Sint-Joris Geplaatst 24 september 2004 Geplaatst 24 september 2004 28 oktober 2002. Rovertje lanceert een unieke cache in België. Een munitiebox vol DVD's vertrekt vanuit Hoogstraten de cachewereld in. Details zijn na te lezen op de pagina: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...99-723fe831d4b1 Na een half jaartje rondtoeren verdwijnt plots deze unieke cache ... in Nederland. Is dit een eerste signaal...? Vol ongenoegen plaatst Rovertje een aantal oproepen en contacteert hij persoonlijk de laatste vinders. Alles zonder resultaat. Vandaag werd de cache gearchiveerd. Dure DVD's gaan op in hebberige handen. Het wordt stilaan angstwekkend. Terecht of onterecht? Vele van uw zuiderlijke geburen ervaren het echter. Eens onze gekoesterde TB's naar het Noorden vertrekken is er geen zekerheid meer. Eens onze nog schaarse zwervende caches in de Nederlandse contreien opduiken zijn zij gedoemd als vogelvrijen. Wat is de bedoeling daarginds? Is er nog enig respect voor de uiteindelijke basisprincipes van een TB of wordt dit bekeken als een puur verzamelobject. Zijn jullie er misschien op beu gekeken? Een pak mensen zien hun TB graag terug in 'beweging' komen. Een pak mensen zouden hem maar al te graag bevrijden uit het Nederlandse 'Alcatraz'.
dutch-locutus Geplaatst 24 september 2004 Geplaatst 24 september 2004 (bewerkt) Klinkt allemaal erg vijandig... , wat wil je met dit bericht bereiken Sint-Joris...? Ik denk dat je dit bericht wel iets genuanceerder had kunnen brengen, zonder die beschuldigende vinger alsof wij Ollanders de boel hier expres kwijtmaken. Of je het wilt of niet, de hobby neemt ongewild steeds grotere vormen aan, bij ons bij jullie, wereldwijd. Dus er zullen ook steeds meer rotte appels tussen zitten, die een gps bezitten en wat minder sympathiek daar mee omgaan, wel heel kort door de bocht dit op alle Nederlandse goachers te projecteren. Ik heb goed vertrouwen dat het overgrote deel gewoon een leuke hobby gevonden heeft, en dus ook netjes met de Tb's om gaat. Dat is met alles zo, op mijn werk konden we vroeghu alles in het projecten magazijn zetten...vroeghu ton we nog met 20 man aan de weg timmerden. Nu 80 man verder wordt het parkeergeld uit de postvakjes gestolen, verdwijnen " leuke dingen als camera's en speakerboxen uit de stelling tot hele aggregaten uit het gereedschap hok. Ik vind het oprecht heel vervelend dat de munitiebox vol DVD's van Rovertje vermist is (en hellaas wel nooit meer op zal duiken. ) Nog veel vervelender vind ik de toon van jou bericht. Bij jullie nog nooit een cache geript, of een Tb vermist? ... Locutus 24 september 2004 bewerkt door dutch-locutus
Sint-Joris Geplaatst 24 september 2004 Auteur Geplaatst 24 september 2004 Als ik mijn eigen bericht teruglees schreef ik het wel degelijk té! Hiervoor mijn oprechte excuses. Geenszins wil ik mijn Nederlandse noorderburen kwaadwillig behandelen. 'Verzin eer ge begint' was hier misschien van kracht geweest. Wel blijft mijn boodschap van kracht. De vrees onstaat meer en meer dat TB's vast komen te zitten in Nederland, het doel van het object ten spijt genomen. En inderdaad, misschien is dit wel te wijten aan de plotse cacheexplosie die in Nederland zich voordoet. In België acteren op dit moment amper een kleine drienhondertal cachers. Niets vergeleken met het immense aantal dat in Nederland actief is. Of moeten wij hier de les uittrekken dat de Travel Bug achterhaald is, dat men er zo stilaan op beugekeken geraakt. Is het niet tijd voor een ander speeltje met nieuwe horizonten?
