Spring naar bijdragen

Handleiding ofzo voor travel bugs enzo


Crow & Éowyn

Aanbevolen berichten

Eigenlijk mis ik dit nog op de .Nl site, je ziet steeds vaker nieuwkomers die maanden met een TB, Geolutin , Geocoin of wat dan ook rond lopen en niet weten wat ze ermee moeten doen.

 

Laats was ik ook met een nieuwkomer aan het cachen en kwamen we in een cache ook een TB tegen, die heb ik toen aan hem gegeven, de week erop heeft hij geloof ik wel 4 x gebeld over hoe hij de bug moest loggen.

 

Vandaag kwam ik weer een voorval tegen zie deze cache .

 

Ook hier is het dus blijkbaar niet helemaal duidelijk wat nou de procedure voor de omgang met een TB is of is die er eigenlijk wel?

 

Misschien wat richtlijnen op de .nl site met bijvoorbeeld: - Wat is een Travelbug? - Hoe log ik een bug? - Wat moet ik vooral niet doen enz enz

 

Nog iemand ideeën ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bedoel je zoiets:

 

[stukje]

TRAVEL BUG FAQ

 

Vragen zijn onderverdeeld in twee secties, Algemene informatie en Eigenaars vragen.

 

Sectie 1. Algemene informatie

 

· Wat is een Groundspeak Travel Bug?

 

Simpel gezegd is een Groundspeak Travel Bug een opspoorbaar metalen plaatje dat je vast kunt maken aan een voorwerp. Dit zorgt er voor dat je het voorwerp kunt opsporen via Geocaching.com. Het voorwerp wordt een lifter dat wordt verplaatst van cache naar cache (of van persoon naar persoon) in de echte wereld en je kunt zijn vooruitgang online volgen.

 

· Wat doet een Travel bug?

 

Het is aan de eigenaar van de Bug om te bepalen welke taak de Bug krijgt. Of helemaal geen ....

[eind stukje]

 

 

Dit ligt allemaal al klaar bij me maar door omstandigheden nog niet op een website geplaatst... ik beloof dat ik dat asap zal gaan doen. Moet nu van een bepaalde site 3 vertalingen maken en daar gaat naast mijn normale werk (en andere bezigheden), best veel tijd in zitten... KOMT ERAAN...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring.. twee nieuwe TB's direct naar New York. Een gevonden door een niet geocachende zus die niet weet wat ze moet doen, en de andere door een starter die ook de draad kwijt is. Geemailed. Borer aan de lijn, zou helpen. De ander heeft niet gereageert. Na 2 maanden moet ik concluderen dat de TB's per direct en op zijn snelst als verloren moeten worden beschouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou dat niet mogen? Waar staat dat dit niet mag? Ik log mijn eigen caches ook, maar vooral vanuit praktisch oogpunt. Dan staan ze ook niet meer op de kaart als ik de kaart "caches not found"  voor mijn neus heb. :blush:

Dat is de enige reden waarom ik er wel eens aan gedacht heb om toch maar mijn eigen cache te loggen als found. Misschien komt daar wel eens een oplossing voor. Maar anders log ik hem gewoon. Dat getal achter mijn naam interesseert toch verder niemand en ikzelf weet wel dat die ene van mezelf was.. :D

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...