Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal.

Misschien dat iemand van jullie antwoord heeft op mijn volgende vraag:

ik wil graag de gehele kaart van NL in mijn Magellan Meridian Color laden. Dit doe ik met de directroute software van magellan. Maar heel nederland is groter dan 64 mb en de software geeft aan dat 64 mb de maximale grootte van het bestand mag zijn. Ik heb een 128 mb sd-card en een cardreader.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem??

Groet Team Granaet

Geplaatst

Kijk in de handleiding. Misschien kan er geen grotere in dan 64 Mb?

Of anders heb je misschien een software-update nodig voor je Magellan?

Geplaatst

Hoi

Ik heb net ff een en ander geprobeerd. Met een beetje passen, meten en schuiven heb je het overgrote deel van Nederland in 64 MB gevangen. Enkele hoeken vallen er dan buiten.

Als je dit toch een probleem vindt, dan zit er niks anders op dan twee kaarten in je geheugenkaart te laden met behulp van een cardreader.

Ik heb zelf zeven kaarten op mijn kaart van 512 MB staan.

groetjes

Bandiet

• 9 months later...
Gast computertotaal@hotmail.com
Geplaatst
Hallo allemaal.

Misschien dat iemand van jullie antwoord heeft op mijn volgende vraag:

ik wil graag de gehele kaart van NL in mijn Magellan Meridian Color laden. Dit doe ik met de directroute software van magellan. Maar heel nederland is groter dan 64 mb en de software geeft aan dat 64 mb  de maximale grootte van het bestand mag zijn. Ik heb een 128 mb sd-card en een cardreader.

Groet Team Granaet

Misshien een beetje laat maar je kan de file grootte veranderen.

oftewel je kan zelf bepalen hoe groot bestand jij in je gps wil laden.

Ik zelf heb een bestand van de benelux gemaakt dit is net iets kleiner dan 128 mb.

Hier heb ik het bestandje( in de root map) map.ini aan gepast .(openen met kladblok aanpasen en opslaan als map.ini)

Conv_memory_Size= kan je verhogen

( het getal moet wel deelbaar door 4 zijn)

zie verder:

[DEVICE_DEFAULTS]

Com_Port=1

Baud_rate=4800

Memory_Size=8000

Conv_Maximum_Number_of_Regions=9

Maximum_Number_of_Regions=1

Conv_Memory_Size=131072

Write_Export_Log=0

Write_GPS_Log=0

Write_upload_Log=0

Write_Routing_Log=0

UploadDevice=0

MMC_NAME=detail00.img

SDSpeed=399

Succes

• 1 month later...
Gast HansOskam
Geplaatst

Hallo,

Ik heb zelf ook de color met daarin de nieuwste firmwareversie en de nieuwste versie van mapsend en ook hetzelfde probleem als jij.

Ik heb daarom een aantal deelkaarten geladen op mijn 512 sd. Het wisselen van kaart is toch heel eenvoudig en bovendien werkt de gps sneller bij kleinere kaarten.

groet Hans

Geplaatst
ik wil graag de gehele kaart van NL in mijn Magellan Meridian Color laden. Dit doe ik met de directroute software van magellan. Maar heel nederland is groter dan 64 mb en de software geeft aan dat 64 mb  de maximale grootte van het bestand mag zijn. Ik heb een 128 mb sd-card en een cardreader.

Misshien een beetje laat maar je kan de file grootte veranderen.

oftewel je kan zelf bepalen hoe groot bestand jij in je gps wil laden.

Ik zelf heb een bestand van de benelux gemaakt dit is net iets kleiner dan 128 mb.

Hier heb ik het bestandje( in de root map) map.ini aan gepast .(openen met kladblok aanpasen en opslaan als map.ini)

Conv_memory_Size= kan je verhogen

( het getal moet wel deelbaar door 4 zijn)

zie verder:

[DEVICE_DEFAULTS]

Com_Port=1

Baud_rate=4800

Memory_Size=8000

Conv_Memory_Size=131072

Write_Export_Log=0

Write_GPS_Log=0

Write_upload_Log=0

Write_Routing_Log=0

UploadDevice=0

MMC_NAME=detail00.img

SDSpeed=399

Ik vond in dit topic een verwijzing naar het forum van geocaching.com, eaar iemand de oplossing voor het probleem gevonden heeft.

[DEVICE_DEFAULTS]

Com_Port=-1

Baud_rate=-1

Memory_Size=8000

Conv_Memory_Size=65536 <----- *THIS IS THE LINE OF INTEREST*

Write_Export_Log=0

Write_GPS_Log=0

Write_upload_Log=0

Write_Routing_Log=0

UploadDevice=0

MMC_NAME=detail00.img

• 4 weeks later...
Geplaatst

Ik heb ook wat probleempjes.

Maar even een samenvatting.

Je kunt maximaal 4 regions in 1 detailkaart gebruiken.

Mapsend zegt dat de files per region niet groter mogen dan 16MB en een beetje

Dus totaal toch weer een map van 64 MB

Maar nu wil ik gewoon nog wat detail kaarten maken maar mijn software overschrijft telekens de vorige en kan nergens iets vinden waarmee ik het bijv detail kaart 2 3 of 4 kan noemen.

De software van mapsend houd me tegen. hoe los ik het op. Ruimte is geen gebrek ik heb een dikke gigabite aan ruimte :-) en natuurlijk een cardwriter

En als iemand voor mij direct route kan regelen :-) spring ik een huis zo hoog. :-)

Ik gebruik al een aantal jaartjes de Meridian Platinum.

