Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Over een andere boeg, stel je voor dat een dier in de natuur zo'n stukje "niet af te breken plastic" op eet. Dat dier overleeft dat waarschijnlijk niet, geen schade aan het milieu ?

leuk voorbeeld. wel eens een dier een stukje plastic proberen te voeren?

Dank U! (ik laat mijn koffer rusten.)

Daarnaast is een fotokokertje een te groot stuk plastic, dat ook nog een regelmatig op zijn status wordt gecontroleerd.

Je druk maken over een fotokokertje is natuurlijk kriegel vergeleken met het dumpen wat we allemaal nog steeds doen in het kader van onze luxe samenleving.

en dan heb ik het nog maar niet eens over het afleiden van de echte milieuproblemen door overheidscampagnes (die jou zo te horen ook al te pakken hebben).

Geplaatst

"Je druk maken over een fotokokertje is natuurlijk kriegel vergeleken met het dumpen wat we allemaal nog steeds doen in het kader van onze luxe samenleving."

Dat doe ik ook niet, ik reageerde op je algemene opmerking, nix meer, nix minder

groetjes, Watje5

Geplaatst
Nou nou, wat zijn we weer negatief!

Micro's moet je niet in de natuur leggen, dat geef ik toe, maar midden in de stad kunnen ze op een heel leuke plek liggen waar een munitiekist nooit zou passen, terwijl die plek echt een cache verdient! :cry:

Of kan je niet zo klein schrijven? :P  ;)

Groetjes Quaerens :D

Dat begrijp ik niet. Micro's zijn een teleurstelling in de natuur maar in de stad niet ? Ik kan me voorstellen dat een micro een terleurstelling kan zijn, waar dan ook. Toch soms kan het meevallen als er iets heel erg leuks in zit, dan vergeet je gewoon het kleine, en dan geniet je van de inhoud :angry:

Geplaatst
"Je druk maken over een fotokokertje is natuurlijk kriegel vergeleken met het dumpen wat we allemaal nog steeds doen in het kader van onze luxe samenleving."

Dat doe ik ook niet, ik reageerde op je algemene opmerking, nix meer, nix minder

groetjes,  Watje5

Op tv heb ik een keer iets gezien van Greenpeace. Ze hadden allemaal diertjes uit zee verzameld en deze uit elkaar gehaald. Wat ze vonden in die diertjes waren restantjes plastic, of die diertjes daar ook last van hebben gehad weet ik niet, toch is het een akelig idee dat wij dat veroorzaakt hebben. :D

Geplaatst

groetjes,  Watje5

Op tv heb ik een keer iets gezien van Greenpeace. Ze hadden allemaal diertjes uit zee verzameld en deze uit elkaar gehaald. Wat ze vonden in die diertjes waren restantjes plastic, of die diertjes daar ook last van hebben gehad weet ik niet, toch is het een akelig idee dat wij dat veroorzaakt hebben. :D

Dat waren hoogstwaarschijnlijk stukjes olie en ander aangeklit vuil. Stukjes plastic lijkt me onwaarschijnlijk.

Het meeste komt van lozingen en wat schepen achterlaten. Een hoop van deze lozingen zijn ongetwijfeld het restproduct van onze plastic-samenleving (en dus ook fotokokertjes).

Dat we daar niks anders mee kunnen doen is meer onze onmacht dan wijsheid.

Maar zoals we een wolk geen schuld kunnen geven van de regen, is het net zo nutteloos om een paar kokertjes de schuld van vervuiling te geven.

De wereld verbeteren begint inderdaad bij jezelf, maar maak van een mug nooit een olifant.

Geplaatst
Gaan we nu weer de discussie krijgen over microcaches?

