er nu enorm veel foto rolletjes worden neergelegd. Ook de plekken waar ze liggen zijn niet altijd wonderschoon. Toch gaan wij ook er op af,. Ook hebben wij elders gezocht op carpoolplaatsen. Voor de ranking, nee dacht het niet. Voor ons is het toch de sport of de hobby. Waarom met zijn elven achter een bal aanrollen, of dat pijltje precies in het midden gooien, of een uur naar dat stuk drijvende kurk kijken tot die onder gaat. Het brengt een bepaald soort gevoel omhoog, een soort verslaving :yes: .

Aan de ene kant vraag je jezelf af wat je aan het doen bent, in het donker op een nietszeggend plekje een filmkokertje opvissen :cry: , aan de andere kant vind je het toch geinig dat je weer iets gevonden hebt. Uiteraard praat ik nu voor mezelf en ervaar dit dan ook als een dilemma. Wat op het moment dat ik het gevonden hebt, vervliegt dat gevoel en blijft het ontevreden gevoel (wat doe ik hier in godsnaam) hangen.

Op dit moment bied geocaching voor iedereen wat aan, degene die graag gaan voor de score, zij die gaan voor het vinden, zij die gaan voor de mooie tochten. Dat komt op mij heel erg mooi over. De uiteindelijke verantwoording ligt toch bij ons, de cacheleggers en de cachelopers.

Daarom vind ik het best wel mooi dat geocaching.nu een soort statistieken heeft van de caches . Je kan, als je een cache hebt gelopen, daar cijfers voor geven. Als wij een mooie cache willen lopen, kijken we vaak hier naar de beoordelingen. Maar dan moeten wij met zijn allen wel mee blijven helpen en de caches naar onze smaak beoordelen. En dat een fimkokertje als cache een 1 krijgt, vind ik niet zo gek. Wat voor ons belangrijker is, is het cijfer voor de plek of voor de tocht. Maar heb je kinderen, dan lijkt mij het cijfer voor de cache ook erg belangrijk.

Dit is dus eigenlijk een oproep op meer op caches te gaan stemmen bij de nu site en voordat mensen het zich afvragen, ik heb geen wat voor soort dan ook banden met deze site. :no:

Geplaatst (bewerkt)
een soort verslaving  :cry:

Heb ik ook last van. Als ik een paar dagen geen cache gezocht heb, wordt ik heel zenuwachtig en ga ik heel erg lopen zoeken naar een gaatje in de tjd wanneer ik wel weer een cache kan gaan doen.

Zoals Williii op zijn site heeft staan:

Is er kans op verslaving?

Absoluut! Veel geocachers geven desgevraagd toe verslaafd te zijn aan hun hobby. Weet dus wel waar je aan begint, als je besluit een GPSr te kopen.

Bron: http://www.willxii.nl

naamloos.jpg

Of leuker nog:

naamloos2.jpg

Groetjes Quaerens :yes:

PS Het forum moet de klok nog terugdraaien. Een uur langer feest!

bewerkt door Quaerens
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...