Spring naar bijdragen

zendamateurs en geocaching


vechtdal

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik mag me nu ook aan dit rijtje toevoegen.

PD1GDR aka Ger@ld aka de Roode Lantaarn.

Gefeliciteerd! :no:

 

Ik moet in oktober/november dat examen ook maar eens doen. Altijd leuk, zulk soort hersenspelletjes... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe, leuk Ger@ld, gefeliciteerd. Ik zit al 30 jaar er over te denken om een licentie op te halen. Ik heb voor de gein onlangs de examenvragen van een paar jaar terug gedownload en maar zo even gemaakt. Zou nog geslaagd zijn ook :angry:

 

Ach, wat weerhoudt me? Mag hier geen antennes plaatsen en dan nog weer zo'n tijdrovende bezigheid erbij. Ziet de fee me al helemaal nooit meer. Heb het jaren gevolgd via diverse ontvangers, maar dat prietpraat is niet mijn prietpraat :ph34r: Ik heb jaaaaaren steeds een meter naast de gelicenseerde frequenties gezeten :angry:

 

Mijn buurman zat altijd op 2 en 10 en ik op 3 en 11. Met wat leuke aanpassingen van hem op mijn 11, zat ik ineens met flink vermogen ook op 10 (ja ja, weet het, foei toch). We deden toen een wedstrijd wie de hoogste mast in de tuin had en daarbij de grootste yagi's :) Odanks dat we allebei op een hoek woonden, moesten we wel hoogteverschil in de mast hebben, anders zaten we met de antennes in elkaar. Mooie tijd. droom er nu nog wel eens van, alhoewel het om en nabij maar zo weer 25 tot 30 jaar geleden is. De hele wereld rondgecarambad. En nu? Dat stomme doosieszoekerij. Wat een verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Toevallig ook tegen dit draadje gelopen. PD1PYF hier. Gebuisd voor F in Arpil maar goed in november weer een shot.

 

Zendamateurs en cache is goede combinatie. Zeker bij zoekertes en je hebt een leuke porto of set bij je.

 

En voor iedereen die eens wat wil gaan leren : Digitale leeromgeving voor zendamateurs

 

en kruimeldief: er zijn ook zat clubs waar je kan zenden of actief zijn. Zou zeggen kijk eens en zo'n grote antenne heb je ook niet nodig . Plakvoet van 50 cm op ijzeren balkon kan je al leuk ontvangen op 2 en 70. (lees 144-156, 430 - 440 mhz)

bewerkt door Tita_NL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Mooie tijd. droom er nu nog wel eens van, alhoewel het om en nabij maar zo weer 25 tot 30 jaar geleden is. De hele wereld rondgecarambad. En nu? Dat stomme doosieszoekerij. Wat een verschil.

 

Kruimel...wil je er over praten...klinkt als een onverwerkt verleden..jeugd sentiment...vroeger was alles veel beter.. :offtopic: Afijn...ik heb nog adresje voor een therapeute en een comfortabele sofa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach gus, nee, vroeger was echt niet alles beter :o

 

Het is pure nostalgie van iets wat om diverse redenen gewoon niet meer terug zal komen. En dan kun je terugkijken op oude hobby en zo nu en dan eens zwijmelen bij de gedachte dat het een supertijd was. Onverwerkt verleden is het niet, jeugdsentiment? Misschien, alhoewel ik wel al getrouwd was :crybaby:

 

Natuurlijk wil een kleefvoetje wel op het balkon, maar ja, ik ben dan niet tevreden :) ik weet dat ik nu een gevoelige snaar raak bij deze en gene maar dat zou voor mij hetzelfde zijn als geocachen met een pocketPC of GSM Je kan het er mee doen, maar het is HET net niet. Het blijft behelpen.

 

Maar goed, je moet niet alles te letterlijk nemen als ik het heb over dat "stomme doossie zoekerij" ik denk dat er maar weinig in Nederland zijn die er zoveel tijd in steken als ik. Dan heb ik het natuurlijk over het randgebeuren en het buitengebeuren in zijn totalitiet en niet alleen het specifieke naar buiten gaan om te geocachen. Dat laatste was ergens in 2007.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het dan altijd weer leuk om met mijn scanner lekker mee te luisteren met die zend ammateurs..