Geplaatst
Ik heb ook wat probleempjes.

Maar even een samenvatting. 

Je kunt maximaal 4 regions  in 1 detailkaart gebruiken.

Mapsend zegt dat de files per region niet groter mogen dan 16MB en een beetje

Dus totaal toch weer een map van 64 MB 

Maar nu wil ik gewoon nog wat detail kaarten maken  maar mijn software overschrijft telekens de vorige  en kan nergens iets vinden waarmee ik  het bijv detail kaart  2  3 of 4 kan noemen. 

De software van mapsend houd me tegen. hoe los ik het op.  Ruimte is geen gebrek ik heb een dikke gigabite  aan ruimte :-) en natuurlijk een cardwriter

En als iemand voor mij direct route kan regelen  :-)  spring ik een huis zo hoog. :-)

Ik gebruik al een aantal jaartjes de Meridian Platinum.

Toch de mapsend.ini aanpassen. Eigen risico!

Dit vond ik op het .com forum (kan dus tot een Gb, wel traag en ook trage display schijnt):

===============

Go the the install folder (on my machine C:\Program Files\Magellan\MapSend DirectRoute NA) and find the file mapsend (the configuration settings file as indicated under the file type heading). Open this file in Notepad and look for the following lines:

[DEVICE_DEFAULTS]

Com_Port=-1

Baud_rate=-1

Memory_Size=8000

Conv_Memory_Size=65536 <----- *THIS IS THE LINE OF INTEREST*

Write_Export_Log=0

Write_GPS_Log=0

Write_upload_Log=0

Write_Routing_Log=0

UploadDevice=0

MMC_NAME=detail00.img

Edit the Conv_Memory_Size=65536 to the size of map you want. I changed it to 1000000 (1Gb) and was able to enclose the whole US. Be warned though, it took my machine over 24 hrs to process this region. The *.imi (format for the Ex600) was 950 Mb (no POI data). I also made 3 seperate regions; WestUS, MidUS, and EastUS; and these took around 6 hours to process. So far everything work OK on the Ex600. There may be a way to speed up the processing time by changing some of the other parameters, but I do not know enough to tinker with the program past what I have already done. Hope this helps.

===============

Geplaatst

Ok Eerste test.

Files per region zijn nu 128 MB max

Heb nu 4 regions gemaakt

De UK+ Ierland

De gehele Benelux

Duitseland denemarken + Zwitserland

Frankrijk Spanje portugal + 40% italy

totaal bijna 400MB detail map mijn PC is het nu aan het omzetten

dan gaan we is kijken hoe dat werkt.

Dan nog iets de Mapsend Direct Route kan di elos op de kaart of overschrijft deze wederom de oude files.

Geplaatst

Ok eerste test uitslag.

1 Detailmap met 4 region 2 van 64 MB en 2 van 128MB

Is een rampenplan. Mijn computer is snel genoeg ervoor maar de software van maggelan gebruikt een erg vage methode om de maps te converteren naar leesbare date voor mijn gps.

Ik ben nu overgegaan op losse maps detailkaarten van 64MB tot 128 MB met maar 1 region erin.

Ik heb nu de gehele Benelux 62MB

Engeland + Ierland 59 MB

Frankrijk Spanje en een stuk italy 120 MB

De Magellan GPS software overschrijft elke keer de oude file maar dat was simpel opgelost.

Je kunt als je een cardreader/writer gebruikt simpel naar het verwisselbaare station gaan. en de eerste detailmap een ander nummer geven.

Elke volgende map geef je een nieuw nummertje. net zolang tot je alle maps die je wilt hebben erop hebt staan.

Nu moewt je wel als je buiten je region komt een andere detailmap laden dit kan met het kaarthulpprogramma in je GPS.

(het zou kunnen dat zodra je buiten je region komt de gps zelf de volgende aansluitende map pakt. maar dat heb ik nog iet kunnen testen)

Geplaatst

Nog wat verder getest en kaarten maken boven de 64 MB schiet niet erg op de pc doet er een eeuwigheid over om te converteren en de gps vind het ook niet fijn.

Ik heb nu 10 kaarten van gemiddelt 50 MB erop staan en dat gaat best redelijk vlug. En de filenames hernoemen naar bijv Zweden Frankrijk Benelux is geen probleem voor de GPS.

Jammer dat 4 regios in 1 detailmap op die grote gewoon geen doen is.

Geplaatst

Ben nu dan ook benieuwd hoe Direkt Route hier mee werkt.

Kan je nu ook routeren van een punt op detailmap1 naar een punt op detailmap2?

Er vanuitgaande dat deze mappen elkaar overlappen. (leuke woordspeling)

Ger@ld

• 2 weeks later...
Geplaatst
Ben nu dan ook benieuwd hoe Direkt Route hier mee werkt.

Kan je nu ook routeren van een punt op detailmap1 naar een punt op detailmap2?

Er vanuitgaande dat deze mappen elkaar overlappen. (leuke woordspeling)

Ger@ld

Nee, dat kan niet, je kunt niet van de ene naar de andere deyailkaart routeren, helaas.

Bovendien, ik heb gezien dat de software problemen krijgt met straatnamen (De verkeerde namen staan bij de straten) als je bij mapsend de maximale grootte groter dan 64 Mb maakt.

Jan

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...