Ik hoop het toch niet! :D

Wel, het kan helemaal geen kwaad om de discussie over micro- en drive-in 'caches' regelmatig op te rakelen. Er is een flinke toeloop op het forum en we mogen van nieuwkomers niet verwachten dat ze het archief gaan doorspitten. Bovendien is er met voorgaande discussies al het een en ander bereikt. Enkele prullenplaatsers zijn tot inkeer gekomen en hebben hun meest onbenullige 'bijdragen' gearchiveerd. Het forum is al maandenlang verschoond van het geblaat van scoorknapen en prullenrapers, die trots laten weten 30 'caches' op één dag te hebben 'meegepikt'.

En zojuist las ik dat een nieuwe plaatser zijn drive-in cache heeft opgewaardeerd met een flinke wandeling. Dit naar aanleiding van logjes van ietwat teleurgestelde geocachers, waarvan één zijn verslagje eindigde met de constatering dat 'een cache zonder wandeling als een ei zonder zout is'.

Dus: welkom nieuwkomers! Ik hoop dat jullie veel plezier aan deze prachtige hobby zullen beleven. Over micro's en drive-in prullen:

- die hebben niets te maken met Geocaching, net zo min als blaasvoetbal iets te maken heeft met voetbal

- een micro of een drive-in prul is een brevet van onvermogen waarmee je laat blijken dat de essentie van het spel aan je voorbij gaat

- ben je te lui om een echte cache te plaatsen, vermeld dan in de beschrijving duidelijk dat het om een micro gaat, zodat je geen valse verwachtingen wekt bij geocachers

- gaat het om een drive-in micro (het toppunt van stompzinnigheid), voorzie je beschrijving dan a.u.b. direct van Reintjes pictogrammen, zodat geocachers het trashfilter kunnen gebruiken om hun kaarten op te schonen.

Zo lang de keurmeesters alleen letten op verkregen toestemming en niet op de kwaliteit van caches blijft het nodig nieuwkomers te attenderen op het feit dat (drive-in) micro's onze hobby onwaardig zijn.

Geplaatst

Ik ben het niet eens met Geowolf.

Ik zal maar beginnen met uitleggen wat geocachen is: Iemand verstopt een doos met zijn GPS. Iemand anders gaat die doos zoeken. :angry:

Micro's zijn dus ook 'echte' caches.

Geowolf zegt dat alleen caches met een wandeling 'echte' caches zijn. Wat een kortzichtigheid! Zoals ik al een paar keer eerder heb vermeld: Micro's in de stad liggen vaak op heel leuke plekken, en het is soms best wel een uitdaging om ze dan ongezien te loggen.

Ik kan me best voorstellen dat gezinnen met kleine kinderen nooit dit soort caches zullen doen, maar gelukkig zijn er voor dat soort mensen ook caches in natuurgebieden. Voor elk wat wils dus.

Ik vind het inderdaad ook best stom om een micro ergens vlak langs de weg te leggen, tenminste, als je een dagje weg gaat om te geocachen, maar er zijn ook mensen die naar hun werk gaan, en tussendoor even een cache meepikken. Leuk voor hen. Vind je het niet leuk: doe ze niet!

Zo is iedereen tevreden. Bovendien: bij de meeste H&R caches staat duidelijk dat ze H&R zijn. Vind je ze niet leuk, sla ze dan over.

Groetjes Quaerens :D

Geplaatst
Over micro's en drive-in prullen:

a. die hebben niets te maken met Geocaching, net zo min als blaasvoetbal iets te maken heeft met voetbal

b. een micro of een drive-in prul is een brevet van onvermogen waarmee je laat blijken dat de essentie van het spel aan je voorbij gaat

c. ben je te lui om een echte cache te plaatsen, vermeld dan in de beschrijving duidelijk dat het om een micro gaat, zodat je geen valse verwachtingen wekt bij geocachers

d. gaat het om een drive-in micro (het toppunt van stompzinnigheid), voorzie je beschrijving dan a.u.b. direct van Reintjes pictogrammen, zodat geocachers het trashfilter kunnen gebruiken om hun kaarten op te schonen.