Zo ook met de JOTA... (Niet die JOTI want dat is Jamboree on the Internet :crybaby: )

 

Grzz!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook de leden van PA3HFJ zijn beide zendamateur.

 

Wijnand de mannelijke helft PA3HFJ en Karin PD0KM zijn beide zowel vanuit hun scouting ervaringen als later het radio-amateurschap verslingerd geraakt aan het geocachen.

We zijn actief maar meestal vanuit de camper of de clubshack (PI4ZWN). Maar bijna elke avond zijn we thuis in de shack te vinden waar ook de computer staat, dus waar ook de nieuwste caches bijgehouden worden in de omgeving en de caches in de buurt van het volgende camperweekend bestudeerd worden om een mooie fietsroute langs te maken.

 

Ik heb overigens wel eens gedacht om de porto mee te nemen als we elkaar in een bos tijdens het zoeken naar een stash weer eens uit het oog zijn verloren (hi).

 

73 Karin pd0km

 

(en.... Alwin geslaagd????)

bewerkt door pa3hfj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben elk een eigen inlognaam:

- fkuiper, voornaam Femma, roepnaam PA3DWK

en ik, aloys, roepnaam PA3DAT.

Ik ken ook nog Team Donna-Antonia, dat zijn Anja en Wietse PA3DDJ.

 

Dit jaar wordt mijn 30e JOTA, zonder onderbreking, dus met radio en scouting wel actief.

Daarnaast lid van de contestgroep PA3FKN, zie http://www.femma.nl/home/aloys/pa3fkn

 

Geocachen doen Femma en ik veel vanuit de camper, onze andere grote liefde.

Ik heb er zelfs een website over sinds 1997, campersite.nl met daaraan gekoppeld

een forum met ruim 11.000 leden, camperforum.nl

 

Is er trouwens binnen Geocaching.nl of .com de mogelijkheid je inlognaam te veranderen?

Weet iemand dat? Is off-topic, reacties graag naar aloys@campersite.nl

bewerkt door Aloys
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er trouwens binnen Geocaching.nl of .com de mogelijkheid je inlognaam te veranderen?

Weet iemand dat? Is off-topic, reacties graag naar aloys@campersite.nl

 

 

Hier kun je een aanvraag doen om hem op .nl te laten veranderen. Of het op .com kan weet ik zo niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik had een aantal jaren gelden mj al eens voorgesteld toen als ex PD0AWN en PE1AOU.

Maar na zo'n kleine dertig jaar toch mijn licentie maar weer eens aangevraagd, nu PA2BEN dus. Leuk dat je weer een call mag uitzoeken.

Intussen staat hier dus ook een hele kerstboom op het huis en het gekke is, mijn buren vinden het super! De buurman gaat in het najaar op voor zijn N-licentie. Moeten we alleen wat afspreken over het bandgebruik anders knallen we elkaars ontvanger dicht [:ph34r:].

Maar als je dan weer eens over de VHF en UHF banden draait dan is het toch wel weer leuk met sporadische E reflectie of wat tropo op 6 of 2 meter met de Balearen of Estland te kletsen of op 70cm met de Faroereilanden.

 

Je raakt het virus dus toch niet kwijt ook na vele jaren kan het de kop weer opsteken.

 

Leuk in ieder geval dat zich veel YL, XYL en OM's gemeld hebben.

 

88 en 73 voor allen,

 

Sloppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DR OM/(X)YL

 

Geocaching lijkt me een dichter bij huis alternatief voor vossejagen.

En ik denk dat de buren het niet leuk zouden vinden als ik bij dit huis, waar we net wonen, ook weer een mast met een 3/5 banden HF beam zou neerzetten.

Tja, en packet modem ook niet echt meer nodig met huidige internet.

 

Tja en loont zelfbouw nog wel, behalve dan de charme ervan?

 

Maar wij beleven veel plezier aan geocache!

 

73's

 

Jan

PA0AAX

(was ook PJ2AAX)

 

P.S.: Toch eens mijn 2 en 70 cm op een sprietje aansluiten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...