dutch-locutus Geplaatst 24 september 2004 Geplaatst 24 september 2004 Als ik mijn eigen bericht teruglees schreef ik het wel degelijk té! Hiervoor mijn oprechte excuses. Geenszins wil ik mijn Nederlandse noorderburen kwaadwillig behandelen. 'Verzin eer ge begint' was hier misschien van kracht geweest. Waarvan akte .
andemo Geplaatst 24 september 2004 Geplaatst 24 september 2004 Gelukkig hebben wij meegemaakt wat voor moois onze zuiderburen kunnen organiseren, voor ons allen, GEOCACHERS. En met deze kennis in mijn achterhoofd en hoewel ik hollander ben, beschouw ik het bericht van Sint Joris ook niet aan mij gericht, maar aan hen die dit goede werk vernielen. Frustatie hebben we allemaal als we werk verrichten dat door anderen teniet wordt gedaan. Helaas is dit niet te voorkomen. Wat mij opvalt is dat deze cache gewoon door moest worden gegeven. De vraag zal dan zijn, aan wie hebben de cache dummies de cache doorgegeven??
cvcaelen Geplaatst 24 september 2004 Geplaatst 24 september 2004 Bij jullie nog nooit een cache geript jawel ik kan er jammer genoeg van meespreken
Zero CooL Geplaatst 24 september 2004 Geplaatst 24 september 2004 In Belgie is nog een TB van mij... als je hem vindt graag verder plaatsen BEDANKT
Team Aragorn Geplaatst 24 september 2004 Geplaatst 24 september 2004 Probleem met TB's is soms dat je ze vindt en niet weet wat de eigenaar wil omdat er geen opdrachtkaartje aan de TB zit. Dus je neemt die TB mee naar huis en kijkt daar verder. Wij hebben zo ook eens een TB meegenomen uit Belgie. Bleek dat hij alleen in Belgische caches mocht worden teruggestopt! Helaas voor de eigenaar was het net voor de zomervakantie - die wij niet in Belgie gingen doorbrengen - en daarna zijn er in Noord-Brabant heel veel nieuwe caches bijgekomen, kortom we kwamen in ons eigen buurtje 'om in het werk'. Daardoor heeft het maanden geduurd voor de TB herplaatst werd. Wel in een Belgische cache, dat is ons nog wel gelukt. Daarom hebben onze eigen TB's wel een opdrachtkaartje bij zich. Tot nu toe werkt het perfect!
GeoGerard Geplaatst 24 september 2004 Geplaatst 24 september 2004 Volgens mij raken alle TBs vroeg of laat zoek. Ik heb dus ook een aantal hiervan en van twee heb ik lange tijd niets meer vernomen. Alleen die TB die op mijn rugzak zit raakt nooit zoek, want die TB ben ik zelf.
walibi Geplaatst 25 september 2004 Geplaatst 25 september 2004 Alleen die TB die op mijn rugzak zit raakt nooit zoek, want die TB ben ik zelf. Nog nooit verdwaald?
the dam-scout Geplaatst 25 september 2004 Geplaatst 25 september 2004 Wat ik niet begrijp is waarom melden de cach dummies dan niet aan wie ze dien box hebben gegeven of waar ze hem heb verstopt. Volgens mij cachen de cach dummies af en toe. Dus het zou raar zijn als ze niet reageren. Groeten Chris The dam-scout
Sint-Joris Geplaatst 25 september 2004 Auteur Geplaatst 25 september 2004 Daarom hebben onze eigen TB's wel een opdrachtkaartje bij zich. Tot nu toe werkt het perfect! Inderdaad! Dit heb ik nog maar raar of zelden gezien in België. Een erg goed idee dat ik even zal lanceren op het Belgisch forum.
Aanbevolen berichten