Rottig tussenquoten met deze interface. Heb dus even je punten van letters voorzien.

a. Voetbal heeft ook niets te maken met sport (en al helemaal niet met teamsport). Toch zijn meer dan een miljard mensen hierover een andere mening toegedaan. Ben ik dan fout als ik ze hun gang laat gaan?

b. onvermogen is het plaatsen van een cache in een bijna onbereikbare plaats, alleen maar om zoveel mogelijk prullaria te kunnen verzamelen.

Hoe groter de cache, hoe meer prullaria. Als ik prullaria wil zien, wandel ik wel door de kalverstraat. Heb je ook geen GMS nodig, want die doet het daar toch niet.

c. Luiheid is het plaatsen van een cache waar niks te doen valt. Een boom is een boom, een bos is een bos, en gras is altijd nat als het hoog is. Nederland kent geen uitkijkpunten die noemenswaardig zijn qua natuur. Daarnaast is je vermelding KUL, want zonder aan te geven om wat voor soort cache het gaat wordt je niet eens behandeld.

d. is een leuke tip, maar het had wel wat minder negatief gekunt.

Ik zoek liever een microcache op een plek waar ik wat van kan leren, dan de zoveelste kleuterdoos in het zoveelste Nederlandse minibosje.

Het is een stuk interessanter om op of in een cache te vermelden waar je je nou eigenlijk bevindt, dan te kijken naar de berk links en de beuk rechts.

Geplaatst

Micro's zijn dus ook 'echte' caches.

Precies. Het gaat niet om de grootte, maar om wat je ermee doet. (waar heb ik dat toch vaker gehoord? :angry: )

Dat ging toch niet over ket uhhh ... cachen he? :dribble:

GQ :beerchug:

Geplaatst

Wel leuk he dat er zo veel varia in het cachen is zoals micro-caches,cam-caches,makkelijke-caches,moeilijke-caches,stad-caches,bos-caches enz,enz,enz.

Dit maakt deze hobbie juist zo leuk, er is voor iedereen wat wils. En dat gezeur van "ïk vind dit niet leuk en dat niet leuk"dan laat je die toch gewoon liggen?

Maar dat is mijn bescheiden mening.

Gr Harrie

Geplaatst
Dat waren hoogstwaarschijnlijk stukjes olie en ander aangeklit vuil.

Het waren wel stukjes plastic.

Ik geloof je oprechtheid. Heb alleen met teleurstelling moeten ontdekken dat Greenpeace-leden prima politici hadden kunnen wezen.

:dribble:

BTW, Nice cache to kiss :beerchug:

Geplaatst
Foto kokertjes zijn om fotorolletjes in te bewaren en niet om als cache te gebruiken....

Ja ja, en munitiekistjes zijn kistjes om munitie in te bewaren, niet om als cache te gebruiken.. :dribble:

Zo lust ik er nog wel een paar.. :P

Iedereen z'n meug. Niet voor niets wordt de cachegrootte ook vermeld bij de caches op de GC site, kun je helemaal zelf kiezen wat je wil doen. Dat jij iets niet leuk vind betekent niet dat een ander dat ook niet wil.

Ik zeur ook niet over caches waar heel promintent 'parkeer je auto op.. etc' staat, want ik heb niet eens een auto en doe alles lopend, per fiets, of desnoods OV. Een 'snelle drive-in cache' kan voor mij, zonder auto, een heel avontuur zijn om te bereiken. ;)

Als we allemaal hetzelfde zouden willen zouden alle caches op elkaar lijken en zou het derhalve een vrij saaie hobby worden..

OK, verder geen :angry: meer maar gewoon :beerchug:

Nico

Geplaatst
Ik zeur ook niet over caches waar heel promintent 'parkeer je auto op.. etc' staat, want ik heb niet eens een auto en doe alles lopend, per fiets, of desnoods OV.

LOL, "parkeer je auto" staat toch ook in de omschrijving van "Flapje" (die binnenkort op m'n lijstje staat, want een cache van een oude bekende mag ik natuurlijk niet overslaan.)

En verder heb je gelijk. Biertje? :beerchug: (of was't Raki?)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...